Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Teii din fața casei

E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...
 Aplicatii stress test RAM

Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...
 explicatie montaj breadboard

3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...
 Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...

Izolatie intre parter si etaj

Hranirea pasarilor din orase -pro...

[unde] goarna tramvai
 

Infiintare PFA sau microintreprindere: avantaje/dezavantaje

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#19
Guest_truet_*

Guest_truet_*
  • Grup: Guests
  • Înscris: --
Eu inteleg ca el acum estimeaza ca pierde aproape 5000 euro/an din proiecte ce nu le poate realiza din cauza ca cere clientul factura si vrea sa faca PJ pentru a fi capabil sa incaseze si acesti bani, chiar daca asta presupune si plata unor taxe.
Pentru cei care nu cer, se lucreaza pe persoana fizica Posted Image

#20
PurpleTree

PurpleTree

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 23.08.2016

View Posttruet, on 01 septembrie 2016 - 19:59, said:

Eu inteleg ca el acum estimeaza ca pierde aproape 5000 euro/an din proiecte ce nu le poate realiza din cauza ca cere clientul factura si vrea sa faca PJ pentru a fi capabil sa incaseze si acesti bani, chiar daca asta presupune si plata unor taxe.
Pentru cei care nu cer, se lucreaza pe persoana fizica Posted Image

Asa e, se pot pierde proiecte (nu stiu valoarea lor) pentru ca nu poate elibera factura si e mai bine sa poti face un proiect cu factura din care sa pierzi ceva bani si sa fii legit decat sa nu il mai faci deloc. Oricum daca dupa un an de zile lucrurile nu merg deloc bine, sau daca nu ii convine situatia, oricum poate inchide acel PFA fara nu stiu ce bataie de cap - din ce am inteles.

Iar legat de cei care nu vor sa colaboreze cu cei care nu sunt platitori TVA - asta e situatia, oricum va trebui sa ceara mai multi bani daca elibereaza factura ca sa-si poata acoperi din impozite, sanatate, pensie etc.

Am inteles ca la Camera de Comert cineva poate sa il ajute cu consiliere legata de infiintarea unei firme.

Edited by PurpleTree, 01 September 2016 - 20:11.


#21
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
la Registrul Comertului, nu la Camera de comert, si e pe bani, cel putin asa mi-au zis mie acum 5 ani, cand am infiintat PFA-ul. S-or mai fi schimbat lucrurile.

Pentru infiintarea firmei, daca nu vrei sa ai batai de cap, recomand sa apelati la o firma de specialitate. Eu am obtinut mult mai mult decat ma asteptam, pentru banii dati. Si nu ma refer acum la hartogaraie, ci la informatii, consiliere. Erau chestii de care nu stiam (gen, ca trebuie sa autorizezi codurile CAEN pe care facturezi) si de care n-as fi aflat fara consilierea asta.

Separat, trebuie discutat cu un contabil pentru a reface calculele din prima postare. Costul pe luna cu contabilitatea pleaca de la 250 lei pentru PFA si 300-400 lei pentru SRL. Trebuie sa tii cont si de asta.

Edited by Michidoo, 01 September 2016 - 22:05.


#22
PurpleTree

PurpleTree

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 121
  • Înscris: 23.08.2016

View PostMichidoo, on 01 septembrie 2016 - 22:05, said:

la Registrul Comertului, nu la Camera de comert, si e pe bani, cel putin asa mi-au zis mie acum 5 ani, cand am infiintat PFA-ul. S-or mai fi schimbat lucrurile.

Eu am gasit asa: http://www.cciasi.ro/asistenta_orc.htm

Sper sa nu fie nevoie de contabil pt PFA, eventual consultanta la inceput, altfel nu vad cum poate merge treaba

#23
Michidoo

Michidoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,425
  • Înscris: 15.01.2008
te poti descurca si fara contabil la PFA, dar trebuie sa inveti si tu oleaca de contabilitate Posted Image nu mult, ci cum sa tii registru incasari-plati, sa faci declaratia 392, sa te informezi ce poti deduce si ce nu, chestii pe care contabilii le stiu deja iar tu va trebui sa le inveti de la zero. Depinde daca ai timpul si disponibilitatea. Eu am zis ca nu e mare lucru si pot sa ma ocup, au trecut 2 ani si eu nu completasem nimic in registru, nici nu depusesem declaratiile la fisc, asa ca am ajuns sa contactez de urgenta o firma de contabilitate, care m-a adus la zi, dar am si platit pentru asta. In final, nu numai ca n-am facut economia pe care credeam ca o s-o fac, dar am ajuns sa cheltuiesc mai mult.

In fine, la tine e diferit, probabil ca o sa ai 3 facturi pe luna. Eu aveam cu sutele (vindeam produse, nu servicii)...

Edited by Michidoo, 01 September 2016 - 22:57.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate