Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dade, dade

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#19
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,526
  • Înscris: 20.10.2006
Wrong, pe Bucuresti - Campina se merge cu maxim 140 km/ora, nu exista nici o linie comerciala din Romania unde sa se depaseasca aceasta viteza. Modernizarile s-au facut incet si scump in general, deseori liniile nici macar nu s-au carpit sau s-au carpit greu si intarziat. Oricum cel mai bun raport calitate-pret il au trenurile private si trenurile regio-express, in general vagoane ok, curate, pret mic si mers cu opriri putine.

#20
Spadan

Spadan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 817
  • Înscris: 22.11.2009
Apropo de liniile private. Ca exemplu, pe ruta Bucuresti-Buzau, un operator privat are pret de Regio si mers de Inter Regio.

#21
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,489
  • Înscris: 12.07.2010

View PostPictor_Fonta, on 25 iunie 2014 - 12:41, said:

banii de pe flota unde sunt basescule? Iai baut?
Nu poate nimeni să bea banii primiţi pentru vânzarea a 362 de vapoare nici măcar într-o mie de vieţi,au ajuns în multe buzunare,nici o problemă!A muncit pulimea din ţara asta în zadar,ca să îi îmbogăţească pe ticăloşi!

#22
black_dizzy

black_dizzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,270
  • Înscris: 26.07.2007

View PostLunaCrystal, on 25 iunie 2014 - 14:23, said:

Pentru mine trenul e cel mai ieftin mijloc de transport de cele mai multe ori, si aproape mereu cel mai confortabil.

Asta era demult, in ultima vreme de fiecare data cand am comparat autocarele cu trenurile la capitolul pret, au iesit castigatoare autocarele. In teorie trenul ca mijloc de transport e mai ok decat un autocar, ai posibilitatea sa te dezmortesti si sa te duci la toaleta cand ai nevoie, orarul e mai flexibil si mie una mi se mai si face rau in autocar (in tren pot sa mananc, dorm, citesc, in autocar nu se pune problema). Din pacate, insa, in Romania, preturile sunt mari, durata transportului si intarzierile asemenea si daca ai si bafta de un tren fara aer conditionat si cu geamurile blocate ca "are aer conditionat doamna" cum am prins ultima oara cand am mers la mare cu trenul (ceea ce a coincis si cu tura in care am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun), mai bine iti iei lumea in cap decat sa te urci intr-un tren.

Poate daca ar fi preturile mici, ai putea spune ca merita conditiile infecte. Sau daca sunt preturile mari, sa fie si conditiile pe masura. Sa mai zic povesti cu CFR-ul? Ca mai am! Am luat bilet cu loc si am dat bani in plus pe chestia asta si cand am ajuns la tren am gasit o mare de oameni dezorientati. Se renuntase la vagonul nostru, asa ca a trebuit sa bage cateva zeci de oameni pe unde au apucat, am stat in picioare tot drumul claie peste gramada ca nici pe hol nu era loc suficient. Se mai si deschidea si inchidea usa continuu ca eram fix la granita la care actiona senzorul ala idiot.

Edited by black_dizzy, 01 July 2014 - 17:51.


#23
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postblack_dizzy, on 01 iulie 2014 - 17:47, said:

am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun
WTF ?!...    :w00t:
Ajungeam cu masina, mancam, beam o bere, faceam o baie in mare, ma uscam, trecea (conform calculatoarelor de alcoolemie) efectul berii si ma intorceam si la Bucuresti, in timpul asta.
La acelasi pret al drumului, sau poate chiar mai ieftin.  De curiozitate, mai stii cat ai dat pe bilete ?

#24
black_dizzy

black_dizzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,270
  • Înscris: 26.07.2007
Nu mai stiu, a fost acum vreo cativa ani, dar cred ca undeva pe la 70 de lei. Problema a fost ca a avut o ora intarziere la plecare, iar pentru a nu da peste cap circulatia celorlalte trenuri, daca se intersecta trenul nostru cu altele trebuia sa astepte. si s-a tot interesectaaaaaaat pana mi-a venit rau.

#25
Chupacabracretz

Chupacabracretz

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,554
  • Înscris: 02.12.2006
Presimt ca in urmatorii 100 de ani vom avea si noi Maglev...

#26
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postblack_dizzy, on 01 iulie 2014 - 19:15, said:

Nu mai stiu, a fost acum vreo cativa ani, dar cred ca undeva pe la 70 de lei.
Da, daca tin bine minte, cam 150 - 170 de lei ma costa, acum cativa ani, un drum (dus-intors) la mare cu masina.  Deci cam acelasi pret, cum ziceam, pt o singura persoana.  Daca vorbim de doua sau mai multe, deja e mult mai avantajoasa masina.

Edited by Barboso, 01 July 2014 - 19:23.


#27
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006
Poate nu stiati, dar pretul biletelor a crescut, cumulat, cu 40%. Pana acum. Cand scumpesti ba cu 2%, ba cu 5%, pare mic, dar adunate...

Plus, pentru 3 persoane - 2 adulti (bilet intreg) + 1 copil scolar (50%), un drum dus-intors dintr-un capat intr-altul al tarii - rubedenii, obligatii, cu un minimum de confort (cuseta 6 locuri) costa... cam salariul minim pe economie, adica undeva pe la 800-900 de lei.

Se acorda reduceri daca iei biletul cu anticipatie si daca calatoresti cu mai multe trenuri in decurs de 24 de ore.

Poftiti simulare:

Ruta: Galati - Cluj-Napoca (odinioara ruta directa, fara schimb de tren)

Acum: schimbare in Iasi

Clasa a II-a, cu loc, ambele trenuri, nu se calatoreste noaptea.

Pret cu reducere *  
147.95  lei   
Reducerile comerciale acordate sunt in valoare de 15.55 lei. Mai multe detalii privind aceste reduceri pe www.cfrcalatori.ro la sectiunea 'Tarife si oferte nationale'. Pretul este valabil la cumpararea biletului in acest moment (ca data si ora) pentru data de 02-Jul-2014

Doar dusul, da?

Facem asa:

Dus-intors doi adulti: 591,8 lei
Dus-intors copil scolar: 147,95 lei
Total: 739,75 lei

Edited by Deria_Leena26, 01 July 2014 - 19:34.


#28
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,526
  • Înscris: 20.10.2006
@Deria_Leena26  Daca ai pretentii, si interregio si cuseta e normal sa coste mai mult. Astea nici la masina nu sunt disponibile, decat daca ai sofer si masina deaia camper sau cum se numesc cele ce au paturi.


View Postblack_dizzy, on 01 iulie 2014 - 17:47, said:

Asta era demult, in ultima vreme de fiecare data cand am comparat autocarele cu trenurile la capitolul pret, au iesit castigatoare autocarele. In teorie trenul ca mijloc de transport e mai ok decat un autocar, ai posibilitatea sa te dezmortesti si sa te duci la toaleta cand ai nevoie, orarul e mai flexibil si mie una mi se mai si face rau in autocar (in tren pot sa mananc, dorm, citesc, in autocar nu se pune problema). Din pacate, insa, in Romania, preturile sunt mari, durata transportului si intarzierile asemenea si daca ai si bafta de un tren fara aer conditionat si cu geamurile blocate ca "are aer conditionat doamna" cum am prins ultima oara cand am mers la mare cu trenul (ceea ce a coincis si cu tura in care am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun), mai bine iti iei lumea in cap decat sa te urci intr-un tren.
Unde ai gasit tu autocare mai ieftine decat trenul ? Poti sa imi zici in privat, eventual sa imi dai si un link ? Vorbesc de trenuri regio, atentie. Iar referitor la conditii, mult mai des se intampla sa nu fie aer conditionat in microbuze sau autocare decat in tren, acolo soferul are nevoie de motorina si e simplu de facut economii, alte ori chiar patronul impune mersul fara ac. Iar cand nu se intampla astea se mai intampla sa fie vreun calator ce sa nu vrea aer conditionat si sa ceara oprirea lui, si la tren se mai intampla asta, dar acolo ma mut in alt compartiment/vagon.

Cu privire la aglomeratie, poti sa iti faci planul eu deregula il fac in asa fel incat sa nu circul cu trenuri prea aglomerate, mai bag 1-2 schimbari si iau trenuri pe cat posibil mai goale.

View PostBarboso, on 01 iulie 2014 - 19:22, said:

Da, daca tin bine minte, cam 150 - 170 de lei ma costa, acum cativa ani, un drum (dus-intors) la mare cu masina.  Deci cam acelasi pret, cum ziceam, pt o singura persoana.  Daca vorbim de doua sau mai multe, deja e mult mai avantajoasa masina.
O fi, dar la masina ai si cheltuieli si mai trebuie si sofer sau sa conduci, iar la tren poti avea si reduceri sau abonament care il fac mult mai ieftin.

Edited by LunaCrystal, 01 July 2014 - 22:04.


#29
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008
Ti-am mai zis, nu-mi trebuie sofer, chiar imi face placere sa conduc.  In special la drum lung.  Ma relaxeaza.  E adevarat, prefer niste serpentine in loc de autostrada.  Ca pasager, in schimb, turbez.

Cheltuieli... mi le-am asumat, oricum, in momentul in care m-am hotarat sa-mi iau masina.  Impozit, RCA, CASCO, parcare... astea le platesc oricum.  Rovinieta, si pe aia o platesc oricum, din moment ce prefer sa merg cu masina.  Uzura (km care se aduna si ma apropie de revizie, cauciucuri) e insignifianta, la un drum.  Clar costuri mai mici decat taxiurile, daca as merge cu trenul.


Si nu ma grabeste / nu-mi stabileste programul nimeni, ascult ce muzica vreau, la ce volum vreau, am ce temperatura vreau, ma opresc / ocolesc pe unde vreau, bagajele stau mai bine-n portbagaj decat sub masa, daca vreau sa beau o cafea pe nu stiu unde...

Edited by Barboso, 01 July 2014 - 22:19.


#30
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006
Poate n-ai citit bine, dar simularea este facuta pe Inter Regio clasa a II-a, cu loc. De-aia de stai in cur tot drumul.

Pretentii aveam daca ceream cuseta cu 3 paturi, de-alea de 80 de cm latime, sa poti dormi ca lumea. Plus chiuveta in cabina, plus oglinda, plus umerase pentru atarnat hainele, plus baie cu dus (oarecum functional). Astea sunt pretentii.

Dar pentru drumuri lungi, de noapte, cu copil dupa mine, cuseta de 6 locuri, cu 60 de cm latime patul, de un adult mai corpolent si mai inalt nu incape bine in ele, e minimum de confort. Am facut odata prostia sa luam la clasa I, stat in cur, toata noaptea, cu copilul mic dupa noi. A fost groaznic, lumina sta aprinsa toata noaptea in ochii tai, nu o poti stinge, plus frig peste noapte. Am chinuit copilul degeaba, eram praf cand am ajuns la destinatie.

#31
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,526
  • Înscris: 20.10.2006
Dar in masina ai atatea paturi, si dus, chiuveta ? Poate in rulota, atunci iti dau dreptate. Si drumul nu era tot lung, de noapte si nu tot cu copil dupa tine ? Si nu cumva ai spatiu si mai mic decat in tren ? Si de ce sa ,,stai in cur tot drumul”, poti sa te mai ridici in picioare, sa alegi un tren mai gol sa te poti si plimba prin el, poate si cu vagon restaurant. Clasa 1 a e o prostie, deseori confortul e mai mic decat la clasa a 2 a si pretul mai mare decat la cuseta cu 6 locuri.

View PostBarboso, on 01 iulie 2014 - 22:13, said:

Ti-am mai zis, nu-mi trebuie sofer, chiar imi face placere sa conduc.  In special la drum lung.  Ma relaxeaza.  E adevarat, prefer niste serpentine in loc de autostrada.  Ca pasager, in schimb, turbez.

Cheltuieli... mi le-am asumat, oricum, in momentul in care m-am hotarat sa-mi iau masina.  Impozit, RCA, CASCO, parcare... astea le platesc oricum.  Rovinieta, si pe aia o platesc oricum, din moment ce prefer sa merg cu masina.  Uzura (km care se aduna si ma apropie de revizie, cauciucuri) e insignifianta, la un drum.  Clar costuri mai mici decat taxiurile, daca as merge cu trenul.


Si nu ma grabeste / nu-mi stabileste programul nimeni, ascult ce muzica vreau, la ce volum vreau, am ce temperatura vreau, ma opresc / ocolesc pe unde vreau, bagajele stau mai bine-n portbagaj decat sub masa, daca vreau sa beau o cafea pe nu stiu unde...
Tie nu iti trebuie, mie imi trebuie sofer, la fel si multor altora. Apoi confortul nu e accelasi, tie ti-o face placere, altora nu. Ca pasager cu trenul sau masina poti folosi laptopul, de ce sa turbezi ? Acasa ce faci, turbezi cand stai la laptop ?

Cheltuielile alea, eu faceam comparatie in sensul de a renunta la masina total in favoarea transportului in comun, daca e posibil si nu ai treaba in zone unde nu exista transport in comun. Apropo de taxiuri, intamplator mi-a sarit in ochi ca unele persoane ies mai ieftin cu taxiul decat cu masina personala (persoanele care circula putin).

Cu grabitul ai dreptate, ala e un dezavantaj, nu ai ce ii face, cu stabilitul programului partial dreptate, eu si cu trenul nu am respectat mereu programe, am pierdut un tren am luat altul, mi s-a facut foame am coborat in prima statie si mers la restaurant apoi continuat drumul cu alt tren, alteori trenul s-a aglomerat prea rau dupa o statie si am preferat sa cobor la prima si sa continui calatoria cu urmatorul. Cu muzica si temperatura ai dreptate, asta da avantaj, daca as avea/voi avea permis cand as/voi merge cu masina aerul conditionat numa la maxim ar sta vara si iarna incalzire doar cat sa nu inghete geamurile. Bine muzica mai ascult si eu ce vreau in tren cu castile dopuri, iar cu temperatura ce o vreau doar cand e gol trenu atunci caut locul cel mai racoros.

Edit: Am facut o prostie, uitasem ca mi-am propus acum ceva timp sa nu mai laud niciodata transportul feroviar de calatori din Romania si sa nu mai recomand nimanui sa il foloseasca, sa vorbesc doar de rau despre trenuri. Ca facandu-le reclama se vor umple si vor deveni aglomerate, mai bine sa fie goale si sa am eu spatiu destul, sa nu stau inghesuit cand calatoresc.

Edited by LunaCrystal, 02 July 2014 - 00:26.


#32
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006
Tu consideri cuseta cu 6 locuri pretentie. Eu o consider minimum de confort.

Dar faptul ca biletele s-au scumpit in halul asta m-a determinat sa raresc calatoriile cu trenul. N-am masina, nu sunt fan condus si cheltuieli cu masina (asigurare, vigneta, revizie. piese stricate). Da' am un feeling ca pe distantele pe care le parcurg eu, benzina ar fi cat trenul. Sau mai mult.

Vad ca litrul de benzina e in jur de 6 lei, cel de motorina +, tot asa.

#33
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View PostLunaCrystal, on 02 iulie 2014 - 00:17, said:

1. Apoi confortul nu e accelasiu.

2A. Ca pasager cu trenul
2B. sau masina poti folosi laptopul, de ce sa turbezi ?
3. Acasa ce faci, turbezi cand stai la laptop ?

4. Cheltuielile alea, eu faceam comparatie in sensul de a renunta la masina total in favoarea transportului in comun, daca e posibil si nu ai treaba in zone unde nu exista transport in comun.
5 Apropo de taxiuri, intamplator mi-a sarit in ochi ca unele persoane ies mai ieftin cu taxiul decat cu masina personala (persoanele care circula putin).

6. am pierdut un tren am luat altul, mi s-a facut foame am coborat in prima statie si mers la restaurant apoi continuat drumul cu alt tren, alteori trenul s-a aglomerat prea rau dupa o statie si am preferat sa cobor la prima si sa continui calatoria cu urmatorul. .
1. Corect.  E mai confortabil cu masina.

2A. Ce fac daca-s singur si am treaba la baie ?  Ma duc cu laptopul la subrat ?  Daca vrem sa mergem la vagonul restaurant (suntem doi sau mai multi), ce facem, caram bagajele dupa noi ?  Lasam un om de paza ?  Da' daca-s singur ?
2B. Da' te-ai gandit ca poate-s satul si de laptop ?  Plus ca mi se pare cam "de porc", la drum, sa stau doar cu nasu-n laptop, daca celalalt / altul conduce.
3. Stau cat am treaba / chef.  Nu de plictiseala, ca sa omor timpul 8 ore pt 250 km.  Cand ma plictisesc, nu mai stau.  Iau o carte si citesc, ma uit la TV, ma culc, ma duc la un biliard, ies cu bicicleta... sunt o gramada de alternative.

2A, 2B, 3. In plus, daca tot merg din A in B, sa vad si io drumu', peisajele...  nu bag nasu-n laptop in Bucuresti si-l mai scot la... sa zicem Bistrita, si habar n-am ce-i intre ele.
Eu nici nu iau laptopul cu mine, in vacante.  Eventual tableta, sa fie, ca-i mai comoda decat telefonul.  Dar, exceptand marea, unde ma plictisesc la plaja, n-o folosesc juma' de ora pe zi.

4. Nu vreau.  Este exact situatia din topicul tau.  De ce sa renunt la confortul si facilitatile mele ?  Cat timp o sa mi-o permit, o sa am si-o sa folosesc masina.
5. Posibil ca, in ultimul timp, sa fiu in aceeasi situatie.  N-am stat sa calculez.  Da' aici intervine iar confortul meu.  Si libertatea de miscare.  Si rapiditatea.  Si siguranta ca am cu ce sa plec acum, nu peste juma' de ora, cand gasesc taxi.

6. Da, da' trenurile vin la cateva ore.  Stai ore intregi prin gari, aiurea.  Si mai ai si grija bagajelor.  Plus caratul / manipulatul lor de ţâşpe ori.

Edited by Barboso, 02 July 2014 - 01:33.


#34
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Cu maşina e mai confortabil decât trenul. Depinde de tipul de vagon, de tren, de călători (în cazul trenului), de mărimea şi calitatea maşinii (în cazul automobilelor). Nu-mi place uneori cu automobiul din cauză:
1) Am rău de maşină - bine, în ultima vreme nu mi s-a prea întâmplat;
2) Nu pot sta întotdeuana în faţă;
3) Dacă stau pe mijlocul banchetei din spate ca să văd în faţă riscă să nu vadă şoferul bine în oglindă  :disgust:

#35
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,260
  • Înscris: 24.01.2008

View Postdjl, on 02 iulie 2014 - 01:35, said:

Dacă stau pe mijlocul banchetei din spate ca să văd în faţă riscă să nu vadă şoferul bine în oglindă
Nu-i mare problema, la drum.  La manevre cu spatele iti trebuie aia libera.

#36
djl

djl

    Smrt fačizmu, sloboda narodu! Îmi cresc amprenta de Carbon

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 112,568
  • Înscris: 13.06.2004
Nu de aceiaşi părere e şi tatăl meu   :notangel:

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate