Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

APA drept combustibil?

- - - - -
  • Please log in to reply
1939 replies to this topic

#271
ionut_jakal

ionut_jakal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 05.03.2007

 rich1974, on Jun 28 2008, 18:11, said:

si eu daca iti obtin hidrogen si oxigen separat cati bani imi dai? esti gata sa pui pariu! imi pare rau sa va spun dar sunteti toti niste habarnisti. se poate obtine separat direct de la electroliza prin separarea electrozilor. ati auzit de voltametru hoffman? cine a facut clasa a 7 a sigur isi aminteste . cineva facea misto mai inainte zicand pila de unghii in loc de pila de combustie fara sa stie ce e aia o pila de combustie!   nu mai vorbesc de faptul ca omul nici nu stie ce e acela ozon si nici macar nu cauta pe wikipedia . mai zice ca e si inginer. nu prea se vede. probabil ca a facut facultatea la ff ca altfel nu-mi explic acest diletantism.
Stai tu linistit ca eu cunosteam metoda asta dar nu am vrut sa aduc vorba despre ea pentru ca nu este practicabila. Oricum, nu ai inteles ideea : nu are nici un sens sa scoti oxigenul din amestec.. motivele le gasesti in post-ul anterior.

Edited by ionut_jakal, 28 June 2008 - 17:23.


#272
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
http://cars.tubeloun...er-powered-car/

#273
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
eu m-am referit ca e mai practic sa ai numai hidrogen in butelie! sa nu cari cu tine si oxigenul care ti-ar reduce volumul de hidrogen disponibil din butelie.  un kg de hidrogen are puterea calorica cat aproape 4 litri de benzina.  din pacate un kg de hidrogen ocupa cam 11 metri cubi daca este in stare gazoasa la presiunea atmosferica.  daca ai avea o pila de combustie ai putea sa mergi cu masina cam 100 km cu aceasta cantitate, am dreptate? motorul clasic are randament (sper ca stiti ce e ala randament) al jumatate fata de pila de combustie. de aceea am spus ca nu e eficient sa arzi hidrogen in motoarele clasice. dupa ce ca e scump sa produci hidrogen prin electroliza(cam 42 kwh per kg) il mai si pierzi in ciclul de ardere in motor. nu mia vorbesc si de poluarea cu oxizi de azot.  de aceea se bate moneda si se cerceteaza pilele de combustie........

spunea cineva de autobuzele cu hidrogen..............autobuzele alea cu butelii de pe timpul lui ceausescu erau de fapt pe gaz natural comprimat.  un motor pe benzina poate sa mearga si cu metan . e aceeasi chestie ca gpl -ul decat ca metanul are molecula mult mai mica decat butanul.

#274
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Nu e deloc practic sa te chinui cu imbuteliatul. Este mult mai scump si mult mai periculos.

Metoda pe care am discutat-o noi este "hidrogen on demand" adica produci direct CAT si CAND ai nevoie.

In rest, in rezervor ai doar apa si atat.

Da, se poate face separarea hidrogen-oxigen, dar in cazul acestei metode, asa cum spunea si ionut, nu avem nevoie sa ne mai punem problema separarii.

Mai usor cu atacurile si jignirile. Pana acum acest topic a decurs in mod pasnic, spre deosebire de altele de pe acest forum. Am aprecia daca s-ar pastra tonul civilizat al discutiei. Sunt multe persoane care nu inteleg fenomenele pe care incercam sa le discutam. Ideea este sa avem rabdare cu ei si sa-i lamurim pe cat posibil despre procesele care au loc, in loc sa-i luam peste picior. Nu suntem toti fizicieni de NASA, dar majoritatea explicatiilor pot fi intelese de un absolvent de liceu cu minime cunostinte.

Quote


Este exact masina japonezilor de la Genepax de care am pomenit acum 3 posturi. Problema in cazul asta este ca desi nu se consuma platina sau metale scumpe, se consuma totusi un aliaj metalic pentru producerea apei si acesta trebuie inlocuit in timp.

In cazul celulelor de HHO de care discutam, nu se consuma altceva decat apa. Atat inoxul cat si electrolitul (NaOH sau KOH) raman in celula fara a fi consumate si ulterior se adauga doar apa.

Edited by flaviand, 28 June 2008 - 18:20.


#275
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
eu nu am vrut sa jignrsc pe nimeni dar ma enerveaza cand unii te contrazic doar de dragul de a te contrazice fara sa aiba/caute dovezi. si cu atat mai grav cu cat se pretind ca sunt ingineri. eu m-am adresat unui inginer nu unui poet.  dar sa ma iei cu pile de manichiura si cu pile de lacatuserie atunci cand eu zic de pila de combustie inseamna ca ori faci misto ori habar nu ai pe ce lume traiesti si trebuie sa mai mergi vreo cativa ani la scoala si dupa aia sa postezi aici.

spuneai ca la celula de producere a hoh nu se consuma nimic. de fapt se consuma curent de la alternator care e preluat de la motor.  adevarul e ca acea cantitate foarte mica de hidrogen are probabil un efect benefic asupra arderii benzinei/ motorinei din cilindru si de aceea se produce acea economie de combustibil.  altfel nu se explica. daca ar fi numai efectul termic al hidrogenului consumul de combustibil ar ramane in cel mai bun caz la fel.

#276
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Da, corect, este consumata energia electrica care este ulterior recuperata partial de la motorul autovehicolului prin beneficiile aduse asupra economiei de combustibil.

Si intr-adevar pilele de combustie sunt reale si nu avea rost gluma pe tema asta. Chiar te-as ruga sa revii cu ceva materiale despre ele daca ai niste surse bune, pentru a putea face comparatia intre pilele de hidrogen si celulele HHO. Poate chiar pot exista aplicatii de ardere a hidrogenului (separat din amestecul HHO) in pilele de combustie, cu obtinerea unui randament mai ridicat decat arderea HHO in MAI.

Edited by flaviand, 28 June 2008 - 18:55.


#277
RAK

RAK

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 17.01.2007
[quote name='BlaxxunRomania' date='Jun 28 2008, 14:38' post='4817634']

Eh, eu sunt mai neâncrezător. Nu te cred.
'este ineficient sa arzi hidrogenul intr-n motor clasic. cel mai bine este sa folosesti o pila de combustie.'
:( De ce nu poți utiliza o simplă pilă de manichiură, sau una de lăcătușerie ? De ce ar fi ineficient să arzi niște hidrogen într-un motor clasic ? Sunt 'motoare clasice', bine mersi care merg și cu hidrogen. Chiar RATB-ul avea o dată câteva autobuze echipate ca să meargă cu hidrogen.

Și eu știam că autobuzele mergeau cu metan nu hidrogen . La partea cu pila de combustie are dreptate Rich , oricum tot la motoarele electrice se va ajunge până la urmă. Auzisem de motorul ăsta rotativ că ar fi foarte eficient , de vreo 10 ori parcă ca și un motor clasic , este adevărat? Așa și să nu uit domnu' inginer ozonul nu este dăunător pentru organismul uman ?

Edited by RAK, 28 June 2008 - 19:02.


#278
flaviand

flaviand

    Flavian, motan de serviciu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,326
  • Înscris: 14.09.2005
Da, un sistem cu motor rotativ gen quasiturbine ar creste si mai mult randamentul sistemului.

http://quasiturbine.promci.qc.ca/

Metode sunt multe si acum incep sa devina tot mai interesante pe masura ce costul combustibililor creste si lumea cauta solutii si testeaza sisteme care erau ignorate pana acum.

Electricul e viitorul, asta ar fi cea mai buna varianta. Insa inlocuirea parcului auto dureaza 15-20 ani, iar pana atunci incercam imbunatatirea motoarelor actuale prin diverse metode. Personal cred ca sistemele HHO sunt mai ok decat hibridele, iar in loc de hibride ar trebui lansate cat mai multe electrice pentru a grabi trecerea pe electric.

Edited by flaviand, 28 June 2008 - 19:13.


#279
marius_civic

marius_civic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 22.06.2008
ok,ok,ok,dar spuneti-mi si mie,cum a fost montata celula asta?

http://uk.youtube.co...h?v=-lAWcGe8rL8

#280
RAK

RAK

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 17.01.2007

 marius_civic, on Jun 28 2008, 21:16, said:

ok,ok,ok,dar spuneti-mi si mie,cum a fost montata celula asta?

http://uk.youtube.co...h?v=-lAWcGe8rL8

:), păi dacă nu zice ăla care a făcut experimentul e cam greu de ghicit, dar probabil că direct la alternator.

Edited by RAK, 28 June 2008 - 21:06.


#281
marius_civic

marius_civic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 22.06.2008
o fi mai eficient asa?

mi se pare interesant faptul ca celula produce hho in functie de turatia motorului

ce ziceti de alimentarea celulei prin curent pulsator?

#282
RAK

RAK

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 17.01.2007

 marius_civic, on Jun 28 2008, 22:14, said:

o fi mai eficient asa?

mi se pare interesant faptul ca celula produce hho in functie de turatia motorului

ce ziceti de alimentarea celulei prin curent pulsator?

Păi din câte știu eu mărind turația motorului se mărește și amperajul dat de alternator și plus de asta probabil că celula aia este și legată la motor și ii face vid fapt care ușurează formarea bulelor de gaz și eliminarea lor și bineînțeles cu cât turația este mai mare la fel și vidul, acuma este păcat că nu a dat tipu niște detalii despre celula lui deși sunt 13 pagini de comentarii acolo unde oamenii cereau detalii. Despre curentul pulsator se pare că ăsta ar fi soluția.  :peacefingers:

#283
m_mircea

m_mircea

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 12
  • Înscris: 22.04.2008

 flaviand, on Jun 28 2008, 19:09, said:

Da, un sistem cu motor rotativ gen quasiturbine ar creste si mai mult randamentul sistemului.

http://quasiturbine.promci.qc.ca/

Metode sunt multe si acum incep sa devina tot mai interesante pe masura ce costul combustibililor creste si lumea cauta solutii si testeaza sisteme care erau ignorate pana acum.

Electricul e viitorul, asta ar fi cea mai buna varianta. Insa inlocuirea parcului auto dureaza 15-20 ani, iar pana atunci incercam imbunatatirea motoarelor actuale prin diverse metode. Personal cred ca sistemele HHO sunt mai ok decat hibridele, iar in loc de hibride ar trebui lansate cat mai multe electrice pentru a grabi trecerea pe electric.
ai incercat vre-o data sa cumperi o masina electrica, ideea aceasta mi-a venit mai demult dar nu tine. Nu gasesti o baterie cu o capacitate rezonabila min 17 KWh (pt ca 150 Km) sub 7000 €- bat. ZEBRA - si care sa nu cintareasca tone. Masina nu ar fi fost prea scumpa, gasisem un Citroen la 1500 €. Si asta nu ar fi rezolvat situatia in cazul distantelor mai mari. Asa ca raman la hibrid.


 rich1974, on Jun 28 2008, 17:46, said:

eu m-am referit ca e mai practic sa ai numai hidrogen in butelie! sa nu cari cu tine si oxigenul care ti-ar reduce volumul de hidrogen disponibil din butelie.  un kg de hidrogen are puterea calorica cat aproape 4 litri de benzina.  din pacate un kg de hidrogen ocupa cam 11 metri cubi daca este in stare gazoasa la presiunea atmosferica.  daca ai avea o pila de combustie ai putea sa mergi cu masina cam 100 km cu aceasta cantitate, am dreptate? motorul clasic are randament (sper ca stiti ce e ala randament) al jumatate fata de pila de combustie. de aceea am spus ca nu e eficient sa arzi hidrogen in motoarele clasice. dupa ce ca e scump sa produci hidrogen prin electroliza(cam 42 kwh per kg) il mai si pierzi in ciclul de ardere in motor. nu mia vorbesc si de poluarea cu oxizi de azot.  de aceea se bate moneda si se cerceteaza pilele de combustie........

spunea cineva de autobuzele cu hidrogen..............autobuzele alea cu butelii de pe timpul lui ceausescu erau de fapt pe gaz natural comprimat.  un motor pe benzina poate sa mearga si cu metan . e aceeasi chestie ca gpl -ul decat ca metanul are molecula mult mai mica decat butanul.
domnuca ai incercat sa cumperi membrana necesara pt pila? cind gasesti publica te rog adresa - ba chiar poti sa o vinzi - oricine iti va plati citeva sute de euro ca restul chiar ca e usor.

#284
kenterprise

kenterprise

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 349
  • Înscris: 03.05.2007
Salutare!
Am plecat si vad ca unii s-au apucat de discutii aiurea!
Concluzia mea: pe forumul acesta sunt cativa care stiu ce zic, unii chiar fac ceva si din ce in ce mai multi care ard gazul!
Nu gazul Brown - HHO - Hydroxy sau oxihidrogen ci gazul si atat!
Eu am ars oxihidrogenul si ieri si azi!
Ieri Buzau-Focasani.Pe E85 am avut un 3.9 cu AC-ul.
In Focsani am dat o tura de circa 40 de minute si urcase la 4.4 L/100 Km AC- cu ventilatorul la maxim - caldura mare!

Azi am demontat instalatia, am spalat-o si schimbat electrolitul - am soda caustica si apa demineralizata acum!
La inceput am avut o concentratie prea mare ca mi-a ars siguranta iar apoi am mai diluat din el pana la citire 12 amperi!
Am facut o tura cu inca trei amici in masina cu o camera foto cu pretentii de video.
(Sa vad ce iese la montaj!):)

Am resetat CB-ul si am plecat de la Berca la Buzau  ( 25 Km- 60 Km/ora localitati, 80 in afara maxim 2200 RPM ).
Buzau, CB=3.5 L/100 Km.
In Buzau am dat o tura de circa 20 de Km ( maxim 60 Km/ora viteza V-a , minim - 1000 RPM maxim 2000 RPM)
Citire CB=3.7 L/100 Km.
Am plecat spre Urziceni ( E85 ) cu 80 Km/ora si am accelerat in reprize pana aproape de 165-170  Km/ora.
Citire CB=4.1 L/100 Km.
In localitati redus la maxim 60 Km/ora.
La Limpezis am intors.
Inapoi in Buzau alta tura de cativa Km si retur Berca cu 80-100 Km/ora.
La Buzau aveam citire CB- 4.1 L/100 Km, la Berca 3.9 L/100 Km.

Daca ramaneam in oras cu stilul de condus impus de prezenta generatorului probabil urcam la maxim 4.0 L/100 Km.
Fara AC dar fara Megasel in motorina de la Rompetrol, unde fac plinul, ca altadata!

Un taximetrist cu o masina asemanatoare are 5.3-5.5-6.0 L/100 Km urban!
La drumuri in afara au circa 4.9-5.2 L/100 Km maxim  110-120 Km /ora!
Fara AC!

Cred ca am un 1 litru mai jos !
Cu doar 9-10 amperi ultima citire, dupa voiajul descris.
Bonus:un servetel pus la teava de espament ramane curat - la simpla vedere!
Macar poluez mai putin, aici sunt multumit!

Despre consum: e un rezultat care poate multumi pe unii dar eu sunt pornit spre mai bine.
Asa ca vand Mustangul asta unuia cu un motor mai mic si-mi iau altul! Nu inainte de a-l testa pe un benzinar!

Sa-mi dea cineva un link pentru un invertor-convertor cum se zice, 12-24 V, va rog, sa testez Mustangul de 2LPM ( Flaiand ma conformez :) )!

Oricum maine refac concentratia pentru 15-17 amperi si iau un drum mai lung la testat.
Vreau sa ma vad cu un inginer electronist - ma apuc de proiectat un generator mai simplu!


Celor care sunt pe treaba le doresc succese si sper ca aceasta experienta - plus filmul ce va iesi - vor fi de un folos!
Pana atunci astept clienti la cele existente!  :naughty:

#285
marius_civic

marius_civic

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 22.06.2008
o intrebare pentru kenteprize: tu ai folosit asa zisul E.F.I.E?

#286
valt33r

valt33r

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 18.09.2006
Salutare.
Am incercat sa fac o celula cu placi de inox.A facut o spuma maro  urata rau.Am incercat cu sarma galvanizata si a facut iara o spuma urata.Am incercat cu sarma otelita si tot o spuma verde urata a iesit.
Ce sa folosesc si unde gasesc ?
Legat de productia de hho M=KxIxT  masa de hho este egala cu constanta electrochimica inmultita cu intensitatea curentului si unitatea de timp.Nu conteaza suprafata placilor atata timp cat poti manevra amperajul.
Electroliza are loc cind se aplica o tensiune de cel putin 1.47 v si de aceea se pun 7 celule in serie.Pe fiecare celula va fi o cadere de tensiune de aproximativ 2v si o celula cu 2 v la borne prin care trece 10A va genera hho la fel cu o celula la care se aplica 12v si 10 A.Diferenta este ca , caldura disipata de cea la 2v va fi Q=UxI 2x10=20W pe cand cea cu 12v Q=12x10=120W.
Vreau sa fac 7 celule in serie din sarma in spirala bagate in tuburi.
Deci ce materiale rezistente la coroziune sa folosesc si unde le gasesc (sau la ce sunt folosite).Urmeaza sa incerc cu nichelina.
Astept raspunsul vostru .Multumesc anticipat.

#287
ionut_jakal

ionut_jakal

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 05.03.2007

 valt33r, on Jun 29 2008, 16:28, said:

Salutare.
Am incercat sa fac o celula cu placi de inox.A facut o spuma maro  urata rau.Am incercat cu sarma galvanizata si a facut iara o spuma urata.Am incercat cu sarma otelita si tot o spuma verde urata a iesit.
Ce sa folosesc si unde gasesc ?
Legat de productia de hho M=KxIxT  masa de hho este egala cu constanta electrochimica inmultita cu intensitatea curentului si unitatea de timp.Nu conteaza suprafata placilor atata timp cat poti manevra amperajul.
Electroliza are loc cind se aplica o tensiune de cel putin 1.47 v si de aceea se pun 7 celule in serie.Pe fiecare celula va fi o cadere de tensiune de aproximativ 2v si o celula cu 2 v la borne prin care trece 10A va genera hho la fel cu o celula la care se aplica 12v si 10 A.Diferenta este ca , caldura disipata de cea la 2v va fi Q=UxI 2x10=20W pe cand cea cu 12v Q=12x10=120W.
Vreau sa fac 7 celule in serie din sarma in spirala bagate in tuburi.
Deci ce materiale rezistente la coroziune sa folosesc si unde le gasesc (sau la ce sunt folosite).Urmeaza sa incerc cu nichelina.
Astept raspunsul vostru .Multumesc anticipat.
Cea mai buna metoda folosita este cea cu placi de inox. La tine cred ca a aparut spuma deoarece ori nu ai folosit apa distilata si un electrolit bun ori inoxul era de slaba calitate. Retine exista mai multe tipuri de inox, in functie de calitate, unul dintre cele mai bune si cele mai folosite tipuri fiind 316 sau 316L (standard american), dar care este destul de scumpa.
Vezi ca am postat cu vreo 2 pagini in urma cateva filmulete care arata asfel de celule cu placi : Smack Booster si Bob Boyce Cell. Numai daca scrii pe youtube smack booster vei gasi foarte multe filmulete cu astfel de celule.
Cunosc destul de multe firme distribuitoare de tabla de inox, deoarece si eu a trebuit sa imi cumpar astfel de tabla. Acum depinde din ce oras esti si daca doresti sa iti realizezi o astfel de celula.

Edited by ionut_jakal, 29 June 2008 - 16:23.


#288
355

355

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 763
  • Înscris: 02.11.2005
ce parere aveti despre aceasta "inventie" a japonezilor ? au reinventat roata sau care-i smecheria ?

link filmulet

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate