Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Schimb ulei dacia 1310
Last Updated: Oct 04 2010 17:00, Started by
Johnny_deepart
, Apr 10 2007 15:35
·
0
#2
Posted 13 April 2007 - 21:19
Nu trebuie sa dai nustiucat pe un ulei superperformant, ca n-ai de ce, plus ca il papa repede. Eu am folosit Divinol 20W50 si a fost foarte bun si ca pret si ca performante, in plus e Made in Germany. Asta e parerea mea, dar pot exista si alte recomandari.
Ca sa schimbi uleiul: - Duci masina pe un teren drept (adica orizontal). - Lasi motorul sa se raceasca macar un sfert de ora (de fapt ideea e ca tot uleiul sa aiba timp sa se scurga in baie). - Te bagi sub ea, impreuna cu un vas (sa aiba vreo 5l, tu o sa recuperezi 2...3, functie de cat ai avut). - Desfaci busonul cu cheia speciala si il desurubezi cu mana. Ai grija ca o sa te arda, asa ca mai bine il lasi sa cada in cratita si-l recuperezi pe urma. - Lasi uleiul sa se scurga vreo 10 minute, poti la sfarsit sa balansezi de masina, o sa se mai scurga ceva. - O sa se prelinga destul ulei si in scut. Daca te enerveaza asta, fa un colac dintr-o carpa care nu-ti mai trebuie si infasoara-l in jurul gaurii din scut inainte sa scoti busonul. E destul de migalos, s-ar putea sa nu-ti iasa. Iar daca schimbi si filtrul, nu te mai forta, oricum o sa curga din el. - In sfarsit, dupa ce s-a scurs, tragi vasul afara, pui busonul (sa nu uiti garnitura de cupru) si torni uleiul bun pe deasupra: 2,5...2,75 l fara filtru, 3...3,25 cu. Nu pune mai mult decat maximul pe joja ca nu e bine. - Porneste motorul, dar nu-l tura pana nu se stinge becul, adica pana ia ulei (vezi ca poate dura si 5 secunde). Pentru frana de mana, verifica sa nu fie cablul blocat. Daca nu e, mai trebuie strans. Salti macar o roata pe cric (din spate, evident) si apoi strangi cablul: desfaci contrapiulita cu o cheie de 10, apoi o strangi pe cealalta tinand contra de hexagonul sertizat pe cablu cu o cheie de 6 sau 7, nu mai stiu. Intre timp mai dai de roata. Cand incepe sa frece usor, iesi de sub masina si tragi frana. Trebuie sa tina la 7 dinti. Nu te calici sa o faci sa tina la 4, de exemplu, ca tragi greu de ea si nu e nici eficienta (nu face forta destul brat din cauza constructiei). Verifica si roata cealalta, poti sa ai surpriza sa nu se franeze la fel. Ar fi bine ca prima si prima data sa refaci jocul la saboti, adica sa dai cu o cheie de 11 de excentricele alea cu patrat din spatele tamburilor, dar daca tu zici ca nu stii nici cum se schimba uleiul... Ca sa vezi daca franeaza la fel, te duci pe un drum de tara si tragi frana de mana pana opresti masina. Te uiti la urmele de roti tarate, ar trebui sa fie egale. A, sa nu uit, ai grija sa nu incurci busoanele. Mai stiu pe cineva care a facut asta, a golit uleiul de la cutie si a turnat uleiul de motor pe urma. Astfel incat a mers cu cutia pe uscat, in schimb avea 6 litri in motor. |
#3
Posted 14 April 2007 - 15:18
sa nu uiti sa versi uleiul intr-un riu, canal sau pe iarba... si sa nu te vada politia ecologica...
Eu am renuntat sa schimb singur uleiul cind inca aveam dacie, tocmai pt ca nu aveam unde sa il arunc si nici nu doream sa distrug natura... Nici cheia aia patrata nu este la indemina, cu toate ca se poate face artizanal... are dreptate akeem, nu merita sa bagi nu stiu ce ulei in dacie... dar in ulei romanesc nu as avea incredere... |
#4
Posted 14 April 2007 - 18:08
akeem, on Apr 13 2007, 22:19, said: A, sa nu uit, ai grija sa nu incurci busoanele. Mai stiu pe cineva care a facut asta, a golit uleiul de la cutie si a turnat uleiul de motor pe urma. Astfel incat a mers cu cutia pe uscat, in schimb avea 6 litri in motor. Stiu pe cineva care a dat drumul la ulei, a uitat sa puna busonul, a pus uleiul proaspat in motor, a controlat joja si nu era nimic pe ea. A inceput sa ne injure, ca, cica il pacalisem ca Dacia ia mai mult ulei si noi i-am zis de 3 litri. ( omul avusese inainte Trabant. ) Am controlat si noi, si pe urma ne-am uitat in lighean, era cu mot. |
#5
Posted 18 April 2007 - 09:35
akeem, on Apr 13 2007, 22:19, said: Nu trebuie sa dai nustiucat pe un ulei superperformant, ca n-ai de ce, plus ca il papa repede. Eu am folosit Divinol 20W50 si a fost foarte bun si ca pret si ca performante, in plus e Made in Germany. Asta e parerea mea, dar pot exista si alte recomandari. Ca sa schimbi uleiul: - Duci masina pe un teren drept (adica orizontal). - Lasi motorul sa se raceasca macar un sfert de ora (de fapt ideea e ca tot uleiul sa aiba timp sa se scurga in baie). - Te bagi sub ea, impreuna cu un vas (sa aiba vreo 5l, tu o sa recuperezi 2...3, functie de cat ai avut). - Desfaci busonul cu cheia speciala si il desurubezi cu mana. Ai grija ca o sa te arda, asa ca mai bine il lasi sa cada in cratita si-l recuperezi pe urma. - Lasi uleiul sa se scurga vreo 10 minute, poti la sfarsit sa balansezi de masina, o sa se mai scurga ceva. - O sa se prelinga destul ulei si in scut. Daca te enerveaza asta, fa un colac dintr-o carpa care nu-ti mai trebuie si infasoara-l in jurul gaurii din scut inainte sa scoti busonul. E destul de migalos, s-ar putea sa nu-ti iasa. Iar daca schimbi si filtrul, nu te mai forta, oricum o sa curga din el. - In sfarsit, dupa ce s-a scurs, tragi vasul afara, pui busonul (sa nu uiti garnitura de cupru) si torni uleiul bun pe deasupra: 2,5...2,75 l fara filtru, 3...3,25 cu. Nu pune mai mult decat maximul pe joja ca nu e bine. - Porneste motorul, dar nu-l tura pana nu se stinge becul, adica pana ia ulei (vezi ca poate dura si 5 secunde). |
#6
Posted 21 April 2007 - 21:30
MAK, on Apr 14 2007, 19:08, said: Stiu pe cineva care a dat drumul la ulei, a uitat sa puna busonul, a pus uleiul proaspat in motor, a controlat joja si nu era nimic pe ea. Am si eu un vecin care a patit asta, m-a distrat la vremea aia ca asta e calic rau. Tipul s-a prins imediat, l-a auzit cum curgea (trasese masina deasupra canalului). Omul e sofer vechi, dar il tinea unu' de vorba. Cat despre uleiul ars, n-aveam probleme ca era bataie pe el. Eu il schimbam la tara si mi-l cereau vecinii sa dea cu el pe uluci. Edited by akeem, 21 April 2007 - 21:34. |
#7
Posted 30 May 2007 - 20:51
Salut, indiferent ce masina ai merita ulei bun. Eu am o Dacie 1300 din 1982 si folosesc de cca 6 ani ulei Castrol RS cu schimb la 15000, iar in intervalul acesta completez cu maxim 1 litru de ulei. Presiune maxima la 2000 rot/min si 4 la relanti vara. Cu uleiul asta poti merge 20000 in regim normal, fara sa omori motorul...
|
#8
Posted 31 May 2007 - 11:17
Castrol RS, hm...dupa cate spui pare ok uleiu'. Eu ma gandeam la un Mobil 1, dar nu sunt hotarat. Am o dacie 1300 din '81. Am in motor ulei de la omv 20/40 multigrade....si vreau sa-l schimb
|
#9
Posted 31 May 2007 - 14:51
io la Dacia mea cred ca am facut vreo 4-5 schimburi ,in rest am completat numai cu ulei dinasta romanesc recomandat de dacia =>(250.000-300.000 km no problems)
p.s. oricum nu va recomand sa nu intretineti masina, poate am avut io noroc. Ma intreb oare cat duce un motor dinasta de dacie pe carburatie daca il mai si intretii ? Edited by cosmin_miu, 31 May 2007 - 14:53. |
#10
Posted 04 June 2007 - 23:41
eu m pus 10W40 ro3 indicativ Api SJ. f bun, suparat motorul... +Premium95 f.Pb d l Petrom numai... merge tzutz... dupa 500km m-am uitat l ulei si n-a scazut deloc. am carburatie
|
|
#11
Posted 06 June 2007 - 15:17
nu-i cel mai bun ulei din lume, dar la dacie merge. numai sa il schimbi un pic mai des decit recomanda ei.
singura observatie: pe caldurile astea o sa fie cam subtirel la cald, mergea mai degraba un 20/40 sau 20/50. Edited by Taxon, 06 June 2007 - 15:18. |
#12
Posted 06 June 2007 - 21:25
Printre altele: Schimbat ulei motor + filtru. Schimbat ulei cutie. Timp total: 35 minute.
P.S. Am garaj cu canal. P.P.S. Uleiul din cutie merge pe garduri la cei care au nevoie, cel din motor... la prima benzinarie care primeste ulei uzat. E imputit rau. |
#13
Posted 06 June 2007 - 22:13
AlexIP, on Jun 6 2007, 22:25, said: Printre altele: Schimbat ulei motor + filtru. Schimbat ulei cutie. Timp total: 35 minute. P.S. Am garaj cu canal. P.P.S. Uleiul din cutie merge pe garduri la cei care au nevoie, cel din motor... la prima benzinarie care primeste ulei uzat. E imputit rau. Si eu la inceputul perioadei Dacia schimbam uleiul la garaj (fara groapa). Dupa aceea m-am lenevit, merg la mecanic. La inceput mecanicul facea uleiul cadou la vecinii de la tara (unde are casa de weekend), de ceva vreme l-au obligat sa faca contract de predat uleiul si fierul vechi (inainte il facea cadou tiganilor, acum il preda unei firme si nu primeste nimic (cred ca chiar plateste pt asta))... Edited by H725, 06 June 2007 - 22:25. |
#14
Posted 07 June 2007 - 17:10
H725, on Jun 6 2007, 23:13, said: Si eu la inceputul perioadei Dacia schimbam uleiul la garaj (fara groapa). Dupa aceea m-am lenevit, merg la mecanic. La inceput mecanicul facea uleiul cadou la vecinii de la tara (unde are casa de weekend), de ceva vreme l-au obligat sa faca contract de predat uleiul si fierul vechi (inainte il facea cadou tiganilor, acum il preda unei firme si nu primeste nimic (cred ca chiar plateste pt asta))... Na intrebare intrebare. Daca am psu DuraLube (sau asa ceva) si schimb uleiul acum chestia aia nu mai are nici un efect nu? Logic asa ar fi dar na... |
#15
Posted 19 June 2007 - 15:14
hai ajutatima si pe mine, am o cutie de viteze la dacie care imi pierde uleiul, nu mai stiu ce suruburi sa mai strang..... pierde asa mult ca am ramas cu ea intepenita pe strada de am crezut ca mi sa rupt ceva pe la roti, brate, planetare...etc, mam speriat, am pus ulei acum recent shi deja incepe sa nu mai intre iar in a 3-a, din 2 dau direct 4:( mam saturat de dacii, dar de ceva mai bun nam:(. Cam cat costa un schimb de ulei?? cu uleiul meu?, chiar nam habar
PS: pt cunoscatori: un rulment la duscu de ambreiaj se schimba greu? stiu ca e mai scumpa manopera decat piesa, ca tre sa dea ori motoru ori cutia jos, asa o fi sau vor sa ma faca de bani? Daca mai merg asa cu el cat ma mai tine? poate o pun in "cap" thank's man care vrea poate raspunde pe maill: [email protected] |
|
#16
Posted 20 June 2007 - 10:30
Cutia ta de viteze e varza. Nemaiavand ulei in ea, ti s-au dus sincroanele (de asta nu mai poti sa cuplezi in a 2-a sau a 4-a..) si ca ti s-a blocat pe drum, in timpul mersului, din nou, nu ai mai avut ulei si ti s-a blocat rulmentul din cutie(de la ax). Concluzia: trebuie data jos cutia (cu ocazia asta iti schimbi si rulmentu de presiune) si schimbate sincroanele. Cand ti-o pune inapoi, e preferabil sa puna ceva silicon la partile de imbinare, sa nu mai pierzi asa mult ulei. Si sa schimbi si semeringurile de la planetare (acolo undeintra in cutie). La a doua problema (cu rulmentu de presiune) ti-am rasp. deja: trebuie dat jos fie motorul fie cutia, in cazul tau, va fi cutia mai mult ca sigur. Uleiu de cutie nu-i scump , pleca de la 5,5 RON in sus. Manopera in schimb o sa te coste daca spui ca nu te sti cu mecanica. Bafta. PS: poate gasesti pe la shrot o cutie de ocazie si ai rezolvat problema mai simplu.
|
#17
Posted 21 June 2007 - 15:24
Ca sa umbli in cutie e mai mare daraua' ca ocaua', in plus nu oricine se pricepe si s-ar putea sa te alegi doar cu banii dati.
Mai bine fa cum zice Octavian, ia una de ocazie (numai sa ai bafta sa nu fie mai proasta ca ta). Si cum tot trebuie sa schimbi rulmentul de presiune, faci doua treburi deodata. |
#18
Posted 21 June 2007 - 22:14
tzepesch, on Jun 5 2007, 00:41, said: eu m pus 10W40 ro3 indicativ Api SJ. f bun, suparat motorul... +Premium95 f.Pb d l Petrom numai... merge tzutz... dupa 500km m-am uitat l ulei si n-a scazut deloc. am carburatie |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users