Legislatia ACTUALA circularii cu bicicleta ?
Last Updated: Jul 29 2014 06:14, Started by
KHISHCHNIK
, Jul 17 2014 11:36
·
0
#1
Posted 17 July 2014 - 11:38
1. Care mai e legislatia actuala pentru circulatul cu bicicleta ?
2. Trebuie neaparat sa porti vesta si casca ? 3. Poti circula doar pe pistele special amenajate pe trotuar sau poti si pe trotuar si pe strada ? 4. Prin unele locuri sunt portiuni de trotuar cu piste special amenajate si portiuni de trotuar care nu au asa ceva, ce faci: mergi o bucata pe trotuar, pe urma te dai jos si o iei pe strada sau ce trebuie facut legal ? 5. Trebuie neaparat sa ai buletinul la tine ? Apropo: http://arielu.ro/am-...-carosabil.html Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?... |
#2
Posted 17 July 2014 - 11:46
1. Legislatia actuala este cea din codul rutier.
2. trebuie sa porti vesta si e recomandabil sa porti casca. Daca ai echipament cu elemente reflectorizante nu mai e nevoie de vesta. 3,4. Trebuie sa mergi pe strada cu exceptia portiunilor de drum unde sunt piste speciale pentru biciclete. Mersul pe trotuar este interzis. 5. trebuie sa ai in permanenta buletinul la tine, indiferent de modul in care te deplasezi. L.E. orice scuza e buna pentru a nu-ti cobori curu' din autoturism. Edited by MembruAnonim, 17 July 2014 - 11:51. |
#3
Posted 17 July 2014 - 12:04
Citeste codul rutier. Pe drumurile publice ai exact aceleasi obligatii si drepturi ca si ceilalti participanti la trafic.
Adica n-ai voie sa stai intre benzi la stop, trebuie sa semnalizezi (cu mainile), trebuie sa acorzi prioritate exact cum acorzi si in masina, trebuie sa respecti sensurile unice, etc. |
#4
Posted 17 July 2014 - 12:06
KHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:
1. Care mai e legislatia actuala pentru circulatul cu bicicleta ? 2. Trebuie neaparat sa porti vesta si casca ? 3. Poti circula doar pe pistele special amenajate pe trotuar sau poti si pe trotuar si pe strada ? 4. Prin unele locuri sunt portiuni de trotuar cu piste special amenajate si portiuni de trotuar care nu au asa ceva, ce faci: mergi o bucata pe trotuar, pe urma te dai jos si o iei pe strada sau ce trebuie facut legal ? 5. Trebuie neaparat sa ai buletinul la tine ? Apropo: http://arielu.ro/am-...-carosabil.html Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?... 2 - in conditii de iluminare precara si noaptea 3 si 4 mergi pe drumul public pe partea dreapta ...te sui pe pista de biciclete daca este amenajata (in bucuresti sunt ilegale TOATE...pana la noi reglementari) 5 - este bine sa il ai ...doamne fereste macar sa stie sotia/prietena unde sa te gaseasca in caz de accident...si daca faci vre-o duda sa aiba organu cu ce sa te arda deci poti fi un fricos pe bicicleta si o sa mergi numai pe trotuar printre babute, copii, carucioare, ametiti care se intorc brusc pe calcaie, oameni care alearga cand ies din magazin, persoane care vorbesc la telefonul mobil si nu sunt atente ca stau pe un loc marcat....etc..... sau unul ca mine care merge in trafic langa masini de zeci de ani cu bicla ! Nu uita un lucru, ca biciclist ai un echilibru precar ..... iar daca esti dat jos de pe bicicleta (a se citi trantit) in peste 90% din cazuri este din vina soferilor sau a ocupantilor vehicului care deschid usile fara se se asigure ! Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 12:21. |
#5
Posted 17 July 2014 - 12:16
Din păcate situaţia cu pistele vechi este stupidă.
Teoretic acolo unde sunt marcate piste e obligatorie folosirea lor. Însă majoritatea pistelor sunt impracticabile (trec prin obstacole, se parchează pe ele, merg pe trotuare unde nu e loc destul pentru pietoni). În urma eforturilor OPTAR, pistele au fost desfiinţate, iar acolo unde nu s-a avut chef să stea să scoată marcajele au ales altă soluţie, şi anume indicator de acces interzis biciclete. Care crează altă confuzie, pentru că un indicator normal (stâlp) are efect asupra întregii străzi, deci practic înseamnă acces interzis cu bicicleta pe acea stradă. Pentru a avea efect doar pe pistă trebuiau fie imprimate pe asfalt pe pistă, fie indicator suspendat deasupra pistei. Deci poţi teoretic lua amendă pentru situaţiile astea stupide. Poliţiştii sunt la curent cu situaţia şi e puţin probabil să dea vreunul amendă pentru aşa ceva (în afară de cazul că s-a certat cu nevasta sau are nevoie de bani de ţigări). OPTAR a rugat cicliştii dacă iau astfel de amenzi să ia legătura cu ei (optar.ro) ca să le documenteze şi să îi îndrume să le conteste. @sergiu_spooky: este puţin probabil să poţi sta cu bicicleta între două benzi. Nu ai suficientă lăţime, ar trebui să stai fix pe bandă. La ce te referi? |
#6
Posted 17 July 2014 - 12:22
as adauga, manusi fara degete si ochelari adecvati de plastic....sunt foarteeeeeeeeeee utile si acestea
Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 12:23. |
#7
Posted 17 July 2014 - 12:27
Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop.
Nu vorbim de depasire, ca nu o sa depasesti cu bicicleta un automobil in miscare. Invers in schimb soferul trebuie sa se comporte exact ca si cum ar depasi un alt automobil sa zicem. Legat de latimea suficienta sigur exista locuri in care nu poti si locuri in care poti. Cam des vad scuteristi care fac treaba asta... |
#8
Posted 17 July 2014 - 12:28
KHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:
Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?... Pe trotuar nu are rost sa merg, cu viteza melcului pierd avantajul bicicletei plus ca trebuie sa fac slalom printre masinile parcate. Pe marginea drumului iar imi este imposibil, am vazut in unele locuri masini parcate pe 2 benzi, una langa alta. Mai ramane mijlocul drumului, dar urasc liniile de tramvai, plus sa la ce soferi sunt in trafic, trebuie sa fii sinucigas sa mergi asa. |
#9
Posted 17 July 2014 - 12:35
sergiu_spooky, on 17 iulie 2014 - 12:27, said:
Vreau sa spun ca _oficial_, ca sofer de automobil, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui biciclist oprit inaintea ta la stop. La fel, ca si biciclist, chiar daca ai loc, nu ai voie sa te inghesui in stanga/dreapta unui automobil oprit la stop. Din păcate legislaţia noastră nu are prevederi clare privind distanţa laterală. Este considerată depăşire o mişcare care scoate vehicului din banda curentă. Dar dacă nu se iese din bandă legislaţia nu are nimic de zis. În orice caz, chiar dacă ar exista asemenea reglementări ar fi semi-inutile. Atâta vreme cât traficul este abundent şi agresiv tot n-ar respecta nimeni asemenea prevederi. Legislaţia singură nu e suficientă, mai e nevoie şi de sistematizarea infrastructurii, spaţiu (şi pentru trafic şi pentru parcare), scăderea numărului de automobile în favoarea altor metode de transport, e nevoie ca poliţia să impună legile etc. etc. etc. Edited by wirespot, 17 July 2014 - 12:37. |
#10
Posted 17 July 2014 - 12:51
KHISHCHNIK, on 17 iulie 2014 - 11:38, said:
Si eu ma gandeam sa-mi iau bicicleta, pai daca iti poate da amenda in orice varianat la ce sa-mi mai iau ?... Daca iti iei bicicleta ca sa te deplasezi, nu sari direct in trafic. Prima data mergi prin parcuri. Si invata -sa mergi cu o mana, pentru a putea semnaliza. -sa te uiti in spate, mentinand traiectoria -sa eviti manevrele bruste. In trafic trebuie sa fii cat mai previzibil. Mituri urbane: -mersul pe contrasens pentru siguranta.(vezi masinile, dar ei nu se asteapta sa apara un biciclist) FOARTE PERICULOS -mersul serpuit, ce urmeaza conturul neregulat al masinilor parcate si a altor obstacole. (mers imprevizibil si periculos) -strazile mici sunt mai sigure. (Doar daca sunt foarte slab circulate, altfel bulevardele sunt mai potrivite) -sindromul semnalizarii. Semnalizarea nu vine la pachet cu prioritatea. Trebuie sa te asiguri. |
|
#11
Posted 17 July 2014 - 14:00
Adaug un lucru care este ignorat deseori de biciclisti. Cand traversezi pe trecerea de pietoni, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta.
|
#12
Posted 17 July 2014 - 14:06
De aia nu trec pe trecerea de pietoni eu
Edited by Mihai_3, 17 July 2014 - 14:16. |
#13
Posted 17 July 2014 - 15:46
balauru69, on 17 iulie 2014 - 14:00, said:
Adaug un lucru care este ignorat deseori de biciclisti. Cand traversezi pe trecerea de pietoni, trebuie sa te dai jos de pe bicicleta. In aceeasi idee, ca pieton nu e voie sa traversezi strada alergand. Cine trece in general strada alergand? Un copil. Nu cred ca-i da nimeni copilului sa citeasca codul rutier Ca si sofer e stupid sa te bazezi pe toti ceilalti participanti la trafic sa respecte codul rutier (inclusiv biciclistii si pietonii). La fel, ca biciclist cam trebuie sa te gandesti ca soferilor nu le pasa de tine. Daca n-ai curaj n-ai ce cauta pe sosea, si oricat curaj ai avea candva tot o sa te implice din neatentie un sofer intr-un accident. |
#14
Posted 17 July 2014 - 16:37
Asta pentru că se permite starea asta de lucruri. Normal ar fi să existe nişte norme proporţionale cu pericolul potenţial pe care-l reprezintă tipul de vehicul. Examenele pentru permis să fie mult mai stringente, pedepsele mult mai mari – nu mă refer la amenzi ci la scoatere din trafic, suspendări pe termen lung. Un om care conduce o hardughie de metal de 2 tone cu viteze mari şi nu înţelege chestii elementare gen de ce e bine să semnalizezi, sau care-i problema când trece la 20cm de un pieton nu are ce căuta în trafic. Suspendare 12 luni şi obligativitate să repete şcoala şi mai discutăm la anu'.
Iar pentru şoferii cu atribuţii speciale (TIR, transport în comun, taxi) să se impună (pe bune) normele de şofer profesionist. Teoretic aşa e, dar în mod practic cu 100 de euro îţi iei permis şi cu altă 100 îţi iei atestare de profesionist. A ajuns să considere tot bizonul că a conduce maşina e un drept, când de fapt e un privilegiu, acordat sau revocat în anumite condiţii. |
#16
Posted 17 July 2014 - 19:44
wirespot, on 17 iulie 2014 - 12:16, said:
Din păcate situaţia cu pistele vechi este stupidă. Teoretic acolo unde sunt marcate piste e obligatorie folosirea lor. Însă majoritatea pistelor sunt impracticabile (trec prin obstacole, se parchează pe ele, merg pe trotuare unde nu e loc destul pentru pietoni). În urma eforturilor OPTAR, pistele au fost desfiinţate, iar acolo unde nu s-a avut chef să stea să scoată marcajele au ales altă soluţie, şi anume indicator de acces interzis biciclete. Care crează altă confuzie, pentru că un indicator normal (stâlp) are efect asupra întregii străzi, deci practic înseamnă acces interzis cu bicicleta pe acea stradă. Pentru a avea efect doar pe pistă trebuiau fie imprimate pe asfalt pe pistă, fie indicator suspendat deasupra pistei. Deci poţi teoretic lua amendă pentru situaţiile astea stupide. Poliţiştii sunt la curent cu situaţia şi e puţin probabil să dea vreunul amendă pentru aşa ceva (în afară de cazul că s-a certat cu nevasta sau are nevoie de bani de ţigări). OPTAR a rugat cicliştii dacă iau astfel de amenzi să ia legătura cu ei (optar.ro) ca să le documenteze şi să îi îndrume să le conteste. @sergiu_spooky: este puţin probabil să poţi sta cu bicicleta între două benzi. Nu ai suficientă lăţime, ar trebui să stai fix pe bandă. La ce te referi? |
#17
Posted 18 July 2014 - 01:52
Nu ştiu, n-am ochi în toate judeţele ţării. La tine în oraş s-au desfiinţat?
|
#18
Posted 18 July 2014 - 12:09
Aprobarea si desfiintarea pistelor se face de catre autoritatile locale. Atata timp cat conceptul de pista de bicicleta e legal in Romania (si ce-i drept nu prea exista nici o norma de construire a lor) fiecare autoritatea locala(banuiesc ca primaria impreuna cu inspectoratul de politie) decide pe unde sa faca pistele si cat de legale sunt.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users