Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila

Digi24 a disparut de pe TV Lg
 Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K

Dacia 1316 cu 6 usi ...
 Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...

Dupa renuntarea la aparat dentar
 pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade

Probleme accesare nr test telefon
 

Afacere piese auto

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#19
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008

View Postpetre69, on 05 august 2014 - 18:26, said:

Acum doar intreb ca sunt curios
Anumite componente se găsesc doar ca piese originale (ex. un bloc de semnalizare/lumini, contact de pornire, diferite arculețe, o pedală de accelerație, culbutori, etc) iar altele (plăcuțe de frână, amortizoare, rulmenți de roată, kituri de distribuție, curele, filtre, etc) se găsesc aftermarket, fabricate de diverși producători mai mult sau mai puțin cunoscuți, mai mult sau mai puțin dubioși.

Importatori/distribuitori de piese originale (în afară de reprezentanțe) sunt doar vreo 2-3 pentru europene și japoneze și unul singur (poate doi) pentru americane.
Importatori de piese aftermarket sunt mai mulți, în principiu trebuie să lucrezi cu toți și să le înveți gamele de produse ca să știi ce găsești mai ieftin la unul, ce promoții are fiecare, etc (ca și la hipermarketuri, poți lua astăzi Ariel la 7 lei/kg de la unul când la altul e 11 lei). Așa și la piese, unul vinde azi baterii Bosch cu discount de 50%, altul are gama de rulmenți SNR la preț cu 20% mai mic față de concurență.

Următoarea problemă este să știi cu ce este echipată mașina pentru care ți se solicită piese, pentru că toți producătorii au prostul obicei să schimbe furnizorii, de exemplu Ford are în depozit la Craiova 10000 de etrieri (de frână) ATE dar următoarea comandă o dă la Bosch, așa că de la o anumită serie VIN încolo mașinile vor fi echipate cu etrieri Bosch pe care nu se vor potrivi plăcuțele pentru etieri ATE. Pentru asta există programele de identificare ale producătorilor de mașini. Unii - Citroen/Peugeot, BMW, Mercedes le pun la dispoziție online gratis (primii 2) sau pentru o sumă modică (Mercedes/Smart) de 15 euro pe an. Alții își protejează distribuitorii și nu dau acces decât acestora, trebuie să te descurci. Există și un producător de soft -partslink24- care îți dă acces, pe bază de abonament (29 euro/lună cu reducere la abonament pe un an) la programele pe care le dezvoltă el - grupul VAG (VW/Audi /Skoda/Seat /Porsche), Dacia/Renault, grupul Fiat, BMW, Ford, Opel, Mitsubishi, Nissan, Hyundai, Kia și Volvo. Unii importatori au personal angajat pentru căutare de piese așa că te degrevează de această muncă însă îți reduce opțiunile.

În principiu, un astfel de program recunoaște VIN-ul și știe echiparea mașinii, astfel că, după ce înveți bine la ce secțiune este fiecare piesă (pentru că unele sunt băgate te miri unde, îți vine sa dai cu monitorul de pământ că nu le găsești), vei putea fi în posesia codului de piesă originală. Acesta se introduce în programul furnizorului și se constată dacă se poate găsi și aftermarket sau trebuie comandată ca piesă originală, ce producători sunt, la ce preț și în cât timp este disponibilă piesa.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate