Mici modificari la pistolul de lipit Radio Progres
Last Updated: Mar 25 2018 18:53, Started by
livius_13
, Jun 11 2014 17:03
·
0
#1
Posted 11 June 2014 - 17:03
Buna ziua tuturor colegilor
Stiu ca s-a mai discutat si in alte topicuri despre pistolul de lipit romanesc si sper ca nu voi fi sanctionat prea aspru ca am mai deschis si eu un topic nou. De fapt vroiam sa rog moderatorii, daca se considera ca ar fi benefic si, bineinteles, in limita timpului disponibil sa fie cumulate toate aceste subiecte intrun singur topic. Am sa prezint si eu cateva mici modificari efectuate asupra acestui "utilaj". Putin offtopic - deoarece se va observa din foto, spun de la inceput ca sunt "fericitul" posesor a doua astfel de pistoale de lipit. 1. Lacuirea transformatorului (bazait = 0). Operatiunea am executat-o prin cufundarea timp de 20 minute a trafo in nitrolac, apoi 3 zile agatat in balcon la uscat. dupa lacuire.jpg 172.21K 606 downloads 2. Acest punct l-am executat de fapt acum vreo 20 de ani. Decuparea capetelor barilor de Cu din secundar pentru inlocuirea sistemului original de prindere a ansei. Avantaje : prindere mult mai ferma, suprafata de contact mai mare (se incinge in 1 sec) si, bineinteles simplificarea operatiunii de confectionare a ansei. decupare secundar ansa montata.jpg 245.94K 645 downloads piesa ansa.jpg 196.62K 581 downloads 3. Si acest punct a fost executat in acelasi timp cu pct. 2. Am folosit microswitch-ul avut atunci la indemana (cel gri), zilele trecute in schimb, am mai cumparat inca 2 buc EV-163143 (4,5 ron / buc). Tragaciul pistolului a ramas acelasi si "calca" perfect pe microswitch. tragaci si microswith.jpg 206.94K 621 downloads 4. La un moment dat am fost curios sa vad care este mai tare : surubul de prindere ori carcasa pistolului. Normal ca surubul a iesit invingator si au rezultat cele 2 minunate gauri in partea de jos pe ambele fete ale carcasei. Rezolvare : ramase de la confectionarea unor standuri pentru boxe, 2 buc "piese de imbinare" mobila. S-au taiat 4 mm din lungimea "piulitei" astfel incat la strangerea surubului sa nu mai fie presata carcasa pistolului in partea de jos pentru a nu se mai crapa si totodata sa fie si estetic (sa vina la fata). Ar fi trebuit taiat/pilit si din surub vreo 2 mm pentru a se infileta pana la capat, dar din motive de "lene" am folosit o saiba. Lucrarea a fost facuta la carcasa celui de-al doilea pistol de lipit. Piesa respectiva se gaseste la orice producator de mobila si costa 0,7-0,8 ron - sunt marimi diferite incepand de la 4 mm pana pe la 10 mm. piesa imbinare pistol.jpg 317.27K 662 downloads 5. Montare condensator pentru eliminarea parazitilor "trimisi" in reteaua de 220V la actionarea microswitchului. Si, bineinteles "in action". final.jpg 123.33K 658 downloads Sper ca aceste mici modificari sa fie folositoare cuiva si astept opinii/sugestii pentru eventualele greseli pe care le-am facut. Stima tuturor. |
#2
Posted 11 June 2014 - 17:31
Am avut demullllllt așa ceva ;-) acum folosesc unul mai comod, tip creion.
|
#3
Posted 11 June 2014 - 17:39
Este adevarat ca pentru anumite aplicatii pistolul romanesc este incomod, greu, etc si, bineinteles ca nu poate fi folosit la SMD sau FET-uri, etc.
Stima |
#4
Posted 11 June 2014 - 17:42
Unii restaureaza masini clasice.
Si eu am avut acest pistol de lipit, primul meu pistol de lipit defapt; imi amintesc cum i-am lipit la mijlocul infasurarii secundare, in spate pe firul gros, un fir de vreun metru terminat cu un crocodil, pe care-l puneam la masa montajului, pentru a nu avea tensiune intre ansa si montajul nealimentat. |
#5
Posted 11 June 2014 - 17:44
livius_13, felicitari!
Poti da mai multe detalii legate de condensatorul ala de la filtraj, adica care-i circuitul si ce valori are? Sper ca nu am suparat cu aceasta intrebare, poate banala pentru unii. Edited by Ciubex, 11 June 2014 - 17:44. |
#6
Posted 11 June 2014 - 18:43
Nu este o intrebare deloc banala, suntem aici sa ne ajutam reciproc.
Condensatorul este recuperat din surse de PC si are o valoare de 0,47uF la 275 V alternativ. (valoarea poate fi intre 0,1uF si 0,47uF - tensiunea in schimb trebuie sa fie de peste 250 V alternativ) --- Este de fapt greseala mea ca nu am mentionat de la inceput. Sper sa se inteleaga schema. Stima condensator pe intrerupator.jpg 7.2K 130 downloads Edited by livius_13, 11 June 2014 - 18:45. |
#7
Posted 11 June 2014 - 18:56
...condensatorul ala nu trebuia pus in paralel cumva dupa microswitch ? ...asa cum este montat prin el trece curent electric datorita reactantei capacitive.
|
#8
Posted 11 June 2014 - 19:18
O cautare pe net a modului de conectare al acestor condensatoare va avea ca rezultat doua variante : cea folosita de mine si varianta in paralel inainte ori dupa microswitch.
Intradevar, prin acel condensator in varianta adoptata de mine, trece curent, functie de pozitia stecherului in priza, astfel ca pe infasurarea pentru bec sunt 4,2V. Pentru a avea efectul dorit (eliminarea parazitilor trimisi in retea la actionarea butonului) condensatorul se monteaza asa cum l-am figurat in schema. La ruperea contactului pe infasurarea trafo apar acele varfuri de tensiune - paraziti. In cazul montarii in paralel condensatorul nu va mai prelua aceste varfuri nedorite. Aceasta varianta de montare se foloseste la electromotoarele de la scutere, motorete, etc. exact pentru eliminarea perturbatiilor. Stima. PS Scuze, pentru ca tensiunea la infasurarea pentru bec sa scada sub 4,2V condensatorul se pune la valoarea de 0,1uF. Edited by livius_13, 11 June 2014 - 19:28. |
#9
Posted 11 June 2014 - 20:05
Eu cred ca acel condensator poate fi eliminat si in locul beculetului se pot pune doua diode led in serie, vor da lumina mai multa si vor consuma mai putin decat beculetul. Se intelege ca dispar si ''parazitii''.
Edited by nico123, 11 June 2014 - 20:09. |
#10
Posted 11 June 2014 - 20:13
Detin si eu un pistol la fel ca asta , si as vrea sa pun in locul becului, led-uri merg 2 inseriate fara alte artfici, daca spuneti ca are 4,2V infasurarea pentru bec
|
|
#11
Posted 11 June 2014 - 20:47
De fapt exprimarea mea lasa de dorit. Adica, bagi pistolul in priza fara sa actionezi butonul si, daca pe condensator ajunge faza retelei, tensiunea masurata pe infasurarea becului este de 4,2V. Daca se intoarce stecherul in priza, nu mai este nici o tensiune.
Tensiuni masurate pe infasurarea becului fara condensator : 1. La pistol 1 : *** cu ansa pusa : * 5,6V - 5,7V *** fara ansa : * 6,2V 2. La pistol 2 : *** cu ansa pusa : * 5,9V *** fara ansa : * 6,2V Varianta de inlocuire a becului cu leduri la care lucrez acum. Am sa postez schema finala si modul de amplasare a ledurilor dupa ce finalizez. Ma gandesc sa pun 2-3 leduri functie de intensitatea luminoasa. schema alimentator publicata.jpg 29.65K 292 downloads Se poate face si ceva mai simplu, cu 2 leduri montate antiparalel la care se inseriaza o rezistenta si o dioda 1N4007. Dezavantajul, sau cel putin mie nu mi-a placut, este acela ca ledurile palpaie datorita faptului ca redresarea se face numai pe o alternanta. Asta a fost si motivul pentru care am optat pentru puntea de diode. nico123 - explica-mi si mie cum pot disparea parazitii daca scoti condensatorul. Parazitii sunt dati la actionarea butonului in momentul in carese face contactul. La mine fara capac pus, la actionarea butonului se vede prin carcasa gri a microswitchului arcul electric ce se formeaza acolo. Stima |
#12
Posted 11 June 2014 - 23:16
Sistemul original de prindere al ansei era oribil.
Al tau desi pare mare este eficient, nu mai ,,fuge '' ansa in sus si in jos |
#13
Posted 12 June 2014 - 05:59
Ai aici cum se pot monta doua leduri ''antiparalel'' fara punte de diode si fara condensator de filtraj.
http://www.niqro.3x....beculet_led.htm Am vrut sa fie o gluma cu ''parazitii'', ledurile nu au nici un efect asupra parazitilor. Adevarul este ca eu nu am vazut arc electric la butonul respectiv si nu am condensatorul acela . |
#14
Posted 12 June 2014 - 07:00
Salut
Din link-ul pe care l-ai postat, daca te vei uita la filmuletul de mai jos vei observa cu ochiul liber "palpairea" led-urilor despre care vorbeam anterior, motiv pentru care (pe mine ma deranjeaza - scuzati repetitia) prefer varianta de redresare a ambelor alternante. Inca o data repet, la mine prin acea carcasa gri se vede clar arcul electric. Probabil ca, daca voi folosi microswicthul cu carcasa neagra nu voi mai observa. Oricum eu verificarea eliminarii "parazitilor" am facut-o cu TV-ul pornit, apasand/eliberand butonul mai rapid (ca la morse - scuze nu am gasit imediat un sinonim, sunt foarte obosit) cu si fara acel condensator. Pentru cine nu doreste sa se complice cu montarea unui astfel de condensator cred (nu am verificat) ca ar putea fi util montarea pe cablu a unui tor/inel de ferita, ca in foto, costa intre 3-5 ron. inel ferita.jpg 33.54K 60 downloads sau mai profi inel ferita1.jpg 8.89K 49 downloads Cu astfel de toruri de ferita montate la ambele capete a cablului de interconectare a boxelor unui sistem Solo 7 pe care il am, "am scapat" sa mai aud in difuzoare un post de radio sau discutiile purtate pe statii ale taximetristilor din fata blocului. Stima |
#15
Posted 12 June 2014 - 09:38
Am avut nenumărate pistoale de lipit cumpărate de pe-afară,dar niciunul nu a fost la fel de bun ca cel românesc făcut de radio progres pe care nu l-aș da la schimb pe nici un alt pistol de lipit.Și eu i-am montat un microswitch,dar montat într-un alt mod,pentru a renunța la butonul original.
Attached Files |
|
#16
Posted 12 June 2014 - 19:04
Buna seara tuturor colegilor
Asa cum am promis am revenit cu schema finala de inlocuire a becului cu led-uri. Sper sa nu se supere nimeni daca ma repet, am preferat varianta asta deoarece nu-mi place acea "palpaiere" a led-urilor. Link-ul furnizat mai sus de colegul nico123 este de asemenea foarte util pentru cei pe care nu-i deranjeaza "palpairea" si functioneaza perfect. Dupa ce voi gasi o varianta optima de pozitionare a montajului in carcasa pistolului voi reveni si cu foto. Sunt destule componente iar spatiul este foarte mic, de fapt este ca un cilindru cu diametrul de 1,5cm si adancimea de 1,7cm. S-au modificat putin valorile componentelor din prima schema, dar, dupa parerea mea paote ramane in aceasta varianta deoarece asigura un flux luminos destul de puternic pentru 3 Led-uri. Am uitat sa precizez ca voi folosi 3 Led-uri albe de 3 mm. Bineinteles ca fiecare poate decide sa foloseasca numai unul ori doua. Precizez ca nu prea am avut alte solutii la capitolul Led-uri deoarece in Braila singurul magazin existent cu componente electronice mai are pe rafturi "doua led-uri si un led" (vorba cuiva). Se poate monta, cu un randament mai mare decat varianta propusa de mine un Led de 1W de 10mm dar in acest caz puntea de diode, dioda zener si rezistenta vor trebui ajustate, puterea acestora nemaifiind suficienta. Am mai facut cateva teste si pe un Led RGB modelul PLCC-6 5050 care era net superior celor rotunde atat din punct de vedere al fluxului luminos situat intre 5000-7000 MCD fata de led-urile albe de 2850 MCD dar mai ales din punct de vedere al unghiului de dispersie a luminii de 120-140° fata de 25° la led-urile rotunde. Din pacate am renuntat momentan la acest proiect tot datorita faptului ca spatiul din carcasa nu-mi permitea amplasarea atator componente, tinand cont de faptul ca ar mai fi fost in plus inca 3 rezistente. Pe viitor, functie de timpul ce-l voi avea am sa incerc amplasarea montajului de alimentare pentru Led in partea de jos (pe maner) a carcasei pistolului, langa acel condensator galben din foto de mai sus. Stima. schema led pistol publicata.jpg 27.93K 215 downloads |
#17
Posted 14 June 2014 - 19:36
#18
Posted 14 June 2014 - 20:24
Da. Corect.
Nu stiu la ce ma gandeam cand am postat -- tensiunea pe secundar cu condensator de 0,47uF este de 0,42V nu de 4,2V. Imi cer scuze pentru greseala. O sa montez cand voi gasi, momentan nu am, un condensator intre 10 si 47 nF. Ce-am avut la indemana a fost de 0,1uF si 0,47uF. Multumesc pentru atentionare. Stima. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users