Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Plaja de nudisti in Grecia?

Mufa microusb a telefonului mobil...

"Ciudatenii" control pasa...

Impamantare
 Apple maps pe Windows 10

Sfarsitul woke-ismului si al core...

Renovare completa + pompa de cald...

Libre Office nu vad liniile
 Modalitați amuzante și ...

O disparitie de ani buni, Acces D...

Mancarea e scumpa

Parere achiziționare BMW G20
 Schimbarea bateriei moderne la VA...

Rostschreck Lidl

Si noi suntem Florin Piersic? / J...

Rascumparare euroobligatiuni (pri...
 

Jante din aliaj usor

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
AnjinSan

AnjinSan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 06.04.2004
Salut, am dat cu search si nu am gasit exact acest subiect. Daca s-a mai discutat sau daca nu am postat unde trebuie... rog un moderator sa remedieze situatia ( stearga / mute topicul ).

       Problema este asa : as vrea sa imi iau la primavara jante de aluminiu din aliaj insa nu prea stiu nimic despre ele . Deci nelamuririle mele sunt asa :

   1) jantele din aliaj sunt mai rezistente sau mai putin rezistente decat cele de tabla ( in unele locuri am citit intr-un fel , in alte locuri invers )
   2) influenetaza modelul rezistenta jantei?
   3) care este diferenta intre cele din aluminiu si cele din magneziu?
   4) cat de mult conteaza producatorul? ( gen daca iau BBS e bine , daca iau OZ e rau ... ? )
   5) ce alte dezavantaje au jantele din aliaj?
   6) ce alte avantaje ( in afara de  faptul ca sunt aratoase) ?

#2
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,681
  • Înscris: 26.11.2001
Nu iti pot raspunde punctual, ci doar ceea ce stiu.
- aliaj & magneziu sunt mai aratoase
- aliaj & magneziu sunt mai putin elastice. Se deformeaza greu si daca apare crapatura.. arunci jeanta. Cele de aliaj le poti indrepta daca la service au sculele necesare, insa costurile sunt destul de mari.
- cele din tabla sunt mai ieftine si pot fi indeptate usor cu ciocanul.. fara prea multe probleme de constiinta.

Din experienta mea, cred ca producatorul conteaza mult... la Megane am aliaj si jentile sunt patrate, iar una s-a crapat si a trebuit inlocuita.
La Subaru am tot aliaj si nu le menajez deloc, insa nu par a avea vre-o problema...

#3
Monitoxus

Monitoxus

    Back!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,184
  • Înscris: 26.11.2001
1. jantele de aliaj sunt mai USOARE lucru f. important la orice masina si nu in ultimul rand sunt ceva mai rigide. (lucru bun) + o racire un pic mai buna pt frane...
2. sunt mult mai estetice si nu mai ai nevoie de capace care sunt proaste si periculoase.
3. se strica mai greu dar cand se strica le cam inlocuiesti (daca stii sa mergi cu masina NU prea poti sa le spargi)
4. exista unele din material mai "tare" care se zgaraie mai greu si altele foarte moi care de orice le atingi se "julesc" urat.

Culmea e ca la Megane sunt din prima categorie iar la Subaru din a doua categorie  :)

In general, punctele 1 si 2 sunt esentiale. Restul e doar o chestie de alegere si de bani.

#4
Addnann

Addnann

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 297
  • Înscris: 23.08.2005
@catalin +

1. Salvezi bucse, pivoti, capete de bara, etc. (au cam 1/2 greutatea unei jante de tabla).
2. Cu cit mai multe spite cu atit mai bune pentru janta (creste rezistenta) - modelul influienteaza rezistenta

#5
cryo

cryo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 28.09.2005
eventual, cei care aveti jante aliaj after-market (nu cele care au venit impreuna cu masina), puteti sa spuneti ceva impresii despre ele? Nu prea am gasit site-uri bune cu review-uri pentru jante.

As vrea sa-mi iau un set, si ma gandisem la OZ Hydra. De OZ, BBS, Volk, 5Zigen stim cu totii ca-s bune (dar si pretul e pe masura). Ce stiti despre astea mai putin cunoscute (si mai ieftine), gen Borbet, Alessio, TSW etc?

#6
safari-BOOM

safari-BOOM

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 29
  • Înscris: 04.01.2006

View Postcryo, on Jan 9 2006, 09:38, said:

eventual, cei care aveti jante aliaj after-market (nu cele care au venit impreuna cu masina), puteti sa spuneti ceva impresii despre ele? Nu prea am gasit site-uri bune cu review-uri pentru jante.

As vrea sa-mi iau un set, si ma gandisem la OZ Hydra. De OZ, BBS, Volk, 5Zigen stim cu totii ca-s bune (dar si pretul e pe masura). Ce stiti despre astea mai putin cunoscute (si mai ieftine), gen Borbet, Alessio, TSW etc?
Sper ca nu te bazezi pe primele doar ca le-ai vazut in NFS nu? :worthy:
OZ par a fi cele mai bine din cate am mai auzit si eu.De alea mai ieftine fereste-te.Cea mai buna varianta raportandu-ne la niv calitate-pret ar fi ca masina sa iti vina cu jante din fabrica.

#7
cryo

cryo

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,499
  • Înscris: 28.09.2005
OZ Hydra in NFS? nu-mi amintesc de asa ceva.

OZ sunt firma cu traditie, (echipand inclusiv monoposturi F1). Din pacate, din motive financiare, sunt nevoit sa ma uit la gama "entry", iar din acestea Hydra mi se par cele mai dragutze. Daca banii n-ar fi o problema, cred ca m-as orienta spre Volk ( http://www.rayswheels.co.jp ) GT-Force sau GT-AV, dar din pacate nu e cazul.

#8
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003
Borbeturile numai ieftine nu sunt.Daca ai bani mergi pe OZ,BBS, Mille Miglia si chiar Allesio.
Ceva decent ca look si raport calitate/pret ar fi AWS-urile. Daca cauti in Germania(ca sunt mai aproape de noi) o sa iti gasesti roti de toate felurile si pe toate gusturile si la preturi extraordinar de bune comparate cu piata de la noi.

#9
AnjinSan

AnjinSan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 06.04.2004
interesanta afirmatia legata de numarul de spite. Si mie imi placeau alea in 5 puncte ( star) acum se pare ca o sa trebuiasca sa ma orientez spre unele cu mai multe spite pentru ca acelea sunt mai rezistente.

         legat de Germania : pun o intrebare de necunoscator. Sunt mai ieftine jantele NOI acolo? Adica pret jante noi in Germ + pret drum pana acolo < pret jante noi in RO?

         Si eu astept cu interes recomandari de la posesori de jante din aliaj after market...  

          tot nu am inteles exact care ar fi mai bune , cele din aluminiu sau cele din magneziu? Si mai citisem pe un site ca sunt si diferite metode de turnare... dar nu prea am inteles care ar fi diferentele ( care ar fi mai buna ) .

#10
dragos_avram

dragos_avram

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,633
  • Înscris: 29.12.2003
Pai din cate stiu, magneziul e mai usor si mai rezistent decat aluminiul. Si mai scump.

#11
MATRIXU

MATRIXU

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,930
  • Înscris: 09.10.2003

View PostAnjinSan, on Jan 12 2006, 11:56, said:

interesanta afirmatia legata de numarul de spite. Si mie imi placeau alea in 5 puncte ( star) acum se pare ca o sa trebuiasca sa ma orientez spre unele cu mai multe spite pentru ca acelea sunt mai rezistente.

         legat de Germania : pun o intrebare de necunoscator. Sunt mai ieftine jantele NOI acolo? Adica pret jante noi in Germ + pret drum pana acolo < pret jante noi in RO?

         Si eu astept cu interes recomandari de la posesori de jante din aliaj after market...  

          tot nu am inteles exact care ar fi mai bune , cele din aluminiu sau cele din magneziu? Si mai citisem pe un site ca sunt si diferite metode de turnare... dar nu prea am inteles care ar fi diferentele ( care ar fi mai buna ) .
Uite ce zice un site "de profil" din Romania referitor la metodele de turnare si nu numai.

"Majoritatea jantelor din aluminiu sunt turnate intr-o singura bucata ( monoblock). Acestea reprezinta peste 90% din piata after-market si sunt cele mai uzuale.
Diferenta dintre jante este data in special de reputatia fabricantului, de procedeul de turnare,de tara de origine.
Acestea se fabrica in dimensiuni uzuale ce pleaca de la 13''-19'' sau speciale 20''-24 si acopera 90% din parcul auto de import.
Tehnologiile difera plecind de la turnarea gravitationala, turnarea la joasa presiune, turnarea la joasa presiune + olarire - rim rolling process ( marirea latimii jantei la viteze si forte foarte mari, care duc la greutati foarte mici si rezistente mari ).

Exista o nisa pe piata, mai putin de. 10% care e reprezentata de jantele modulare (din 2 sau 3 bucati ) si care de regula sunt fabricate de producatori cu experienta in domeniu.Aici este vorba de fatada jantei care este prinsa de corpul acesteia prin suruburi speciale din titaniu.
Aceasta permite ca janta sa suporte procedee de fabricatie diferite, fapt care duce la scaderea greutatii acesteia, oferind totodata un look mai sofisticat, mai sportiv, foarte exclusivist.Totodata janta modulara permite fabricarea aceteia in latimi deosebite 9,10,11,12 toli.
De regula sunt destinate pasionatilor din domeniu - segmentului de cunoscatori in materie auto, care si permit masini de top,supercaruri, jantele modulare fiind destul de scumpe, preturile plecind de la 400-500 euro/bucata functie de producator,dimensiune si finisaj.
In cadrul jantelor monoblock exista numeroase modele " look 2 bucati " create pentru a semana vizual dar doar atit, cu jantele modulare.

A 3 categorie de jante ar fi cele forjate, care datorita seriilor de productie foarte mici, sunt foarte scumpe, preturile incepind cu 800-900 euro bucata.
Rezulta astfel greutati ale jantelor foarte reduse cu o rezistenta desosebita la solicitari.Acestea reprezinta doar 2% din piata de jante after-market.

VARIANTE DE FINISAJE

Un factor important al jantei il reprezinta finisajul. Exista mai multe variante de finisare printre care mentionam :

- silver ( culoare argintie ) de regula majoritatea jantelor sunt finisate silver ( argintii ) si in continuarea reprezinta un procent ridicat din preferintele consumatorilor,
- crom look ( hy power silver, titane.hy gloss, etc ) reprezinta o finisare noua pe piata destinata celor care doresc o janta tip tip americana "crom oglinda "
Este mult mai ieftina si mai rezistenta.Este vorba de aplicarea unei vopsele speciale de o nuanta inchisa pe suprafata polishada a jantei.
De regula culoarea este un antracit nuantat cu efecte reflectorizante.Cererile sunt in crestere.
- finisaj " polished " ( polisat - diamantat ) in special canalul jantei . In urma polisharii jantei rezulta o suprafata mai stralucitoare, janta cistigind sub aspectul estetic. Procedeu relativ vechi al anilor 90.
- finisaj " face cut finish " - destul de rar intilnit ( exemplu : BBS ) este un procedeu mai scump, dar in acelasi timp de mare efect si foarte rezistent.
Este vorba de bombardarea jantei cu milioane de bile, in urma impactului rezultind un luciu natural al jantei.
- finisaj INOX - este un procedeu de ultima ora, unic producator in lume fiind producatorul italian ATP.
Rezulta o janta cu un aspect vizual cu un mare impact.Fixarea se face mecanic la rece, procedeul fiind mult mai ieftin decit cel al jantelor cromate.Mai sunt si alti fabricanti, care placheaza dar numai bordura exterioara a jantei.
- finisaj crom american - prin procedeul de electroliza janta este supusa cromarii.
Moda o regasim in special in SUA in statele unde predomina vara (California si Florida in special ) cromarea fiind foarte sensibila la atacul diversilor agenti externi : praf, sare, variatii de temperatura externa."

Enjoy!

#12
AnjinSan

AnjinSan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 115
  • Înscris: 06.04.2004
da... citisem si eu ce a gasit  MATRIX si a fost unul dintre motivele pentru care mi-am dat seama ca "problema aliajului usor" este mult mai complexa decat pare si am deschis acest topic...sa ne lamurim cu totii :)

Edited by AnjinSan, 19 January 2006 - 15:23.


#13
osnagaradu

osnagaradu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 9
  • Înscris: 27.08.2005
[quote name='Cătălin' date='Jan 8 2006, 22:33' post='1157181']
1. jantele de aliaj sunt mai USOARE lucru f. important la orice masina


Aici nu  cred ca este chiar asa.Jantele de aliaj sunt mai grele sau comparativ egale fata de  cele din tabla.Densitatea materialului este mai mica dar trebuie sa tii cont si de grosimea materialului.La cele din tabla e de 2-3 mm iar la aliaj....5-6mm plus spitele care sunt 2-3cm.
Diferente mari de greutate sunt si intre jantele de aliaj.Comparati una productie Turcia sau prin Asia cu una produsa in Germania sau Italia.Primele sunt cu cel putin 30% mai grele.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate