Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Aeroportul Brasov

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
306 replies to this topic

#37
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Interesant ! Asociere OTP - AIBG:

http://www.dailymoti...u-aeroport_news

#38
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012
Da, exact ce ziceam cu referire la BVA. Dar sa cari oamenii pe DN1 e crima curata. Ia ganditi-va la ce trafic o sa fie.

#39
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,894
  • Înscris: 14.08.2007

View PostYoda, on 22 septembrie 2014 - 14:06, said:

Interesant ! Asociere OTP - AIBG:
Pai chestii de astea temporare se intampla peste tot ... Clujul isi ducea traficul pe TGM cand intra pista in reparatii, TGM isi aduce si acum traficul pe CLJ cand lucreaza la pista (in octombrie o sa fie vreo saptamana sau 10 zile). Timisoara face acelasi lucru cu Aradul (parca si anul trecut au avut o saptamana inchis aeroportul).

Insa argumentul ca e mai departe Constanta nu sta in picioare acum, distanta pana la Constanta se parcurge mai rapid cred pentru ca ai autostrada.

Edited by utopium, 22 September 2014 - 14:12.


#40
Yoda

Yoda

    Eternal padawan

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,468
  • Înscris: 04.10.2002
Ar mai fi o variantă pentru transportul AIBG - OTP:
[ http://www.bzb.ro/files/articles/2014/09/softronic-hyperion-tren.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Distanța de la AIBG la rețeaua națională CFR e de 3 kilometri. Nu cred că e o investiție imposibil de realizat...

Edited by Yoda, 22 September 2014 - 14:17.


#41
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012

View Postutopium, on 22 septembrie 2014 - 14:10, said:

Insa argumentul ca e mai departe Constanta nu sta in picioare acum, distanta pana la Constanta se parcurge mai rapid cred pentru ca ai autostrada.

Nu este vorba de distanta ci mai degraba de modul de utilizare al aeroportului Constanta. Este aeroport NATO cu trefic limitat de pasageri.

#42
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,894
  • Înscris: 14.08.2007

View Postbv01, on 22 septembrie 2014 - 14:17, said:

Nu este vorba de distanta ci mai degraba de modul de utilizare al aeroportului Constanta. Este aeroport NATO cu trefic limitat de pasageri.
Nu stiu sincer de unde a scos tipul ideea asta. Aeroportul Constanta merge prost pentru ca apartine de minister si nimeni nu si-a dat interesul sa-l faca sa mearga, considerandu-se ca OTP e suficient de aproape. Are o cursa spre Istanbul, a avut si ceva Ryanair, dar nu au avut succes prea mare. Acum mai misca ceva din chartere. Nu cred ca ala e motivul pentru care nu are trafic mai mare.

Edited by utopium, 22 September 2014 - 14:58.


#43
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012
"Aceasta negociere se deruleaza mai ales pentru ca una dintre cele doua piste de la Otopeni intra in reparatie capitala, iar aeroportul de la Constanta nu este disponibil sa preia zborurile, pentru ca urmeaza sa intre in reteaua militara NATO"

Poate ca e parere subiectiva.

http://brasovromania...rtului-otopeni/

#44
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005
Cea mai cretina idee de aeroport este fix asta. Un aeroport la  Brasov va reprezenta un dezastru. Nu va fi nici intr-o suta de ani pe +.
Numai minti "luminate" in capetele pline de polistiren ale politicienilor si celor din primarii.

Cum p...mea sa ti bese mintea la o astfel de idee???

Exista aeroport la Sibiu. Mai bine ar pune mana de la mana si fac un drum expres Brasov - Sibiu. Si apoi impart venituri si cheltuieli.
Are careva vreo idee cam da cati pasageri ar fi nevoie pe an pt ca acest aeroport sa si justifice existenta? Evident ca nu!

Sunt cateva calcule simple pe care le putea face orice economist din primaria Brasov. Dar nu! I s-a sculat unui retardat ca vrea aeroport la el pe plantatie.
- cate locuri de cazare are judetul Brasov?
- cate firme multinationale sunt in Brasov si cati "expati" calatoresc?
- cati locuitori are BV ul si ce procent dintre acestia calatoresc macar o data pe an cu avionul?
- ce companii si ce curse sa vin aici? Ca doar nu vine AF/KLM, Lufthansa, British cu curse in Brasov, cand au exact cat trebuie pe Otopeni.
- ce curse low cost? Cand exista Sibiu la 140km (drum simplu) si Bucuresti...
De aici se poate foarte simplu face un calcul pentru a vedea cati pasageri ar servi acest aeroport anual.

Edited by RoVal1972, 22 September 2014 - 15:09.


#45
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012

View PostRoVal1972, on 22 septembrie 2014 - 15:03, said:

Cea mai cretina idee de aeroport este fix asta. Un aeroport la  Brasov va reprezenta un dezastru. Nu va fi nici intr-o suta de ani pe +.
Numai minti "luminate" in capetele pline de polistiren ale politicienilor si celor din primarii.

Cum p...mea sa ti bese mintea la o astfel de idee???

Exista aeroport la Sibiu. Mai bine ar pune mana de la mana si fac un drum expres Brasov - Sibiu. Si apoi impart venituri si cheltuieli.
Are careva vreo idee cam da cati pasageri ar fi nevoie pe an pt ca acest aeroport sa si justifice existenta? Evident ca nu!

Un aeroport costa 60 milioane euro. Cu banii astia in Romania se fac 6 km de autostrada. Mai gandeste-te..
Cum am mai zis, si eu prefer o autostrada dar nu am timp in viata asta sa mai astept.

Edited by bv01, 22 September 2014 - 15:09.


#46
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005

View Postbv01, on 22 septembrie 2014 - 15:08, said:

Un aeroport costa 60 milioane euro. Cu banii astia in Romania se fac 6 km de autostrada. Mai gandeste-te..
Cum am mai zis, si eu prefer o autostrada dar nu am timp in viata asta sa mai astept.
Nu trebuie autostrada. Se cheama drum expres.
Pana sa ti faci calculul cat costa autostrada, fa calculul cel mai important. Ce venituri potentiale are acest aeroport intr-un interval de 5-10 ani? Si vorbim dupa.
Si fa si un calcul pentru costurile de intretinere si functionare.

View Postbv01, on 22 septembrie 2014 - 14:07, said:

Da, exact ce ziceam cu referire la BVA. Dar sa cari oamenii pe DN1 e crima curata. Ia ganditi-va la ce trafic o sa fie.
Ce oameni omule?! Fix oamenii care merg acum pe DN1, sunt si acum si peste 5 ani. Care trafic "o sa fie"?
Repet. Nu exista potential de crestere care sa sustina un aeroport acolo. Cu Sibiu la vest si Bucuresti la Sud. Plus Targu Mures in nord-vest.

Edited by RoVal1972, 22 September 2014 - 15:13.


#47
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012
In momentul de fata este vorba de 143 km intre Brasov si Sibiu. Oricum ai calcula costurile realizarii unei legaturi decente intre cele doua orase este cu mult mai scumpa decat construirea unui aeroport.
Iar o data facut aeroportul Brasov cel mai probabil Sibiul se va inchide sau va muri usor in chinuri groaznice. Valabil si pentru Targu Mures.
Brasovul are populatie mai multa decat Sibiu si Tg Mures la un loc. De ce ar functiona un aeroport in niste orase cu 130000 de locuitori cum sunt Sibiul si Tg Muresul si nu ar functiona la Brasov? Doar pentru ca exista ACUM?
Argumentul asta nu prea sta in picioare.

#48
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,894
  • Înscris: 14.08.2007
Va fi greu de adus pe plus aeroportul, dar aia nu inseamna ca nu e util. Candva vom avea si noi turisti suficient de multi, iar un aeroport e strict necesar pentru asa ceva. A aduce turisti din Bucuresti/Sibiu/Tg Mures e aiurea.

#49
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012

View PostRoVal1972, on 22 septembrie 2014 - 15:16, said:

Ce oameni omule?! Fix oamenii care merg acum pe DN1, sunt si acum si peste 5 ani. Care trafic "o sa fie"?
Repet. Nu exista potential de crestere care sa sustina un aeroport acolo. Cu Sibiu la vest si Bucuresti la Sud. Plus Targu Mures in nord-vest.

Cei care vor trebui transportati daca AIBG devine satelit al OTP.

#50
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005

View Postutopium, on 22 septembrie 2014 - 15:18, said:

Va fi greu de adus pe plus aeroportul, dar aia nu inseamna ca nu e util. Candva vom avea si noi turisti suficient de multi, iar un aeroport e strict necesar pentru asa ceva. A aduce turisti din Bucuresti/Sibiu/Tg Mures e aiurea.
Deci care e capacitatea de cazare a judetului Brasov? Presupunem ca sunt toate ocupate 8 luni pe an. 100%. Si ca o data pe saptamana se rotesc sejururile.
Nu vorbim de orasul Brasov. De judetul Brasov si de judetul Sibiu.

#51
utopium

utopium

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 45,894
  • Înscris: 14.08.2007

View Postbv01, on 22 septembrie 2014 - 15:18, said:

Iar o data facut aeroportul Brasov cel mai probabil Sibiul se va inchide sau va muri usor in chinuri groaznice. Valabil si pentru Targu Mures.
Ma indoiesc ca cel de la Sibiu va muri ... e prea dezvoltat Sibiul economic/cultural/turistic ca sa se inchida. Nici macar nu cred ca va inregistra vreo scadere semnificativa de trafic. Plus ca puterea de cumparare in Sibiu cred ca e mai mare decat in Brasov (cel putin salariile parca sunt mai mari). Cel de la Tg Mures ar putea fi mai afectat, pentru ca economic/turistic/cultural orasul nu sta nici pe departe la fel de bine ca Sibiul, iar salariile sunt si ele mai mici.

View PostRoVal1972, on 22 septembrie 2014 - 15:21, said:

Deci care e capacitatea de cazare a judetului Brasov? Presupunem ca sunt toate ocupate 8 luni pe an. 100%. Si ca o data pe saptamana se rotesc sejururile.
Nu vorbim de orasul Brasov. De judetul Brasov si de judetul Sibiu.

Din cate stiu eu e destul de mare ... vezi o statistica INS: buletin lunar judetean: http://www.insse.ro/...tine-statistice
Din ce vad acolo doar 20% din capacitatea de cazare e folosita in medie in Brasov ... in Sibiu e pe la 30%, in Bucuresti pe la 35%. Deci e loc mult de crestere la Brasov.

Edited by utopium, 22 September 2014 - 15:26.


#52
alexxxxx

alexxxxx

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,410
  • Înscris: 06.02.2004
Asta cu aeroportul din Brasov si profitul e science fiction. N-are absolut nici o sansa sa aiba profit in urmatorii 10+ ani, asta fara sa iei in calcul amortizarea investitiei.
Insa pentru Brasov nu profitul conteaza. Conteaza oportunitatile pe care le-aduce un aeroport, in termeni de investitii atrase. De-aia cred (sper!) ca CJ a platit un studiu din care a reiesit asa ceva, avand in vedere ca aeroportul se face pe banii brasovenilor. Asta pe langa petarda electorala care o reprezinta, gadiland orgoliul cetatenilor...si care, in gandirea mea de neinitiat, a si reprezentat scopul principal al investitiei.
Cat despre 60 de milioane de euro cost al investitiei...se poate, insa cu un cotetz pe post de terminal pasageri. Momentan e o pista de aproape 3 km in camp. Pana la stadiul de aeroport mai e foarte mult, de la balizaj, zone de parcare avioane, taxiway, instalatii de securitate, terminal, drumuri de acces, parcare, etc...
Aeroportul Cluj a avut 277.000 de lei profit anul trecut, in rest zero.

http://doingbusiness...cluj-napoca-ra/

Attached Files


Edited by alexxxxx, 22 September 2014 - 15:29.


#53
bv01

bv01

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,115
  • Înscris: 06.12.2012
V-ati gandit vreodata ca in unele judete, gen Sibiu, chiar aeroportul sa fie un vector pentru investitori?
La capitolul acesta Brasovul are un handicap grav, iar cu toate astea tot este printre primele la valoarea PIB-ului.

#54
RoVal1972

RoVal1972

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,992
  • Înscris: 18.08.2005

View Postutopium, on 22 septembrie 2014 - 15:24, said:

Ma indoiesc ca cel de la Sibiu va muri ... e prea dezvoltat Sibiul economic/cultural/turistic ca sa se inchida. Nici macar nu cred ca va inregistra vreo scadere semnificativa de trafic. Plus ca puterea de cumparare in Sibiu cred ca e mai mare decat in Brasov (cel putin salariile parca sunt mai mari). Cel de la Tg Mures ar putea fi mai afectat, pentru ca economic/turistic/cultural orasul nu sta nici pe departe la fel de bine ca Sibiul, iar salariile sunt si ele mai mici.



Din cate stiu eu e destul de mare ... vezi o statistica INS: buletin lunar judetean: http://www.insse.ro/...tine-statistice
Din ce vad acolo doar 20% din capacitatea de cazare e folosita in medie in Brasov ... in Sibiu e pe la 30%, in Bucuresti pe la 35%. Deci e loc mult de crestere la Brasov.

View Postutopium, on 22 septembrie 2014 - 15:24, said:

Ma indoiesc ca cel de la Sibiu va muri ... e prea dezvoltat Sibiul economic/cultural/turistic ca sa se inchida. Nici macar nu cred ca va inregistra vreo scadere semnificativa de trafic. Plus ca puterea de cumparare in Sibiu cred ca e mai mare decat in Brasov (cel putin salariile parca sunt mai mari). Cel de la Tg Mures ar putea fi mai afectat, pentru ca economic/turistic/cultural orasul nu sta nici pe departe la fel de bine ca Sibiul, iar salariile sunt si ele mai mici.



Din cate stiu eu e destul de mare ... vezi o statistica INS: buletin lunar judetean: http://www.insse.ro/...tine-statistice
Din ce vad acolo doar 20% din capacitatea de cazare e folosita in medie in Brasov ... in Sibiu e pe la 30%, in Bucuresti pe la 35%. Deci e loc mult de crestere la Brasov.

Aici ai mentionat info cu privire la gradul de ocupare. Dar care este capacitatea totala de cazare acum in jud Brasov? Si de aici pornim.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate