Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Motor hidrofor - bazaie si nu porneste
Last Updated: Oct 22 2018 16:52, Started by
geretus
, Jan 08 2018 09:17
·
0
#1
Posted 08 January 2018 - 09:17
Salutari la toata lumea.
Am un hidrofor pe baza unui motor espa ( 1kw) monofazat. Am eliminat vasul de expansiune si am montat un fluxostat electronic. A mers asa cativa ani buni pana am schimbat fluxostatul ( cu altul la fel) cand am observat ca din cand in cand nu mai pleaca motorul. Initial m-am gandit ca sistemul are o scapare pe undeva ( de asta am schimbat fluxostatul - incepuse sa iasa apa din el - , am montat inca o clapeta de sens la sorb in put etc) insa ulterior am constatat ca ar putea fi o problema la motor. Pe scurt - in anumite momente ( aleatoriu) in momentul in care presiunea scade in sistem si fluxostatul comanda pornirea pompei motorul bazaie si nu porneste. Ulterior daca resetez sistemul ( scot din priza) pompa pleaca ( cu ceva intarziere). Acum pur si simplu decuplez siguranta din tablou ( e pe circuit separat) stau 15-20 secunde si o pornesc din nou cu robinetul pornit - motorul porneste. Din ce-am citit pana acum exista o sansa mare sa fie condensatorul - in acest moment motorul are un condesator de 16 micro Farad 450 V. Iarasi - din ce-am citit -pare sa fie subdimensionat ( desi nu cunosc factorul de putere al motorului ca sa pot calcula) insa este cel original , montat din fabrica. Condensatorul arata bine, fara umflaturi etc - insa poate functiona defectuos ( iarasi- din ce-am citit). In consecinta - am cateva intrebare la care va rog sa-mi raspundeti: 1- credeti ca poate fi si altceva in afara condensatorului? De ex fluxostatul? Din cate imi dau eu seama fluxostatul actioneaza ca un intrerupator cu 2 pozitii: ON/OFF - nu stiu daca are alt rol... 2- daca e condensatorul - il schimb cu unul de aceeasi valoare? 3- cum il schimb? este modelul cu fire si nu are nici-o polaritate pe ele ( pentru curent alternativ nici n-ar fi avut sens - dar nu sunt electronist, de asta intreb) Motorul nu cred sa aiba altceva - gen ax ruginit, rulmenti etc - intrucat nu face alt tip de zgomot decat facea din prima zi de functionare ( am avut ocazia sa aud un motor cu rulmentii ruginiti si se aude clar un zgomot de fier pe fier). Va multumesc pentru raspunsuri prompte. |
#2
Posted 08 January 2018 - 09:34
geretus, on 08 ianuarie 2018 - 09:17, said:
Salutari la toata lumea. Motorul nu cred sa aiba altceva - gen ax ruginit, rulmenti etc - intrucat nu face alt tip de zgomot decat facea din prima zi de functionare ( am avut ocazia sa aud un motor cu rulmentii ruginiti si se aude clar un zgomot de fier pe fier). Va multumesc pentru raspunsuri prompte. Se deplasa rotorul si freca turbina de teflon de carcasa motorului! |
#3
Posted 08 January 2018 - 09:41
Trebuie verificat daca rotorul se invarte usor cu mana fara a opune rezistenta, dupa aia treci la verificat condesatorul.
|
#4
Posted 08 January 2018 - 09:42
Schimba condensatorul. Nu trebuie sa fie umflat ca sa fie defect. Evident ca trebuie sa fie unul de aceeasi valoare.
Daca problema nu se rezolva atunci posibil ca motorul sa fie defect. Bobinaj intrerupt, ars, contacte imperfecte. |
#5
Posted 08 January 2018 - 09:47
Cel mai probabil condensatorul, dar verifica si daca rotorul se invarte fara sa frece si fara joc axial. Condensatorul il schimbi cu unul de aceeasi valoare. Nu are polaritate.
|
#6
Posted 08 January 2018 - 10:14
Desfa motorul si curata rotorul,cu siguranta gasesti ceva rugina,finut depusa .
Si ca sa fii sigur daca tot demontezi schimba si rulmentii chiar daca nu fac zgomot,pot avea o minima uzura,se dezaxeaza rotorul si ramine agatat la pornire,asta pentru ca spui ca face aleator,cind ii vine lui. Mai pot fi probleme de tensiune pe retea,poate face cu precadere in anumite intervale orare cind este ceva consum mai mult pe retea,poate?! Spor! |
#7
Posted 08 January 2018 - 10:19
Condensatorul s-a dus. Acum o luna l-am schimbat si eu pt ca pornea numai dupa citeva secunde de bazait.
|
#8
Posted 08 January 2018 - 10:27
geretus, on 08 ianuarie 2018 - 09:17, said:
1- credeti ca poate fi si altceva in afara condensatorului? ps - 16uF nu e subdimensionat, e ckiar oki pt 1KW, la 700w se pune 12uF. dar poti pune de 18uF la tine oricum o sa mearga aprox identic. Edited by andreic, 08 January 2018 - 10:33. |
#9
Posted 08 January 2018 - 11:03
XTH, on 08 ianuarie 2018 - 10:14, said:
Desfa motorul si curata rotorul,cu siguranta gasesti ceva rugina,finut depusa . Si ca sa fii sigur daca tot demontezi schimba si rulmentii chiar daca nu fac zgomot,pot avea o minima uzura,se dezaxeaza rotorul si ramine agatat la pornire,asta pentru ca spui ca face aleator,cind ii vine lui. Mai pot fi probleme de tensiune pe retea,poate face cu precadere in anumite intervale orare cind este ceva consum mai mult pe retea,poate?! Spor! Daca-l desface, nu mai are cum sa-l faca la loc. Desigur asta ar fi procedura ideala. Numai ca asta implica schimbarea semeringurilor. Ma indoiesc ca o sa gaseasca piese de schimb care sa se potriveasca la pompa respectiva si sa aiba o calitate corespunzatoare. |
#10
Posted 08 January 2018 - 11:08
Bazaie si apoi porneste si merge, nu pot fi decat ori condensatorul, e simplu de testat, si ieftin de inlocuit, ori probleme mecanice la motor, dar se intampla mai rar , ori pompa.Motorul ala invarte o pompa, daca pompa s-a dus , are uzura, merge greu, motorul va avea probleme la pornire.
|
|
#11
Posted 08 January 2018 - 11:14
Vezi daca nu cumva pompa merge defectuos la pornire, are frecari care poate sa nu lase motorul sa plece! Mai mult ca sigur ai uzuri mari la pompa care pot duce la arderea motorului.
|
#12
Posted 08 January 2018 - 13:24
Multumesc tuturor.
Voi incerca sa schimb condensatorul. In afara de capacitate - 16 micro- si voltajul - 450 v - mai e ceva de stiut? Nu de alta - dar nu i-am facut poza si in afara de capacitate si voltaj nu mai tin mine nimic din ce scria pe el. Altfel - va trebui sa ajung acasa sa-l pozez ... Daca nu se rezolva problema - va trebui sa chem un electrician pentru ca desi teoretic m-as pricepe cum sa-l desfac, avand in vedere timpul ( luna ianuarie) nu m-as risca la experimente... De asemeni - va rog sa-mi recomandati un condensator de calitate si de unde l-as putea lua ( preferabil in Bucuresti). Edited by geretus, 08 January 2018 - 13:29. |
#13
Posted 08 January 2018 - 13:52
Mototul posibil sa nu aiba nimic, pompa(turbina )este blocata de rugina daca lasi prea mult in priza risti sa se duca motorul.
|
#14
Posted 08 January 2018 - 15:21
#15
Posted 08 January 2018 - 18:04
Am fost pe Maica D-lui si am luat 2 bucati - unul IFESA si unul WELL... De ce 2? ca sa fie... sunt 15 lei bucata...
Am vrut neaparat cu fire - pentru ca, cel putin dupa mintea mea, par mai ok. Cele cu conectori nu-mi inspira incredere - cel putin nu la hidrofor... L-am montat pe cel spaniol ( well e chinezarie ) si a luat-o din prima ( la sfert cum se zicea la motoarele de Dacia ). Percuteaza foarte rapid pompa acum... Si cand ma gandesc ca am stat ceva timp ... In alta ordine de idei - motorul/pompa nu par sa aiba nimic. Nu sunt specialist - dar dupa mintea mea, dar ar fi ceva in neregula cu ele, fiind piese in miscare ( rotorul si pompa cel putin) ar trebui sa se auda diferit in timpul functionarii. In final - cred ca problema s-a rezolvat . Revin pentru confirmare dupa cateva zile... Va multumesc pentru ajutor. |
|
#16
Posted 12 January 2018 - 10:13
Am revenit - pompa merge in continuare ceas, percuteaza instant de 4 zile.
Categoric a fost vorba de condensator. O zi buna tuturor. |
#17
Posted 20 October 2018 - 19:54
Salut!
Am un hidrofor care a funcționat foarte bine pana astăzi, cand nu se mai oprea si l-am scos din priza. Dupa 10 min.l-am introdus in priza si nu mai funcționează, se aude un bâzâit la motor. Am încercat de mai multe ori,dar același rezultat. Aștept un sfat de la un specialist. Multumesc anticipat! |
#18
Posted 21 October 2018 - 11:39
Solutia se poate da CORECT la fata locului.
Din ce povestesti este de verificat presostatul(contactele) si/sau condensatorul de pornire. Un electrician de meserie iti poate rezolva problema. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users