Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Cum se circula CORECT in sensul giratoriu
Last Updated: Jun 11 2017 11:09, Started by
Bwwlan
, May 15 2008 12:33
·
0
#1
Posted 15 May 2008 - 12:33
Asta e un fel de verbalizare a nelamuririlor mele.
Potrivit puterii mele de intelegere, eu stiu ca in sensul giratoriu se circula astfel, pornind de la premisa ca fiecare din strazile care se intalnesc in sens are 3 benzi: una la iesire si doua la intrare. Daca vrei sa iesi din sens la a doua (inainte), a treia (la stanga) sau a patra (intoarcere 180 grade) iesire, NU semnalizezi cand intri, ci cand iesi, inainte de efectuarea manevrei, semnalizarea facandu-se in sensul intentionat al iesirii. Incadrare: banda din stanga, pentru toate cele trei manevre. Daca vrei sa iesi din sens la prima (la dreapta) iesire, semnalizezi dreapta. Incadrare: banda din dreapta. Poate gresesc eu, insa aplicand legea bunului simt, mie asa mi se pare firesc sa se procedeze. Nelamurirea mea legata de modalitatea de circulatie intr-un sens giratoriu e aceea ca, de fiecare data cand merg catre casa, trebuie sa trec printr-unul, si de fiecare data directia de mers e inainte (adica, intru in sens la ora 6 pe ceas si ies la ora 12). Nu semnalizez cand intru, ci cand ies, si ma pun pe banda de langa axul drumului (cea din stanga, sau a doua) insa de nush'cate ori, in dreapta mea (pe banda 1) se pune cate-un ciumpalac care face aceeasi manevra ca mine si care vrea sa iasa tot acolo unde vreau si eu, iar cand vede ca semnalizez dreapta inainte sa ies, il apuca claxonatu'. De cateva ori era sa ma dau jos la cate unu' de-asta si sa-i füt una in mecla, insa 2 secunde mai tarziu ma gandesc ca n-are sens. Deci? Care-i schmenu'? |
#2
Posted 15 May 2008 - 12:55
Intri in giratoriu pe banda din dreapta fara sa semnalizezi(inteleg ca-i giratoriu cu 2 benzi concentrice daca-ti vine ala in paralel) si ramai acolo cu semnalizarea dreapta pusa de la intrare, pana cand iesi. Daca e vreunul in stanga n-are decat sa mai dea un cerc si sa iasa si el, isi gaseste singur rost, oricum.
N-are nici o treaba cu ce zice legea, dar asa mi se pare cel mai intuitiv pentru privitori. |
#3
Posted 15 May 2008 - 23:54
@sebulbus: mai mult incurci daca faci cum zici tu. sa zicem ca e un giratoriu cu 4 intrari (la ora 12, 3, 6 si 9) . daca tu intri pe la ora 12 si tii tot timpul semnalul de dreapta aprins, atunci cei ce vor sa intre pe la ora 9 or sa-ti taie calea linistiti, pentru ca tu semnalizezi ca vei face dreapta si vei parasi intersectia tot pe strada de la ora 9 (tu, de fapt, ai vrea sa iesi la ora 6 sau la 3, dar nu asta semnalizezi).
@Michtaux: cum spui tu e corect. totusi, atentie mare la giratoarele astea cu mai mult de o banda in ele, romanul n-a vazut asa ceva in cartea din care a invatat la examen, asa ca e cam debusolat si merge pe unde i se pare lui ca e mai drept. si in caz de accident, tu iesi vinovat, ca nu te-ai asigurat la schimbarea benzii. |
#4
Posted 16 May 2008 - 00:07
Eu din ce inteleg are 3 intrari si omul paraseste la prima. Nu vad nici o problema in ce am zis.
Daca totusi nu e asa, e spre fluenta traficului sa te plasezi mai spre exterior cu cat iesi din giratoriu mai devreme. Altfel ar trebui sa tai benzile o data ca sa ajungi la mijloc (nu e problema oricum astepti dupa prioritate) si inca o data sa iesi unde ai treaba (si te incaieri cu diversi pe prioritate). In felul asta treaba se desfasoara in straturi, ca foile de ceapa, sort of. |
#5
Posted 16 May 2008 - 13:13
Atentie, in sensul giratoriu se intra cu semnalizare stanga si se iese cu semnalizare dreapta. Daca faci pe prima strada din sens la dreapta, te incadrezi pe banda din dreapta, daca faci pe celelalte, te incadrezi mai bine pe stanga.
|
#6
Posted 16 May 2008 - 13:17
Semnalizare stinga??? De ce? Tocmai asta e ideea giratoriului, o intersectie simplificata, unde nu se poate face decit dreapta!
Edited by abancor, 16 May 2008 - 13:19. |
#7
Posted 16 May 2008 - 13:29
Asa stiam si eu ca se intra cu semnalizare stanga si se iese cu dreapta , da nu stiu de unde obiceiul.
Daca intri pe la ora 6 si iesi pe la 3 dau doar semnal dreapta si stau pe banda din dreapta. Daca vreau sa ies pe la 12 dau stanga pana dupa 3 si apoi daiu dreapta si stau pe banda din mijloc . Pentru ora 9 stau pe stanga. |
#8
Posted 16 May 2008 - 13:48
Pai in loc de stinga nu dai nimic! Si dai dreapta inainte sa iesi.
Problema e ca la noi nu prea sunt giratorii cum trebe, de asta s-a obisnuit lumea sa dea stinga. La noi sunt mai mult intersectii cu centrul marcat exagerat printr-un cerc! In Bucale, la Universitate, io n-as numi chestia aia giratoriu, de pilda. Si cred ca nici ei n-o mai numesc, desi parca mai demult avea semn de giratoriu. |
#9
Posted 16 May 2008 - 15:27
In intersectiile semnalizate cu semnul specific (stiti voi care) ai cedeaza la intrare si prioritate cand esti in sens ( daca te pui pe mijloc si te invarti in cerc ai prioritate si esti cel mai fericit).
Celelalte intersectii chiar daca au un cerc inauntru nu sunt considerate sens giratoriu si se aplica regulile clasice de circulatie. quote @Michtaux Nelamurirea mea legata de modalitatea de circulatie intr-un sens giratoriu e aceea ca, de fiecare data cand merg catre casa, trebuie sa trec printr-unul, si de fiecare data directia de mers e inainte (adica, intru in sens la ora 6 pe ceas si ies la ora 12). Nu semnalizez cand intru, ci cand ies, si ma pun pe banda de langa axul drumului (cea din stanga, sau a doua) insa de nush'cate ori, in dreapta mea (pe banda 1) se pune cate-un ciumpalac care face aceeasi manevra ca mine si care vrea sa iasa tot acolo unde vreau si eu, iar cand vede ca semnalizez dreapta inainte sa ies, il apuca claxonatu'. De cateva ori era sa ma dau jos la cate unu' de-asta si sa-i füt una in mecla, insa 2 secunde mai tarziu ma gandesc ca n-are sens. Deci? Care-i schmenu'? unquote schmenu' este ca, exact ca pe un drum drept, faci dreapta de pe banda a doua, taind fata celui ce merge pe banda 1 Edited by liviu_np, 16 May 2008 - 15:27. |
#10
Posted 16 May 2008 - 15:39
De ce ma claxoneaza EL pe mine ? Ca parca totusi stiam ca daca schimba banda tre' sa dea prioritate ...eu avand prioritate .
AFDSFADSAFSDASDFAS.JPG 12.2K 386 downloads Edited by andreiandrei, 16 May 2008 - 15:43. |
|
#11
Posted 16 May 2008 - 16:40
Tu de unde ai prioritatea aia? Esti cumva din Bucuresti, ca numai aici am vazut ca lumea schimba benzile fara sa se asigure! De fiecare data cand schimbi banda TREBUIE SA TE ASIGURI si sa treci pe banda aia atunci cand nu incomodezi pe nimeni!
Fiind amandoi in giratoriu, dar tu incadrat aiurea, tu trebuie sa-l lasi pe el sa treaca, si apoi schimbi banda! |
#12
Posted 16 May 2008 - 17:09
Pai da' ala (galben) schimba banda, nu io. Nu el schimba banda ? (trecand de pe banda "interioara" pe banda "exterioara" din sensul giratoriu)
Cum sa fiu io (rosu) incadrat aiurea ??? Edited by andreiandrei, 16 May 2008 - 17:09. |
#13
Posted 16 May 2008 - 18:05
andreiandrei, on May 16 2008, 18:09, said: Pai da' ala (galben) schimba banda, nu io. Nu el schimba banda ? (trecand de pe banda "interioara" pe banda "exterioara" din sensul giratoriu) Cum sa fiu io (rosu) incadrat aiurea ??? In mod normal, prioritate ai tu in scenariul de mai sus. La circulatia in sensul giratoriu, inainte de a iesi te incadrezi pe banda exterioara, iar incadrarea o faci ca la o schimbare normala de banda, acordand prioritate vehiculelor de pe banda care intri. La urma urmei, un sens giratoriu e ca un drum normal cu sens unic ce incepe intr-un punct (intrarea in sens, unde se pierde prioritatea de drum) si se termina in acelasi punct, dupa o bucla, in aceasta bucla avand minim 2 alte drumuri secundare, fara prioritate cu care se intersecteaza. Nu cred ca se pot aplica teorii de tipul "prioritatii de stanga" in circulatia in sensul giratoriu - n-am vazut sa fie vreo astfel de reglementare. Despre semnalizare, mie imi e tot una daca cei din sens semnalizeaza stanga sau de loc, relevant este sa semnalizeze dreapta la iesire (sunt multi care nu o fac). |
#14
Posted 17 May 2008 - 00:27
Drept o clarificare suplimentara, giratoriul adus in discutie de mine este unul ale carui benzi interioare nu sunt marcate, deci se presupune ca exista una singura (la fel ca la soselele nemarcate, unde drumul este tratat ca avand o banda pe sens de deplasare).
Citisem un tutorial de acest gen pe Auto Bild (nu mai gasesc linkul, insa am sa ma straduiesc sa il caut, mai mult pentru propria informare) unde se spunea ca NU se semnalizeaza la intrare, fiindca e relativ clar ce intentionezi sa faci si se explica modalitatea de circulatie intr-un sens marcat si intr-unul nemarcat. Nu e interzis, e doar inutil. Comparatia cu ceapa mi se pare extrem de pertinenta Legat de sensul de la Arcul de Triumf, insa, acolo sitiuatia se schimba, fiindca are 3 benzi clar delimitate intre ele si deci, ar fi limpede cum ar trebui sa intri ca lumea pentru a iesi ca la carte. Acuma, ca nimeni nu se tine de asta si din centru se taie toate cele 3 benzi fara semnalizare, asta e partea a doua si tine de civilizatia rutiera, subiect despre care nu discutam aici. |
#15
Posted 17 May 2008 - 01:16
andreiandrei, on May 16 2008, 09:39, said: De ce ma claxoneaza EL pe mine ? Ca parca totusi stiam ca daca schimba banda tre' sa dea prioritate ...eu avand prioritate . AFDSFADSAFSDASDFAS.JPG In poza de mai sus ala cu masina rosie trebuia sa iasa deja din intersectie la iesirea anterioara, dar a continuat sa merga pe o banda pe care ii era interzis sa merga drept, rezervata numai pentru IESIREA din giratoriu. Deci, fiind in ilegalitate pierde orice prioritate, ala cu galbena nu trebuie sa il fereasca, poate sa il loveasca linistit (trebuia insa ca la iesirea anterioara sa semnalizeze ca vrea sa schimbe banda). Conceptul sensurior giratorii este greu de inteles, 80% din cei ce cred ca il inteleg au o idee personala si gresita despre el. La intrare NU se semnalizeaza pentru ca nu schimbi directia de mers, doar nu semnalizati ori de cate ori strada coteste de la sine. Banda ta continua direct in intersectie (pe partea centrala), nu ai alta optiune deci nu are sens semnalizarea. Cand vrei sa iesi, atunci, da, parasesti "drumul" pe care te afli si trebuie sa semnalizezi. Edited by SuperDuper, 17 May 2008 - 01:23. |
|
#16
Posted 17 May 2008 - 07:15
"In poza de mai sus ala cu masina rosie trebuia sa iasa deja din intersectie la iesirea anterioara, dar a continuat sa merga pe o banda pe care ii era interzis sa merga drept, rezervata numai pentru IESIREA din giratoriu."
Unde scrie asa ceva ? Sincer mi se pare prostie ce zici ..."a continuat sa mearga pe o banda pe care ii era interzis sa mearga drept" Da' cine stie.. omu' cat traieste invata. Acuma gandeste-te ca ala cu rosu a intrat in sens la prima intrare (ora 6 pe desen). Tu zici ca in cazul asta rosu are prioritate ... dar daca ar fi venit mai dinainte din sens (adica daca ar fi intrat la ora 9 pe desen) nu are prioritate. Nu mi se pare normal. Edited by andreiandrei, 17 May 2008 - 07:20. |
#17
Posted 17 May 2008 - 08:20
SuperDuper, on May 17 2008, 01:16, said: In poza de mai sus ala cu masina rosie trebuia sa iasa deja din intersectie la iesirea anterioara, dar a continuat sa merga pe o banda pe care ii era interzis sa merga drept, rezervata numai pentru IESIREA din giratoriu. Deci, fiind in ilegalitate pierde orice prioritate, ala cu galbena nu trebuie sa il fereasca, poate sa il loveasca linistit (trebuia insa ca la iesirea anterioara sa semnalizeze ca vrea sa schimbe banda). ............. asta e o prostie. in caz de accident, cel cu galben e vinovat, pentru ca a schimbat banda fara sa se asigure. |
#18
Posted 17 May 2008 - 09:39
Nu stiu de ce , dar am impresia ca numai in Romania se pot construi asemenea tampenii. Adica pe afara nu situ sa fi vazut ...
pai face prostul giratoriu cu 2 benzi(concentrice), automat ca si strada pe care iesi din giratoriu are 2 ! benzi pe care sa iesi, tocmai ca sa nu se inghesuie 2 masini de pe cele 2 benzi din interiorul giratoriului pe uan bucata banza de drum... In afara putea sa fie mama drumurilor, cu cate benzi vreti, si to timpul se face egal.. numarul de benzi pe care poti sa iesi e egal cu numarul din interiorul "cercului". Si ca sa stiti : se intra in giratoriu fara sa semnalizati, se merge prin el , 1000 de ture fara sa semnalizati. Se semnalizeaza doar la iesire. Nu cum am vazut pe altii semnalizeaza ba stanga ba dreapta, cum s-o fi sculat in dimineata resp. si la iesire iverseaza semnalizarea.... inca un pic si s-ar considera avion si probabil ar vrea lumini suplimentare. Deci numai la iesire se semnalizeaza. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users