Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Ford Fiesta VI Titanium
#199
Posted 19 April 2022 - 10:49
Frumoase n-am stiut ca au facut fagure si pe fiesta chiar 15, mi-as fi dorit si eu asa jante pe alta marime, eu zic ca mergeau negre si interioarele gri, sa dea efect meserias, dar da ai dreptate, negrul e naspa de intretinut, tin sa mentionez ca aceasta culoare cu perla e standard la anumite jante de Opel iar daca cineva vrea sa le faca acasa ieftin, culoarea de spray e "starsilber 2", e vreo 15 lei sprayul, sau era, cel mai ieftin, tot asa, am eu pe opel din fabrica astfel de jante si-s la fel sau chiar mai frumoase, daca vreti pot pune poze.
|
#200
Posted 27 April 2022 - 22:06
Ieri am reusit sa pun pe masina jantele refacute incaltate cu noile anvelope, dupa ce in prealabil am cosmetizat si tamburii de pe spate care aratau destul de obositi (aveau culoarea ruginii, obtinuta pe cale naturala ).
Asadar acum arata asa: IMG_5032.jpg 440.54K 44 downloads Iar rotile: IMG_5046.jpg 355.45K 43 downloads IMG_5050.jpg 386K 38 downloads Am dat astazi o tura cu masina si primele impresii sunt pozitive, Yokohamele par sa fie ce trebuie, o gura de aer proaspat dupa Dunlop-urile pe care le-au inlocuit, in principal datorita stabilitatii laterale net superioare. |
#201
Posted 21 June 2022 - 14:58
Ne apropiem de 70.000km (69.XXX km actual) si de 8000km de la revizia anterioara = > Fordacul are programare vineri dimineata la Maddog Garage pentru un schimb de ulei si o verificare de rutina a trenului de rulare.
Mi-a placut Liqui Moly Special Tec F asa ca o sa primeasca tot din asta si acum. O alta diferenta observata la Liqui Moly fata de Motorcraft este ca Liqui Moly s-a inchis la culoare destul de repede si mult mai tare decat o facea Motorcraftul - oare pentru ca o fi "spalat" niste depuneri gasite prin motor? Am dat comanda si de filtrele de aer (motor si cabina) OE de la e-piesa, p-alea o sa le schimb eu joi seara. Edited by closchkutza, 21 June 2022 - 15:01. |
#202
Posted 24 June 2022 - 15:46
Facut schimbul de ulei, conform planului la Maddog Garage - stabiliment recomandat si laudat pe club Ford.
Acum trebuie sa vad cum scot ~0.5 litri de ulei din motor, este 1 deget peste max cu motorul oprit de cateva ore. E ca si cum as fi facut revizia la reprezentanta . Mda, pentru data viitoare cautam altceva . |
#204
Posted 24 June 2022 - 20:33
Nu, e service universal insa ei se recomanda ca fiind specializati pe Ford.
Am reusit si am scos excesul, aveam fix 0.5 litri in plus (nivelul acum este o idee peste maxim si asa il las). 01E0D1CE-53DF-470A-B2F2-BB1332EFED1D.jpeg 215.78K 47 downloads Edited by closchkutza, 24 June 2022 - 20:35. |
#205
Posted 24 June 2022 - 22:56
Am patit si eu de cateva ori treaba asta la diverse service-uri desi le-am specificat inainte ca vreau ca uleiul sa fie la jumate intre min. si max.🤬
Pana la urma mi-am luat o pompa de scos uleiul de la lidl. |
#206
Posted 24 June 2022 - 23:19
Cand vezi ce mecanici sunt prin service-uri, iti vine sa te apuci de mecanica.
Am schimbat niste faruri intr-un service laudat (multimarca) si cand am pus lichid de parbriz a doua zi, a cazut tot pe jos ca au uitat sa conecteze furtunul de la spalatoare. Tot acolo am platit sa-mi regleze farurile si imi batea faza scurta in grinda. La telefon incerca sa ma convinga ca e in regula, ca farul de pe dreapta trebuie sa fie mai ridicat. Cand m-am intors pt al doilea reglaj, incercau sa regleze inaltimea de la reglajul staga/dreapta. Edited by igor06, 24 June 2022 - 23:20. |
#207
Posted 25 June 2022 - 05:43
closchkutza, on 24 iunie 2022 - 20:33, said:
Nu, e service universal insa ei se recomanda ca fiind specializati pe Ford. Am reusit si am scos excesul, aveam fix 0.5 litri in plus (nivelul acum este o idee peste maxim si asa il las). 01E0D1CE-53DF-470A-B2F2-BB1332EFED1D.jpeg Edited by MembruAnonim, 25 June 2022 - 05:44. |
#208
Posted 25 June 2022 - 06:57
Cel mai sigur la orice masina e sa le ceri sa se opreasca inainte de nivelul nominal si faci tu corectia cand ajungi acasa. Intre minim si maxim pe majoritatea jojelor de nivel ai 1l si in oricare parte a intervalului motorul functioneaza corect.
Daca serviceul e suspect, asa ai si sperante mai mari ca nu pleaca cu uleiul cu care a venit. |
|
#209
Posted 25 June 2022 - 08:19
Nu le-am cerut sa lase uleiul la un anume nivel, astfel incat sa se poata considera ca l-as fi pus in dificultate pe saracul mecanic . Nu am avut nici o cerinta explicita in acest sens si nu am o problema sa-l lase undeva intre min si max si imi completez eu acasa daca mai vreau.
In alta ordine de idei, ce incredere sa ai intr-un stabiliment de genul ca vor efectua lucrari mai complexe ca la carte daca nici sa turnam o anumita cantitate de lichid printr-o gaura (3.5 / 3.6 litri, la motorul asta) nu suntem in stare? wolffy said: 1656128639[/url]' post='29144555'] Tura viitoare ia un pet de 5l si-ti tragi singur tot uleiul si pui altul nou (mai faci si muschi la mana cu seringa aia). Haha, ce glumet esti tu! Mi-a luat ~30 min. sa scot jumatea aia de litru (pe la jumatatea activitatii a cedat seringa aia mare si a trebuit sa folosesc una de sub 10 ml, se vede atasata de furtun). igor06 said: 1656105594[/url]' post='29144399'] Cand vezi ce mecanici sunt prin service-uri, iti vine sa te apuci de mecanica. Oricum, uitandu-ma ce masini erau pe acolo, nu parea un loc unde se duc entuziastii marcii, celelalte masini prezente erau cam toroape (nu ca vreau sa ma laud insa protagonistul jurnalului parea din alt film in ceea ce priveste starea generala a masinii). Chiar si seful de acolo a facut o remarca ceva de genul “mult mai curata si ingrijita fata de ce vedem in mod uzual in service”. Edited by closchkutza, 25 June 2022 - 08:31. |
#210
Posted 25 June 2022 - 09:53
Esti un erou cu seringa aia, n-as fi avut rabdare, am incercat si eu acum cativa ani insa am cedat psihic si m-am dus la service
|
#211
Posted 25 June 2022 - 14:38
closchkutza, on 25 iunie 2022 - 08:19, said:
Haha, ce glumet esti tu! Mi-a luat ~30 min. sa scot jumatea aia de litru (pe la jumatatea activitatii a cedat seringa aia mare si a trebuit sa folosesc una de sub 10 ml, se vede atasata de furtun). closchkutza, on 25 iunie 2022 - 08:19, said:
Sa stii ca am in vedere sa ma apuc sa-mi fac singur la Ford operatiile de intretinere de rutina (revizii uzuale, schimburi de piese care nu implica ridicarea masinii pe elevator), cum am facut deja cu amortizoarele spate. Ori am eu standarde prea inalte ori calitatea serviciilor scade pe an ce trece. Cred ca ti-am mai zis dar am cativa colegi ce si-au luat valva dintr-asta "quick release" ca sa-si schimbe rapid uleiul. Unul cu Nissan Xterra zice ca are de 16 ani pe masina valva respectiva. Poti usor sa scoti si surplusul cu o valva de genul asta. Eu mi-am facut ceva revizii la Focus singur (acum vreo 15 ani) dupa ce s-au chinuit astia in service sa-mi schimbe filtrul de motorina (tot ceva multi-marca care se recomandau capabili la Ford) si n-aveau pompa de vacuum (masina era diesel dintr-ala cu injectie directa fara nicio pompa de amorsare) si pe urma s-au chinuit vreo 30 de minute incercand sa o reporneasca ("ce plm nu mai iesi odatâ aeru` ăla?" (cu accent de moldovean ca discutam de Iasi aici )) . Apoi tura urmatoare m-am dus la altul si am vazut cat de usor a schimbat filtrul cu pompa aia de vaccum si mi-am facut eu schimbul dupa Edited by MembruAnonim, 25 June 2022 - 14:49. |
#212
Posted 25 June 2022 - 16:36
Merci de sugestie cu valva aia, o sa ma gandesc ce fac pana la urmatorul schimb de ulei (am 8000 km la dispozitie ).
Stiu cat de greu porneste un diesel Ford dezamorsat, am ajutat un fost coleg care ramasese in pana de motorina cu un 1.8 TDCI. Chiar si cu para aia..tot a dat la cheie de a behait. Astazi am continuat cu restul de chestii pe care voiam sa le mai fac la Fordac: - dat jos traseu admisie (carcasa filtru, traseu flexibil) si curatat, mai ales partea “murdara” a carcasei filtrului care era destul de murdara . Smechera idee sa puna PCV-ul sa se ventileze in partea murdara a carcasei (in exteriorul filtrului), muult mai bine decat dupa filtru, inaintea clapetei! - dat jos clapeta de acceleratie, curatat si montat la loc (cu garnitura noua, OE) - nu era foarte murdara insa nici curata, felul in care e ventilat PCV-ul ajuta sa se pastreze curata. Sper sa scap in felul asta de mica ezitare pe care o avea la apasarea aceleratiei; - gresat / deblocat coliere traseu flexibil admisie; - pus filtru nou de aer (OE); - facut nitel curat in compartimentul motor; - schimbat filtrul de polen (OE cu carbon activ); Asa arata filtrul care a fost dat jos de pe masina dupa 8000km parcursi: E4EF7513-352D-4F31-ACAD-AC2EF14A88FE.jpeg 473.94K 19 downloads Asta de l-am dat jos NU era cu carbon . Deseara il scot la o tura! Edited by closchkutza, 25 June 2022 - 16:40. |
#213
Posted 14 July 2022 - 17:03
IMG_5436.jpg 236.9K
46 downloads
Fericitul eveniment a fost sarbatorit cu un plin de benzina si o plimbare (de dezmortire) in miezul noptii . In realitate, plinul de benzina l-ar fi primit oricum insa el (Fordacu') nu stie asta . Cand am oprit motorul in benzinarie m-a intampinat privelistea din imaginea de mai sus. Edited by closchkutza, 14 July 2022 - 17:15. |
|
#215
Posted 08 November 2022 - 17:30
Odo: ~74.500 km.
A fost liniste in general in ultimul an insa Fordacu' fiind un produs Ford, nu se poate abtine sa fie pe treaba lui prea mult, sa nu isi dea el in petec . Asadar a gasit ceva nou cu care sa iasa in evidenta - detalii mai jos. De ceva timp mi se parea ca simt ceva ciudat la cum se simte directia masinii (la mers in linie dreapta) insa nu imi puteam da seama ce ma deranjeaza exact. Aseara insa mi-a picat fisa si facand niste teste am constatat urmatoarele: - dupa un viraj la stanga volanul nu revine la jumatate, ramane destul de mult virat (chiar si ~40 grade, functie de viteza). Acest lucru nu se intampla la viraj spre dreapta, in situatia respectiva volanul revine la ~0 imediat cum ii dau drumul; - volanul se simte moale spre stanga si opune rezistenta considerabil mai mare la rotire spre dreapta . Nu trage spre stanga, doar se simte mai usor de virat in directia aia si asta e ce mi se parea ciudat pe drum drept. Recunosc ca e prima data cand intalnesc un asemenea comportament. Treaba asta a inceput sa se manifeste in ultimele ~2 luni, din cate imi dau eu acum seama. Avand in vedere ca acum 1 an de zile am montat pe masina (printre altele) caseta de directie + bielete + rulmenti amortizor, ma gandesc sa incep actiunea de remediere printr-o geometrie pe care sper s-o fac in weekendul ce vine. Ultima a fost facuta acum 1 an (dupa schimburile mentionate mai sus) si directia se simtea perfect dupa iar volanul revenea imediat la 0 indiferent de directia in care viram. Edited by closchkutza, 08 November 2022 - 17:34. |
#216
Posted 10 November 2022 - 09:29
Eu zic ca-i tot ceva de la casetă. Ce ar putea sa fie la geometrie astfe încât sa nu mai revina volanul si asta sa se întâmple doar la viraj stanga?
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users