Infiintare PFA sau microintreprindere: avantaje/dezavantaje
Last Updated: Sep 01 2016 22:56, Started by
PurpleTree
, Aug 31 2016 21:00
·
0
#19
Guest_truet_*
Posted 01 September 2016 - 19:59
Eu inteleg ca el acum estimeaza ca pierde aproape 5000 euro/an din proiecte ce nu le poate realiza din cauza ca cere clientul factura si vrea sa faca PJ pentru a fi capabil sa incaseze si acesti bani, chiar daca asta presupune si plata unor taxe.
Pentru cei care nu cer, se lucreaza pe persoana fizica |
#20
Posted 01 September 2016 - 20:08
truet, on 01 septembrie 2016 - 19:59, said:
Eu inteleg ca el acum estimeaza ca pierde aproape 5000 euro/an din proiecte ce nu le poate realiza din cauza ca cere clientul factura si vrea sa faca PJ pentru a fi capabil sa incaseze si acesti bani, chiar daca asta presupune si plata unor taxe. Pentru cei care nu cer, se lucreaza pe persoana fizica Asa e, se pot pierde proiecte (nu stiu valoarea lor) pentru ca nu poate elibera factura si e mai bine sa poti face un proiect cu factura din care sa pierzi ceva bani si sa fii legit decat sa nu il mai faci deloc. Oricum daca dupa un an de zile lucrurile nu merg deloc bine, sau daca nu ii convine situatia, oricum poate inchide acel PFA fara nu stiu ce bataie de cap - din ce am inteles. Iar legat de cei care nu vor sa colaboreze cu cei care nu sunt platitori TVA - asta e situatia, oricum va trebui sa ceara mai multi bani daca elibereaza factura ca sa-si poata acoperi din impozite, sanatate, pensie etc. Am inteles ca la Camera de Comert cineva poate sa il ajute cu consiliere legata de infiintarea unei firme. Edited by PurpleTree, 01 September 2016 - 20:11. |
#21
Posted 01 September 2016 - 22:05
la Registrul Comertului, nu la Camera de comert, si e pe bani, cel putin asa mi-au zis mie acum 5 ani, cand am infiintat PFA-ul. S-or mai fi schimbat lucrurile.
Pentru infiintarea firmei, daca nu vrei sa ai batai de cap, recomand sa apelati la o firma de specialitate. Eu am obtinut mult mai mult decat ma asteptam, pentru banii dati. Si nu ma refer acum la hartogaraie, ci la informatii, consiliere. Erau chestii de care nu stiam (gen, ca trebuie sa autorizezi codurile CAEN pe care facturezi) si de care n-as fi aflat fara consilierea asta. Separat, trebuie discutat cu un contabil pentru a reface calculele din prima postare. Costul pe luna cu contabilitatea pleaca de la 250 lei pentru PFA si 300-400 lei pentru SRL. Trebuie sa tii cont si de asta. Edited by Michidoo, 01 September 2016 - 22:05. |
#22
Posted 01 September 2016 - 22:41
Michidoo, on 01 septembrie 2016 - 22:05, said:
la Registrul Comertului, nu la Camera de comert, si e pe bani, cel putin asa mi-au zis mie acum 5 ani, cand am infiintat PFA-ul. S-or mai fi schimbat lucrurile. Eu am gasit asa: http://www.cciasi.ro/asistenta_orc.htm Sper sa nu fie nevoie de contabil pt PFA, eventual consultanta la inceput, altfel nu vad cum poate merge treaba |
#23
Posted 01 September 2016 - 22:56
te poti descurca si fara contabil la PFA, dar trebuie sa inveti si tu oleaca de contabilitate nu mult, ci cum sa tii registru incasari-plati, sa faci declaratia 392, sa te informezi ce poti deduce si ce nu, chestii pe care contabilii le stiu deja iar tu va trebui sa le inveti de la zero. Depinde daca ai timpul si disponibilitatea. Eu am zis ca nu e mare lucru si pot sa ma ocup, au trecut 2 ani si eu nu completasem nimic in registru, nici nu depusesem declaratiile la fisc, asa ca am ajuns sa contactez de urgenta o firma de contabilitate, care m-a adus la zi, dar am si platit pentru asta. In final, nu numai ca n-am facut economia pe care credeam ca o s-o fac, dar am ajuns sa cheltuiesc mai mult.
In fine, la tine e diferit, probabil ca o sa ai 3 facturi pe luna. Eu aveam cu sutele (vindeam produse, nu servicii)... Edited by Michidoo, 01 September 2016 - 22:57. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users