Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...
 Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...
 Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio
 Un nou pericol pt batrani

Ar trebui sa vindem imobiliarele ...

Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik
 

Despre lubrifiantii autoturismelor. Pareri, intrebari, raspunsuri, etc.

* * * * - 14 votes
  • Please log in to reply
15158 replies to this topic

#3673
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Eu nu ma refeream la kilometri, ci la tehnologia de fabricatie. Bine, nici specificatiile mai noi Ford nu sunt asa restrictive ca la altii... Oricum, ai facut o alegere buna, daca zici asa. Mai ales ca nu stresezi prea tare lubrifiantul cu drumuri scurte dintr-un semafor in altul ...

Dar daca tot esti de parere ca "uleiul este sufletul motorului" si "nu te uiti la bani", iti recomand sa scoti 300ml de ulei si sa pui un flacon de ceratec. Si pui ceratec la fiecare al doilea schimb de ulei.

Edited by cristi.r, 19 May 2014 - 22:19.


#3674
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,458
  • Înscris: 24.05.2010
La Ford-ul anterior am folosit Duralube. E mai bun Ceratec?

Edited by feribalint, 19 May 2014 - 22:33.


#3675
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ceratec-ul si Duralube-ul sunt chestii total diferite. Duralube n-am folosit, mai mult de teama (sunt eu asa un pic mai retrograd in gandire cand aud de "pomul laudat"), insa despre ceratec, numai de bine, de la mine si de la altii care l-au folosit.

Ca idee, ceratec-ul vine cu niste elemente care nu mai sunt prezente in uleiurile noi (cum e 4600-le) si le completeaza foarte bine pentru folosirea lor in motoare cum ai tu. In motoare mai noi, este mai complicat si nu recomand. Deci este si nu prea este un aditiv in sensul pe care-l stie si de care fuge toata lumea. Si este greseala este sa pui ceratec-ul in aceeasi oala cu duralube-ul ...

Edited by cristi.r, 19 May 2014 - 22:58.


#3676
_iulius

_iulius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 537
  • Înscris: 31.05.2012
Dura Lube-ul este un "snake" cum zic americanii , care distruge chimic motorul, continand parafina clorinata. Ceratec este o solutie benefica pentru motor si este un produs Liqui Moly nu vreun "S.R.L. american".
Dura Lube a fost amendat de catre FTC pentru reclama mincinoasa s.a.m.d.. Povestea este arhicunoscuta. Pur si simplu nu mai revin. La fel si asupra escrocheriei Metabond & co...
Keep walking!

#3677
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Referitor la domnul cu LM http://www.liqui-mol...00 5W-30_EN.pdf  unde se poate observa foarte clar norma Ford WSS M2C 917-A pe care tu ai vazut-o si te-a impacat sufleteste . Tin sa-ti precizez totusi ca aceasta norma este specifica doar
SAE 5W-40 - de unde au scos ei 5w30 nu stiu...

Ka 2009
Galaxy 2000.75 with 1.9L Diesel

Pentru a putea sa-ti dau o recomandare exacta te rog pune exact tipul motorului , gen
1.6L Duratec-8V (Rocam);
1.8L Duratec-DOHC (Zetec)

Deoarece sunt cateva exceptii si la ford ...

Eu nu sunt de acord cu acest ulei pana acum ca fiind o alegere buna !... de compromis, da (daca nu ai ce sa cumperi), dar buna , nu !... deoarece este scump si nu ce-i trebuie lui.

Edited by tonuloi, 20 May 2014 - 11:53.


#3678
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Ma gandesc ca s-o fi dus la magazin cu carticica de intretinere in mana si i-a aratat aluia ce scrie acolo...

Poti sa ne arati si noua unde scrie ca e musai 5w40 norma aia Ford ? oilspecifications.org nu e litera de lege. Ala e un sait intretinut de cineva care sintetizeaza niste informatii.

Edited by cristi.r, 20 May 2014 - 14:16.


#3679
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
O sa-ti arat unde scrie , ce scrie si ce vascozitate etc.., dar mai intai arata-mi tu mie de ce este bun uleiul asta pentru masina lui care nu este citez "Ka 2009
Galaxy 2000.75 with 1.9L Diesel"  ... sa nu schimbam subiectul.

Iar faza cu carticica nu tine , deoarece te mint aia in fata , ar trebui sa sti asta pentru a-si vinde ce au pe stoc , ce pot aduce sau la ce au ei profit mare ... iar acest ulei sigur aduce un profit mare ...

Edited by tonuloi, 20 May 2014 - 14:59.


#3680
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,458
  • Înscris: 24.05.2010
Motorul este Duratec 16v

Edited by feribalint, 20 May 2014 - 17:40.


#3681
feribalint

feribalint

    Il Consigliere

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,458
  • Înscris: 24.05.2010
La reprezentanța Ford tot 5W30 se bagă în motor, este ulei branduit Ford....... Pt curioși uitați-vă pe Forumul Clubford.
Și cu asta vă las deoarece un stimabil se simte lezat de postarea mea.
O seară plăcută.

PS. Rog un moderator sa stearga postarile mele de ieri si astazi si imi cer scuze pt neplacerile create pe acest topic.

Edited by feribalint, 20 May 2014 - 21:17.


#3682
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Posttonuloi, on 20 mai 2014 - 14:59, said:

O sa-ti arat unde scrie , ce scrie si ce vascozitate etc.., dar mai intai arata-mi tu mie de ce este bun uleiul asta pentru masina lui care nu este citez "Ka 2009
Galaxy 2000.75 with 1.9L Diesel"  ... sa nu schimbam subiectul.
Nu prea imi place tonul folosit si as dori niste lamuriri suplimentare in legatura cu atitudinea asta.

Nu cred ca trebuie sa-ti demonstrez nimic, atat timp cat TU ai adus vorba despre "Ka 2009...". Tot asa cum tot TU ai adus vorba despre 5w40-ul ca fiind obligatoriu la norma aia Ford... Eu doar am cerut informatii ca sa vedem, poate, cine stie, omul se inseala. Adica tot in ideea de a ne lamuri.


View Posttonuloi, on 20 mai 2014 - 14:59, said:

Iar faza cu carticica nu tine , deoarece te mint aia in fata , ar trebui sa sti asta pentru a-si vinde ce au pe stoc , ce pot aduce sau la ce au ei profit mare ... iar acest ulei sigur aduce un profit mare ...
Din cate am inteles, treaba asta se petrece in doiciland, deci as fi macar un pic rezervat inainte sa dau un astfel de verdict Posted Image.

Edited by cristi.r, 20 May 2014 - 21:33.


#3683
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Ti se pare  atitudinea/tonul ... Tu ai facut niste afirmatii mai sus , iar eu vreau sa stiu cum ai ajuns tu la ele , apoi trecem sa dezbatem ce spui tu ca am citat de pe oilspecification.org  ...

Quote

4600-le este unul dintre cele mai scumpe HC-uri ale lor. Doar 4200-le il depaseste. Bine, asta arata ceva si despre calitate.... Si daca norma e buna, probabil ca e cea mai buna alegere ...

Quote

nici specificatiile mai noi Ford nu sunt asa restrictive ca la altii... Oricum, ai facut o alegere buna, daca zici asa.

Ca sa fiu mai clar ce doresc eu ... recomandarea pe ce baza/baze a fost facuta , sa fiu mai exact ?...incerc si eu sa deslusesc cum ai dedus tu ca este o alegere foarte buna - cand spui asemenea cuvinte e cam greu sa gasesti ceva asemanator , avand in vedere ca ai citat specificatia ford , iar eu am spus clar ca aceasta specificatie ford pe care o are uleiul este una foarte foarte izolata , iar el nu face parte din acea categorie, iar tu te-ai simtit ofensat de argumentele mele "puerile" pe care le-am explicat destul de clar , fiind totodata foarte la obiect si nu ceva ambigu .Insistemta pe acel 5w40 ...este irelevanta acum .
Daca ai simtit un ton nepotrivit , imi cer scuze  , dar ti s-a parut , suntem aici sa invatam ...
Cu stima ,
tonuloi

Edited by tonuloi, 20 May 2014 - 23:44.


#3684
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
feribalint, n-ai de ce sa-ti ceri scuze, trebuie sa rezolvan dilema, te rog ajuta-ne cu codul motorului si ce scrie in carte.

Tind sa-i dau dreptate lui tonuloi, nu cred ca in 2002 se recomanda 5W-30.
Nu inseamna ca daca ai fost la un atelier LM aia se si pricep, dar nu inseamna nici ca uleiul actual nu s-ar potrivi cat de cat la tine.
La tine ar merge frumos un full SaPS plin de lucruri bune, zinc, fosfor, molibden, etc.

#3685
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Discutiile astea sunt degeaba in lipsa WSS-ului scris in cartea lui. Daca in cartea lui scrie asa ceva, este evident ca este bun. Imi permit sa te atentionez ca EU am spus ca, daca respecta norma, inseamna ca este foarte bun. Restul de "intelesuri" iti apartin. Iar daca te uitai mai bine, vedeai ca ii recomand un full-SAPS veritabil, adica ala de Opel.

Mai mult decat atat, reiterez ideea potrivit careia TU ai introdus niste notiuni, pe care nu le-ai explicat indeajuns. De aici de fapt, s-a pornit. Si te-ai cam indatorat singur afirmand cele de mai sus. Ma rog, procedezi cum vrei. Dar, vorba ta, suntem aici ca sa invatam. Insa "bi-directional" Posted Image. EU m-am oprit la norma, tocmai pentru ca nu stiu mai multe despre motorul lui. TU se pare ca stii mai multe despre problema, dar nu spui. Si nu e bine !



Speedo, nu pot sa cred ca nu stii cum au evoluat normele si tehnologia uleiurilor. Pai 505.01 era md-SAPS la origine ? RN0700 era midSAPS ? Cred ca nu. Si totusi, TopTec-ul 4100 le are pe amandoua. Plus alte cateva care sunt recunoscute ca full-SAPS. TopTec-ul 4100 este C3.

Pe de alta parte, 4600-le este cam la limita, avand un pachet de detergenti foarte bun, zinc si fosfor in jurul valorii de 1000ppm, HTHS in jur valorii de 3.6 si, probabil alti aditivi proprietari care sa inlocuiasca "restul". Plus ca, daca este bun si pentru GPL, inseamna ca mai are "ceva" Posted Image ce altele n-au. De aici si pretul. Insa peste el ar fi mers de minune un ceratec. De-aia am zis ca nu e bine sa punem verdict doar batand din palme.

Si de ce sa nu se recomande 5w30 la un motor asa vechi ?

Mai mult decat atat, chiar daca norma ar fi gresita, tot e bun uleiul, fiind un A3/B4. Majoritatea uleiurilor Ford, chiar daca sunt full-SAPS, sunt A1/A5/B1/B5, deci asta nu are cum sa faca rau. Mai ales ca e benzinar aspirat simplu, fara alte artificii tehnice.

Si mai e o chestie: DACA dam un serci pe goagal si DACA norma este char cea in discutie, o sa vedem ca sunt mai multi care fabrica norma aia Ford cu grade-ul SAE 5w30.

Edited by cristi.r, 21 May 2014 - 08:01.


#3686
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,061
  • Înscris: 26.11.2001
Logica ta cred ca se sustine, insa 5W-30 in 2002 nu cred, atunci si 505.01 era pe norma din 1999 deci un full SaPS.

Cand am zis ca la el mergea full-SaPS ma refeream la un RL ceva. prin germania poate il gasea la acelasi pret cu LM.

#3687
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007
Multumesc, dar

View PostSpeedo, on 21 mai 2014 - 08:24, said:

insa 5W-30 in 2002 nu cred,
De ce ? Pe ce se tine afirmatia asa ?

Edited by cristi.r, 21 May 2014 - 08:39.


#3688
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Dupa cum a zis si Speedo , HC asta LM ajunge la pret de sintetic RL , deci in consecinta nu are cum sa fie o alegere foarte buna la acest pret.

Legat de 5w30 - da asta este vascozitatea , este buna , se recomanda si mai jos 5w20 daca se doreste insa norma care o are uleiul cumparat de el , nu este recomandata pentru al lui motor .

El trebuie sa bage in al lui motoras fie 5w30 WSS-M2C913-C   fie 5w20 WSS-M2C948-B    asta daca vrea sa mearga pe recomandarile producatorului asa cum a dorit si a cerut la magazin.

Deoarece asa zice FordEtis - TECHNICAL SERVICE BULLETIN din atasamentul urmator, asa ca sper ca intelegi de unde am fost eu asa surprins de afirmatiile tale de mai sus .

Omul poate baga ulei de 25-30 euro in masina si sa aiba parte de protectia dorita , nu de 70 euro , intelegi , de aici este diferenta mare intre o alegere foarte buna si una de compromis asa cum am zis eu.

Sincer nu faceti comparatie cu vag , in America se merge pe 5w20 de prin 2002 -2003 pe Ford...

Attached Files


Edited by tonuloi, 21 May 2014 - 11:13.


#3689
curentelectric

curentelectric

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,239
  • Înscris: 31.05.2007

View Posttonuloi, on 21 mai 2014 - 11:08, said:

Dupa cum a zis si Speedo , HC asta LM ajunge la pret de sintetic RL , deci in consecinta nu are cum sa fie o alegere foarte buna la acest pret.
Ala este pretul corect de fabricatie. Este nevoie sa reluam teoria care demonstreaza ca un HC poate sa ajunga din urma si chiar sa depaseasca un sintetic dpdv al pretului ? Tocmai ce se vorbea pe paginile din urma de 100 de lei litrul de ulei pentru VAG 507.00 .... deci nu vad de ce ar fi imposibil. Si stai sa vezi 4200-le ce pret are. Ala costa un pic mai mult decat un 0w30.


View Posttonuloi, on 21 mai 2014 - 11:08, said:

Legat de 5w30 - da asta este vascozitatea , este buna , se recomanda si mai jos 5w20 daca se doreste insa norma care o are uleiul cumparat de el , nu este recomandata pentru al lui motor .
El trebuie sa bage in al lui motoras fie 5w30 WSS-M2C913-C   fie 5w20 WSS-M2C948-B    asta daca vrea sa mearga pe recomandarile producatorului asa cum a dorit si a cerut la magazin.
Este foarte posibil ca el sa fi cerut generic "ulei de Ford", iar ala, in lipsa oricarei ate informatii suplimentare sa-i dea ce a avut in raft. Avand in vedere pretul, nu cred ca face nimeni stoc de asa ceva. Cel putin in RO, 4200-le si 4600-le se aduc doar pe comanda.

Insa 913-le si 948-ul observ ca sunt in majoritate covarsitoare A5/B5. Intr-un motor de fabricatie 2002 si, probabil de conceptie mai veche de 2000, eu n-as pune asa ceva.... Si-mi asum aceasta afrmatie. Chiar daca, din analize, reiese ca-s full-SAPS veritabile.


View Posttonuloi, on 21 mai 2014 - 11:08, said:

Deoarece asa zice FordEtis - TECHNICAL SERVICE BULLETIN din atasamentul urmator, asa ca sper ca intelegi de unde am fost eu asa surprins de afirmatiile tale de mai sus .
Daca acea nota este litera de lege, atunci probabil ca omul se inseala.


View Posttonuloi, on 21 mai 2014 - 11:08, said:

Omul poate baga ulei de 25-30 euro in masina si sa aiba parte de protectia dorita , nu de 70 euro , intelegi , de aici este diferenta mare intre o alegere foarte buna si una de compromis asa cum am zis eu.
Vorbim de bidon de 5 litri, nu ? Adica 6 euro per litru, nu ?

Edited by cristi.r, 21 May 2014 - 11:42.


#3690
tonuloi

tonuloi

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 279
  • Înscris: 06.12.2009
Pai cristi , nu e prost cel care cere , ci cel care da , avand in vedere ca el are solutie la cel putin jumate din  valoarea acestui produs pe care l-a cumparat  . Da ma refer la bidon de 5 litri 25-30  euro pentru 5w30 . Iar ce afirmi tu eu nu sunt de acord , ca nu as pune un a5 /b5 in asa ceva , mai tine si de compozitia lor , iar uleiul Ford OEM  5w30 WSS-M2C913-C nu e rau deloc (dar mai exista si alte marci pe piata cu aceasta norma) , si sigur ii poate oferi o protectie benzinarului sau , avand in vedere ca este folosit si-n varianta de 2.5 ST de vreo 230 CP ,chiar atat de tampi sa fie astia de la ford incat sa-ti dea un asemenea uleiu care nu ar putea sa-ti protejeze motorul inca din fabrica sau chiar daca il ai in exploatare, nu cred, dupa cum ai spus si tu este full saps , dar nu este bun ca nu este al tau? , cam asa vad eu lucrurile dintr-o parte cei drept pana acum.

Poate ala este asa scump ca mai este si certificat gpl , mai mult ca sigur , asta nu inseamna ca el trebuie sa cumpere asa ceva ca este foarte bun ...


Quote

Daca acea nota este litera de lege, atunci probabil ca omul se inseala.
dar ce anume ar trebui sa fie litera de lege , din perspectiva ta , deoarece sa fie un full saps si recomandat de producator cu o norma specifica se pare ca nu este de ajuns...?

Edited by tonuloi, 21 May 2014 - 12:04.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate