Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Blocare google chrome cu master p...

sfat achizitie telefon pana in 20...

Stoc Smart CAM TV

Ce corzi de chitara sa cumpar?
 Galaxy A54 compass defect?

Cum conectez un switch WIFI la 60...

Cumparare AC Gree [Buget maxim 30...

Telekom
 Ce e aratarea asta ?

Probleme timonerie schimbator sau...

Numar strada gresit in contractul...

Centrala Ariston Cares Premium 24...
 La multi ani @Klasse!

La multi ani @shmecherul!

pareri ipad 6-2018- flip

Cum au aparut supermarketurile in...
 

10 pasi simpli pentru a-ti pregati masina de iarna

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#1
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
intre 0 si plus 7 Grade  Daca trei zile consecutiv temperaturile zi-noapte se situeaza in acest interval, treceti pe cauciucurile de iarna. Acestea  raspund mai bine comenzilor decat cele de vara datorita compozitiei materialului din care sunt facute. Pont: Schimbarea trebuie facuta cel tarziu in aceasta situatie; pentru a evita cozile de la ateliere, folositi ca repere in timp datele de 1 Octombrie si 1 Aprilie pentru a trece de pe cauciucurile de vara pe cele de iarna si invers.

la 0 Grade Geamurile ingheata, yalele de la portiere se infunda cu dopuri de gheata, chederele de guma adera la suprafetele metalice cu care intra in contact. Pont: Asezati pe parbriz folie izolatoare sau cel putin, ridicati stergatoarele, astfel incat acestea sa nu inghete. Daca autoturismul are senzor de ploaie, asigurati-va ca acesta nu este pe ON in permanenta; in caz contrar, la punerea contactului stergatoarele vor efectua o cursa completa si lamela de guma va suferi de pe urma contactului cu gheata de pe parbriz. Chederele trebuie tratate cu glicerina sau cu pudra de talc (siliconul nu ajuta), yalele portierelor si cea de la portbagaj trebuie tratate preventiv cu solutie anti-inghet (flacon disponibil la toate hyper-marketurile si benzinariile), chiar daca aveti inchidere centralizata din telecomanda. Iarna, bateriile se descarca mai repede si puteti ajunge in situatia sa va doriti sa fi dat 10 lei pe un flacon de degivrant. Racleta de dezghetare si sprayul anti-inghet trebuie tinute in masina - intai se aplica o pelicula de spray si de-abia apoi se indeparteaza gheata mecanic, cu racleta. Inca un pont: Parcata sub un pom sau langa un gard viu, autoturismul se raceste mai putin si va ingheta mai incet. Daca este parcat paralel cu un gard viu, pe partea cu gardul nu se va forma gheata.

minus 14 Grade Adaugarea de spirt sanitar in lichidul de spalare conduce la gelifiere si la mazgalirea parbrizului. Pont: Se goleste complet rezervorul lichidului de spalare, dupa care se inlocuieste cu lichidul potrivit pentru conditii de iarna, fie concentrat in amestecul recomandat de catre producator, fie nediluat.

minus 15 Grade Uleiul de motor cu index 15W devine vâscos. Pont: La schimbul de ulei optati pentru unul cu grad de viscozitate mai mare. Astfel, nu numai ca rezistenta la temperaturi scazute sporeste, insa concomitent se reduce si frecrea pieselor metalice din motor, ceea ce semnifica si o economie a consumului de carburant.

minus 20 Grade Cauciucurile au o presiune mai scazuta cu 0,5 bar decat la 0 Grade. Pont: La fiecare a doua oprire la statia de alimentare cu carburant sau la fiecare doua saptamani, verificati presiunea din cauciucuri si eventual, completati pana la limita indicata. Apropo: La aceasta temperatura, uleiul de motor cu index 10W devine vâscos.

minus 22 Grade Motorina produce spuma, chiar si in ciuda aditivilor de fluiditate. Pont: Faceti plinul doar pe jumatate, astfel carburantul se incalzeste mai rapid si se misca mai rapid in interiorul rezervorului. Doar la motoarele mai vechi pe motorina si doar in caz de extrema necesitate se adauga un plus de benzina sau alcool (~100 ml.) pentru a facilita pastrarea lichiditatii motorinei. Motoarele diesel moderne cu tehnica Pumpe-Düse sau Common-Rail pot fi grav afectate de aplicarea acestui procedeu. In cazul aparitiei neasteptate a starii de inghet, este recomandata dezghetarea in garaj sau schimbarea filtrului de carburant.

minus 25 Grade La aceasta temperatura, radiatorul plezneste daca apa din interior nu are antigel. Pont: Verificati starea antigelului cu regularitate la benzinarie sau la service, iar in caz de nevoie, completati. A, da: Uleiul de motor cu index 05W curge mult prea incet.

minus 30 Grade Lichidul de spalat parbrizul ingheata, in ciuda aditivilor speciali. Pont: Porniti la drum doar daca afara este uscat. Intotdeauna sa aveti in masina un spray anti-inghet.

minus 40 Grade Amortizoarele devin rigide. Pont: Incepeti sa sofati cu viteza redusa, fiindca odata cu incalzirea treptata a autoturismului prin rulare, acestea isi revin.

minus 63 Grade Chiar si uleiul sintetic, ca de pilda Castrol Formula RS 0W-40, nu mai curge. Pont: Vacanta de iarna nu se petrece niciodata in Siberia.

#2
soaie

soaie

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 709
  • Înscris: 17.04.2007
:clapping: :clapping: :clapping:  
Foarte tare.

#3
jericho

jericho

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,061
  • Înscris: 02.09.2005
bravo, bravo, bravo... de 3 ori bravo!!! :)

#4
Bwwlan

Bwwlan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,563
  • Înscris: 13.11.2006
Multumesc pentru aprecieri.
Ar fi incorect din partea mea, insa, sa imi asum meritele pentru acest articol, precum si pentru cel de mai sus, cu tips-urile pentru vizibilitate. Contributia mea s-a rezumat la simpla traducere din Auto Bild. M-am gandit, insa, ca ar fi util un asemenea "How to...", motiv pentru care mi-am permis sa "plagiez" nitel. Sper sa nu se supere oamenii aia. Daca da,
Ich bitte um Entschuldigung, meine Damen und Herren von Auto Bild. :peacefingers:

#5
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,437
  • Înscris: 08.12.2006

View PostMichtaux, on Oct 28 2008, 20:44, said:

minus 15 Grade Uleiul de motor cu index 15W devine vâscos. Pont: La schimbul de ulei optati pentru unul cu grad de viscozitate mai mare. Astfel, nu numai ca rezistenta la temperaturi scazute sporeste, insa concomitent se reduce si frecrea pieselor metalice din motor, ceea ce semnifica si o economie a consumului de carburant.

Aici cred ca trebuia sa fie "Vascozitate mai mica".

In rest, super-tare!

#6
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008
Multumim Michtaux, e interesant. Daca a experimentat cineva glicerina sau talc pe chedere poate ne spune mai multe: cand, cum, why?

#7
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,928
  • Înscris: 09.12.2004
eu zic ca talcul nu e bun pt ca va iesi un fel de noroi (praful + apa = noroi) si stiu bine ce vorbesc avind golf :D
eu am tratat chederele si rama de la geamuri cu un burete siliconat (d-ala de dat pe pantofi/bord parca, primit de la petrom) si nu am mai avut probleme cu inghetatul apei.

#8
GaiusBaltar

GaiusBaltar

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 665
  • Înscris: 20.10.2007
Multumim frumos pentru ponturi!

#9
Mr. Incredible

Mr. Incredible

    It's showtime!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,640
  • Înscris: 07.10.2005

View PostMichtaux, on Oct 28 2008, 19:44, said:

minus 30 Grade Lichidul de spalat parbrizul ingheata, in ciuda aditivilor speciali. Pont: Porniti la drum doar daca afara este uscat. Intotdeauna sa aveti in masina un spray anti-inghet.
Foarte bun topicul,Bravo Michtaux!  :OK:

O precizare as face si eu,sprayul anti-inghet ar fi bine sa fie tinut la indemana dar nu in masina pentru ca daca ingheata yalele si spray-ul e in masina nu ne mai e de niciun ajutor.Am 2 spray-uri asa ca imi permit sa tin unul in masina.  :D

View PostGiobica, on Oct 29 2008, 11:23, said:

Daca a experimentat cineva glicerina sau talc pe chedere poate ne spune mai multe: cand, cum, why?
Am folosit cu succes iernile trecute glicerina pentru a preveni inghetarea chederelor,voi repeta operatiunea si anul asta.Am intins glicerina intr-un strat uniform cu un burete mic.
Cel mai des intalnit moment in care ingheata chederele si de multe ori si portierele fac priza cu ele este atunci cand pe timp de iarna se spala masina.

#10
wizake

wizake

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,299
  • Înscris: 24.05.2003
eu am folosit cu succes iarna trecuta pentru a dezghetza parbrizul un pulverizator din ala pentru spalat geamuri, dar unplut cu lichid de parbriz (de iarna).
Pulverizam pe parbriz din abundenta si se topea gheata. Am avut si spray, dar se termina repede, era scump si o mare parte era luata de vant la pulverizare.

#11
GaiusBaltar

GaiusBaltar

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 665
  • Înscris: 20.10.2007

View Postwizake, on Oct 29 2008, 16:31, said:

eu am folosit cu succes iarna trecuta pentru a dezghetza parbrizul un pulverizator din ala pentru spalat geamuri, dar unplut cu lichid de parbriz (de iarna).
Pulverizam pe parbriz din abundenta si se topea gheata. Am avut si spray, dar se termina repede, era scump si o mare parte era luata de vant la pulverizare.
Hmmm,nici asta nu e o idee rea,tre sa incerc si eu iarna asta.

#12
Giobica

Giobica

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 630
  • Înscris: 04.07.2008

View Postcatalinmariescu, on Oct 29 2008, 12:56, said:

Am folosit cu succes iernile trecute glicerina pentru a preveni inghetarea chederelor,voi repeta operatiunea si anul asta.Am intins glicerina intr-un strat uniform cu un burete mic.

Multumesc Catalin. Unde se gaseste glicerina si sub ce forma?

#13
barbosa

barbosa

    Serious Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,144
  • Înscris: 04.03.2006

View PostGiobica, on Oct 29 2008, 17:00, said:

Multumesc Catalin. Unde se gaseste glicerina si sub ce forma?

La farmacie. sub forma de glicerina simpla sau glicerina boraxata :) .

#14
rotnic

rotnic

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,794
  • Înscris: 28.11.2005
Eu in fiecare iarna pulverizez spray de dezghetare pe un servetel si dau pe chedere. Efect 100% pozitiv.

#15
joannes

joannes

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,035
  • Înscris: 15.01.2005

View PostMichtaux, on Oct 28 2008, 19:44, said:

minus 30 Grade Lichidul de spalat parbrizul ingheata, in ciuda aditivilor speciali. Pont: Porniti la drum doar daca afara este uscat. Intotdeauna sa aveti in masina un spray anti-inghet.

te asigur ca la -30 e foarte uscat afara. nici nu ar putea fi altfel...

#16
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,302
  • Înscris: 26.06.2006
Nici măcar acolo niște gheață în fața vreunei curți? :lol:

#17
nic_otava

nic_otava

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 640
  • Înscris: 10.02.2006
Foarte bun tutorialul!
Nu sunt de acord cu faza cu stergatoarele. Risti sa nu mai gasesti lamele, ca se gaseste vreun loser sa le "ridice".
Faza cu presiunea se aplica si daca ai azot in pneuri?

View PostMichtaux, on Oct 28 2008, 19:44, said:

minus 63 Grade Chiar si uleiul sintetic, ca de pilda Castrol Formula RS 0W-40, nu mai curge. Pont: Vacanta de iarna nu se petrece niciodata in Siberia.
Daca sunt minus 63 grade, stai naibii acasa, pune tuica la fiert, cheama amanta/prietena, aia nu e vreme de iesit din casa. Atentie, cheam-o pe ea la tine, nu te duce tu la ea, ca vei intampina probleme cu vremea :)

#18
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,928
  • Înscris: 09.12.2004
de la -30 grade incolo mergi aproape ca pe asfalt; cine a mers in nordul tarii iarna stie :)

am pe undeva o carte scrisa de un tip care a mers pe jos la pol (Pe jos spre Pol / Autor: Jean-Louis Etiene) si scria ca scuipatul pocnea in aer inghetind instant (nu mai imi amintesc ce se intimpla cind facea pisu :lol: )

cum pe la noi mai rar vezi temperaturi de-astea nu cred ca e cazul sa ne ingrijoram, mai ales ca ne sprijina incalzirea globala.

revenind la topic, dupa ce dau zapada pe linga rama usii, pornesc motorul, ventilatia la maxim pe geam si cit curat zapada, se inmoaie ce e pe parbriz (bineinteles acolo curat mai intii grosul), bag racleta si ce mai ramine se duce cu zeama de parbriz.

gheata lipita de caroserie va zbura mai devreme sau mai tirziu, functie de temperatura masinii si cea ambianta.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate