Transportul feroviar in Romania
#19
Posted 25 June 2014 - 22:01
Wrong, pe Bucuresti - Campina se merge cu maxim 140 km/ora, nu exista nici o linie comerciala din Romania unde sa se depaseasca aceasta viteza. Modernizarile s-au facut incet si scump in general, deseori liniile nici macar nu s-au carpit sau s-au carpit greu si intarziat. Oricum cel mai bun raport calitate-pret il au trenurile private si trenurile regio-express, in general vagoane ok, curate, pret mic si mers cu opriri putine.
|
#20
Posted 26 June 2014 - 08:20
Apropo de liniile private. Ca exemplu, pe ruta Bucuresti-Buzau, un operator privat are pret de Regio si mers de Inter Regio.
|
#21
Posted 26 June 2014 - 14:21
Pictor_Fonta, on 25 iunie 2014 - 12:41, said:
banii de pe flota unde sunt basescule? Iai baut? |
#22
Posted 01 July 2014 - 17:47
LunaCrystal, on 25 iunie 2014 - 14:23, said:
Pentru mine trenul e cel mai ieftin mijloc de transport de cele mai multe ori, si aproape mereu cel mai confortabil. Asta era demult, in ultima vreme de fiecare data cand am comparat autocarele cu trenurile la capitolul pret, au iesit castigatoare autocarele. In teorie trenul ca mijloc de transport e mai ok decat un autocar, ai posibilitatea sa te dezmortesti si sa te duci la toaleta cand ai nevoie, orarul e mai flexibil si mie una mi se mai si face rau in autocar (in tren pot sa mananc, dorm, citesc, in autocar nu se pune problema). Din pacate, insa, in Romania, preturile sunt mari, durata transportului si intarzierile asemenea si daca ai si bafta de un tren fara aer conditionat si cu geamurile blocate ca "are aer conditionat doamna" cum am prins ultima oara cand am mers la mare cu trenul (ceea ce a coincis si cu tura in care am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun), mai bine iti iei lumea in cap decat sa te urci intr-un tren. Poate daca ar fi preturile mici, ai putea spune ca merita conditiile infecte. Sau daca sunt preturile mari, sa fie si conditiile pe masura. Sa mai zic povesti cu CFR-ul? Ca mai am! Am luat bilet cu loc si am dat bani in plus pe chestia asta si cand am ajuns la tren am gasit o mare de oameni dezorientati. Se renuntase la vagonul nostru, asa ca a trebuit sa bage cateva zeci de oameni pe unde au apucat, am stat in picioare tot drumul claie peste gramada ca nici pe hol nu era loc suficient. Se mai si deschidea si inchidea usa continuu ca eram fix la granita la care actiona senzorul ala idiot. Edited by black_dizzy, 01 July 2014 - 17:51. |
#23
Posted 01 July 2014 - 18:15
black_dizzy, on 01 iulie 2014 - 17:47, said:
am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun Ajungeam cu masina, mancam, beam o bere, faceam o baie in mare, ma uscam, trecea (conform calculatoarelor de alcoolemie) efectul berii si ma intorceam si la Bucuresti, in timpul asta. La acelasi pret al drumului, sau poate chiar mai ieftin. De curiozitate, mai stii cat ai dat pe bilete ? |
#24
Posted 01 July 2014 - 19:15
Nu mai stiu, a fost acum vreo cativa ani, dar cred ca undeva pe la 70 de lei. Problema a fost ca a avut o ora intarziere la plecare, iar pentru a nu da peste cap circulatia celorlalte trenuri, daca se intersecta trenul nostru cu altele trebuia sa astepte. si s-a tot interesectaaaaaaat pana mi-a venit rau.
|
#25
Posted 01 July 2014 - 19:21
Presimt ca in urmatorii 100 de ani vom avea si noi Maglev...
|
#26
Posted 01 July 2014 - 19:22
black_dizzy, on 01 iulie 2014 - 19:15, said:
Nu mai stiu, a fost acum vreo cativa ani, dar cred ca undeva pe la 70 de lei. Edited by Barboso, 01 July 2014 - 19:23. |
#27
Posted 01 July 2014 - 19:22
Poate nu stiati, dar pretul biletelor a crescut, cumulat, cu 40%. Pana acum. Cand scumpesti ba cu 2%, ba cu 5%, pare mic, dar adunate...
Plus, pentru 3 persoane - 2 adulti (bilet intreg) + 1 copil scolar (50%), un drum dus-intors dintr-un capat intr-altul al tarii - rubedenii, obligatii, cu un minimum de confort (cuseta 6 locuri) costa... cam salariul minim pe economie, adica undeva pe la 800-900 de lei. Se acorda reduceri daca iei biletul cu anticipatie si daca calatoresti cu mai multe trenuri in decurs de 24 de ore. Poftiti simulare: Ruta: Galati - Cluj-Napoca (odinioara ruta directa, fara schimb de tren) Acum: schimbare in Iasi Clasa a II-a, cu loc, ambele trenuri, nu se calatoreste noaptea. Pret cu reducere * 147.95 lei Reducerile comerciale acordate sunt in valoare de 15.55 lei. Mai multe detalii privind aceste reduceri pe www.cfrcalatori.ro la sectiunea 'Tarife si oferte nationale'. Pretul este valabil la cumpararea biletului in acest moment (ca data si ora) pentru data de 02-Jul-2014 Doar dusul, da? Facem asa: Dus-intors doi adulti: 591,8 lei Dus-intors copil scolar: 147,95 lei Total: 739,75 lei Edited by Deria_Leena26, 01 July 2014 - 19:34. |
#28
Posted 01 July 2014 - 22:02
@Deria_Leena26 Daca ai pretentii, si interregio si cuseta e normal sa coste mai mult. Astea nici la masina nu sunt disponibile, decat daca ai sofer si masina deaia camper sau cum se numesc cele ce au paturi.
black_dizzy, on 01 iulie 2014 - 17:47, said:
Asta era demult, in ultima vreme de fiecare data cand am comparat autocarele cu trenurile la capitolul pret, au iesit castigatoare autocarele. In teorie trenul ca mijloc de transport e mai ok decat un autocar, ai posibilitatea sa te dezmortesti si sa te duci la toaleta cand ai nevoie, orarul e mai flexibil si mie una mi se mai si face rau in autocar (in tren pot sa mananc, dorm, citesc, in autocar nu se pune problema). Din pacate, insa, in Romania, preturile sunt mari, durata transportului si intarzierile asemenea si daca ai si bafta de un tren fara aer conditionat si cu geamurile blocate ca "are aer conditionat doamna" cum am prins ultima oara cand am mers la mare cu trenul (ceea ce a coincis si cu tura in care am facut vreo 8 ore din Bucuresti pana la Neptun), mai bine iti iei lumea in cap decat sa te urci intr-un tren. Cu privire la aglomeratie, poti sa iti faci planul eu deregula il fac in asa fel incat sa nu circul cu trenuri prea aglomerate, mai bag 1-2 schimbari si iau trenuri pe cat posibil mai goale. Barboso, on 01 iulie 2014 - 19:22, said:
Da, daca tin bine minte, cam 150 - 170 de lei ma costa, acum cativa ani, un drum (dus-intors) la mare cu masina. Deci cam acelasi pret, cum ziceam, pt o singura persoana. Daca vorbim de doua sau mai multe, deja e mult mai avantajoasa masina. Edited by LunaCrystal, 01 July 2014 - 22:04. |
|
#29
Posted 01 July 2014 - 22:13
Ti-am mai zis, nu-mi trebuie sofer, chiar imi face placere sa conduc. In special la drum lung. Ma relaxeaza. E adevarat, prefer niste serpentine in loc de autostrada. Ca pasager, in schimb, turbez.
Cheltuieli... mi le-am asumat, oricum, in momentul in care m-am hotarat sa-mi iau masina. Impozit, RCA, CASCO, parcare... astea le platesc oricum. Rovinieta, si pe aia o platesc oricum, din moment ce prefer sa merg cu masina. Uzura (km care se aduna si ma apropie de revizie, cauciucuri) e insignifianta, la un drum. Clar costuri mai mici decat taxiurile, daca as merge cu trenul. Si nu ma grabeste / nu-mi stabileste programul nimeni, ascult ce muzica vreau, la ce volum vreau, am ce temperatura vreau, ma opresc / ocolesc pe unde vreau, bagajele stau mai bine-n portbagaj decat sub masa, daca vreau sa beau o cafea pe nu stiu unde... Edited by Barboso, 01 July 2014 - 22:19. |
#30
Posted 01 July 2014 - 23:14
Poate n-ai citit bine, dar simularea este facuta pe Inter Regio clasa a II-a, cu loc. De-aia de stai in cur tot drumul.
Pretentii aveam daca ceream cuseta cu 3 paturi, de-alea de 80 de cm latime, sa poti dormi ca lumea. Plus chiuveta in cabina, plus oglinda, plus umerase pentru atarnat hainele, plus baie cu dus (oarecum functional). Astea sunt pretentii. Dar pentru drumuri lungi, de noapte, cu copil dupa mine, cuseta de 6 locuri, cu 60 de cm latime patul, de un adult mai corpolent si mai inalt nu incape bine in ele, e minimum de confort. Am facut odata prostia sa luam la clasa I, stat in cur, toata noaptea, cu copilul mic dupa noi. A fost groaznic, lumina sta aprinsa toata noaptea in ochii tai, nu o poti stinge, plus frig peste noapte. Am chinuit copilul degeaba, eram praf cand am ajuns la destinatie. |
#31
Posted 02 July 2014 - 00:17
Dar in masina ai atatea paturi, si dus, chiuveta ? Poate in rulota, atunci iti dau dreptate. Si drumul nu era tot lung, de noapte si nu tot cu copil dupa tine ? Si nu cumva ai spatiu si mai mic decat in tren ? Si de ce sa ,,stai in cur tot drumul”, poti sa te mai ridici in picioare, sa alegi un tren mai gol sa te poti si plimba prin el, poate si cu vagon restaurant. Clasa 1 a e o prostie, deseori confortul e mai mic decat la clasa a 2 a si pretul mai mare decat la cuseta cu 6 locuri.
Barboso, on 01 iulie 2014 - 22:13, said:
Ti-am mai zis, nu-mi trebuie sofer, chiar imi face placere sa conduc. In special la drum lung. Ma relaxeaza. E adevarat, prefer niste serpentine in loc de autostrada. Ca pasager, in schimb, turbez. Cheltuieli... mi le-am asumat, oricum, in momentul in care m-am hotarat sa-mi iau masina. Impozit, RCA, CASCO, parcare... astea le platesc oricum. Rovinieta, si pe aia o platesc oricum, din moment ce prefer sa merg cu masina. Uzura (km care se aduna si ma apropie de revizie, cauciucuri) e insignifianta, la un drum. Clar costuri mai mici decat taxiurile, daca as merge cu trenul. Si nu ma grabeste / nu-mi stabileste programul nimeni, ascult ce muzica vreau, la ce volum vreau, am ce temperatura vreau, ma opresc / ocolesc pe unde vreau, bagajele stau mai bine-n portbagaj decat sub masa, daca vreau sa beau o cafea pe nu stiu unde... Cheltuielile alea, eu faceam comparatie in sensul de a renunta la masina total in favoarea transportului in comun, daca e posibil si nu ai treaba in zone unde nu exista transport in comun. Apropo de taxiuri, intamplator mi-a sarit in ochi ca unele persoane ies mai ieftin cu taxiul decat cu masina personala (persoanele care circula putin). Cu grabitul ai dreptate, ala e un dezavantaj, nu ai ce ii face, cu stabilitul programului partial dreptate, eu si cu trenul nu am respectat mereu programe, am pierdut un tren am luat altul, mi s-a facut foame am coborat in prima statie si mers la restaurant apoi continuat drumul cu alt tren, alteori trenul s-a aglomerat prea rau dupa o statie si am preferat sa cobor la prima si sa continui calatoria cu urmatorul. Cu muzica si temperatura ai dreptate, asta da avantaj, daca as avea/voi avea permis cand as/voi merge cu masina aerul conditionat numa la maxim ar sta vara si iarna incalzire doar cat sa nu inghete geamurile. Bine muzica mai ascult si eu ce vreau in tren cu castile dopuri, iar cu temperatura ce o vreau doar cand e gol trenu atunci caut locul cel mai racoros. Edit: Am facut o prostie, uitasem ca mi-am propus acum ceva timp sa nu mai laud niciodata transportul feroviar de calatori din Romania si sa nu mai recomand nimanui sa il foloseasca, sa vorbesc doar de rau despre trenuri. Ca facandu-le reclama se vor umple si vor deveni aglomerate, mai bine sa fie goale si sa am eu spatiu destul, sa nu stau inghesuit cand calatoresc. Edited by LunaCrystal, 02 July 2014 - 00:26. |
#32
Posted 02 July 2014 - 00:56
Tu consideri cuseta cu 6 locuri pretentie. Eu o consider minimum de confort.
Dar faptul ca biletele s-au scumpit in halul asta m-a determinat sa raresc calatoriile cu trenul. N-am masina, nu sunt fan condus si cheltuieli cu masina (asigurare, vigneta, revizie. piese stricate). Da' am un feeling ca pe distantele pe care le parcurg eu, benzina ar fi cat trenul. Sau mai mult. Vad ca litrul de benzina e in jur de 6 lei, cel de motorina +, tot asa. |
#33
Posted 02 July 2014 - 01:06
LunaCrystal, on 02 iulie 2014 - 00:17, said:
1. Apoi confortul nu e accelasiu. 2A. Ca pasager cu trenul 2B. sau masina poti folosi laptopul, de ce sa turbezi ? 3. Acasa ce faci, turbezi cand stai la laptop ? 4. Cheltuielile alea, eu faceam comparatie in sensul de a renunta la masina total in favoarea transportului in comun, daca e posibil si nu ai treaba in zone unde nu exista transport in comun. 5 Apropo de taxiuri, intamplator mi-a sarit in ochi ca unele persoane ies mai ieftin cu taxiul decat cu masina personala (persoanele care circula putin). 6. am pierdut un tren am luat altul, mi s-a facut foame am coborat in prima statie si mers la restaurant apoi continuat drumul cu alt tren, alteori trenul s-a aglomerat prea rau dupa o statie si am preferat sa cobor la prima si sa continui calatoria cu urmatorul. . 2A. Ce fac daca-s singur si am treaba la baie ? Ma duc cu laptopul la subrat ? Daca vrem sa mergem la vagonul restaurant (suntem doi sau mai multi), ce facem, caram bagajele dupa noi ? Lasam un om de paza ? Da' daca-s singur ? 2B. Da' te-ai gandit ca poate-s satul si de laptop ? Plus ca mi se pare cam "de porc", la drum, sa stau doar cu nasu-n laptop, daca celalalt / altul conduce. 3. Stau cat am treaba / chef. Nu de plictiseala, ca sa omor timpul 8 ore pt 250 km. Cand ma plictisesc, nu mai stau. Iau o carte si citesc, ma uit la TV, ma culc, ma duc la un biliard, ies cu bicicleta... sunt o gramada de alternative. 2A, 2B, 3. In plus, daca tot merg din A in B, sa vad si io drumu', peisajele... nu bag nasu-n laptop in Bucuresti si-l mai scot la... sa zicem Bistrita, si habar n-am ce-i intre ele. Eu nici nu iau laptopul cu mine, in vacante. Eventual tableta, sa fie, ca-i mai comoda decat telefonul. Dar, exceptand marea, unde ma plictisesc la plaja, n-o folosesc juma' de ora pe zi. 4. Nu vreau. Este exact situatia din topicul tau. De ce sa renunt la confortul si facilitatile mele ? Cat timp o sa mi-o permit, o sa am si-o sa folosesc masina. 5. Posibil ca, in ultimul timp, sa fiu in aceeasi situatie. N-am stat sa calculez. Da' aici intervine iar confortul meu. Si libertatea de miscare. Si rapiditatea. Si siguranta ca am cu ce sa plec acum, nu peste juma' de ora, cand gasesc taxi. 6. Da, da' trenurile vin la cateva ore. Stai ore intregi prin gari, aiurea. Si mai ai si grija bagajelor. Plus caratul / manipulatul lor de ţâşpe ori. Edited by Barboso, 02 July 2014 - 01:33. |
|
#34
Posted 02 July 2014 - 01:35
Cu maşina e mai confortabil decât trenul. Depinde de tipul de vagon, de tren, de călători (în cazul trenului), de mărimea şi calitatea maşinii (în cazul automobilelor). Nu-mi place uneori cu automobiul din cauză:
1) Am rău de maşină - bine, în ultima vreme nu mi s-a prea întâmplat; 2) Nu pot sta întotdeuana în faţă; 3) Dacă stau pe mijlocul banchetei din spate ca să văd în faţă riscă să nu vadă şoferul bine în oglindă |
#35
Posted 02 July 2014 - 01:41
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users