Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Casa BCA Bucuresti
Last Updated: Apr 12 2018 18:54, Started by
CiubotariuS
, Mar 07 2014 22:28
·
0
#1
Posted 07 March 2014 - 22:28
Salutare tuturor!
Dupa un an de avizari, expertize, autorizari, studii si acorduri, încep luna viitoare construirea unei case, mai exact, continui dupa alt proiect o casa inceputa cu ceva timp in urma, fara autorizatie, de catre fostul proprietar. Suprafata mica a terenului ( 9.8 x 20 ), pozitionarea constructiei existente, limitele si retragerile impuse de Primarie prin certificatul de urbanism au dus la compromisuri in ce priveste suprafata (mica) a incaperilor si-n ce priveste conturul constructiei rezultate. Lucrurile asa stau si din punctul asta de vedere nu se mai poate schimba nimic. Constructia finala va avea o amprenta de 65mp, P + E + pod, din BCA. Constructia existenta: - are 31 mp (o bucatarie, o baie, o camera tehnica), placa peste parter si scara pana pe placa (mai trebuiesc trei trepte spre sol). - este din BCA de 24, - are 14 stalpi 25x25, armati 4Ø14, din care 2 armati 4Ø18 si 2 sub scara - etrieri –Ø8 - placa cu calareti (nu cu plasa) – mustati placa Ø10 - grinzi ascunse cu 4Ø18 si etrieri Ø8 , din care cea transversala se va continua. Casa va fi continuata conform proiect (aproximativ). Anexez planuri: Attached FilesEdited by CiubotariuS, 07 March 2014 - 22:36. |
#2
Posted 08 March 2014 - 01:25
Sper ca nu ai cumparat B.C.A.-ul ..In zona Bucuresti nu e permis constructia decat parter...Daca nu ai cumparat B.C.A.-ul cumpara GVP -caramida cu goluri verticale.Bafta
|
#3
Posted 08 March 2014 - 03:22
Nu am cumparat, inca, BCA, nu stiu catre ce sa ma orientez: Prefab ori Somaco (exclus Ytong).
Voi ramane la BCA. Rezistenta are "avizat spre neschimbare" - ISC., dar nu din pricina portantei raman eu la BCA (BCA - ul are si el portanta lui), ci din pricina confortului termic, a masei si a usurintei de contruire si "modelare". Vor fi ceva abateri de la proiect. Voi continua cu BCA de 35, stalpi de 35, constructie pe cadre, chiar daca usoara. Constructia inceputa este si ea tot pe cadre, chiar daca are stalpi de 25 x 25. Ma gandesc sa fie stalpi de 4Ø16, , iar la fundatie + elevatie 6 Ø16 (in loc de Ø14) si 8Ø14 (in loc de Ø12), desi cred ca am prea mult fier pentru o constructie usoara.. Placa imi pare supraarmata, iar pentru zidurile despartitoare de pe placa voi avea nevoie doar de 1 mc BCA. Acoperisul este si el usor, din tabla, iar plafonul de peste etaj va fi din lemn. La fel si cei doi stalpi de la etaj, tot din lemn. Deci, nu va fi o sarcina prea mare pe placa. Si stalpii imi par cam multi (din 2 in 2 m), dar, asta e (!!!), voi pune doar patru stalpi la vestibul, in loc de sase. Betonul este C16/20 (B250) la fundatie, in rest C20/25 (B330) inclusiv la placa de peste parter. Aduce a buncar. |
#4
Posted 08 March 2014 - 11:05
Succes! Va iesi ceva frumos, mie nu mi se pare deloc ca aduce a buncar!
Cred ca e mai dificil sa extinzi decat sa construiesti de la zero. |
#5
Posted 08 March 2014 - 13:37
Multumesc mult, Daleen, bafta si tie!
Multumesc de incurajare, dan_4. Edited by CiubotariuS, 08 March 2014 - 13:42. |
#6
Posted 08 March 2014 - 23:56
Prietene m-am uitat acum la detaliul de fundare...si cu parere de rau iti spun ca cine ti a facut fundatiile e nebun... Si nu glumesc ..Nu poti pune sub nici o forma balast sub fundatii... Deci e o panarama mare de tot...Eventual un beton B100 poti turna, un bloc de beton simplu...Deci inca o data .... e o aberatie... Tu ar trebui sa compactezi balastul sa ajungi la un Pconv de 200 kpa ... Se practica balast sub fundatii doar cand fac o perna de balast sub toata constructia... Oricum tu nu vei reusi niciodata sa compactezi balastul ala cum trebuie si de aici o sa ti apara fisuri in pereti datorita tasarilor diferentiate...E o panarama de om cine ti a dat asa fundatie..Zii sa ti zica gradul de compactare ca nu e treut pe plansa.E o rusine..Si inca ceva tu construiesti in zona bucurestiului..E zona seismica si se armeaza diferit de ce a pus el balastul ala...Fundatiile trebuie sa se incastreze in terenul de fundare ...ori ce ai acolo e prima oara cand vad.
Edited by dan_4_you2003, 08 March 2014 - 23:58. |
#7
Posted 09 March 2014 - 02:34
Ai dreptate. Si eu am anumite semne de intrebare in ce priveste proiectul, de-aia am postat DDE integral, sa aflu si alte pareri.
Nici perna de balast nu pot pune, fiindca eu continui o constructie, o extind pe latime cu 3 m, nu pot sapa aproape de fundatia existenta. Constructorul spune sa-i pun, totusi, sub fundatie, un strat de balast, 30 - 50 cm, pe care sa-l compacteze bine. Mai am de sapat vreo 20 ml de fundatie. Edited by CiubotariuS, 09 March 2014 - 02:39. |
#8
Posted 09 March 2014 - 09:20
Salut, o sa-ti scriu aici nu pe PM Eu am facut o casa anul trecut si din cauza timpului scurt de constructie si lipsa timpului nu am facut un jurnal de constructie. Am vazut ca esti interesat de bca, aici pe forum o sa gasesti o mare polemica la capitolul BCA vs GVP. Casa eu am facuto pe piloni la fundatie, iar structura de rezistenta e pe cadre si cu placa de beton peste parter. Casa este doar pe parter dar s-a calculat rezistenta sa mai tina un etaj si o mansarda daca vreau sa ma extind pe viitor. Stalpii au fost de 30x30 iar bca-ul exterior este de Ytong A+ de 40 cm, asta mi-a permis sa imbrac stalpii pe exterior cu 10 cm de polistiren si peste tot ansamblul asta(inclusiv peste bca) am pus 10 cm de polistiren grafitat de 10 cm, asa ca stalpii de beton au pe exterior un 20 cm de polistiren. Vreau sa-l contrazic pe dan_4_you2003 chiar daca se va supara dar anul trecut in acelasi timp cu mine s-au facut vreo 4 blocuri in Prelungirea Ghencea unul mare de 10 etaje in fata Cartierului Latin numai din bca de la Ytong pe structura de cadre. Nu cred ca este interzis sa se construiasca cu bca in Bucuresti atata timp cat structura de rezistenta a casei/blocului este pe cadre. Din cate stiu eu cand ai structura de rezistenta pe cadre poti pune orice material la pereti nu e obligatoriu caramida. Sunt avantaje si dezavantaje la bca la fel este si la caramida GVP dar eu nu am fost convins de caramida cu goluri ca structura portanta deoarece la forfecare din cauza golurilor caramizii ea inevitabil se va crapa. Daca se va folosi caramida plina zidita pe doua randuri atunci da sunt de acord ca acel zid va fi portant. De izolat sigur bca-ul va izola mai bine decat GVP dar eu nu cred ca tine ca si bca-ul are portanta lui, este foarte mica asa ca la bca portanta nici nu se ia in calcul de un structurist iar la caramida cu goluri se ia in calcul o valoare in functie de specificatiile producatorului. Al doilea aspect important la ziduri sunt puntile termice. Eu am ales Ytong deoarece pe langa N/F se zideste cu mortar special in strat subtire cam 3 mm are la final, daca zidesti clasic bca-ul cu mortar de 1-2 cm vei avea punti termice foarte mari si avantajul bca-ului ca material izolator bun cam dispare. Incearca sa nu te zgarcesti la structura de rezistenta si la bca sau GVP la constructia la rosu deoarece sa repari sau inlocuiesti nu vei putea prea usor sau ieftin. Eu nu cred ca am dat prea mult pe Ytong, l-am luat cu programul casa la galben si am primit un pret bun cu tot ce era necesar adica transport la santier, mester de la ei care a facut instructajul zidarilor, masina de taiat electrica, unelte (au un piepten cu care pui mortarul in strat egal pe toata suprafata) ,un sac de adeziv pentru fiecare palet ( a fost suficient nu am mai cumparat in plus) plus ca am folost si buiandrugi tot de la ei ca am fost obsedat sa nu am punti termice Cu toate astea nu cred ca am dat mai mult cu 10% decat alt sistem de bca ceea ce mi s-a parut ok pentru ca mie mi s-a parut sistemul cel mai complet fata de alti producatori de bca. O sa pun o poza cu casa dupa ce a fost zidita sa vezi despre ce este vorba, jos pe soclu am pus extrudat de 5cm iar peste pereti pana sus polistirenul grafitat de 10 cm. Sper sa-ti fie de ajutor , succes la constructie
Attached Files |
#9
Posted 09 March 2014 - 15:49
CiubotariuS, on 09 martie 2014 - 02:34, said: Constructorul spune sa-i pun, totusi, sub fundatie, un strat de balast, 30 - 50 cm, pe care sa-l compacteze bine. Mai am de sapat vreo 20 ml de fundatie. |
#10
Posted 09 March 2014 - 16:34
Multumesc pentru interventia ta, ionutvladoiu.
Ma intereseaza opiniile celor care au construit cu BCA. Si eu am obsesia puntilor termice. Intentionez sa fac zidaria cu un mortar cel putin la fel de “cald” ca BCA-ul, daca lucrul asta este posibil si daca sistemul este viabil. Daca acel adeziv (mortar pentru BCA) nu este un bun liant si lucrul asta a fost probat de catre beneficiar, atunci renunt. Edited by CiubotariuS, 09 March 2014 - 16:36. |
|
#11
Posted 09 March 2014 - 21:27
@ionutvladuoiu..Eu nu ma supar deloc daca sunt combatut cu argumente..... Dar din pacate nu prea sunt combatut....La cadre poti sa pui termopan peste tot nu conteaza inchiderile din ce sunt facute ,rezistenta cladirii fiind cadrele de beton armat..... Aici i am spus domnului ca nu e bine sa construiasca cu B.C.A pentru ca eu sunt sigur dupa cum e armat stalpul - ca structura este de tip dual...cadru+zidarie portanta... Deci B.C.A nu e interzis la cadre....(la cadre cum am zis mai sus inchiderile nu conteaza din ce le faci...poti pune rigips) ,in schimb la zidarie portanta (zidarie antiseismica)-conteaza.Deci sfatul e sa cumperi zidarie cu goluri verticale.....
Sfatul meu e sa nu pui balast sub fundatie pentru ca nu o sa ti l compacteze corect si o sa ai probleme- cumpara un B100 vezi cat e si pune in loc de balast.Bafta. B.C.A -la structuri cu zidarie portanta, in zona Bucuresti nu merge decat parter. axul c, sirul 3 mai baga un stalp acolo.. Edited by dan_4_you2003, 09 March 2014 - 21:11. |
#12
Posted 09 March 2014 - 21:38
Nu cred ca exista ceea ce vrei tu , "mortar cald". Mortarul este bazat pe ciment si alti lianti in functie de ce trebuie sa faca asa ca va deveni punte termica.Eu unde am avut puntile termice cele mai mari adica la soclu, stalpi si grinzi exterioare le-am placat cu polistiren de 15-20 cm iar sub placa de la parter este placat cu extrudat de 5 cm. Mai am de placat peste placa care este peste parter vara asta, pentru ca m-am luat dupa dorei care mi-au zis ca daca pun rigips stratul de aer este izolator si normal ca nu a fost asa Eu am vrut sa pun intre rigips si placa un strat de vata cu folie de aluminiu dar asta e acum e prea tarziu asa ca o sa plachez peste placa, in pod. Ca sa va dati seama am pus un termometru de la o statie meteo in pod si desi erau -10 grade afara si podul nu este izolat , temperatura era de 11-14 grade asa ca a fost incalzit la greu de parterul casei, un fel de incalzire in pardoseala prin placa de peste parter. Am facut o camera tehnica care este si un fel de debara si desi are 2 pereti exteriori si nu are o sursa de incalzire a stat mereu in jur de 15 grade asa ca gradul de izolare a casei este satisfacator acum dar trebuie neaparat sa izolez si placa de peste parter pentru un confort mai mare. Ytong cu care am zidit eu are nut si feder asa ca pe lateral nu se pune mortar si iese si zidul foarte drept , iar tencuiala nu este in strat gros pentru ca nu ai ce sa indrepti. Poti sa consideri ca sunt subiectiv dar bca-ul clasic (dreptunghiular) zidit cu strat de 1-2 cm de mortar pe lateral si deasupra mie unul nu mi-a placut. Am stat in Bucuresti intr-un apartament construit din bca in anul 1980 asa ca sunt obisnuit cu el. Nu am avut niciodata igrasie asa cum se intampla la blocurile facute din placi de beton si care nu au fost izolate si nici nu am avut probleme cu umiditatea. Nici acum la casa umiditatea nu a crescut peste 60% desi casa este foarte noua , am inceput sa o fac pe 18 aprilie 2013 si m-am mutat pe 1 octombrie 2013. In general umiditatea sta intre 45-50% dar incerc sa aeresisesc de 3 ori pe zi. Cam atat pentru astazi asa ca va las sa mai cititi si de altii care au construit si locuiesc in case de bca ( nu prea am incredere in constructori care desi nu stau in case de bca zic ca numai caramida e buna din simplul motiv ca eu daca conduc o dacie nu pot sa zic ca nu-mi place cum merge ferrari )
|
#13
Posted 09 March 2014 - 22:51
@dan_4_you2003 nu vreau sa te combat in legatura cu caramida dar toti producatori dau valoarea caramizii la compresiune (N/mmp) de exempul la Cemacon EVOCERAMIC 44 super TH adica 15 iar la bca-ul meu de 40 cm este de 2.5( de 6 ori mai putin rezistent la compresiune) . Dar bca iti da valoarea si la forfecare , in cazul meu 0.3 iar la caramida cu goluri de obicei lipseste pentru ca mai toti stiu ca acele goluri nu ajuta prea mult "portanta" cand sunt forte care "trag" din lateral. Din pacate un cutremur nu zguduie casa doar sus/jos ci si stanga/dreapta asa ca forfecarea are aceasi importanta ca si compresiunea dar multi se fac ca uita aspectul asta. Sunt de acord cu dan sa nu pui balast sub fundatie ci beton de egalizare , nu este o suma asa de mare si cu siguranta nu sunt bani aruncati. Acum m-am uitat la planul de armare si e cam "slabut" pentru bca, eu am bagat mai mult decat dublu fata de tine CiubotariuS desi casa este doar parter dar sa zicem ca la mine s-a calculat pentru cadre si inca un etaj si o mansarda usoara de lemn. Eu am vazut ca s-a bagat mai mult fier si beton cand ai mei muncitori au inceput sa se planga ca la casa anterioara desi era de vreo 2,5 ori mai mare ca a mea nu au bagat atata fier si munca la armare. Casa de 250 mp era cu pereti de caramida asa ca armarea a fost mult mai mica data de structurist, la a mea de bca pe structura cadre si piloni la fundatie a intrat fier cam dublu. Eu desi cred ca am dat cu vreo 5000 E in plus la armare stau mai linistit, pentru ca structura de rezistenta in cadre se comporta cel mai bine la cutremurele din zona noastra, Bucuresti. Dorei vor baga mereu scuze ca betonul cu clasa asta nu e bun , ca asa beton se foloseste numai la poduri, hai sa mai bagam apa ca o sa fie segregari etc dar casa cred ca o faci pt tine si familia ta asa ca nu iti recomand sa faci "reduceri" chiar la structura de rezistenta. Ca regula care am intalnit-o cand am inceput sa ma interesez de casa este ca structuristul iti baga o armare de zici ca faci bloc cu 10 etaje iar dorel iti zice sa mai tai din ea ca e prea mult Eu am avut noroc pentru ca structuristul era var care este mai tinerel si mai destupat la minte si a avut timp sa-mi explice cam tot ce trebuie sa se faca si in plus a urmarit si lucrarea.
|
#14
Posted 10 March 2014 - 02:22
@ionutvladoiu nu vreau sa te supar ..cu toate ca o sa reusesc...la constructii si fotbal se pricep totii....Sunt curios cum ti ai dat seama ca planul de armare e cam slabut..)))
Nu are nici o treaba ,,mai slabutz''-nu e structura pe cadre...Restul ce explici pe la B.C.A. te-as trimite sa citesti P100-1 /2013 ,dar nu esti in domeniu ,asa ca o sa fiu mai indulgent... Nu sunt tampit sa ma mai contrazic cu tine,chiar nu sunt....scuze daca te am enervat-merg pe varianta : Ma enervezi ... te enervez Cumpara caramida cu goluri verticale care are rezistenta minima pe rost 10 N/mmp.. PUNCT- - Edited by dan_4_you2003, 10 March 2014 - 02:30. |
#15
Posted 10 March 2014 - 03:31
Dan_4, apreciez interventiile tale. Stiu de gradul de risc seismic al Bucurestiului, stiu ca nu este recomandata construirea cu zidarie portanta decat pentru cladiri doar parter, pentru cladiri mai inalte trebuiesc cadre. Lasand la o parte proiectul, eu tot pe cadre vreau sa construiesc. Am explicat mai sus ce am de gand sa fac.
Proiectantul a recomandat balast sub fundatie pentru ca terenul de fundare, chiar daca are constructii pe el de 200 de ani, este din umplutura de pamant compactat, predominant argilos prafos. In situatia asta, normativele recomanda, la o latime a fundatiei de 60 cm si o adancime de fundare de 1 m, sa se puna o perna de balast compactat de 1 m. Stiu, am spus "terenul de fundare", ceea ce este altceva decat suprafata de sub fundatie. Dar terenul de fundare are deja constructie cu fundatii de care eu nu ma pot apropia prea mult cu sapatura... Pot eu sa pun B 100 in situatia asta? Ce stalp sa mai pun, cand am un stalp la 2-3 mp construiti la sol? Edited by CiubotariuS, 10 March 2014 - 03:25. |
|
#16
Posted 10 March 2014 - 10:20
Man.. deci poti construi cu zidarie portanta si p+3.. In Suceava sunt cladiri din zidarie portanta P+4 ..Blocuri in Burdujeni... Deci nu ai problema...Tu nu ai cadre acolo.In axul care ti l am dat eu ar trebui pus stalp.. CR6 zice ca distanta maxima intre stalpi sa fie de maxim 4,5 m distanta intre axe. de asta am zis sa pui acolo stalp .. Si cand te intalnesti cu ala care ti a facut structura sa i dai cu proiectul in cap...Cumpara caramida GVP (BRICKSTON ,Soceram sau altele care sa aiba rezistenta minim 10 N/mmp..pune beton B100 in loc de pietris ,pune si stalpul ala unde ti am zis(iti recomand) si gata ...
|
#17
Posted 10 March 2014 - 13:18
Ma uit la proiectul dvs. ca la un fel de strutocamila, adica nu inteleg mare lucru. Daca e cu bca e clar pe cadre, daca e pe cadre stalpii au sectiunea minim 30x 30 cm. Daca e pe cadre in poza 7 grinda g3 in ax B barele marca 8 si 9 sunt oprite foarte prost, e o gresala structurala mare, acele bare preiau momentul negativ de pe reazem. Deci foarte gresit, sa cereti explicatii.La placa in zona livingului de la ax 1' la 4 si C D mergea cu simpla armare, armare pe directia scurta deci ceva economie.
Spunea cineva mai sus ca pentru Bucuresti structura cu cadre e cea mai indicata.......oare asa sa fie? sunt curios si eu de ce.. Legat de fundatii, mi se pare putin deplasat ca cineva sa dea sfaturi de genul pune b 100 ca asa e bine, sfaturi bazate pe ....nimic. Nu se poate vorbi de fundatii fara un studiu geo in fata. Va recomand sa mergeti cu proiectul si cu studiul geo la un verificator ales de dvs si sa lamuriti toate problemele legate de structura si fundatii. |
#18
Posted 10 March 2014 - 13:36
De ce nu e bun B100?? in loc la balastul ala..Nu m am legat de studiul geo ca nu ma apuc eu sa i refac prostiile la altul ... I am dat o indicatie legata de ce planse exista... Daca are Pconv minim 180KPa unde termina sapatura e chiar foarte bun..
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users