Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Ce farmacie VET online care "...

De unde cumparați legume si fructe?

Samsung S21 ultra

Plasa de umbrire peste gard de pl...
 O smecherie pe care nu o inteleg

Balcon parter fara acte

unde gasesc un speed bag in bucur...

Programe TV cu altfel de sporturi
 Laptop "bun la toate" max...

navigatie noua vw tiguan

ctfmon.exe - System Error (in Saf...

Ați prins vremurile cand 120 Volț...
 Whatsapp nu afișeaza numele ...

Medii admitere Politehnica Bucure...

Se extinde Baza de la Kogalniceanu

Politist mutilat de caine in curt...
 

Mai poate fi considerata aeronautica un domeniu de varf?

- - - - -
  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010
Desi cei 2 giganti Airbus si Boeing se lauda cu vanzari record de avioane, totusi aviatia la nivel mondial bate pasul pe loc

1. Cele mai moderne avioane militare nu au evoluat mai deloc fata de anii 80
2. Se investeste din ce in ce mai putin in dezvoltarea de noi avioane militare. De exemplu in Europa, nu exista vreun plan de dezvoltare a avionului Eurofighter, desi acesta zboara de mai bine de 10 ani. In Suedia , SAAB o duce din ce in ce mai greu
3. Se produc din ce in ce mai putine avioane de dimensiune medie si mica. Producatorii se orienteaza pe productia de componente si subansamble pentru Airbus si Boeing.
4. Firmele care investesc in dezvoltarea de noi avioane de dimensiune medie , datorita cererii reduse sfarsesc prin a abandona proiectele
5. La aceasta categorie, CESSNA 172, un avion dezvoltat in anii 50 inca se vinde foarte bine
6. Cele mai noi avioane Airbus , Boeing sunt la nivelul tehnologic al anilor 80
7. Desi posibilitatile de dezvoltare, cercetare , proiectare au crescut exponential datorita avansului tehnicii de calcul, singurul avion supersonic de pasageri de pana acum a fost dezvoltat cu rigla de calcul si pe niste plansete uriase pe care proiectantii stateau atarnati de niste cabluri.

#2
joseph_lacroix

joseph_lacroix

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,299
  • Înscris: 17.09.2013
avioanele sunt departe de anii 80 ia in calcul doar A350 XWB care este o bijuterie
Avioanele militare au evoluat enorm in privinta avionicii si a autonomiei
Saab-ul o duce f greu dintrun motiv f simplu, au un avion extraordinar cand este in aer, in schimb in momenrul in care este la sol si trebuie pregatit pentru decolare devine un cosmar, in medie dureaza 3 ore pregatirea lui pentru o noua misiune, in cel mai bun caz poti spera la un timp intre 30-60 minute , doar in cazuri ideale, in rest este un cosmar pentru mecanici si are niste costuri de operare ...........imense.

#3
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 joseph_lacroix, on 02 mai 2016 - 20:56, said:

avioanele sunt departe de anii 80 ia in calcul doar A350 XWB care este o bijuterie

Ce are asa special A350 in afara ca are structura din compozite? Compozitele nu erau o noutate in anii 80.

#4
balauru69

balauru69

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,869
  • Înscris: 27.08.2005

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 20:44, said:

Desi cei 2 giganti Airbus si Boeing se lauda cu vanzari record de avioane, totusi aviatia la nivel mondial bate pasul pe loc

1. Cele mai moderne avioane militare nu au evoluat mai deloc fata de anii 80
6. Cele mai noi avioane Airbus , Boeing sunt la nivelul tehnologic al anilor 80

De unde le-ai scos frate?

#5
lyanna

lyanna

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,304
  • Înscris: 02.09.2007
Daca Airbus si Boeing vand de rup inseamna ca produsele lor sunt bune, deci de ce sa faca altele?
R&D-ul costa si astea-s firme comerciale, adica axate pe profit. De ce sa investeasca in R&D daca pot sa bage banii in buzunar?
Nimeni nu poate concura cu Airbus si Boeing pentru ca nimeni n-are reputatia lor. Eu n-as zbura cu vreun avion chinezesc miau-miau.

Militar nu mai exista competitie dupa terminarea razboiului rece. Fii constient ca exista inca vreo 2 generatii de avioane facute cu tehnica mai noua decat 1980, dar de ce sa le scoti la inaintare daca alea vechi sunt inca bune ?

Mai tine cont ca in industria asta nu se folosesc intotdeauna calculatoarele si sistemele bleeding edge. Se prefera chestiile mai lente dar demonstrate a fi fiabile, fara bug-uri sau alte asemenea probleme. Gandeste-te doar daca ar pune android pe un avion si-ar da baiatu' freeze sau poate un reboot in mijlocul zborului ca asa i s-a parut lui ca e mai bine.

#6
_-AppleS-_

_-AppleS-_

    ✮✮✮✮✮✮✮✮

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,512
  • Înscris: 09.07.2014
Pai ce sa facem, daca esti asa tare dezvolta tu aparate de zbor la fel de usor de manevrat ca o masina care merge pe strada, şi destul de ieftine pentru a incepe toti sa zboare.

#7
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 lyanna, on 02 mai 2016 - 21:05, said:

Daca Airbus si Boeing vand de rup inseamna ca produsele lor sunt bune, deci de ce sa faca altele?

Vand pe un singur segment, iar motivul pentru care o fac e ca fiind mari si puternici si-au construit o retea logistica in toata lumea iar altor firme le este imposibil sa intre pe acest segment decat cu niste investitii foarte mari.. Daca ti se strica o piesa la avion, daca ai un Airbus A320 sau un Boeing 737 iti vine piesa noua intr-o zi, doua chiar de esti in Burkina Faso. Pe cand daca ai un Sukhoi 130, s-ar putea sa-ti vina in 2 luni.

Daca n-ar fi A320 si Boeing 737, cele companii ar fi cu un picior in groapa.

 lyanna, on 02 mai 2016 - 21:05, said:

Eu n-as zbura cu vreun avion chinezesc miau-miau.

Esti sigura ca n-ai zburat deja?

Edited by zyraxes27, 02 May 2016 - 21:25.


#8
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 20:44, said:

Desi cei 2 giganti Airbus si Boeing se lauda cu vanzari record de avioane, totusi aviatia la nivel mondial bate pasul pe loc

1. Cele mai moderne avioane militare nu au evoluat mai deloc fata de anii 80
2. Se investeste din ce in ce mai putin in dezvoltarea de noi avioane militare. De exemplu in Europa, nu exista vreun plan de dezvoltare a avionului Eurofighter, desi acesta zboara de mai bine de 10 ani. In Suedia , SAAB o duce din ce in ce mai greu
3. Se produc din ce in ce mai putine avioane de dimensiune medie si mica. Producatorii se orienteaza pe productia de componente si subansamble pentru Airbus si Boeing.
4. Firmele care investesc in dezvoltarea de noi avioane de dimensiune medie , datorita cererii reduse sfarsesc prin a abandona proiectele
5. La aceasta categorie, CESSNA 172, un avion dezvoltat in anii 50 inca se vinde foarte bine
6. Cele mai noi avioane Airbus , Boeing sunt la nivelul tehnologic al anilor 80
7. Desi posibilitatile de dezvoltare, cercetare , proiectare au crescut exponential datorita avansului tehnicii de calcul, singurul avion supersonic de pasageri de pana acum a fost dezvoltat cu rigla de calcul si pe niste plansete uriase pe care proiectantii stateau atarnati de niste cabluri.

1. Taica, tu de stealth auzisi? Dar de zbor hypersonic? Nu reusesc astia sa faca cu succes o racheta hypersonica, desi incearca din rasputeri. Daca aeronautica nu era domeniu de varf, zburau rachetele cu 100000000km/h pana acum
2. Nu au ce sa dezvolte la Eurofighter. Avioanele de lupta au un ciclu de lupta si generatii. Avionul ala este considerat nou nout, daca are 10 ani. La americani, inca zboara avioane din 1970. SaaB-ul o duce greu pentru ca nu au clienti pentru avioane. Si-au facut Gripen pentru ei, au vandut 130 + linia de productie in Brazilia si inca 12 la unguri (care sunt in leasing operational).
3. Nu, nu se produc din ce in ce mai putine. Se produc avioane foarte mari pentru ca este mult mai rentabil, mai ales pe zborurile transatlantice / spre Asia. Pur si simplu, ii aduci pe toti in avioane mici (d-astea Bucuresti - Frankfurt, cu autonomie redusa) si ii duci in Asia cu un avion mare.
4. Exemplu te rog.
5. Da, se vinde foarte bine pentru ca este ieftin si fiabil. Tu cand iti iei avion de agrement, nu ai nevoie de ultimele tehnologii. In plus, la un asemenea avion nu ai ce evolua.
6. Nu, nu sunt la nivelul anilor 80. Sunt asemanatoare, insa s-au facut si progrese pe unde a trebuit. Nu ai cum sa reinventezi roata.
7. Aici mi-ai dat maxima. Avionul ala supersonic de pasageri a zburat foarte mult. La inceput, au zis ca vor sa faca avioane supersonice de pasageri, ca erau la moda. Dupa criza petrolului, au lasat-o toti extrem de moale si din acest motiv cei de la Boeing au facut 747, care si acum zboara, chiar foarte bine. Pentru a face 747, Boeing au renuntat la un prototip supersonic, 80% gata.

PS: Vezi ca ai un supersonic si de la rusi, care a fost candva si de pasageri, acum fiind bombardier, ca deh.

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 21:23, said:

Vand pe un singur segment, iar motivul pentru care o fac e ca fiind mari si puternici si-au construit o retea logistica in toata lumea iar altor firme le este imposibil sa intre pe acest segment decat cu niste investitii foarte mari.. Daca ti se strica o piesa la avion, daca ai un Airbus A320 sau un Boeing 737 iti vine piesa noua intr-o zi, doua chiar de esti in Burkina Faso. Pe cand daca ai un Sukhoi 130, s-ar putea sa-ti vina in 2 luni.

Daca n-ar fi A320 si Boeing 737, cele companii ar fi cu un picior in groapa.



Esti sigura ca n-ai zburat deja?

Scuze, aici mi-ai dat maxima.

Tu ai auzit ce coada este la comenzile de avioane? Tu stii ca sa faci un avion dureaza si necesita foarte multa munca? Tu stii ca daca eu acum am o comanda de 50 de avioane de la Boeing, si brusc ma razgandesc, daca vand acele sloturi (randul la coada) fac milioane?

Ce retea logistica visezi matale? Avioanele de la Boeing se fac in doua locuri, Seattle respectiv Tolouse. Cu avionul, esti oriunde pe glob in 24 de ore. Tu nu crezi doar ca aduc piesele si ti-l fac la faza locului, ca pe Lego.

Legat de Sukoi, aici este alta faza. Rusii nu au intentionat NICIODATA sa vanda avioanele in occident. Pur si simplu, nu-i doare capul. Au proiectat avioanele pentru nevoile Rusiei. De aceea, nu au clienti, pentru ca nu vor sa le adapteze la nevoile occidentului.

LE: Acum vad ce topic-uri ai? Ia spune, te-ai apucat de afacerea cu fuckbench-urile de concept propiu? Tu esti sigur ca nu esti Mengele?

 lyanna, on 02 mai 2016 - 21:05, said:

Mai tine cont ca in industria asta nu se folosesc intotdeauna calculatoarele si sistemele bleeding edge. Se prefera chestiile mai lente dar demonstrate a fi fiabile, fara bug-uri sau alte asemenea probleme. Gandeste-te doar daca ar pune android pe un avion si-ar da baiatu' freeze sau poate un reboot in mijlocul zborului ca asa i s-a parut lui ca e mai bine.

Aici gresesti si tu. Se baga ce este mai performant la momentul respectiv, doar ca avioanele sunt proiectate cu 10 ani inainte de a fi lansate la vanzare, si odata inceputa productia, ramane asa pana la un facelift (gen 747-8) sau un upgrade la avionica. Acelasi lucru se intampla si pe avioanele militare. Vezi F-22. Procesorul sau este spulberat de un dualcore actual.

Edited by Maitestein, 02 May 2016 - 21:51.


#9
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 21:43, said:



4. Exemplu te rog.


4. Exemplu te rog.
GECI Skylander, un avion dezvoltat de o companie care a avut si ceva activitate in Romania
http://www.aeronewst...un-camping.html

#10
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015
M-am convins si cu tine. Avionul ala are 20 de locuri. CREZI CA CINEVA ESTE TAMPIT SA IA AVION DE 20 DE LOCURI, DE LA O FIRMA NO-NAME si sa incerce sa faca profit cu el?

Pe langa asta, firma aceasta nu are un ritm de productie suficient de mare. Tu nu poti astepta 10 ani pentru 1 bucata avion.

#11
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 21:43, said:


Legat de Sukoi, aici este alta faza. Rusii nu au intentionat NICIODATA sa vanda avioanele in occident. Pur si simplu, nu-i doare capul. Au proiectat avioanele pentru nevoile Rusiei. De aceea, nu au clienti, pentru ca nu vor sa le adapteze la nevoile occidentului.


S-o crezi tu. Tocmai asta a fost scopul programului, un produs de export, de acea au ales drept subcontractori importante concerne europene si americane cum ar fi Safran, Premium Aerotec, Liebherr, B/E Aerospace etc. Crezi ca rusii nu aveau propriile companii care sa le furnizeze echipamentele, trenul de aterizare, interioarele ?

#12
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015

 zyraxes27, on 02 mai 2016 - 22:23, said:

S-o crezi tu. Tocmai asta a fost scopul programului, un produs de export, de acea au ales drept subcontractori importante concerne europene si americane cum ar fi Safran, Premium Aerotec, Liebherr, B/E Aerospace etc. Crezi ca rusii nu aveau propriile companii care sa le furnizeze echipamentele, trenul de aterizare, interioarele ?

Abia astept s-o vad si pe asta. Probabil le-a intrat foamea-n gat de cand cu embargoul, si vor ca in vara, cand se ridica sanctiuniile, sa bage mare sa recupereze paguba, ba chiar sa mai faca rost de banuti pentru vreo 2-3 cafteli.

#13
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 21:43, said:



Ce retea logistica visezi matale? Avioanele de la Boeing se fac in doua locuri, Seattle respectiv Tolouse. Cu avionul, esti oriunde pe glob in 24 de ore. Tu nu crezi doar ca aduc piesele si ti-l fac la faza locului, ca pe Lego.


Taticu, e vorba de mentenanta. Cum sa nu existe retele logistice. N-ai nevoie de scule specializate, piese de schimb, suruburi, nituri, etc ? Daca ti se crapa un geam la Otopeni, astepti sa-ti vina de la Seattle?

#14
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Am o senzatie ca cineva care nu stie sau stie prea putine vorbeste cu oamenii care si-au tocit coatele bine in industria aviatica..
Si ca strugurii sunt acrii..
PS. Nu, nu lucrez in aviatie..

#15
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010
Asa ma gandesc si eu. Maitestain pare un mare specialist.

#16
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015
Draga, mentenanta se face in centre regionale de mentenanta. La Airbus-urile noastre, mentenanta se face in Franta. Asa este in toata lumea. Nu se apuca orice Dorel sa schimbe geamuri de Airbus, pentru ca daca reparatia lui Dorel nu tine, ia 300 de vieti cu ea.

Geamurile la avioane nu crapa. Pur si simplu, pot fi efectiv smulse. Cunosc un caz, la un Boeing, in care un Dorel intr-un centru de mentenanta a nituit cadrul panoului de sticla cu nituri prea subtiri. In timp, niturile alea au slabit, geamul a fost pur si simplu smuls in timpul zborului si a luat cu el jumatate de capitan. Copilotul a facut o aterizare de urgenta cu jumatate de capitan inafara cockpit-ului. Pana la urma, capitanul a supravietuit, doar ca a avut degeraturi grave.

Pe langa asta, tu ai vorbit strict de livrarea avioanelor, nu de mentenanta.

Da, daca la Otopeni ai nevoie de o piesa speciala, iti vine din Seattle (prin curier chiar, de obicei DHL, dar vine si cu UPS cateodata). Insa, deobicei, daca se intampla ca o piesa esentiala, fara de care avionul nu poate zbura si nu este o consumabila (gen cauciucuri) sa crape, iti vine o echipa de neni specialisti de la producator pentru a investiga problema. Daca problema este de risc extrem, toate avioanele care au acea piesa sunt consemnate la sol, pana ce se clarifica situatia si se remediaza problema.

Edited by Maitestein, 02 May 2016 - 23:03.


#17
zyraxes27

zyraxes27

    connaisseur

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,112
  • Înscris: 31.01.2010

 Maitestein, on 02 mai 2016 - 22:57, said:

Draga, mentenanta se face in centre regionale de mentenanta. La Airbus-urile noastre, mentenanta se face in Franta. Asa este in toata lumea. Nu se apuca orice Dorel sa schimbe geamuri de Airbus, pentru ca daca reparatia lui Dorel nu tine, ia 300 de vieti cu ea.
Mentenanta se face la orice companie care detine certificare PART 145 pentru avionul respectiv. In tara la noi sunt vreo 3-4 firme care fac mentenanta. Iar mentenanta de linie se face chiar pe aeroport. Iar cat despre geamuri, nu e nevoie sa nituiesti nimic, geamurile nu sunt montate cu nituri.

#18
Maitestein

Maitestein

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,018
  • Înscris: 12.12.2015
Eu, prin mentenanta inteleg segmentarea motorului (care se face dupa un anumit numar de ore de zbor, depinzand de model) unde se da jos absolut orice tine de motor, se face reechilibrarea aripilor si se inlocuieste orice arata obosit si de alte actiuni ceva mai complicate gen upgrade la avionica. Prin schimbarea unei roti / unui modul electronic inteleg schimbarea unor consumabile. Pe aeroport, nu se apuca nimeni sa-ti segmenteze motorul. Asta trebuie tu sa intelegi.

Romaero are part 145, dar nu prea se ocupa de civile. Inca sunt detinuti majoritar de stat si au treaba cu ale lor. Mai ai Aerostar Bacau, dar aia tot pe militare sunt. Daca te uiti la ei pe site, pe lista de capbilitati vei vedea ca pot face doar mentenanta usoara la trenul de aterizare, sistemul hidraulic si cam atat. Pe langa asta, pot face diagnoza, pe care o poate face orice inginer care a studiat putin si care are aparatura necesara.

Daca se putea face in tara ceea ce ti-am povestit mai sus, nu trimitea nimeni avioanele in Franta.

PS: Geamurile nu sunt montate cu nituri. Rama in care geamurile sunt prine, este nituita de restul fuselajului, inafara de o portiune care se poate deschide spre interior. Geamurile sunt lipite in interiorul acelei rame, cu un adeziv special, rezistent la conditii extreme. Pentru redutanta, chiar daca acel adeziv ar ceda, parbrizul in sine nu pateste nimic pentru ca este prins in rama. Pur si simplu, nu are cum sa se miste, este strans acolo. De aceea, cand avionul intra in centrul de mentenanta, acel geam este dat jos, iar adezivul este, preventiv, inlocuit.

Daca rama in sine este smulsa pentru ca Dorel a montat-o gresit, aici este alta mancare de peste.

Edited by Maitestein, 02 May 2016 - 23:59.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate