Honda Civic 2.2 i-cdti
Last Updated: Jul 23 2022 21:56, Started by
Lowrider
, May 28 2014 20:30
·
0
#1
Posted 28 May 2014 - 20:30
Dupa ce am avut romaneasca, nemteasca, frantuzeasca si iar nemteasca, m-am decis sa trec pe japoneza. Am fost fixat de la bun inceput pe Honda Civic, desi sunt convins ca sunt si alte optiuni cel putin la fel de bune sau chiar mai bune.
Initial am fost setat pe motorul de 1.8 benzina, dar ce am gasit aveau deja 180.000+ km. La sfatul unui prieten cu Accord am decis sa incerc si versiunea diesel, chiar daca pare mare la 2204cm3. Trebuie sa recunosc ca m-a fascinat din prima aceasta motorizare, astfel incat n-am mai stat pe ganduri si am luat-o. Dupa 3 saptamani si aprox 1200km facuti cu ea, consumul pe cb este de 5.9%, in conditii mixte: oras atat lejer cat si la ore de varf, autostrada atat mers cu 130km/h cat si reprize de 180-190km/h, cu sau fara tempomat (la viteze de peste 140 nu mai am incredere in tempomat, asa ca il dezactivez si merg pe modul "clasic"; intre 100 si 130 il folosesc insa destul de des). Nu schimb la 5000, dar nici nu merg subturat, asa ca il consider un consum mediu decent pt stilul meu de mers. Pe scurt: - 148.700 km la cumparare - af 2007 - motor diesel 2.2 i-cdti, 140 cai - cutie de viteze manuala, 6 trepte - filtru de particule montat in service Honda (nu a avut initial, primul proprietar i-a montat pt a putea sa se incadreze in norma D4, astfel incat sa poata primi bulina verde in parbriz. De mentionat ca a fost montat inainte de livrarea catre primul proprietar). - verificare inainte de vanzare la ADAC, cu certificat ca totul e ok (desi TUV-ul a fost facut in februarie, am preferat ca pt 84 de euro sa am eu liniste ca totul e in ordine) - verificare istoric revizii la Honda, totul ok - jante aliaj originale Honda pe 16" pt rotile de iarna - jante aliaj originale Honda pe 17" pt rotile de vara (le voi monta sapt viitoare, dupa ce vin gumele noi) - cumparata de la privat (nu cumpar niciodata de la handler masina second-hand - salvez minim 1000 de euro, daca nu mai mult) Voi actualiza acest topic de fiecare data cand va trebui sa bag bani in ea (sper ca nu vor fi multe astfel de "ocazii") sau de fiecare data cand va aparea ceva demn de mentionat. Pozele sunt din weekend, era murdara dupa 150km pe autostrada prin ploaie, vor urma altele dupa ce voi trece pe rotile de vara. Cheltuieli pana acum: - masina - 5500 euro - cauciucuri de vara (Uniroyal Rainsport 2) - 250 euro -> noi, DOT 2012, eliminare stoc, garantie 2 ani. La banii astia au fost cea mai buna oferta de cauciucuri noi, cu un comportament bun pe ploaie/sosea umeda (ploua destul de des in zona asta). Daca ma tin 3 sezoane consider ca si-au scos banii (momentan pe jantele de 17" sunt inca gumele cu care a venit de noua - mai au inca 5mm profil, dar ma zgarie pe creier ideea de a rula cu gume de 7 ani vechime). DSC_9357-1.jpg 192.18K 422 downloads DSC_9365-1.jpg 221.96K 400 downloads |
#2
Posted 28 May 2014 - 20:51
S-o conduci sanatos! Ce-au jantele de pe fata de sunt mai gri decat cele de pe spate?
|
#3
Posted 28 May 2014 - 20:53
Sa o stapanesti sanatos si eu visez de mult la ea dar pe benzina.
|
#4
Posted 28 May 2014 - 20:54
Faina masina. Sa te bucuri de ea.
Totusi pune mai multe poze . |
#5
Posted 28 May 2014 - 20:56
Ma bucur ca scoti consum de 5.9 % pe autostrada cu 130 km/h pe cand eu cu Fr-vul motorul tot de 2.2 icdti consuma circa 7,9 % la aceiasi viteza, dar in rest consuma 5,9 cum spui tu. Totusi chiar daca vorbim de modele diferite, iti recomand o resetare de CB.
Edited by CorneliuRos, 28 May 2014 - 21:01. |
#6
Posted 28 May 2014 - 21:15
sa o stapanesti sanatos.
FR-V are alt motor, nu e acelasi ca pe Civic. Are ceva modificari din soft si alte componente si are DPF din fabrica. Plus ca nu e la fel de aerodinamic. Jantele pe fata sunt mai gri pentru ca sunt mai murdare de praf de placute de frana sfaturi: - verifica regulat culisele de la etrierii de frana, au tendinta sa se blocheze. - sa urmaresti cand apar probleme la saibele de foc ale injectoarelor (pufaituri sub capota, miros de fum, etc) - baga ulei Mobil 5w30 ESP si il schimbi la 12.000 km maxim - cand incepe sa scartaie pedala de ambreaj sa cauti bucse de arculet pedala ambreaj de la Honda Accord. - cand o sa aiba probleme display-ul radio , nu il inlocui, du-l intai la un electronist - valva EGR si tubulatura de admisie se colmateaza cam rau spre 170-200.000 km. De asemenea au fost probleme frecvente cu electroventilul de vacuum ce actioneaza clapeta de admisie. - au fost probleme cu releu de la ambreajul compresorului de AC, cand nu mai cupleaza AC, e primul lucru de verificat. - schimba cureaua de accesorii si rola intinzatorului ( rulmentul se poate depresa din rola si e muuuult mai ieftin decat sa iei tot intinzatorul). la fel si la rola fixa, parca are una. Edited by andrei_221, 28 May 2014 - 21:15. |
#7
Posted 28 May 2014 - 21:19
Multi kilometri fara evenimente! Frumoasa ca orice Civic ...totusi e ceva care ma depaseste: cum explici ca are inca gumele de vara cu care a venit, in situatia in care s-au facut 147 kkm? Sau imi scapa ceva?
|
#8
Posted 28 May 2014 - 21:33
computerul de bord raporteaza un 10% mai putin decat consumul real facut la pompa, asa ca nu sari chiar asa sus de bucurie. am civic 4D, asa ca stiu ce vorbesc. oricum, masina nu consuma mult, mai ales daca nu-i dai talpa.
s-o stapanesti sanatos. Edited by Fane, 28 May 2014 - 21:33. |
#9
Posted 28 May 2014 - 21:41
Fane, on 28 mai 2014 - 21:33, said:
computerul de bord raporteaza un 10% mai putin decat consumul real facut la pompa, asa ca nu sari chiar asa sus de bucurie. am civic 4D, asa ca stiu ce vorbesc. oricum, masina nu consuma mult, mai ales daca nu-i dai talpa. s-o stapanesti sanatos. Si eu parca am observat o eroare cam maricica la ce afiseaza CB-ul fata de realitate. Ma mir, tinand cont ca japonezii sunt taticii electronicii. In plus, la Focus eroarea era insesizabila - undeva pana in 0.5%. |
#10
Posted 28 May 2014 - 22:03
S-o porti sanatos! Din pacate de versiunile diesel nu stiu cam nimic, asa ca o sa-ti urmaresc cu interes jurnalul. Multi km fara probleme!
|
|
#11
Posted 28 May 2014 - 22:58
Lowrider, s-o folosesti cu placere si fara incidente. Baga un update si la plictiseala, nu doar la ucis portofelul - daca se respecta traditia de fiabilitate, n-ar trebui sa postezi prea des in conditiile descrise de tine.
|
#12
Posted 28 May 2014 - 23:39
Ann0nyym0us, on 28 mai 2014 - 20:51, said:
S-o conduci sanatos! Ce-au jantele de pe fata de sunt mai gri decat cele de pe spate? daniel200777, on 28 mai 2014 - 20:53, said:
Sa o stapanesti sanatos si eu visez de mult la ea dar pe benzina. CorneliuRos, on 28 mai 2014 - 20:56, said:
Ma bucur ca scoti consum de 5.9 % pe autostrada cu 130 km/h pe cand eu cu Fr-vul motorul tot de 2.2 icdti consuma circa 7,9 % la aceiasi viteza, dar in rest consuma 5,9 cum spui tu. Totusi chiar daca vorbim de modele diferite, iti recomand o resetare de CB. Oricum, nu sunt maniac dupa consumuri mici. Pretuiesc mai mult placerea condusului, iar daca am treaba clar nu stau dupa consum. Prefer sa consum mai mult un pic si sa-mi fac treaba decat sa intarzii si sa ma laud ca am scos nu stiu ce recorduri de consum. Recorduri ca atunci cand aveam Lupo 1.7 SDI nu mai scot eu veci, asa ca nu ma ambalez andrei_221, on 28 mai 2014 - 21:15, said:
sa o stapanesti sanatos. FR-V are alt motor, nu e acelasi ca pe Civic. Are ceva modificari din soft si alte componente si are DPF din fabrica. Plus ca nu e la fel de aerodinamic. Jantele pe fata sunt mai gri pentru ca sunt mai murdare de praf de placute de frana sfaturi: - verifica regulat culisele de la etrierii de frana, au tendinta sa se blocheze. - sa urmaresti cand apar probleme la saibele de foc ale injectoarelor (pufaituri sub capota, miros de fum, etc) - baga ulei Mobil 5w30 ESP si il schimbi la 12.000 km maxim - cand incepe sa scartaie pedala de ambreaj sa cauti bucse de arculet pedala ambreaj de la Honda Accord. - cand o sa aiba probleme display-ul radio , nu il inlocui, du-l intai la un electronist - valva EGR si tubulatura de admisie se colmateaza cam rau spre 170-200.000 km. De asemenea au fost probleme frecvente cu electroventilul de vacuum ce actioneaza clapeta de admisie. - au fost probleme cu releu de la ambreajul compresorului de AC, cand nu mai cupleaza AC, e primul lucru de verificat. - schimba cureaua de accesorii si rola intinzatorului ( rulmentul se poate depresa din rola si e muuuult mai ieftin decat sa iei tot intinzatorul). la fel si la rola fixa, parca are una. flaviuf, on 28 mai 2014 - 21:19, said:
Multi kilometri fara evenimente! Frumoasa ca orice Civic ...totusi e ceva care ma depaseste: cum explici ca are inca gumele de vara cu care a venit, in situatia in care s-au facut 147 kkm? Sau imi scapa ceva? Fane, on 28 mai 2014 - 21:33, said:
computerul de bord raporteaza un 10% mai putin decat consumul real facut la pompa, asa ca nu sari chiar asa sus de bucurie. am civic 4D, asa ca stiu ce vorbesc. oricum, masina nu consuma mult, mai ales daca nu-i dai talpa. s-o stapanesti sanatos. Ca veni vorba de viteza, am observat ca gps-ul imi arata cu aprox 8 km/h mai putin decat vitezometrul. La Corsa sotiei diferenta e de 4-5 km/h, iar la Xsara Picasso era de max. 2km/h. E normal sa fie diferenta asta? O sa vad ce diferenta arata dupa ce trec pe rotile de 17". DaCosta, on 28 mai 2014 - 22:58, said:
Lowrider, s-o folosesti cu placere si fara incidente. Baga un update si la plictiseala, nu doar la ucis portofelul - daca se respecta traditia de fiabilitate, n-ar trebui sa postezi prea des in conditiile descrise de tine. |
#13
Posted 29 May 2014 - 06:17
Lowrider, on 28 mai 2014 - 23:39, said:
Multumesc frumos! Consumul era informativ, dar nu ma omor sa scot consumuri minuscule. Dupa ce o sa treaca euforia primelor saptamani, probabil ca n-o sa mai vada asa des 180-190, dat fiind faptul ca la 140 de obicei inca simt ca o duc eu pe ea, nu ea pe mine. Si in general respect limitele de viteza, pentru ca imi plac banii mei la mine in buzunar, nu in buzunarul statului. Pe zonele fara limita de viteza merg mai tare, dar cand am limita de 120 stau la 120, cand am limita de 80 stau la 80. Ca veni vorba de viteza, am observat ca gps-ul imi arata cu aprox 8 km/h mai putin decat vitezometrul. La Corsa sotiei diferenta e de 4-5 km/h, iar la Xsara Picasso era de max. 2km/h. E normal sa fie diferenta asta? O sa vad ce diferenta arata dupa ce trec pe rotile de 17". masina e f. fiabila, eu pana acu la 45k km n-am avut nici o problema. e posibil sa-ti faca o mica problema cu ridicatul geamului de la sofer pe impuls cand ploua afara, dar se rezolva cu un pic de vaselina siliconica pusa pe cheder. eu am benzinara, dar din care stiu si diesel-ul e f. reusit. altceva nu stiu ce sa-ti mai spun. |
#14
Posted 02 June 2014 - 14:18
Sa o stapanesti sanatos fara evenimente rutiere.
Sunt curios cat este un schimb de consumabile! |
#15
Posted 22 July 2014 - 23:17
Update 154000 km.
Unul din cauciucurile comandate initial avea o galma, asa ca dupa o discutie telefonica avuta cu vanzatorul le-am returnat si am obtinut o reducere de 15 euro/cauciuc pentru niste Hankook Ventus V12 evo2 (pretul pe site era 90 euro, am platit 75 euro/buc). Socul a fost cand am fost sa le montez si echilibrez: 140 euro. Am decis ca tot ce fac eu ca si intretinere / reparatii sa le prezint aici sub forma de mini-tutorial, eventual cu poze (bineinteles daca am si telefonul incarcat - una din problemele mele constante). La 150.000km am facut schimbul de ulei. Initial am vrut sa merg in service Honda, dar dupa ce am cerut o cotatie si mi-au varat sub nas o oferta de 150 de euro, am zis ca mai bine il fac eu. Necesar de piese si unelte: - filtru de ulei, cod 15430-RSR-E01. Pe original era vreo 16 euro, am cumparat echivalentul Mann cu 7.5 euro. In teste filtrul Mann a iesit cam la fel cu cel original, asa ca ar trebui sa fie ok. - saiba pt surubul de la scurgere, cod 94109-14000. E o saiba pt surub de 14, desi capul surubului e de 17. Pret 0.5 euro - cheie de filtru, Laser 3117 , 8 euro - ulei 5w-30 Mobil 1 Formula ESP full sintetic, 6 litri - 52 euro - adaptor 1/2" - 3/8" (de la cheia dinamometrica la cheia de filtru) - 8 euro - cheie dinamometrica, cheie cu clichet si cheie fixa - dotare proprie Total 76 euro. Schimbul de ulei in sine e foarte simplu si se face de preferat cu motorul cald: se ridica masina pe cric (am ridicat din dreapta, ca sa stea baia de ulei aplecata spre coltul de scurgere), se scoate filtrul vechi din carcasa (cand ridicam capota, filtrul se afla in partea stanga inferioara a motorului, e un capac negru), se inlocuiesc cele 3 garnituri de cauciuc, se scoate cartusul de hartie afara (trebuie tras de el in lungul axului), se pune noul cartus in carcasa, se monteaza la loc si se strange cu cheia dinamometrica la 25Nm, se desface busonul de ulei de sus, apoi sub masina se desface scutul, se da drumul la ulei sa se scurga, cand e gata se pune saiba noua, se strange surubul la loc (teoretic 39Nm, dar nu-mi intra cheia dinamometrica acolo, asa ca am strans la mana, la bunul simt), se toarna primii 5 litri de ulei, se da o cheie, se verifica sa nu curga pe la surub/saiba, se monteaza scutul la loc, se da jos de pe cric, se opreste motorul si se completeaza pana ajunge la max la joja (intra 5.9 litri de ulei). Ultimul pas, evident, se pune busonul la loc Am rezolvat si oglinda pasagerului (am observat ca nu se mai plia cand parcam). In reprezentanta imi cereau 89 euro pt mizeria aia de piesa ce teoretic trebuie inlocuita. Dupa ce am sapat un pic pe civinfo, am aflat ca rezolvarea e extrem de banala, dureaza 15-20 min cu tot cu demontarea carcasei oglinzii, iar costul piesei de schimb (polyswitch 0.3A, cod RXEF030) e nici mai mult nici mai putin decat fabuloasa suma de 0.35 euro. N-am gasit aici, a trebuit sa comand din Anglia, dar chiar si cu transport, am iesit sub 1 euro/polyswitch. 20140628_212059.jpg 268.03K 120 downloads Rezolvarea e simpla: 1. se demonteaza carcasa (recomand aducerea sticlei oglinzii pe o pozitie extrema, astfel incat sa se poata baga degetele sau o surubelnita sub ea, apoi se trage usor - iese imediat din clipsuri. Dupa aceea accesul la cele 3 clipsuri ale carcasei e extrem de facil). 2. se decupleaza piesa care contine polyswitch-ul 20140622_153114.jpg 237.65K 112 downloads 20140622_153120.jpg 224.07K 104 downloads 3. se sapa in jurul polyswitch-ului cu o surubelnita pana sunt piciorusele libere, se rupe capul polyswitch-ului vechi, se scurteaza picioarele celui nou si se lipesc de picioarele celui vechi (ramase pe pozitie). 20140622_155154.jpg 252.67K 103 downloads 4. se monteaza temporar pentru proba si daca functioneaza se pune totul la loc cum era (mare grija la cabluri, recomand o poza inainte de a scoate piesa neagra, pentru a putea mai apoi ruta cablurile pe pozitia corecta). 20140628_210749.jpg 143.01K 104 downloads 20140628_210942.jpg 165.62K 151 downloads 5. se monteaza carcasa la loc, oglinda si gata. 89 de euro salvati. Si ultima chestie, am curatat si EGR-ul. Din nou, o treaba extrem de simpla. Piesele le-am comandat de la reprezentanta, au fost 20 de euro impreuna. E vorba de 2 garnituri, coduri 18715-RSR-E01 & 18722-RBD-E01. Pentru treaba asta e nevoie doar de chei de 14 (cu clichet, fixa) si eventual o teava cu care sa se faca parghie cand se dau jos suruburile si piulitele, in cazul in care nu se lasa convinse asa usor. Pasi: 1. se desface piulita de la suportul pentru joja de ulei (va fi util in momentul cand vom scoate egr-ul) 2. se scot cele 2 suruburi scurte de dedesubt - spatiul e extrem de limitat, iar cineva cu maini mari o sa aiba mari greutati in a le desface (citisem pe civinfo ca unii au dat toata fata jos - o idiotenie), dar cedeaza pana la urma 3. se scot cele 2 piulite din partea dreapta cum ne uitam la motor 4. se scot cele 2 suruburi lungi din partea stanga cum ne uitam la motor 5. se scoate furtunasul de sus, de preferat din capatul dinspre motor. La capatul dinspre valva e destul de fragil si o dati in altele. 6. se scoate tot ansamblul respectiv si se curata atat "teava" EGR-ului cat si admisia in blocul motor (mare atentie sa nu scapati mazga in blocul motor, ca ati rupt-o-n fericire). Inainte de curatare, EGR la 150.000km 20140705_102939.jpg 217.03K 190 downloads Admisia inainte de curatare 20140705_103030.jpg 206.81K 180 downloads Admisia dupa curatare 20140705_105933.jpg 271.8K 208 downloads Eu am folosit o lingurita pt a curata mazga, a functionat perfect Dupa curatare se monteaza garniturile noi, se pune valva la loc, se pun suruburile si piulitele, se pune furtunul la loc (nu uitati de el pt ca altfel o sa faca urat cb-ul), se da o cheie, se verifica sa nu aiba scapari de gaze si gata. Asta a fost tot. Max 1h toata treaba. Ca si recomandare, ar trebui lucrat cu manusi de protectie, pt ca mazga aia odata intrata in maini greu se mai scoate (valabil si pt schimbul de ulei). Consumul pe ultimii 3500km (70% autostrada, restul oras) este de 6.1 pe cb, in conditiile in care nu am tinut chiar deloc sa scot vreun record de consum (pe autostrada am mers si cu 202km/h si cu 130km/h, in oras am prins si trafic bara la bara). Costuri pana in acest moment: - cauciucuri de vara + montaj: 440 euro - schimb ulei la 150.000km - 76 euro (inclusiv scule care vor fi folosite la urmatoarele schimburi de ulei) - reparatie oglinda pasager - 1 euro - garnituri EGR - 20 euro Total: 537 euro Cand mai am noutati, revin. civic4.jpg 163.46K 198 downloads civic1.jpg 198.44K 156 downloads civic2.jpg 230.12K 214 downloads 20140721_190832.jpg 177.8K 227 downloads |
|
#16
Posted 23 July 2014 - 12:07
Frumos, imi place ca se lucreaza pe partea de diy. Egr-ul era bine daca il blindai la partea dinspre evacuare, aveai ulei si admisie curate si dupa multe mii de km.
Multi km fara probleme in continuare! |
#17
Posted 23 July 2014 - 12:22
Frumos ca faci o gramada de lucruri singur..mai ales chestia cu oglinzile, tot respectul - cred ca ar trebui sa o fac si eu dar nu stiu unde gasesc acele polyswitch-uri.
|
#18
Posted 23 July 2014 - 18:55
Marius3k, on 23 iulie 2014 - 12:07, said:
Egr-ul era bine daca il blindai la partea dinspre evacuare, aveai ulei si admisie curate si dupa multe mii de km. Si ar mai fi si problema TUV-ului: daca eu fac asta, nu-si dau seama? Si trec testele de gaze daca anulez EGR-ul? Ca daca sunt totusi mai multe avantaje decat dezavantaje, poate iau in calcul si posibilitatea asta... flaviuf, on 23 iulie 2014 - 12:22, said:
Frumos ca faci o gramada de lucruri singur..mai ales chestia cu oglinzile, tot respectul - cred ca ar trebui sa o fac si eu dar nu stiu unde gasesc acele polyswitch-uri. Am observat ca englezii au preturi f bune pentru piese. Cel putin pe piese originale Honda, Coxmotorparts (dealer Honda) are preturi cu aprox 20% mai mici decat dealer-ul de aici. Pentru revizia de 160.000 ("revizia mare") vreau sa cumpar kit-ul de revizie de la ei. Am intrebat pt comparatie aici si aceleasi consumabile ajungeau la aprox 112 euro. Chiar si cu taxe de transport, tot ies mai ieftin daca le comand din Anglia. Daca vrei sa-ti repari singur oglinda, go ahead, ai sa razi la sfarsit cand ai sa vezi cat de simplu a fost. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users