Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Usor uruit si vibratie dupa schimbarea cauciucurilor vara/iarna
Ultima postare: nov 26 2015 19:36, Inițiat de
alecsus27
, nov 26 2015 17:38
·
0
#22
Publicat: 26 noiembrie 2015 - 19:14
Pai intai identifici sursa problemei. Dai jos anvelopele de iarna de pe fata si pui anvelopele de vara. Daca vibratia si huruitul dispar , ai identificat vinovatul. Acum ce ar putea alea sa aiba. In ordinea numerelor de pe tricou :
- anvelopa pastrata incorect sau uzata incorect . Aceasta poate fi echilibrata dinamic la " 0 " , dar poate sa bata transversal sau longitudinal si poate genera vibratii . - presiune nepotrivita in pneuri , sau inegala intre pneurile aceleiasi punti - o strangere incorecta a rotilor ( mult prea puternica ) de catre cel care le-a schimbat , ceea ce a dus la curbarea ansamblului butuc / disc de frana . Acestea pot sa nu aiba individual deformari care sa produca vibratii , dar insumate pot sa iasa din plaja acceptata. Se dau rotile jos , se monteaza cu un dispozitiv dedicat un comparator si se invarte discul de frana. Daca abaterea insumata trece de 0.6 , ai vibratii fine in volan. Desi sunt mai moi , anvelopele de iarna sunt de obicei mai agresive . Asta se traduce prin faptul ca la rulare apare un parait marunt din cauza ca blocurile anvelopei tropotesc pe asfalt . La anvelopele de vara acest lucru nu se intampla deoarece permanent partea rulanta a anvelopei este in contact cu carosabilul . Ca sa intelegi , gandeste-te la un cerc perfect pe care il invarti pe asfalt ( guma de vara ) si la o roata dintata pe care o invarti pe acelasi asfalt ( anvelopa de iarna ) . In primul caz nu vei avea zgomot aproape deloc , iar in cazul al doilea , o sa auzi un poc la fiecare dinte al rotii care ia contact cu solul. Inainte de a da rotile jos , ridica masina pe cric sau pe elevator si invarte fiecare roata fata , punand urechea pe aripa aferenta . Daca este de vina vreun rulment , huruitul se va amplifica in aripa proportional cu viteza de rotatie. Se transmite foarte ciudat huruiala de rulment . Ai sa sesizezi imediat chiar daca nu esti specialist. |
#23
Publicat: 26 noiembrie 2015 - 19:22
La rotile cuplate la planetare e greu sa le invarti cu mana si sa simti/auzi "uruitul" rulmentului. In cazul lui, cele fata.
Ca sa auzi rulmentul defect tre sa ridici masina pe elevator si sa pornesti motorul, cuplezi in vreo treapta si lasi motorul sa invarta rotile fata suficient de repede. Daca vreun rulment e dus auzi "uruitul" imediat fara sa fii specialist. |
#24
Publicat: 26 noiembrie 2015 - 19:23
@JurasikMan: cred ca e unul din motivele din primul paragraf.
Cele din paragrafele 2 si 3 nu cred, pentru ca in anii trecuti nu a existat/nu am sesizat acel zgomot/trepidatie dupa inlocuirea cu anvelope de iarna. La fel cu rulmentii, ar fi facut zgomot si pana acum. Or, zgomotul/trepidatia au aparut imediat dupa inlocuirea cauciucurilor. Acel comparator sper ca il au service-urile din Iasi, am sa merg maine sa intreb. Editat de alecsus27, 26 noiembrie 2015 - 19:25. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi