ce inveti dupa limbaj?
#19
Posted 05 November 2013 - 22:11
The0nly0ne, on 05 noiembrie 2013 - 21:30, said:
Cei pasionati nu ar spune niciodata C/C++. Sunt 2 limbaje diferite. De ce / ? / deoarece în prezentarea aceea se tratează cam în paralel C-ul și C++-ul. Tranziția lor între C și C++ este destul de bruscă și subtilă într-o oarecare măsură. The0nly0ne, on 05 noiembrie 2013 - 21:30, said:
Daca il intrebi Torvalds cat de bine stie C-ul probabil iti va raspunde 11. So what? Edited by adrian93, 05 November 2013 - 22:17. |
#20
Posted 06 November 2013 - 00:18
Uite ca eu spun C/C++; si nu vad de ce n-as face-o. Insusi Stroustrup numeste C++ "a better C", sa nu-mi spui ca el nu e pasionat
De ce-mi permit sa fac asta, e simplu: limbajele seamana suficient de mult pentru ca aproape sa pot considera C++ un superset al C-ului. Aproape, caci exista diferente de care te lovesti inclusiv cand incerci sa scrii cod C-style in C++ (dar acestea sunt mai mult accidentale). Pe de alta parte, exista diferente si intre C si C, sau intre C++ si C++ Apoi, acel '/' inseamna "sau inclusiv", nicidecum nu pretinde ca ar fi vorba despre acelasi limbaj. Si, nu in ultimul rand, ca programator C++ te poti adapta usor la C, daca este nevoie. Deci esti programator C/C++ Apropo, am dubii ca Linus Torvalds ar spune ca stie C-ul de nota 11. De obicei cei "grei" nu tind sa se laude singuri... ci sa fie realisti si conservatori in evaluare. Cat despre "ce inveti dupa limbaj": mihai_logic, sper ca ai realizat in ce te bagi. Invatarea nu se termina niciodata Deocamdata, ce poti face e sa continui sa inveti, punand accentul pe o intelegere corecta (calitate, nu cantitate!); si eventual sa-ti propui mici chestiute concrete si nu foarte ambitioase (sugestia cu "temele" e foarte buna). Asigura-te ca intr-adevar stapanesti putinul care se invata in liceu, si nu te grabi sa inveti zeci de limbaje/tehnologii. E si un topic cu carti pe-aici pe undeva, n-ar strica sa arunci o privire. Edited by TS030, 06 November 2013 - 00:46. |
#21
Posted 06 November 2013 - 08:22
Quote Stroustrup numeste C++ "a better C" Quote Linus Torvalds: "C++ is a horrible language." Acu hai sa ne batem sa vedem care e mai tare: Torvalds sau Stroustrup? Nu spun ca sunt de acord cu Linus, dar doar ca un nene meserias si-a exprimat o parare pur subiectiva nu inseamna ca trebuie sa o luam ca litera de lege. Asa. Si cand tu spui C/C++ eu ma astept fie sa fii elev/student fie un programator submediocru. Si mai mult ca sigur o sa gasesc ceva de genul cod de C in care folosesti cout si cin. Edited by The0nly0ne, 06 November 2013 - 08:23. |
#22
Posted 06 November 2013 - 09:53
Sa spunem ca pretuiesc mai mult parerea lui Stroustrup, decat pe-a ta. Iar cand practic il numesti "elev/student fie un programator submediocru" - caci si el scrie uneori C/C++, desigur fara a afirma ca ar fi un singur limbaj...
Cum am spus, nu merge folosit decat pe post de "sau", in contextul in care te referi la ambele limbaje. Altfel apar intr-adevar probleme. "Care e mai tare" e pentru gradinita; prefer sa intelegem ce inseamna acele doua citate. La ce se refera, ce argumente au adus etc. Si sincer nu mi se pare ca Torvalds are argumente: http://article.gmane...ntrol.git/57918 Pe de alta parte, se poate argumenta usor de ce C++ este "un C mai bun", inclusiv daca programezi procedural. C++ face tot ce face C-ul, mai bine, si-n plus iti ofera nenumarate alte posibilitati. Este intimidant, e drept, odata ce iti propui sa-l cunosti mai in detaliu. Edited by TS030, 06 November 2013 - 10:02. |
#23
Posted 06 November 2013 - 09:58
#24
Posted 06 November 2013 - 10:46
The0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 08:22, said: Asa. Si cand tu spui C/C++ eu ma astept fie sa fii elev/student fie un programator submediocru. Si mai mult ca sigur o sa gasesc ceva de genul cod de C in care folosesti cout si cin in loc de printf si scanf. Edited by poadol, 06 November 2013 - 10:47. |
#25
Posted 06 November 2013 - 11:36
TS030, on 06 noiembrie 2013 - 09:53, said:
Sa spunem ca pretuiesc mai mult parerea lui Stroustrup, decat pe-a ta. Iar cand practic il numesti "elev/student fie un programator submediocru" - caci si el scrie uneori C/C++, desigur fara a afirma ca ar fi un singur limbaj... Cum am spus, nu merge folosit decat pe post de "sau", in contextul in care te referi la ambele limbaje. Altfel apar intr-adevar probleme. "Care e mai tare" e pentru gradinita; prefer sa intelegem ce inseamna acele doua citate. La ce se refera, ce argumente au adus etc. Si sincer nu mi se pare ca Torvalds are argumente: http://article.gmane...ntrol.git/57918 Pe de alta parte, se poate argumenta usor de ce C++ este "un C mai bun", inclusiv daca programezi procedural. C++ face tot ce face C-ul, mai bine, si-n plus iti ofera nenumarate alte posibilitati. Este intimidant, e drept, odata ce iti propui sa-l cunosti mai in detaliu. Pai daca tot o dai in argumente, nu vad un link catre argumentele lui Stroustrup. Torvalds, bune sau rele, a formulat niste argumente. neagu_laurentiu, on 06 noiembrie 2013 - 09:58, said:
Ce reprezinta pentru tine / in ambele situatii ? Cand zici ca stii C/C++ ma astept sa fie o varza totala in capul tau. Cand zici ca stii C si C++ e alta treaba. Iar denumirea C/C++ dauneaza si perceptiei celor care termina liceul si au impresia ca stiu C++. Pt ca lor li s-a zis ca invata C/C++ si ca prea mari diferente nu sunt. Elev/student: elev sau student. poadol, on 06 noiembrie 2013 - 10:46, said:
Scrie tot , nu fi lenes. Programatorii sunt prin definitie lenesi. Si cam suntem total offtopic. Ca sa fiu ontopic. Carti recomandate a fi citite mai departe: Computer Organization and Design - The Hardware/Software Interface - Hennessy si Patterson. Si daca prinzi gustul tot de ei Computer Architecture - A Quantitative Approach. Operating System Concepts - SIlberschatz & Galvin. Si daca te prinde si asta atunci poti sa rasfoiesti si Modern Operating System a lui Tannenbaum pentru a face o comparatie. Si tot de Tannenbaum poti sa citesti Operating Systems Design and Implementation. Si pentru MOOC-uri: www.coursera.org https://www.edx.org/ |
#26
Posted 06 November 2013 - 11:54
The0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:
Elev/student: elev sau student. adrian93, on 05 noiembrie 2013 - 20:21, said:
Recomand prezentarea aceasta celor pasionați de C/C++. The0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:
Cand zici ca stii C/C++ ma astept sa fie o varza totala in capul tau. |
#27
Posted 06 November 2013 - 12:01
wirespot, on 05 noiembrie 2013 - 17:14, said:
Dacă trebuie să întrebi pe alţii ce să faci, poate că programarea nu e pentru tine. Să explic: ai spus pe alt topic că ştii engleză, şi din moment ce postezi pe forum bănuiesc că ai acces la Internet. (Nu că ar fi un impediment, când m-am apucat de programare nu ştiam nici engleză şi nici n-aveam Internet şi n-a fost o piedică.) Dar cu astea două chestii la dispoziţie nu ai absolut nicio problemă, e plin netul de informaţie. Dacă din informaţia asta tu nu te poţi deranja, sau nu te pricepi, să găseşti ceva interesant, atunci ori îţi lipseşte atracţia spre programare, ori te depăşeşte. Caz în care las-o baltă. Chiar nu-ţi vine nimic în cap despre computere care te-ar interesa să faci? Nu cred ca ai dreptate, deoarece majoritatea maestrilor au fost la randul lor ucenici. Care aveau nevoie de ghidare nimic mai mult. Asta nu inseamna ca el nu are capacitate de a crea, ci ca inca nu stie drumul pe care sa-l aleaga. No big deal trebuie doar sa "testeze terenul". Edited by -incoerent-, 06 November 2013 - 12:03. |
#28
Posted 06 November 2013 - 12:09
The0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:
Pai daca tot o dai in argumente, nu vad un link catre argumentele lui Stroustrup. Torvalds, bune sau rele, a formulat niste argumente. The0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said: denumirea C/C++ dauneaza si perceptiei celor care termina liceul si au impresia ca stiu C++. Pt ca lor li s-a zis ca invata C/C++ si ca prea mari diferente nu sunt. Elev/student: elev sau student. neagu_laurentiu, on 06 noiembrie 2013 - 11:54, said: Eu percep "stii C/C++" ca fiind "stii C sau C++". De fapt (si-aici am gresit eu) ar trebui sa fie: "stii C si C++", sau "poti sa programezi atat in C cat si in C++". Nu vad nici un motiv pentru care un programator C++ decent sa nu poata programa in C; insa reciproca nu este adevarata. P.S. Asta mi se pare (dupa o scanare sumara) interesant pentru un incepator: https://www.edx.org/...rogramming/1203 Edited by TS030, 06 November 2013 - 12:13. |
|
#29
Posted 06 November 2013 - 20:14
mihai_logic, on 05 noiembrie 2013 - 17:01, said:
dupa ce am invatat un limbaj © si stiu algoritmii din liceu, care e urmatorul pas? voi cum ati procedat? Îţi voi spune însă cum îmi doresc să fi procedat. Provocarea nu este nici să înveţi un limbaj, nici să înveţi algoritmi (wirespot spunea mai sus că nu se învaţă, se înţeleg), nici API-urile unui framework sau sistem de operare. Toate aceste lucruri sunt benefice, utile, şi va trebui să le faci/înveţi, dar sunt mai degrabă efecte secundare ale călătoriei tale, şi nu scopul. Scopul primar ar trebui să fie dezvoltarea gândirii inginereşti - să ajungi la nivelul la care nu doar ştii cum să rezolvi o problemă, ci o şi simţi - programarea e o parte din modul tău de gândire, nu doar o activitate abstractă. Acum, bineînţeles că pentru a întreprinde această călătorie, trebuie să mânuieşti atât de bine un limbaj de programare, încât scrierea de cod să nu mai fie un zid, adică să ai o idee, şi să treci în mod transparent de la idee, la cod, fără ca "scrierea de cod" să fie un pas important - să nici nu mai simţi că scrii cod, ci să simţi că exprimi idei. Codul nu e doar cod, codul sunt idei - exprimate formal. Iar ca să poţi exprima cât mai bine, clar, mentanabil, corect, performant, etc, nişte idei, următoarele "scule" ajută:
În ciuda punctelor 1-4, o greşeală elementară pe care o poţi face e să neglijezi soft skills, precum:
0. programează, programează, şi iar programează. Less Talk, more programming. Nimic nu înlocuieşte scrierea de cod (neagu_laurenţiu ţi-a sugerat deja asta). Acum, poţi face asta în proasta, fără să se lipească nimic de tine, sau, dacă ai înclinaţie naturală către inginerie, poţi programa o bucăţică, apoi reflecta asupra problemei, asupra ta şi a gândurilor tale, a motivaţiilor tale de a rezolva problema într-un anumit mod, şi într-un final (eventual cerând peer-review pe forumuri) reimplementând mai curat o altă abordare mai bună a aceleiaşi probleme. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users