Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Legislatia ACTUALA circularii cu bicicleta ?

- - - - -
  • Please log in to reply
43 replies to this topic

#1
KHISHCHNIK

KHISHCHNIK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,680
  • Înscris: 02.05.2014
1. Care mai e legislatia actuala pentru circulatul cu bicicleta ?

2. Trebuie neaparat sa porti vesta si casca ?

3. Poti circula doar pe pistele special amenajate pe trotuar sau poti si pe trotuar si pe strada ?

4. Prin unele locuri sunt portiuni de trotuar cu piste special amenajate si portiuni de trotuar care nu au asa ceva, ce faci: mergi o bucata pe trotuar, pe urma te dai jos si o iei pe strada sau ce trebuie facut legal ?

5. Trebuie neaparat sa ai buletinul la tine ?

Apropo:
http://arielu.ro/am-...-carosabil.html

Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?...

#2
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,284
  • Înscris: 08.10.2015
1. Legislatia actuala este cea din codul rutier.
2. trebuie sa porti vesta si e recomandabil sa porti casca. Daca ai echipament cu elemente reflectorizante nu mai e nevoie de vesta.
3,4. Trebuie sa mergi pe strada cu exceptia portiunilor de drum unde sunt piste speciale pentru biciclete. Mersul pe trotuar este interzis.
5. trebuie sa ai in permanenta buletinul la tine, indiferent de modul in care te deplasezi.

L.E. orice scuza e buna pentru a nu-ti cobori curu' din autoturism.

Edited by MembruAnonim, 17 July 2014 - 11:51.


#3
sergiu_spooky

sergiu_spooky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,738
  • Înscris: 23.06.2006
Citeste codul rutier. Pe drumurile publice ai exact aceleasi obligatii si drepturi ca si ceilalti participanti la trafic.
Adica n-ai voie sa stai intre benzi la stop, trebuie sa semnalizezi (cu mainile), trebuie sa acorzi prioritate exact cum acorzi si in masina, trebuie sa respecti sensurile unice, etc.

#4
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007

View PostKHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:

1. Care mai e legislatia actuala pentru circulatul cu bicicleta ?

2. Trebuie neaparat sa porti vesta si casca ?
3. Poti circula doar pe pistele special amenajate pe trotuar sau poti si pe trotuar si pe strada ?
4. Prin unele locuri sunt portiuni de trotuar cu piste special amenajate si portiuni de trotuar care nu au asa ceva, ce faci: mergi o bucata pe trotuar, pe urma te dai jos si o iei pe strada sau ce trebuie facut legal ?
5. Trebuie neaparat sa ai buletinul la tine ?

Apropo:
http://arielu.ro/am-...-carosabil.html

Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?...

2 - in conditii de iluminare precara si noaptea
3 si 4 mergi pe drumul public pe partea dreapta ...te sui pe pista de biciclete daca este amenajata (in bucuresti sunt ilegale TOATE...pana la noi reglementari)
5 - este bine sa il ai ...doamne fereste macar sa stie sotia/prietena unde sa te gaseasca in caz de accident...si daca faci vre-o duda sa aiba organu cu ce sa te arda Posted Image


deci poti fi un fricos pe bicicleta si o sa mergi numai pe trotuar printre babute, copii, carucioare, ametiti care se intorc brusc pe calcaie, oameni care alearga cand ies din magazin, persoane care vorbesc la telefonul mobil si nu sunt atente ca stau pe un loc marcat....etc..... sau unul ca mine care merge in trafic langa masini de zeci de ani cu bicla !
Nu uita un lucru, ca biciclist ai un echilibru precar  ..... iar daca esti dat jos de pe bicicleta (a se citi trantit) in peste 90% din cazuri este din vina soferilor sau a ocupantilor vehicului care deschid usile fara se se asigure !

Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 12:21.


#5
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Din păcate situaţia cu pistele vechi este stupidă.

Teoretic acolo unde sunt marcate piste e obligatorie folosirea lor. Însă majoritatea pistelor sunt impracticabile (trec prin obstacole, se parchează pe ele, merg pe trotuare unde nu e loc destul pentru pietoni).

În urma eforturilor OPTAR, pistele au fost desfiinţate, iar acolo unde nu s-a avut chef să stea să scoată marcajele au ales altă soluţie, şi anume indicator de acces interzis biciclete. Care crează altă confuzie, pentru că un indicator normal (stâlp) are efect asupra întregii străzi, deci practic înseamnă acces interzis cu bicicleta pe acea stradă. Pentru a avea efect doar pe pistă trebuiau fie imprimate pe asfalt pe pistă, fie indicator suspendat deasupra pistei.

Deci poţi teoretic lua amendă pentru situaţiile astea stupide. Poliţiştii sunt la curent cu situaţia şi e puţin probabil să dea vreunul amendă pentru aşa ceva (în afară de cazul că s-a certat cu nevasta sau are nevoie de bani de ţigări). OPTAR a rugat cicliştii dacă iau astfel de amenzi să ia legătura cu ei (optar.ro) ca să le documenteze şi să îi îndrume să le conteste.

@sergiu_spooky: este puţin probabil să poţi sta cu bicicleta între două benzi. Nu ai suficientă lăţime, ar trebui să stai fix pe bandă. :) La ce te referi?

#6
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
as adauga, manusi fara degete si ochelari adecvati de plastic....sunt foarteeeeeeeeeee utile si acestea Posted Image

Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 12:23.


#7
sergiu_spooky

sergiu_spooky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,738
  • Înscris: 23.06.2006
Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop.
Nu vorbim de depasire, ca nu o sa depasesti cu bicicleta un automobil in miscare. Invers in schimb soferul trebuie sa se comporte exact ca si cum ar depasi un alt automobil sa zicem.

Legat de latimea suficienta sigur exista locuri in care nu poti si locuri in care poti. Cam des vad scuteristi care fac treaba asta...

#8
lucifer76

lucifer76

    Bashtan

  • Grup: Moderators
  • Posts: 32,574
  • Înscris: 13.06.2007

View PostKHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:

Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?...
Da-o-n masa de legislatie, ar trebui sa te preocupe in primul rand siguranta ta. Pana acum 10 ani mai mergeam si eu cu bicicleta, dar in prezent nu as mai avea curajul.
Pe trotuar nu are rost sa merg, cu viteza melcului pierd avantajul bicicletei plus ca trebuie sa fac slalom printre masinile parcate.
Pe marginea drumului iar imi este imposibil, am vazut in unele locuri masini parcate pe 2 benzi, una langa alta.
Mai ramane mijlocul drumului, dar urasc liniile de tramvai, plus sa la ce soferi sunt in trafic, trebuie sa fii sinucigas sa mergi asa.

#9
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postsergiu_spooky, on 17 iulie 2014 - 12:27, said:

Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop.

Din păcate legislaţia noastră nu are prevederi clare privind distanţa laterală. Este considerată depăşire o mişcare care scoate vehicului din banda curentă. Dar dacă nu se iese din bandă legislaţia nu are nimic de zis.

În orice caz, chiar dacă ar exista asemenea reglementări ar fi semi-inutile. Atâta vreme cât traficul este abundent şi agresiv tot n-ar respecta nimeni asemenea prevederi. Legislaţia singură nu e suficientă, mai e nevoie şi de sistematizarea infrastructurii, spaţiu (şi pentru trafic şi pentru parcare), scăderea numărului de automobile în favoarea altor metode de transport, e nevoie ca poliţia să impună legile etc. etc. etc.

Edited by wirespot, 17 July 2014 - 12:37.


#10
hesu154

hesu154

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 445
  • Înscris: 12.08.2013

View PostKHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:

Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?...

Daca iti iei bicicleta ca sa te deplasezi, nu sari direct in trafic.

Prima data mergi prin parcuri. Si invata
-sa mergi cu o mana, pentru a putea semnaliza.
-sa te uiti in spate, mentinand traiectoria
-sa eviti manevrele bruste. In trafic trebuie sa fii cat mai previzibil.


Mituri urbane:
-mersul pe contrasens pentru siguranta.(vezi masinile, dar ei nu se asteapta sa apara un biciclist) FOARTE PERICULOS
-mersul serpuit, ce urmeaza conturul neregulat al masinilor parcate si a altor obstacole. (mers imprevizibil si periculos)
-strazile mici sunt mai sigure. (Doar daca sunt foarte slab circulate, altfel bulevardele sunt mai potrivite)
-sindromul semnalizarii. Semnalizarea nu vine la pachet cu prioritatea. Trebuie sa te asiguri.

#11
balauru69

balauru69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,869
  • Înscris: 27.08.2005
Adaug un lucru care este ignorat deseori de biciclisti. Cand traversezi pe trecerea de pietoni, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta.

#12
Mihai_3

Mihai_3

    我會回來的...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,041
  • Înscris: 26.04.2007
De aia nu trec pe trecerea de pietoni eu Posted Image

Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 14:16.


#13
sergiu_spooky

sergiu_spooky

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,738
  • Înscris: 23.06.2006

View Postbalauru69, on 17 iulie 2014 - 14:00, said:

Adaug un lucru care este ignorat deseori de biciclisti. Cand traversezi pe trecerea de pietoni, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta.

In aceeasi idee, ca pieton nu e voie sa traversezi strada alergand.
Cine trece in general strada alergand? Un copil. Nu cred ca-i da nimeni copilului sa citeasca codul rutier :)

Ca si sofer e stupid sa te bazezi pe toti ceilalti participanti la trafic sa respecte codul rutier (inclusiv biciclistii si pietonii).
La fel, ca biciclist cam trebuie sa te gandesti ca soferilor nu le pasa de tine. Daca n-ai curaj n-ai ce cauta pe sosea, si oricat curaj ai avea candva tot o sa te implice din neatentie un sofer intr-un accident.

#14
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Asta pentru că se permite starea asta de lucruri. Normal ar fi să existe nişte norme proporţionale cu pericolul potenţial pe care-l reprezintă tipul de vehicul. Examenele pentru permis să fie mult mai stringente, pedepsele mult mai mari – nu mă refer la amenzi ci la scoatere din trafic, suspendări pe termen lung. Un om care conduce o hardughie de metal de 2 tone cu viteze mari şi nu înţelege chestii elementare gen de ce e bine să semnalizezi, sau care-i problema când trece la 20cm de un pieton nu are ce căuta în trafic. Suspendare 12 luni şi obligativitate să repete şcoala şi mai discutăm la anu'.

Iar pentru şoferii cu atribuţii speciale (TIR, transport în comun, taxi) să se impună (pe bune) normele de şofer profesionist. Teoretic aşa e, dar în mod practic cu 100 de euro îţi iei permis şi cu altă 100 îţi iei atestare de profesionist.

A ajuns să considere tot bizonul că a conduce maşina e un drept, când de fapt e un privilegiu, acordat sau revocat în anumite condiţii.

#15
Quantum

Quantum

    verklarung

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,543
  • Înscris: 24.05.2005
2. si 5. - Da.

#16
KHISHCHNIK

KHISHCHNIK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,680
  • Înscris: 02.05.2014

View Postwirespot, on 17 iulie 2014 - 12:16, said:

Din păcate situaţia cu pistele vechi este stupidă.

Teoretic acolo unde sunt marcate piste e obligatorie folosirea lor. Însă majoritatea pistelor sunt impracticabile (trec prin obstacole, se parchează pe ele, merg pe trotuare unde nu e loc destul pentru pietoni).

În urma eforturilor OPTAR, pistele au fost desfiinţate, iar acolo unde nu s-a avut chef să stea să scoată marcajele au ales altă soluţie, şi anume indicator de acces interzis biciclete. Care crează altă confuzie, pentru că un indicator normal (stâlp) are efect asupra întregii străzi, deci practic înseamnă acces interzis cu bicicleta pe acea stradă. Pentru a avea efect doar pe pistă trebuiau fie imprimate pe asfalt pe pistă, fie indicator suspendat deasupra pistei.

Deci poţi teoretic lua amendă pentru situaţiile astea stupide. Poliţiştii sunt la curent cu situaţia şi e puţin probabil să dea vreunul amendă pentru aşa ceva (în afară de cazul că s-a certat cu nevasta sau are nevoie de bani de ţigări). OPTAR a rugat cicliştii dacă iau astfel de amenzi să ia legătura cu ei (optar.ro) ca să le documenteze şi să îi îndrume să le conteste.

@sergiu_spooky: este puţin probabil să poţi sta cu bicicleta între două benzi. Nu ai suficientă lăţime, ar trebui să stai fix pe bandă. Posted Image La ce te referi?
Pistele au desfiintate doar in Bucuresti sau in toate judetele tarii ?

#17
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu ştiu, n-am ochi în toate judeţele ţării. La tine în oraş s-au desfiinţat?

#18
PhaseZ

PhaseZ

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 706
  • Înscris: 28.01.2011
Aprobarea si desfiintarea pistelor se face de catre autoritatile locale. Atata timp cat conceptul de pista de bicicleta e legal in Romania (si ce-i drept nu prea exista nici o norma de construire a lor) fiecare autoritatea locala(banuiesc ca primaria impreuna cu inspectoratul de politie) decide pe unde sa faca pistele si cat de legale sunt.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate