Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Aeroportul Brasov
#19
Posted 22 September 2014 - 09:23
bv01, on 22 septembrie 2014 - 09:04, said:
Avantajul mare al Brasovului este ca se afla chiar in centrul tarii si este totusi o zona turistica de interes major. Cel putin iarna. Brasovul, la investitiile pe care le face, nu prea poate oferi si taxe mici, pentru ca oricum va avea o gaura mare de acoperit. Deci va cam trebui sa se bazeze pe clientii locali/turisti. Edited by utopium, 22 September 2014 - 09:25. |
#20
Posted 22 September 2014 - 11:45
Vympel, on 21 septembrie 2014 - 23:13, said:
Bucuresti - Brasov sa zicem . Investiția vizează aducerea turiștilor străini direct în zona de interes. În prezent, dacă turistul nu e dezgustat de cloaca Otopeni, îi piere cu siguranță cheful de schi pe minunata șosea care-l duce pe Valea Prahovei. Apoi urmează localnicii, sunt destui rezidenți în BV-CV-HR care au rude în străinătate sau călătoresc în Vest în interes de serviciu; câteva curse low cost spre Germania, eventual Italia sau Spania vor fi rentabile. Deloc neglijabil este traficul cargo pentru intreprinderile din zona Brașovului care lucrează preponderent pentru export, ca de exemplu Schaeffler România, Autoliv. Premium Aerotec are vreo 600 de angajați și are planuri de extindere, la Brașov se fac deja repere pentru Airbus 320, 330, 380. Tot Airbus colaborează și cu IAR Brașov, pentru producția elicopterelor Super Puma MK1. Subansamblele trebuie transportate cumva, nu-i așa? Deci este clar că fie și numai din curse cargo, charter turiști și 2-3 curse low cost aeroportul este profitabil. Indiferent cât de apropiat sau îndepărtat este de alte aeroporturi. Edited by Yoda, 22 September 2014 - 11:49. |
#21
Posted 22 September 2014 - 11:59
La Brasov se fac repere si pentru Airbus A350 XWB.
Eu sunt localnic, anul asta am avut deja 12 zboruri, urmeaza in 6, toate de pe OTP sau TGM. Datorita acestor drumuri catre/dinspre aeroport ma gandesc serios sa renunt la calatorit. Anul viitor de exemplu nu o sa mai ies decat o singura data. Tocmai din acest motiv. M-am saturat de drumurile astea, complet. |
#22
Posted 22 September 2014 - 12:15
Ai perfectă dreptate, bv01. Și eu sunt localnic (nu știam de A350, dar e clar care sunt intențiile Airbus în zona Brașov), înțeleg perfect la ce te referi cu drumurile către OTP.
|
#23
Posted 22 September 2014 - 12:29
Yoda, on 22 septembrie 2014 - 11:45, said:
Deci este clar că fie și numai din curse cargo, charter turiști și 2-3 curse low cost aeroportul este profitabil. Indiferent cât de apropiat sau îndepărtat este de alte aeroporturi. Un aeroport are o gramada de angajati (din care unii nu sunt ieftini), plus ca trebuie teoretic amortizata investitia (care nu e mica, si cred ca estimarile vor fi depasite). Iar ca sa atragi curse ca si aeroport nou cu concurenta trebuie sa ai si taxe mici/discounturi mari. Probabil ca aeroportul ar putea deveni profitabil undeva intre 500.000 si 1 milion de pasageri in functie de taxele de aeroport/subventii/costuri. In conditii optime 500.000 de pasageri ar putea fi atinsi poate pana prin 2020, un milion e ceva mai greu de atins. Depinde mult ce se va intampla cu aeroporturile "concurente", Otopeni, Sibiu, Tg Mures si Bacau. Sa nu uitam ca avem exemplul Constanta, oras turistic (cu mai multi turisti decat Brasov), mai mare decat Brasov, aflat cam la aceeasi distanta de Bucuresti, cu pista de 3500 de metri, care nu e deloc un model de succes. Si ei au avut infrastructura facuta, nu au trebuit sa investeasca bani sa faca totul de la zero. Eu sunt de acord ca un oras de marimea Brasov are nevoie de aeroport, trebuia facut de multa vreme insa ... Sa nu uitam ca Wizzair sunt unguri si s-ar putea sa nu doreasca sa iasa de pe Tg Mures, chiar daca pista si aeroportul din Brasov vor fi noi si clar mai bune. Eventual o sa imparta destinatiile intre cele doua/trei aeroporturi. Edited by utopium, 22 September 2014 - 12:33. |
#24
Posted 22 September 2014 - 12:42
Înțeleg îngrijorarea clujenilor în ceea ce privește un aeroport la Brașov.
Dar cred că ești în eroare când spui despre Constanța că atrage mai mulți turiști decât Brașovul. Vorbim de turiști străini. |
#25
Posted 22 September 2014 - 12:53
Da, sunt foarte ingrijorati clujenii Brasovul e mult prea departe de Cluj pentru a conta vreun aeroport de acolo. Tg Mures e in "coastele" noastre, Sibiu, Oradea, Baia-Mare, Satu-Mare, Arad, toate sunt mai aproape decat Brasov si tot nu conteaza, aeroportul Cluj creste ca si Fat-Frumos (anul asta se duce spre 1.2 milioane de pasageri, in timp ce Timisoara probabil va scadea din nou spre 700.000 deci distanta fata de celelalte aeroporturi va creste) Iar cei care merg acum la Brasov ma indoiesc ca vin prin Cluj, vin ori prin OTP, ori prin TGM/SBZ.
Crezi ca cineva sanatos la cap s-ar duce 4 ore din Cluj pana la Brasov sa ia avionul? Dar cei din Alba/Mures, care vor avea autostrada spre Cluj, crezi ca vor prefera Brasovul? Poate prin sudul judetului Mures unde ar fi mai aproape de Brasov. Asta daca nu au curse pe TGM. Brasovul e departe de Cluj si va ramane suficient de departe si dupa ce se termina autostrada pana la Tg Mures. In momentul asta amicii mei schiori (si am destui) nu se duc la Brasov din cauza distantei. Prefera statiunile din Apuseni, maramuresene sau austriece (sau cel mai departe la noi in tara de prin judetul Sibiu, dar aia destul de rar). Si eu ajung foarte rar la Brasov din acelasi motiv ... doar cand merg la mare/Bucuresti mai ajung, altfel nu. Am fost anul trecut, m-am oprit in drum spre mare ... nu mai fusesem de vreo 7-8 ani. Si imi place Brasovul/zona, dar pur si simplu sunt altele mai apropiate care imi ofera lucruri comparabile, deci distanta e un handicap important. Daca vreau sa merg mai departe de Apuseni/muntii din Maramures, ma orientez catre Sibiu care e totusi semnificativ mai aproape (si in vreo 2 ani va fi mult mai aproape datorita autostrazii Sebes - Turda). Faptul ca nu se face autostrada Transilvania dinspre granita pana la Brasov e un handicap important pentru Brasov. Edited by utopium, 22 September 2014 - 13:16. |
#26
Posted 22 September 2014 - 13:16
Nu stiu cat de mult pot fi luate in considerare TGM si SBZ...
|
#27
Posted 22 September 2014 - 13:17
Clujenii nu ar veni să ia avionul din Brașov, în schimb brașovenii și cei din Covasna cu siguranță nu ar mai bate drumurile până la TGM, OTP sau CLJ.
Potrivit unui studiu întocmit de KPMG, în primul an de folosință aeroportul Brașov ar putea avea 540.000 călători (inclusiv cargo, echivalat): http://www.hotnews.r...00-pasageri.htm . Poate e un pic optimist, dar nu cu mult. Aeroportul va fi rentabil, ceea ce urez și celorlalte facilități similare din zonă. Deși e clar că nu vor rezista toate, dar nu scrie nicăieri că ultimul venit trebuie să fie primul falimentat. Evident, AIBG nu va ajunge la nivelul CLJ - cel puțin nu în următorii 30 de ani - însă va depăși cu siguranță TGM și SBZ. Indiferent dacă la SBZ va ateriza și Air Force One-ul mioritic sau nu. |
#28
Posted 22 September 2014 - 13:18
Tinand cont ca ambele au curse internationale, nu trebuie ignorate. Pana la urma TGM e pe locul 4 in tara daca nu ma insel ca trafic. Si nici SBZ nu sta rau.
|
|
#29
Posted 22 September 2014 - 13:26
TGM se poate numi lejer "Aeroportul Wizzair".
Eu inteleg perfect problema proximitatii fata de celelalte aeroporturi din zona. Poate in alte tari ar fi stupid sa faci un aeroport inconjurat de alte 4(TGM, SBZ, OTP, BCM). Dar sa fie clar, infrastructura rutiera este prohibitiva pentru marea majoritate a potentialilor calatori. Eu sincer as prefera o autostrada intre Brasov si Bucuresti. Ma pot lipsi de zgomotul moatoarelor cu reactie. Este chiar grotesc sa te astepti la turisti pe valea prahovei punandu-le la dispozitie cloaca aia de de DN1. Eu va pot da exemplul aeroportului BVA care este la 110 KM de Paris. Acest aeroport are o gramada de trafic. Brasovul este pozitionat perfect pentru acest tip de misiune. Constanta oricum iese din carti, acolo este aeroport NATO cu trafic limitat de pasageri. http://info.flightma...net/airport/BVA |
#30
Posted 22 September 2014 - 13:29
Yoda, on 22 septembrie 2014 - 13:17, said:
Deși e clar că nu vor rezista toate, dar nu scrie nicăieri că ultimul venit trebuie să fie primul falimentat. Pana la urma eu vad din Brasov ceva curse spre Germania (Lufthansa probabil), poate Austria + low-cost si ceva cargo (dar nu cargo mare, ci tot curierat). Am zis unde vad eu o eventuala discutie, va dori Wizz sa plece de pe TGM? Poate ar fi mai intelept sa se incerce atragerea Ryanair (care ar veni si cu curse care nu sunt operate de Wizzair, gen Dublin). Parerea mea e ca in anii urmatoari cel mai tare va creste Iasiul, iar Timisoara va incepe sa-si revina. Clujul mai poate creste cu 5-10% pe an, deja e mare traficul si nu mai are unde sa se duca foarte mult. Brasovul va depasi probabil rapid 250.000, insa 500.000 nu cred ca ii va atinge asa de usor. Daca e condus bine si are context favorabil, poate prin 2020. |
#31
Posted 22 September 2014 - 13:29
bv01, on 22 septembrie 2014 - 13:26, said:
Eu va pot da exemplul aeroportului BVA care este la 110 KM de Paris. Acest aeroport are o gramada de trafic. Brasovul este pozitionat perfect pentru acest tip de misiune. bv01, on 22 septembrie 2014 - 13:26, said:
Eu sincer as prefera o autostrada intre Brasov si Bucuresti. |
#33
Posted 22 September 2014 - 13:33
bv01, on 22 septembrie 2014 - 13:26, said:
Eu va pot da exemplul aeroportului BVA care este la 110 KM de Paris. Acest aeroport are o gramada de trafic. Brasovul este pozitionat perfect pentru acest tip de misiune. Daca vrei sa zici ca Brasovul va servi ca aeroport pentru Bucuresti (cum face BVA pentru Paris), te inseli. OTP e prea ieftin ca aeroport ca sa aiba sens asa ceva. Traficul din Brasov va fi de business si etnic (romani plecati prin diverse parti) in principal, cel turistic (incoming) va fi cel mai putin important. Cel putin acum, la punctul in care ne aflam cu turismul acum. Poate peste 20 de ani sa genereze si trafic turistic incoming semnificativ. Acum va genera mai mult trafic turistic outgoing - romani care pleaca in concedii. Edited by utopium, 22 September 2014 - 13:35. |
|
#34
Posted 22 September 2014 - 13:47
bv01, on 22 septembrie 2014 - 13:26, said:
... o autostrada intre Brasov si Bucuresti. Amen to that! Apropo, ați auzit de cele 4 meciuri ale Campionatului European de fotbal din 2020, care se vor disputa la București? Motiv de isterie națională, juisare colectivă, etc. Nimeni nu spune mare lucru despre caietul de sarcini, ale cărui prevederi ni le-am asumat. Două cerințe de infrastructură ies în evidență: - culoar neîntrerupt de autostradă București - Budapesta. - transport rapid (metrou) de la OTP la Arena Națională. Oare cum vor ”ataca” aceste investiții guvernanții noștri? Mai exact, distanța Sibiu - București? Taaare sunt curios.... deși am presimțirea că orice variantă vor alege, va fi doar pe hârtie. În realitate nu pupăm nimic, ne vom face din nou de cacao din punct de vedere al asumării unor lucruri irealizabile. |
#35
Posted 22 September 2014 - 13:48
Plus ca OTP nu poate prelua traficul necesar. De aceea AIBG sigur se va realiza.
|
#36
Posted 22 September 2014 - 13:53
bv01, on 22 septembrie 2014 - 13:48, said:
Plus ca OTP nu poate prelua traficul necesar. De aceea AIBG sigur se va realiza. Pai nu cred ca se indoieste cineva ca AIBG nu se va realiza, pista e gata, nu? Singura dilema e ce trafic va avea tinand cont de concurenta (OTP va fi principala concurenta daca se face autostrada, pana sa se faca autostrada vor fi SBZ si TGM). Edited by utopium, 22 September 2014 - 13:53. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users