Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle
 Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...
 Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...

Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?
 A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?

Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...
 

Valoarea de piata a Tesla a depasit valoarea Ford, Nissan si Audi

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
216 replies to this topic

#19
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Cum spuneau cei  de la Electrek https://electrek.co/...-valuable-ford/
It is sure to create a debate in the auto industry and on Wall Street, but ultimately it doesn’t really matter since Tesla is not really just an automotive company anymore.
It makes it difficult to look at a chart like this showing that Tesla gained 41% in value over the last 2 years while Ford lost 29% even though Tesla just announced that it lost $680 million in 2016 while Ford made $10 billion

Cumva au dreptate, Tesla nu inseamna doar automobile.
Pe de alta parte bravo lor ca s-au dezvoltat pe orizontala.
Va fi interesant anul acesta care va fi balanta financiara si marginea la Model 3. Sa nu uitam ca Bolt se vinde in pierdere cu 9000USD la fiecare automobil https://www.bloomber...ectric-car-boom

#20
glumetu

glumetu

    Jedi sora-mea!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,958
  • Înscris: 27.04.2005
valoarea pe bursa nu este data de cifra de afaceri (venituri). daca tu vinzi de 100 mld USD dar mereu in pierdere, valoarea ta de piata este nula.

valoarea pe bursa este data de suma scontata a tuturor cashflow-urilor viitoare ale companiei, in perpetuitate. Care sunt cashflow-urile viitoare este o evaluare a unor actori ai pietei pe baza unor proiectii mai mult sau mai putin obiective, mai mult sau mai putin informate

Edited by Dany_Darke, 04 April 2017 - 17:27.


#21
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
Pentru cine face speculatii bursiere, si e priceput, Tesla e o mina de aur pe care o fructifica.
Insa la o astfel de firma, cu cresteri si coborari mari si rapide, falimentul poate aparea peste noapte din cauza unui zvon, a unor probleme tehnice ale produsului sau a nerealizarii planulului la livrari, chiar daca are investitii si in alte domenii.

#22
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Deci din comparatia cu Apple sa inteleg ca si aia sunt doomed si vai de ei ca au fost umflati la bursa? Tare.
Bine ar fi daca Tesla ar fi in situatia Apple. Nu de altceva, dar ar face bani si ar impune si celorlalti jucatori un standard de calitate la produse si/sau business, ceea ce ar fi in beneficiul majoritatii cumparatorilor.
Pentru toti ceilalti vor exista permanent firme ca Geely, Allview, etc.

Edited by Hansolo, 04 April 2017 - 15:19.


#23
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007

 LeopardSurd, on 04 aprilie 2017 - 13:23, said:

De ce sa-mi fac eu. E ca si cum i-as zice unui pacient al meu: laparoscopia poti sa ti-o faci si singur daca vrei mai putin invaziv.

Ideea e ca se poate. Pana atunci de descurcam cu bisturiul clasic (aka. diesel si benzina). Oricum aici in Germania am auzit multi prieteni care se gandesc sa-si vanda pana in 2020 diesel-urile pe care le au. Majoritatea sunt navetisti (evident ca nu le convine ce se vehiculeaza acum despre diesel). Dar naveta o fac ei de ca. 40-100 km dus-intors zilnic. O electrica ar pica bine pentru ei. Mai ales daca ar avea garaj de alimentare proprie.
Avem alte variante. :D Nu-s genul care-si cumpara Apple.

Numai ca e pacat ca nu se investeste mai mult. Echivalentul electric al modelului T de la Ford e nevoie sa apara. Cand o sa prinda asa bine o caruta ca asta, poate sa-si cante prohodul diesel-ul pe masini personale.
Pai si de ce nu s-a gandit "das auto" sa vina cu o solutie in sprijinul clientilor? Pentru ca pentru ei probabil ca asta e tot ce conteaza, sa fie number one.  
Imediat dupa criza, atunci cand au scazut masiv vanzarile, s-a ieftinit si petrolul, credeam ca toti constructorii ii vor da blana  cu masinile electrice. Praf in ochi, cu hibride.  
Uite ca trebuie sa vina un outsider ca sa le arate cum se face treaba.
Au fost n povesti cu patentele pentru bateriile clasice cumparate de unii care au vrut sa puna lacat pe masina electrica.  A venit Elon Musk, si a aratat ca se poate trece peste.
Momentan masina electrica este un lux. Si iphone era un lux in 2007, cand nokia o ardea cu telefoanele lor, number one.
Cand s-a inventat masina, lumea mergea cu caruta. Nimeni nu a zis ca musai trebuie sa treaca toata lumea la masina de la caruta.  
Incet incet speram sa vedem cat mai multe modele full electric, si preturile sa coboare.
Pentru majoritatea constructorilor auto, progresul a insemnat "face-lift"  si un minim de imbunatatiri sa tina pasul cu concurenta,  si bine inteles profiturile. Se pare ca nici un constructor de masini cu o suta de ani de experienta in domeniu nu a avut initiativa sa apuce taurul de coarne  si sa  scoata un model electric, doar Toyota cocheteaza cu hibridele de aproape 20 de ani.
Daca "das auto" & co nu vin rapid cu alternative, in viitor vom vedea Tesla pe toate maidanele.

#24
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 Quantum, on 04 aprilie 2017 - 15:13, said:

Pentru cine face speculatii bursiere, si e priceput, Tesla e o mina de aur pe care o fructifica.
Insa la o astfel de firma, cu cresteri si coborari mari si rapide, falimentul poate aparea peste noapte din cauza unui zvon, a unor probleme tehnice ale produsului sau a nerealizarii planulului la livrari, chiar daca are investitii si in alte domenii.
Posted Image Absolut corect

 Hansolo, on 04 aprilie 2017 - 15:19, said:

Deci din comparatia cu Apple sa inteleg ca si aia sunt doomed si vai de ei ca au fost umflati la bursa? Tare.
Bine ar fi daca Tesla ar fi in situatia Apple. Nu de altceva, dar ar face bani si ar impune si celorlalti jucatori un standard de calitate la produse si/sau business, ceea ce ar fi in beneficiul majoritatii cumparatorilor.
Pentru toti ceilalti vor exista permanent firme ca Geely, Allview, etc.
Comparatia cu Apple este foarte potrivita, dar fara legatura neparat cu bursa. Ambele companii si-au construit imaginea pe un marketing foarte agresiv, lasand impresia ca ei sunt peste tot primii, cu ei au inceput multe.... ceea ce nu este adevarat

Nu am inteles cine-i Geely sau Allview in categoria d epret +$130.000? Presupun ca te referi tot la Tesla, parca nu-mi vine sa cred ca vorbesti de Mercedes, BMW sau Lexus

 Hansolo, on 04 aprilie 2017 - 13:56, said:

Va fi interesant anul acesta care va fi balanta financiara si marginea la Model 3. Sa nu uitam ca Bolt se vinde in pierdere cu 9000USD la fiecare automobil https://www.bloomber...ectric-car-boom
Ei, abia de anul asta vor incepe greutatile adevarate pentru Tesla. Productie de volum, asteptari mari, profituri minuscule (per masina). Pana acum nu au reusit sa-si echilibreze cheltuielile, sa speram ca o vor face din 2017

 inuendo0, on 04 aprilie 2017 - 09:54, said:

ieri, pretul actiunilor Tesla a atins noi valori maxime, 299$/ actiune.
Vezi ca in februarie era pe la $280, acum 2 saptamani scazuse pe la $240, iar ieri a ajuns la aproape $300. In vara s-ar putea sa scada la sub $200 cand Musk va anunta intarzieri datorate furnizorilor. Posted Image

 tfmercedez, on 04 aprilie 2017 - 15:54, said:

Pai si de ce nu s-a gandit "das auto" sa vina cu o solutie in sprijinul clientilor? Pentru ca pentru ei probabil ca asta e tot ce conteaza, sa fie number one.  
Daca "das auto" & co nu vin rapid cu alternative, in viitor vom vedea tesla pe toate maidanele.
Esti de o naivitate fara de cuvinte cu aceste comparatii...

Ceilalti producatori n-au venit cu electrice masiv pentru ca nu au nevoie. Am vanzari mari, au profituri mari, ba chiar unii dintre ei au facut electrice pe cand bunicul lui Elon o curta pe bunica-sa...
Trecerea de la caruta la automobil s-a facut de nevoie. Pentru ca automobiliul aduce niste avantaje enorme, iar pretul sau a scazut dramatic. Meritul lui Ford si VW printre multi altii

Acum, zi-mi tu de ce s-ar face dramatic trecerea de la termic la electric? Sa n-ai pe unde sa alimentezi, sa ramai in camp fara curent? Chiar ti se par similare situatiile?
Nokia vs Apple? Serios? Steaua vs Dinamo nu merge?

Edited by valitudor, 04 April 2017 - 16:11.


#25
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 valitudor, on 04 aprilie 2017 - 16:01, said:


Posted Image Absolut corect


Vezi ca in februarie era pe la $280, acum 2 saptamani scazuse pe la $240, iar ieri a ajuns la aproape $300. In vara s-ar putea sa scada sub $200 cand Musk va anunta intarzieri datorate furnizorilor. :)
La bursa se pot face bani si cand pretul urca si cand coboara. Mai rau ar fi sa nu se miste. Asa ca voi fi pregătit sa speculez.
Si atâta timp cat nu voi avea probleme cu masina lor, prea putin m-ar interesa ce probleme vor avea cu furnizorii.


#26
Hansolo

Hansolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,478
  • Înscris: 17.09.2007
Tare, lumea pricepe ce vrea. Pe undeva normal.
Ca sa continui comparatia cu telefoanele, personal nu ma pasioneaza IPhone, desi am bani de el nu am nici un motiv sa-l cumpar. Pentru nevoile de telefonie nimic nu se compara cu un Nokia (E72), iar ca telefon secundar Waze/email/internet imi e suficient un Oneplus X (da, chinezesc dar nu Allview).
Ce se intampla daca nu era Apple? Probabil n-am fi avut alte branduri pe Android de o calitate comparabila. Si nu vorbesc aici de colosi gen Samsung, LG, Sony, Motorola, ci si de unii producatori chinezi care la inceput au copiat Apple la design, apoi au inceput sa urmareasca si criterii de calitate si originalitate. Iar Nokia... stie toata lumea ce s-a intamplat.
La fel si Tesla. A nu se intelege ca maine ma dotez cu Loganul electric facut intr-un garaj la noi, doar ca si ceilalti producatori vor trebui sa vina si ei cu solutii mai bune. Ca pentru multi utilizatori usecase-ul nu va insemna mare lucru cativa ani e alta discutie, importanta e directia, dovada si aprecierea analistilor de la bursa in raport cu indicatorii financiari.

Cine crede ca asta e o apologie Tesla sau Apple poate ignora mesajul.

Edited by Hansolo, 04 April 2017 - 16:24.


#27
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

 inuendo0, on 04 aprilie 2017 - 16:11, said:

La bursa se pot face bani si cand pretul urca si cand coboara. Mai rau ar fi sa nu se miste. Asa ca voi fi pregătit sa speculez.
Si atâta timp cat nu voi avea probleme cu masina lor, prea putin m-ar interesa ce probleme vor avea cu furnizorii.
Stai asa s-o lamurim: cand pretul nu fluctueaza e rau pentru bișnițarii jucatorii de bursa, nu pentru compania respectiva.
Valoarea asta de piata este o specula de moment, dar e drept, e bine cand urca... si foarte nasol cand coboara.
Pentru un investitor sunt convins ca Tesla este o optiune mult mai buna decat Audi (AZI), dar asta nu-i toata imaginea :)

 Hansolo, on 04 aprilie 2017 - 16:24, said:

Cine crede ca asta e o apologie Tesla sau Apple poate ignora mesajul.
Masinile electrice se vor inmulti atunci cand taxele le vor favoriza masiv a.i. sa treci cu vederea peste dezavantaje si atunci cand progresul tehnologic in domeniul bateriilor si al producerii si distributiei energiei electrice va permite asta.
Nu are nicio legatura cu Tesla, cu sau fara existenta lor istoria ar fi urmat acelasi curs.
Comparatia cu Nokia vs Apple nu are niciun sens.
Inainte de Apple nu exista niciun smartphone similar (exista, dar nu era cunoscut). Normal ca omaneii au preferat Apple in dauna Nokia.
Inainte de Tesla exista o gramada de masini mai ieftine, mai conforrtabile, mai frumoase, etc

#28
fortzoso

fortzoso

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,422
  • Înscris: 29.01.2017

 valitudor, on 04 aprilie 2017 - 16:08, said:


Meritul lui Ford si VW printre multi altii

Sa n-ai pe unde sa alimentezi, sa ramai in camp fara curent?

Întâi a fost Ford. Hitler era un mare admirator al lui Ford, mai bine zis admirația era reciprocă, și din aceasta 'iubire' s-a 'nascut' 'căruța pentru mase'. Nu de alta, înțeleg că Tesla nu e prima in toate, dar tu de ce cauți să sugerezi asta cu VW ?

Eu am văzut care au făcut 'pana prostului' și cu mașinile pe benzină sau motorină, așa că asta nu e rezervată doar motoarelor electrice.

#29
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 Quantum, on 04 aprilie 2017 - 15:13, said:

Pentru cine face speculatii bursiere, si e priceput, Tesla e o mina de aur pe care o fructifica.
Insa la o astfel de firma, cu cresteri si coborari mari si rapide, falimentul poate aparea peste noapte din cauza unui zvon, a unor probleme tehnice ale produsului sau a nerealizarii planulului la livrari, chiar daca are investitii si in alte domenii.

Bine zis. Tesla pt. Ion a lui muscă e mina de aur pe marketing de ecologie. Nu e deloc ecologie adevarata trendul teasla. E doar ciocoism invelit in staniol auriu.

 fortzoso, on 04 aprilie 2017 - 16:51, said:



Întâi a fost Ford. Hitler era un mare admirator al lui Ford, mai bine zis admirația era reciprocă, și din aceasta 'iubire' s-a 'nascut' 'căruța pentru mase'. Nu de alta, înțeleg că Tesla nu e prima in toate, dar tu de ce cauți să sugerezi asta cu VW ?

Eu am văzut care au făcut 'pana prostului' și cu mașinile pe benzină sau motorină, așa că asta nu e rezervată doar motoarelor electrice.

Doar ca atunci cand ajungi la peco in 5 min.ai plecat inca 1000km. Cabd ajungi cu electrica, daca ai loc la stecher pleci maine. Si cat astepti bagi bani in cazare, mancare nu de foame, ci de plictiseala, bautura la fel, shoping de plictiseala si vedem care e economia fata de masinile clasice??

Edited by Torquemada-666, 04 April 2017 - 17:36.


#30
inuendo0

inuendo0

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,540
  • Înscris: 03.06.2007

 Torquemada-666, on 04 aprilie 2017 - 17:30, said:



Doar ca atunci cand ajungi la peco in 5 min.ai pkecat inca 1000km. Cabd ajungi cu electrica, daca ai loc la stecher pkeci maine. Si cat astepti bagi bani in cazare, mancare nu de foame, ci de plictiseala, bautura la fel, shoping de plictiseala si vedem care e economia fata de masinile clasice??

Minti si o stii. Tesla e singurul producător auto care oferă nu o soluție globala pentru a-ti incarca masina, ci 2 (reteaua Supercharger si reteaua Destination charger).
In cazul Superchargerelor incarci vreo 300km in 30-40min.
Banuiesc ca faci vreo 1000km pe zi si de aia nu iti convine solutia oferita.
E drept ca in Romania e jale momentan.

#31
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
deja o dati in diverse. lasati apelativele si discutati ce e de discutat.

#32
Torquemada-666

Torquemada-666

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,053
  • Înscris: 15.10.2014

 inuendo0, on 04 aprilie 2017 - 17:36, said:



Minti si o stii. Tesla e singurul producător auto care oferă nu o soluție globala pentru a-ti incarca masina, ci 2 (reteaua Supercharger si reteaua Destination charger).
In cazul Superchargerelor incarci vreo 300km in 30-40min.
Banuiesc ca faci vreo 1000km pe zi si de aia nu iti convine solutia oferita.
E drept ca in Romania e jale momentan.

Incarci cand sunt f.putine electrice. Dar cand vor fi multe cf? Stai la coada clar.

#33
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007


 valitudor, on 04 aprilie 2017 - 16:08, said:

Posted Image

Esti de o naivitate fara de cuvinte cu aceste comparatii...

Ceilalti producatori n-au venit cu electrice masiv pentru ca nu au nevoie. Am vanzari mari, au profituri mari, ba chiar unii dintre ei au facut electrice pe cand bunicul lui Elon o curta pe bunica-sa..
Da sigur nu au avut nevoie, pentru ca s-a permis .
Si LEDul s-a inventat de 50 de ani,  si nu a fost nevoie de el..  iaca acuma becurile incandescente aproape ca sunt interzise.    
Ia zi un model de electrica  produs in serie, pe vremea bunicului lui Elon Musk?


#34
Dany_Darke

Dany_Darke

    ✠ Fear of the dark ツ

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 21,821
  • Înscris: 07.06.2014
amtct - observ ca ignori orice revenire la subiectul topicului si nu renunti la ironii si mistouri

valabil si pt restul colegilor, reveniti la subiect. urmatoarea avertizare va in particular cu tot cu punctele de rigoare

#35
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,561
  • Înscris: 15.06.2007

 Torquemada-666, on 04 aprilie 2017 - 17:37, said:


Incarci cand sunt f.putine electrice. Dar cand vor fi multe cf? Stai la coada clar.
Incarci acasa. Daca ai bani de o Tesla mai ai vreo 5000$ sa dai pe upgrade la reteaua electrica, un supercharger personal / panouri fotovoltaice etc.

#36
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Pana la urma hai sa vedem cu va sta Tesla cu profitul pe primul trimestru al anului 2017. Anul precedent au pierdutin 3 trimestre in jur de 800 milioane si au catigat in al 3-lea 21 milioane :)
TSLA Company Financials
Jongleriile bursiere au rolul lor, dar in lumea reala tot banii adevarati conteaza. Poate au drepate si "specialistii" aia pe care ii ironiza OP.
Chiar sunt curios cum va sta Tesla pe trimestrul 1. Model 3 nu o sa aduca profit, cel putin nu imediat

 tfmercedez, on 04 aprilie 2017 - 17:49, said:

Incarci acasa. Daca ai bani de o tesla mai ai vreo 5000$ sa dai pe upgrade la reteaua electrica, un supercharger personal / panouri fotovoltaice etc.
Corect. Mai ai doar de gasit doua fire groase cu care sa-ti legi casa de termocentrala de cartier pe carbuni... sau sa-ti iei concediu cand sunt nori sau ploua.

 tfmercedez, on 04 aprilie 2017 - 17:47, said:

Ia zi un model de electrica  produs in serie, pe vremea bunicului lui Elon Musk?
LOL. In anul 1900 pe strazi erau de doua ori mai multe electrice decat benzinare. Electricele aveau o cota de vreo 40%. Azi au vreo 0,02%, dar e meritul lui Musk ca au ajuns acolo de la 0,01% :)

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate