Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Mp5 player auto

Nu-mi vede pc-ul telefonul

Expresor Breville defect
 [Embedded] Cum fac ca userul sa d...

Recomandare priza inteligenta

Probleme cu un template wordpress

A inceput producția primei m...
 Kumm - Sa nu spui nimanui

Un string - doua invertere

She Said (2022)

Cum procedez cu un vecin care m-a...
 Curațare PC-uri vechi multin...

La multi ani @Robert201!

La multi ani Romania!

La multi ani @Forumului Softpedia...
 

Incasare bani - PFA

- - - - -
  • Please log in to reply
152 replies to this topic

#91
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,353
  • Înscris: 24.02.2006

View PostMrDerpson, on 07 mai 2014 - 19:32, said:

...............
Mi se par importante acele decizii de impunere care am inteles ca se trimit acasa (cu cat ai de platit). Daca eu nu primesc alea, de unde sa stiu cat am de platit?
Sunt curios daca exista ceva sistem online ca sa verific.

nu exista nimic online.
deciziile de impunere sunt importante pentru tine (daca vrei vreun credit sau ceva de genul asta). poti oricand sa te duci la anaf si sa ceri un duplicat al deciziei de impunere, iar la casierie cand te duci sa platesti oricum dai doar buletinul (ei calculand atunci si eventualele penalizari, care evident ca nu pot fi trecute in decizie).

#92
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Imi poate recomanda cineva un program ieftin si bun pentru facturi?
In principiu ma intereseaza sa fie in formatul admis de lege + sa pot scoate casuta cu TVA, sa fie in engleza si sa le pot salva ca sa le scot la imprimanta si sa trimit prin email.

#93
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
Poti sa-ti faci tu un sablon in MS Office / LibreOffice.

#94
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Hmm, am o nelamurire.

Pe invoice eu trebuie sa trec suma in EUR (oamenii ma platesc in EUR), dar eu cred ca pot inregistra in contabilitate doar in RON.
Asadar, cred ca solutia ar fi sa trec intre paranteze si suma in RON, iar undeva sa fie trecut cursul BNR din ziua in care emit factura?

Acum vine partea interesanta.
Sa zicem ca emit factura azi, suma 100 EUR (443.28 RON, curs bnr 12 Mai 2014), iar oamenii imi platesc cei 100 EUR peste 5 zile. Evident ca eu voi primi in cont o alta suma in RON fiindca acel curs va fi diferit, sa zic ca voi primi 446 RON.
Eu cum inregistrez in acest caz?


PS: a, am uitat sa spun mai devreme ca e gata cu PFA-ul, azi am fost si mi-am luat actele - deci oficial sunt autorizat. :) Am trecut si pe la banca, mi-am facut si contul bancar pentru PFA. Acum incerc sa trimit prima factura, iar saptamana viitoare o sa trec si pe la ANAF ca sa depun declaratiile & co.

Edited by MrDerpson, 12 May 2014 - 20:25.


#95
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Si inca o chestie.
Voi, care aveti PFA, cat ma sfatuiti sa declar in 220 ca venit estimat?

Eu stiu cat o sa castig luna de luna, deci as putea sa fac o estimare 90% corecta, insa nu pot sa stiu 100% ce se va intampla in viitor, daca nu cumva nu voi mai incasa bani in restul anului. s.a.m.d. Asadar, ma gandeam sa declar o valoare mai mica, sa zicem doar 50% din cat cred ca o sa castig, iar anul viitor o sa specific in 200 cat am realizat cu adevarat si o sa platesc diferenta.

Nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun, dar m-as simti mai "safe" stiind ca "la o adica", daca peste 2-3-4 luni nu mai am venituri, o sa pot sa platesc acele impozite la o valoare putin mai mica.

E vreo problema daca procedez asa? Adica, daca eu o sa scriu anul viitor in 200 la venituri realizate o suma mai mare de 2 ori fata de cea estimata in 220, o sa am penalizari sau doar o sa platesc diferenta de impozit si gata?
Presupunand ca fac asa, banuiesc ca la anul nu mai trebuie sa depun declaratia 220 din nou - nu? Pot sa folosesc aceeasi "strategie"? :)

Multumesc!

#96
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Declari o suma mai mica, iar la anul, se face regularizare.
Poti sa declari mai putin de 50%, insa sa ai grija ca daca produci mai mult, sa iti tii bani pt impozite deoparte, sa nu ramai cu gaura.

#97
Deria_Leena26

Deria_Leena26

    WYSIWYG

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,650
  • Înscris: 11.05.2006

View PostMrDerpson, on 12 mai 2014 - 20:50, said:

Si inca o chestie.
Voi, care aveti PFA, cat ma sfatuiti sa declar in 220 ca venit estimat?

Eu stiu cat o sa castig luna de luna, deci as putea sa fac o estimare 90% corecta, insa nu pot sa stiu 100% ce se va intampla in viitor, daca nu cumva nu voi mai incasa bani in restul anului. s.a.m.d. Asadar, ma gandeam sa declar o valoare mai mica, sa zicem doar 50% din cat cred ca o sa castig, iar anul viitor o sa specific in 200 cat am realizat cu adevarat si o sa platesc diferenta.

Nu stiu daca intelegeti ce vreau sa spun, dar m-as simti mai "safe" stiind ca "la o adica", daca peste 2-3-4 luni nu mai am venituri, o sa pot sa platesc acele impozite la o valoare putin mai mica.

E vreo problema daca procedez asa? Adica, daca eu o sa scriu anul viitor in 200 la venituri realizate o suma mai mare de 2 ori fata de cea estimata in 220, o sa am penalizari sau doar o sa platesc diferenta de impozit si gata?
Presupunand ca fac asa, banuiesc ca la anul nu mai trebuie sa depun declaratia 220 din nou - nu? Pot sa folosesc aceeasi "strategie"? Posted Image

Multumesc!

Poti linistit, n-o sa ai nicio penalizare, important este sa platesti impozitul. Eu am trecut 1.200 de lei, de data asta, anul trecut am trecut 800, acum doi ani, vreo 500. Am platit impozitul anticipat (o sa-l platesc luna viitoare si pe cel pentru anul asta), dupa care, in anul urmator, am platit diferenta.

Grija mare si la contributiile sociale - sanatate, pensii, somaj! Pensia e cea mai naspa, daca ai si contract de munca undeva, indiferent de norma, nu mai platesti pensii pentru PFA, daca nu, te usuca lunar.

View PostMrDerpson, on 16 aprilie 2014 - 17:12, said:



Factura - invoice-ul pe care trebuie sa i-l trimit lor pentru a efectua plata. Trebuie sa fie specificate urmatoarele:
- numele meu;
- adresa mea;
- serviciile pe care le-am prestat (trec "consultant" + eventual codul CAEN);
- perioada 15 Martie - 15 Aprilie;
- suma de plata pentru acea perioada: X EUR
- datele bancare - unde sa-mi transfere banii

Atat. Nu trebuie niciun CUI.

Ba da, trebuie, pentru Finantele din Romania. Si firma de dincolo are cod fiscal, conform legislatiei de acolo.

Trebuie sa depui 220 si la anul.
Atat 220 pentru 2015, cat si 200 pentru 2014 se depun pana la data de 25 februarie 2015.

Intereseaza-te daca ai vreo treaba cu declaratia 390 A sau B.

#98
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

View PostMrDerpson, on 12 mai 2014 - 20:24, said:

Hmm, am o nelamurire.

Pe invoice eu trebuie sa trec suma in EUR (oamenii ma platesc in EUR), dar eu cred ca pot inregistra in contabilitate doar in RON.
Asadar, cred ca solutia ar fi sa trec intre paranteze si suma in RON, iar undeva sa fie trecut cursul BNR din ziua in care emit factura?

Acum vine partea interesanta.
Sa zicem ca emit factura azi, suma 100 EUR (443.28 RON, curs bnr 12 Mai 2014), iar oamenii imi platesc cei 100 EUR peste 5 zile. Evident ca eu voi primi in cont o alta suma in RON fiindca acel curs va fi diferit, sa zic ca voi primi 446 RON.
Eu cum inregistrez in acest caz?


Stie cineva?

Multumsc

#99
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
In contabilitate se inregistreaza ambele monede. Valuta se stinge normal iar leii se regularizeaza la fiecare final de luna, rezulta si cheltuieli sau venituri din diferentele de curs valutar.

#100
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Care e diferenta dintre
Cod Unic de Inregistrare
Cod de Identificare Fiscala
Cod Unic de Identificare


Pe documentele pe care le-am primit de la ornc este trecut doar "Cod unic de inregistrare", un cod format din 8 cifre. Problema e ca pe toate site-urile unde am incercat sa-l verific, imi apare ca este invalid.
Pe factura trebuie trecut doar acesta sau trebuie sa obtin si acel CIF de undeva?

#101
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
Toate denumirile refera acelasi lucru, unele-s vechi/mostenite.
Pe factura mai ai si F-ul la "Numar ordine Registul Comertului".
Dupa ce ai actele mergi la ANAF pt. luarea in evidenta din punct de vedere fiscal.

Edited by neagu_laurentiu, 14 May 2014 - 16:31.


#102
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012

View Postneagu_laurentiu, on 14 mai 2014 - 16:25, said:

Toate denumirile refera acelasi lucru, unele-s vechi/mostenite.
Pe factura mai ai si F-ul la "Numar ordine Registul Comertului".
Dupa ce ai actele mergi la ANAF pt. luarea in evidenta din punct de vedere fiscal.

Nu pot emite factura pana nu sunt luat in evidenta de ANAF?

Voiam sa emit o factura azi/maine si sa merg la ANAF saptamana viitoare (am inteles ca trebuie sa merg in max 15 zile) pentru a fi luat in evidenta, a depune toate declaratiile etc.

#103
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
Poti emite factura chiar daca nu ai fost la ANAF, actele de la Registrul Comertului sa le ai iar acolo e trecuta data de cand poti functiona. Dar tot trebuie sa ajungi la ANAF.

Edited by neagu_laurentiu, 14 May 2014 - 17:19.


#104
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Hmm, informatii diferite peste tot.


Pe scurt, cand merg la ANAF, ce declaratii trebuie sa depun?

220 trebuie sigur
600 trebuie sigur

010 - am inteles ca nu trebuie
070 - trebuie

Poate sa-mi confirme cineva pentru ultimele 2?

De asemenea, ce sunt obligat sa cumpar si sa prezint la ANAF? Registru de incasari si plati, registru de inventar si registru unic de control?
Sunt obligat sa-mi cumpar facturier si chitantier daca nu voi avea nevoie de ele? O sa-mi fac facturile pe pc.

Edited by MrDerpson, 14 May 2014 - 17:22.


#105
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
Primele doua  declaratii trebuie.
Reg de incasari si plati, reg unic de inventar.
Facturile le poti face pe net, da, nu mai e nevoie de altceva.

Vezi ca trebuie sa faci stampila, in caz ca nu ai facut deja.
Am pierdut sirul povestilor. Asta se face dupa ce ai ridicat actele si ai CUI.
Stampila se face cu actele doveditoare la tine.

#106
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 39,840
  • Înscris: 30.07.2003
010 nu are treaba, ai descrierea la ANAF pe site.
070 e inregistrarea primordiala.
Da' asta-i ultima ta problema, ce-ti da aia completezi.

#107
-Diana-

-Diana-

    Happy Zone

  • Grup: Moderators
  • Posts: 19,495
  • Înscris: 06.10.2012
070?
Eu am inregistrat doar 220 si 600.

#108
MrDerpson

MrDerpson

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,471
  • Înscris: 09.09.2012
Cu 070 sunt in plop.

Unii zic ca trebuie, altii ca nu.
Ideea e ca la inregistrare in ornc, pe acea anexa, mie mi s-a spus sa semnez si sa trec data, atat. Cu alte cuvinte, eu n-am specificat acolo cum sa-mi platesc impozitele, anual, trimestrial, daca-s platitor de TVA sau nu etc.

Eu daca ma duc la anaf si depun doar 220 si 600, de unde stiu aia ca eu vreau sa platesc trimestrial? Vad ca pe 220 nu e niciun loc unde poti sa specifici acest lucru. Posted Image

Sincer, n-am incredere in cei care lucreaza la ANAF.
Pana sa ma hotarasc sa-mi fac PFA-ul, am sunat de n ori la ANAF si 3 persoane mi-au spus 3 lucruri diferite.
D-asta vreau sa am o idee asupra lucrurilor pe care trebuie sa le declar acolo, asta ca sa-i iau la intrebari in cazul in care vad ca ma pun sa fac lucrurile diferit.

Edited by MrDerpson, 14 May 2014 - 19:17.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate