Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Presbiopia - la 43 ani ?

Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...
 Ditra 25

Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...
 ERR_ADDRESS_UNREACHABLE

Legea 18/1968 Se mai aplica?

Digi conectare 2 routere prin fir

Succesiune notar versus instanta ...
 Montaj aer conditionat in balcon ...

Cont curent mulți valuta far...

Sugestii plan casa

Experiente cu firme care cumpara ...
 

Transportul feroviar in Romania

- - - - -
  • Please log in to reply
570 replies to this topic

#37
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006

 Barboso, on 02 iulie 2014 - 01:06, said:

1. Corect.  E mai confortabil cu masina.

2A. Ce fac daca-s singur si am treaba la baie ?  Ma duc cu laptopul la subrat ?  Daca vrem sa mergem la vagonul restaurant (suntem doi sau mai multi), ce facem, caram bagajele dupa noi ?  Lasam un om de paza ?  Da' daca-s singur ?
2B. Da' te-ai gandit ca poate-s satul si de laptop ?  Plus ca mi se pare cam "de porc", la drum, sa stau doar cu nasu-n laptop, daca celalalt / altul conduce.
3. Stau cat am treaba / chef.  Nu de plictiseala, ca sa omor timpul 8 ore pt 250 km.  Cand ma plictisesc, nu mai stau.  Iau o carte si citesc, ma uit la TV, ma culc, ma duc la un biliard, ies cu bicicleta... sunt o gramada de alternative.

2A, 2B, 3. In plus, daca tot merg din A in B, sa vad si io drumu', peisajele...  nu bag nasu-n laptop in Bucuresti si-l mai scot la... sa zicem Bistrita, si habar n-am ce-i intre ele.
Eu nici nu iau laptopul cu mine, in vacante.  Eventual tableta, sa fie, ca-i mai comoda decat telefonul.  Dar, exceptand marea, unde ma plictisesc la plaja, n-o folosesc juma' de ora pe zi.

4. Nu vreau.  Este exact situatia din topicul tau.  De ce sa renunt la confortul si facilitatile mele ?  Cat timp o sa mi-o permit, o sa am si-o sa folosesc masina.
5. Posibil ca, in ultimul timp, sa fiu in aceeasi situatie.  N-am stat sa calculez.  Da' aici intervine iar confortul meu.  Si libertatea de miscare.  Si rapiditatea.  Si siguranta ca am cu ce sa plec acum, nu peste juma' de ora, cand gasesc taxi.

6. Da, da' trenurile vin la cateva ore.  Stai ore intregi prin gari, aiurea.  Si mai ai si grija bagajelor.  Plus caratul / manipulatul lor de țâșpe ori.
1. Confortabil cu masina in cazul tau, ca iti place sa conduci, sa stai pe un scaun continuu x ore pana la destinatie sau prima pauza.
2A. Da, cu laptopul intr-un rucsac. La vagonul restaurant deregula cand mergi acolo stai intreaga calatorie, deci da iei si bagajele cu tine, oricum acolo e mai mult spatiu de bagaje decat in vagoanele obisnuite.
2B. Daca esti satul de tot ce tine de laptop, atunci alta activitate ce o faci si acasa cand e vorba de plictiseala. Eu imi fac treaba la laptop deseori in calatorii, care altfel ar trebui sa o fac acasa. Cand nu fac treaba exista streaming, softpedia, stiri, etc. si da cand merg cu masina mai ales la drum lung deregula eu stau pe net, la fel ca si in tren, insa rar pe laptop ca nu prea am spatiu in masina de laptop mai ales daca sunt 5 persoane in masina, plus ca mai si trepideaza cand da in gropi, la tren e altceva deregula am fie masa fie locuri libere sa stea laptopul pe scaun.

3. Poti sa faci treaba la laptop din tren, poti citi, poti vedea posturi tv prin videostreaming online, poti sa te intinzi pe 3-4 locuri in majoritatea trenurilor si dormi, nu ca in masini unde e un vis sa poti dormi in timpul mersului deregula. Biliard sau bicicleta asta intr-adevar nu merg in tren, dar nici in masina. Tu preferi sa vezi pe unde mergi cand calatoresti, eu prefer sa imi rezolv din treburi ca sa am mai mult timp la dispozitie si sa pot prelungi calatoria, la destinatie sa vad locuri mergand la pas, facand poze, etc.

4. Nu am zis sa renunti si chiar te rog sa nu renunti la masina, la fel sa o faca si cat de multa lume, sa isi mai cumpere lumea masini. Asa bine e sa calatoresc in trenuri tot mai goale, fara voi. Cea mai buna solutie impotriva aglomeratiei e reclama negativa/renuntarea clientilor la a mai cumpara. Ideea acelui paragraf al meu era doar o comparatie de costuri. Sigur insa depinde si de cum/ce prefera fiecare in calatorii. Si ce considera mai confortabil pentru el.

5. Nu stiu daca e cazul tau sa iesi mai ieftin cu taxiul, insa iar e discutabil ce considera fiecare confortabil, tie ti se pare confortabil sa conduci, mie nu, recunosc nu am condus niciodata, nu stiu cum e sa conduci decat din auzite, dar stiu ca nu poti trimite/citi sms-uri, nu poti sta pe net, posta pe softpedia, cauta piese pe youtube, dormii, sta intins, etc. Apoi e mai confortabil cu taxi si ca poti sa consumi alcool fara risc de puscarie pentru un cocktail.

6. Uneori trenurile sunt odata la cateva ore, dar nu e musai sa stai aiurea ore intregi in gari, poti merge prin orasele din zona sa vizitezi ceva, un shoping, restaurant, club. Pentru cine deregula nu are bagaje multe/grele e foarte ok asa, pentru mine nu e o problema sa urc/cobor in tren cu rucsacu de 30-40 kg + o geanta (uneori), si nici sa merg de la gari la un local si inapoi, e un mizilic comparat cu urcatul cu acceleasi bagaje pana pe creasta Pietrei Craiului spre exemplu.

Edit: Na ca iar m-ai facut sa raspund si am zis ca o sa scriu doar rele despre cfr de acum, cel putin in public.

Edited by LunaCrystal, 02 July 2014 - 02:15.


#38
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,259
  • Înscris: 24.01.2008
4.  Pai o sa se desfiinteze CFR-u', daca ramai tu singuru' client.  Sau o sa te coste un drum Bucuresti - Brasov cat ma costa pe mine masina pe-un an de zile.   Posted Image

5. N-am nici o problema, da' absolut nici una, sa nu consum alcool, daca-s cu masina.
Cu taxiul merg doar daca am vreo problema cu masina, daca s-a intamplat sa beau ceva, acasa, in ideea ca nu mai plec nicaieri, si-a intervenit ceva care sa ma faca sa plec, sau daca plec special la o bauta.  Da' nu-mi place.  Carait de statie, (eventual) manele, caldura...  uneori nici nu gasesti taxi, sau gasesti greu.  In conditiile in care 99% dintre drumuri sunt cu masina, si doar 1% cu taxiul, de mai multe ori mi s-a intamplat sa nu gasesc taxi, sau sa gasesc foarte greu, decat sa nu-mi porneasca masina.

6. Detest shoping-ul.
Club... succes sa gasesti un club la 11 AM !  Eventual si pe cine stie ce coclauri.

Edited by Barboso, 02 July 2014 - 02:42.


#39
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
4. Find vorba de stat nu se desfinteaza dupa lipsa calatorilor, mai degraba dupa bunul lor plac. Am calatorit cu trenuri ce au fost pline si le-au anulat, altele goale circula. Nu prea se respecta vreo logica, asa ca sa le fie de bine eu sunt client nu actionar. Daca se desfinteaza cfr-ul asta e, nu am ce face, ma sui in masina si eu.

5. Si nu te simti macar uneori constrans de masina ca nu poti consuma nimic cu alcool ?

P.S. Uite acum scriind pe topicul cu tehnologia moderna mi s-a facut pofta de Mc Donalds, primu tren e la 7:30 daca nu adorm pana atunci ma duc cu el la Mc Donalds, cu masina probabil pe la 6 deja as fi acolo, dar m-ar costa de 3 ori mai mult cel putin doar benzina si asta la masina mea cu motor mic, la altele si mai mult + ca as avea nevoie de sofer, daca as conduce eu ar fi riscul imens sa adorm pe drum + ca nu as mai putea posta pe softpedia pana nu as ajunge. Dupaia insa tot pe la ora 22 m-as intoarce si cu masina, tot atatea ore as trage de timp. As avea ce plati la sofer atatea ore.

Scrisesem pe alt forum si avantajele masinii personale, poate o sa le scriu si aici.

Edited by LunaCrystal, 02 July 2014 - 03:07.


#40
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,259
  • Înscris: 24.01.2008
5. Nu.
Si, chiar dac-ar fi, o las acolo si iau un taxi.  Si-o recuperez a doua zi, tot cu un taxi.  Am mai lasat-o prin diverse locuri prin oras, ca ma-ntalneam acolo cu X si / sau Y si, din diverse motive, plecam mai departe cu alta masina decat a mea.

#41
Jericho77

Jericho77

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,435
  • Înscris: 10.05.2014

 Karhu, on 25 iunie 2014 - 14:33, said:

Adevarul e ca pt distante mai scurte mult mai potrivita e masina iar pt distante mai lungi, avionul.
La pretul pe care-l poate plati romanul pe un bilet de tren, slabe sanse sa rentabilizezi CFR-ul.
In vest un bilet pe o distanta echivalenta cu Oradea-Constanta costa in jur de 100-120 euro (doar dus, nu dus-intors) pret normal la clasa a 2-a, fara supliment de pat.

aha  deci de vreo 3 ori mai mare decat in Romania

la venituri oare de cate ori mai mari? 5 ? 10 ?

#42
Karhu

Karhu

    Heretic member

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 39,912
  • Înscris: 25.06.2007

 Jericho77, on 02 iulie 2014 - 05:38, said:

...
De 4-5x mai mari, insa relevanta mai mare o au costul locomotivelor si vagoanelor, costul carburantului sau al energiei electrice etc etc, care sunt comparabile la pret cu cele din Romania.
Cu alte cuvinte, daca se cumpara o garnitura de tren in occident si una identica in Romania, cea din Romania desi costa la fel, va produce mult mai putini bani intr-o perioada similara din cauza ca pretul biletelor e mic. Ca urmare si profitul va fi mic (daca va fi) plus ca nu vor fi bani pt salarii mai bune angajatilor, nu vor fi bani pt reparatii si intretinere etc etc

#43
LordRevan

LordRevan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,478
  • Înscris: 10.12.2007
I-as injura pe spurcatii astia de fiecare data cand as avea ocazia.
Desi initial ma bucurasem ca vazusem reduceri la bilete in functie de cat de inainte fata de data de plecare iti cumperi biletul, am observat si reversul medaliei: pretul creste cu cat il cumperi mai aproape de ziua plecarii. Confortul a mai crescut un pic in ultimii ani, dar tot niste japite raman. Acelasi sistem birocratic, in mare aceleasi conditii.

Cu toate acestea, ar trebui investiti niste bani seriosi in SNTFC si modernizarea cailor ferate. Frumusetea unei calatorii cu trenul este de neegalat. Pacat ca tara este condusa de niste incompetenti care sunt in stare sa-ti fure orice bucurie.
De asemenea, ar trebui crescuta securitatea prin gari. Mi-e scarba sa ma duc in zona Garii de Nord din cauza imaginilor pe care le ofera: boschetari, manelesti, taximetristi care fac competitie cine are difuzorul mai puternic, parcangii de ocazie si alte cele. Bineinteles, politia vegheaza de nu mai poate in tot acest timp.

#44
carpathos

carpathos

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,298
  • Înscris: 07.01.2014
Principalul argument al calatoriei cu trenul ar trebui sa fie viteza. Atata vreme cat viteza medie e chiar mai mica decat a unui autocar , ca sa nu mai zic de un autoturism, nu avem ce discuta. CFR ar trebui sa se concentreze pe rute pe care viteza e cat de cat ok, sau nu necesita mari cheltuieli pentru a fi marita de exemplu: Bucuresti -Constanta , Bucuresti -Craiova, Bucuresti -Bacau - Suceava etc. Daca ai face macar 2 ore pana la Constanta , atunci trenul chiar ar fi o alternativa buna. Sau 4 ore de la Bucuresti la Bacau ar fi de preferat trenul decat sa mori cu zile gonind ca nebunul pe prostia aia de E85.

#45
black_dizzy

black_dizzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,270
  • Înscris: 26.07.2007

 LunaCrystal, on 01 iulie 2014 - 22:02, said:

Unde ai gasit tu autocare mai ieftine decat trenul ?

Bucuresti - Sibiu - toate autocarele au pret cam de 50 de lei. Trenul este 65 (regio).
Bucuresti - Cluj - autocarele au pret cam de 70-75 de lei. Trenul este 95 si nu exista regio.

Asta asa, doua exemple rapide pe baza ultimelor calatorii.

#46
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,485
  • Înscris: 12.07.2010

 black_dizzy, on 02 iulie 2014 - 09:40, said:


Bucuresti - Sibiu - toate autocarele au pret cam de 50 de lei. Trenul este 65 (regio).
Bucuresti - Cluj - autocarele au pret cam de 70-75 de lei. Trenul este 95 si nu exista regio.

Asta asa, doua exemple rapide pe baza ultimelor calatorii.
Astăzi 2 iulie 2014 un bilet întreg,fără rezervare,clasa II-a pe distanţa Sibiu-Bucureşti costă 41,85 lei...Reducerea este de 5,65 lei...

#47
black_dizzy

black_dizzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,270
  • Înscris: 26.07.2007
Unde ai gasit tu pretuirle astea, ca am intrat si eu pe mersul trenurilor tot azi, ca sa nu spun prostii.

#48
Sidorin

Sidorin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,485
  • Înscris: 12.07.2010
La „Mersul trenurilor”,caută cu atenţie,preţul e pentru regio,65 lei e cu regio Sibiu - Braşov şi cu inter regio Braşov-Bucureşti Nord.Nu prea au cum să fie autocarele mai ieftine pentru că transportul pe calea ferată e subvenţionat.De ex. Făgăraş - Braşov e 9,5 lei la regio şi 12 lei în microbuzele înghesuite ale lui Codreanu...

#49
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006

 black_dizzy, on 02 iulie 2014 - 09:40, said:

Bucuresti - Sibiu - toate autocarele au pret cam de 50 de lei. Trenul este 65 (regio).
Bucuresti - Cluj - autocarele au pret cam de 70-75 de lei. Trenul este 95 si nu exista regio.

Asta asa, doua exemple rapide pe baza ultimelor calatorii.
Bucuresti - Sibiu cred ca asa e, nu stiu cum e la autocare. Insa Bucuresti - Cluj l-am facut cu regio (cu schimbari) si am iesit cu mult mai ieftin de 95 de lei sau 70 de lei. Totul e sa nu te grabesti.

Edit: M-am uitat acum, pretul la regio pe ruta Bucuresti - Sibiu e intre 23,75 ron si 47,5 ron, deci mai ieftin decat autocarele alea.

Edited by LunaCrystal, 05 July 2014 - 02:41.


#50
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,259
  • Înscris: 24.01.2008

 LunaCrystal, on 05 iulie 2014 - 02:37, said:

Bucuresti - Cluj l-am facut cu regio (cu schimbari) si am iesit cu mult mai ieftin de 95 de lei sau 70 de lei. Totul e sa nu te grabesti.
WTF ?!...    :w00t:
Regio e fostul Personal, cumva ?  Cat faci pana la Cluj, 3 zile ?  Ca faceam 8 ore cu Rapidu' in tinerete, cand as zice ca CFR-u' mergea mai bine decat azi, nu-i trebuiau 8 ore s-ajunga la Constanta.

#51
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Exact, fostul personal. Am facut vreo 12-15 ore parca. Dar cu pauze de suc/pizza, cu internet pe drum.

#52
LunaCrystal

LunaCrystal

    Clubbing is life!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,505
  • Înscris: 20.10.2006
Iata o comparatie intre transportul feroviar de calatori si transportul cu masina personala.

Avantaje ale trenului:
- este sigur si nu necesita sofer de care sa ai tu grije (poti si dormii sau sta pe net pe parcursul calatoriei, fara sofer)
- este confortabil, avand mai mult spatiu si putand sa te ridici in picioare, poti merge la wc fara sa fie nevoie de oprire
- costurile sunt oarecum fixe, nu prea se pot mari daca faci pana spre exemplu sau daca e incarcat traficul ori apare vreo defectiune
- unele trenuri au vagon restaurant/bar sau de dormit, unde cu mici costuri suplimentare poti avea un confort si mai sporit
- pretul scazut al calatoriilor

Dezavantaje ale trenului:
- trebuie sa fi punctual, sa fi la gara la o anumita ora, nu pleci cand vrei tu unde vrei
- trenul pleaca de la gara si te lasa la gara, deregula trebuie fie sa mergi pe jos pana la gara sau in Bucuresti cu ratb/metrorex
- exista riscul sa ai parte de calatori dubiosi uneori/in anumite trenuri/rute
- e un pic mai greu sa te opresti aproape oriunde vrei sa faci o pauza (intrerupere) de calatorie, ca asa ai tu chef
- e mai greu daca ai de transportat bagaje mari/grele
- reteaua de cai ferate e destul de mica, nu poti merge chiar oriunde cu trenu si chiar nici cu alte mijloace de transport in comun
- unele trenuri nu au prize (functionale)
- e nevoie sa mai platesti un bilet pe portiunile pe care mai iei pe cineva cu tine
- nu prea poti regla caldura/aerul conditionat dupa bunul plac sa nu iti fie nici cald nici frig, decat daca esti cam singur in compartiment/vagon
- nu ai voie sa fumezi, ar putea fi o problema pentru fumatori faptul ca trebuie sa coboare prin statii sa fumeze
- deseori viteza de deplasare e mica, intarzierile mari

Avantaje ale masinii personale:
- mergi cu ea de acasa pana la destinatie, nemaifiind nevoie de alt mijloc de transport, schimbari sau mers pe jos distante mari
- nu cresc cheltuielile in caz ca mai iei 1-3 persoane cu tine, dar oricum sunt mai mari decat in cazul trenului
- e mai usor sa transporti bagaje mari/grele
- poti merge oriunde exista sosea, aproape orice localitate din tara sau zona turistica are sosea, nu accelasi lucru cand e vorba de gara
- poti pleca la orice ora ai chef in calatorie, cu conditia sa aibe cine conduce si poti face usor oricate intreruperi de calatorie
- ai posibilitatea de a folosi priza auto pentru incarcarea diverselor device-uri, nu depinzi de prizele din vagoane
- poti regla caldura/aerul conditionat dupa bunul plac
- e proprietate privata, daca esti fumator poti fuma fara restrictii
- poti pune ce muzica vrei la volum maxim, oricand

Dezavantaje ale masinii personale:
- necesita sofer, deci fie conduci daca poti fie angajezi unul situatie in care costa si mai mult, daca conduci tu altceva nu mai poti face in timpul ala si trebuie sa fi odihnit, altfel e necesar sa te odihnesti intai
- costurile mari
- nu au restaurant/bar/wc
- e obligatoriu sa stai pe scaun tot parcursul calatoriei, deci nu e prea confortabil
- nu ai posibilitatea de a dormi in pat nici macar contracost cum e in cazul vagoanelor cuseta
- necesita o investitie initala consistenta
- exista riscul sa ramai in pana cu vreo defectiune, care pe tine te costa si nu te ajuta nimeni gratis ca in cazul trenului, proprietarea privata are si dezavantaje
- platesti taxe mari, care deseori doar taxele anuale + intretinerea masinii depasesc valoarea cat ai calatori cu trenu km respectivi
- traficul mare in anumite zone in anumite perioade

Cam asta ar fi o comparatie completa intre transportul cu auto personal si tren.

Edited by LunaCrystal, 05 July 2014 - 03:36.


#53
Bursul

Bursul

    alias Petrov, zilier in DE

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 51,463
  • Înscris: 30.10.2003
Pretul scazut al calatoriilor la trenuri? Numai daca calatoreste o persoana singura. Cand sunt sot-sotie, poate si un copil, avantaj masina.

#54
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,851
  • Înscris: 25.01.2007
cum adica nu ai voie sa fumezi in tren?

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate