Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cum sa elimini urmele de acnee?

Wc Geberit

Routere detinute in trecut si in ...

Teii din fața casei
 E-Mail in serie prin Excel si Out...

Modul alimentare rulou/jaluzea ex...

Recuperare fișiere dupa form...

Aplicatii stress test RAM
 Asigurare auto hibrid

Asus B550M - PC-ul nu porneste di...

Tzanca Uraganu - Inconjurat de Fe...

explicatie montaj breadboard
 3 Doors Down - Kryptonite

Semnalizati cand virati pe un dru...

Succesiune - mostenire apartament...

Donez Siofor de 1000mg ( diabet t...
 

ce inveti dupa limbaj?

- - - - -
  • Please log in to reply
28 replies to this topic

#19
adrian93

adrian93

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,740
  • Înscris: 29.10.2009

View PostThe0nly0ne, on 05 noiembrie 2013 - 21:30, said:

Cei pasionati nu ar spune niciodata C/C++. Sunt 2 limbaje diferite. De ce / ?

/ deoarece în prezentarea aceea se tratează cam în paralel C-ul și C++-ul. Tranziția lor între C și C++ este destul de bruscă și subtilă într-o oarecare măsură.

View PostThe0nly0ne, on 05 noiembrie 2013 - 21:30, said:

Daca il intrebi Torvalds cat de bine stie C-ul probabil iti va raspunde 11. So what?
Linus e ... un caz mai special. Excepția care întărește regula.

Edited by adrian93, 05 November 2013 - 22:17.


#20
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Uite ca eu spun C/C++; si nu vad de ce n-as face-o. Insusi Stroustrup numeste C++ "a better C", sa nu-mi spui ca el nu e pasionat Posted Image
De ce-mi permit sa fac asta, e simplu: limbajele seamana suficient de mult pentru ca aproape sa pot considera C++ un superset al C-ului. Aproape, caci exista diferente de care te lovesti inclusiv cand incerci sa scrii cod C-style in C++ (dar acestea sunt mai mult accidentale). Pe de alta parte, exista diferente si intre C si C, sau intre C++ si C++ Posted Image

Apoi, acel '/' inseamna "sau inclusiv", nicidecum nu pretinde ca ar fi vorba despre acelasi limbaj. Si, nu in ultimul rand, ca programator C++ te poti adapta usor la C, daca este nevoie. Deci esti programator C/C++ Posted Image

Apropo, am dubii ca Linus Torvalds ar spune ca stie C-ul de nota 11. De obicei cei "grei" nu tind sa se laude singuri... ci sa fie realisti si conservatori in evaluare.


Cat despre "ce inveti dupa limbaj": mihai_logic, sper ca ai realizat in ce te bagi. Invatarea nu se termina niciodata Posted Image
Deocamdata, ce poti face e sa continui sa inveti, punand accentul pe o intelegere corecta (calitate, nu cantitate!); si eventual sa-ti propui mici chestiute concrete si nu foarte ambitioase (sugestia cu "temele" e foarte buna). Asigura-te ca intr-adevar stapanesti putinul care se invata in liceu, si nu te grabi sa inveti zeci de limbaje/tehnologii.
E si un topic cu carti pe-aici pe undeva, n-ar strica sa arunci o privire.

Edited by TS030, 06 November 2013 - 00:46.


#21
The0nly0ne

The0nly0ne

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 847
  • Înscris: 16.11.2010

Quote

Stroustrup numeste C++ "a better C"

Quote

Linus Torvalds: "C++ is a horrible language."

Acu hai sa ne batem sa vedem care e mai tare: Torvalds sau Stroustrup? Posted Image
Nu spun ca sunt de acord cu Linus, dar doar ca un nene meserias si-a exprimat o parare pur subiectiva nu inseamna ca trebuie sa o luam ca litera de lege.

Asa. Si cand tu spui C/C++ eu ma astept fie sa fii elev/student fie un programator submediocru. Si mai mult ca sigur o sa gasesc ceva de genul cod de C in care folosesti cout si cin.

Edited by The0nly0ne, 06 November 2013 - 08:23.


#22
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012
Sa spunem ca pretuiesc mai mult parerea lui Stroustrup, decat pe-a ta. Iar cand practic il numesti "elev/student fie un programator submediocru" - caci si el scrie uneori C/C++, desigur fara a afirma ca ar fi un singur limbaj...
Cum am spus, nu merge folosit decat pe post de "sau", in contextul in care te referi la ambele limbaje. Altfel apar intr-adevar probleme.

"Care e mai tare" e pentru gradinita; prefer sa intelegem ce inseamna acele doua citate. La ce se refera, ce argumente au adus etc. Si sincer nu mi se pare ca Torvalds are argumente:
http://article.gmane...ntrol.git/57918

Pe de alta parte, se poate argumenta usor de ce C++ este "un C mai bun", inclusiv daca programezi procedural. C++ face tot ce face C-ul, mai bine, si-n plus iti ofera nenumarate alte posibilitati. Este intimidant, e drept, odata ce iti propui sa-l cunosti mai in detaliu.

Edited by TS030, 06 November 2013 - 10:02.


#23
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 08:22, said:

cand tu spui C/C++ eu ma astept fie sa fii elev/student
Ce reprezinta pentru tine / in ambele situatii ?

#24
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 08:22, said:

Asa. Si cand tu spui C/C++ eu ma astept fie sa fii elev/student fie un programator submediocru. Si mai mult ca sigur o sa gasesc ceva de genul cod de C in care folosesti cout si cin in loc de printf si scanf.
Scrie tot Posted Image , nu fi lenes. Posted Image

Edited by poadol, 06 November 2013 - 10:47.


#25
The0nly0ne

The0nly0ne

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 847
  • Înscris: 16.11.2010

View PostTS030, on 06 noiembrie 2013 - 09:53, said:

Sa spunem ca pretuiesc mai mult parerea lui Stroustrup, decat pe-a ta. Iar cand practic il numesti "elev/student fie un programator submediocru" - caci si el scrie uneori C/C++, desigur fara a afirma ca ar fi un singur limbaj...
Cum am spus, nu merge folosit decat pe post de "sau", in contextul in care te referi la ambele limbaje. Altfel apar intr-adevar probleme.

"Care e mai tare" e pentru gradinita; prefer sa intelegem ce inseamna acele doua citate. La ce se refera, ce argumente au adus etc. Si sincer nu mi se pare ca Torvalds are argumente:
http://article.gmane...ntrol.git/57918

Pe de alta parte, se poate argumenta usor de ce C++ este "un C mai bun", inclusiv daca programezi procedural. C++ face tot ce face C-ul, mai bine, si-n plus iti ofera nenumarate alte posibilitati. Este intimidant, e drept, odata ce iti propui sa-l cunosti mai in detaliu.

Pai daca tot o dai in argumente, nu vad un link catre argumentele lui Stroustrup. Torvalds, bune sau rele, a formulat niste argumente. :lol:

View Postneagu_laurentiu, on 06 noiembrie 2013 - 09:58, said:

Ce reprezinta pentru tine / in ambele situatii ?

Cand zici ca stii C/C++ ma astept sa fie o varza totala in capul tau. Cand zici ca stii C si C++ e alta treaba. Iar denumirea C/C++ dauneaza si perceptiei celor care termina liceul si au impresia ca stiu C++. Pt ca lor li s-a zis ca invata C/C++ si ca prea mari diferente nu sunt.
Elev/student: elev sau student.

View Postpoadol, on 06 noiembrie 2013 - 10:46, said:

Scrie tot Posted Image , nu fi lenes. Posted Image

Programatorii sunt prin definitie lenesi. :lol:

Si cam suntem total offtopic.

Ca sa fiu ontopic.
Carti recomandate a fi citite mai departe:
Computer Organization and Design - The Hardware/Software Interface - Hennessy si Patterson. Si daca prinzi gustul tot de ei Computer Architecture - A Quantitative Approach.
Operating System Concepts - SIlberschatz & Galvin. Si daca te prinde si asta atunci poti sa rasfoiesti si Modern Operating System a lui Tannenbaum pentru a face o comparatie. Si tot de Tannenbaum poti sa citesti Operating Systems Design and Implementation.

Si pentru MOOC-uri:
www.coursera.org
https://www.edx.org/

#26
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,570
  • Înscris: 30.07.2003

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:

Elev/student: elev sau student.
De aici a plecat discutia, de la "sau":

View Postadrian93, on 05 noiembrie 2013 - 20:21, said:

Recomand prezentarea aceasta celor pasionați de C/C++.

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:

Cand zici ca stii C/C++ ma astept sa fie o varza totala in capul tau.
Eu percep "stii C/C++" ca fiind "stii C sau C++".

#27
-incoerent-

-incoerent-

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 372
  • Înscris: 30.09.2013

View Postwirespot, on 05 noiembrie 2013 - 17:14, said:

Dacă trebuie să întrebi pe alţii ce să faci, poate că programarea nu e pentru tine.

Să explic: ai spus pe alt topic că ştii engleză, şi din moment ce postezi pe forum bănuiesc că ai acces la Internet. (Nu că ar fi un impediment, când m-am apucat de programare nu ştiam nici engleză şi nici n-aveam Internet şi n-a fost o piedică.) Dar cu astea două chestii la dispoziţie nu ai absolut nicio problemă, e plin netul de informaţie.

Dacă din informaţia asta tu nu te poţi deranja, sau nu te pricepi, să găseşti ceva interesant, atunci ori îţi lipseşte atracţia spre programare, ori te depăşeşte. Caz în care las-o baltă.

Chiar nu-ţi vine nimic în cap despre computere care te-ar interesa să faci?

Nu cred ca ai dreptate, deoarece majoritatea maestrilor au fost la randul lor ucenici. Care aveau nevoie de ghidare nimic mai mult. Asta nu inseamna ca el nu are capacitate de a crea, ci ca inca nu stie drumul pe care sa-l aleaga. No big deal trebuie doar sa "testeze terenul".

Edited by -incoerent-, 06 November 2013 - 12:03.


#28
TS030

TS030

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,193
  • Înscris: 25.06.2012

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:

Pai daca tot o dai in argumente, nu vad un link catre argumentele lui Stroustrup. Torvalds, bune sau rele, a formulat niste argumente. Posted Image
Orice programator care se respecta poate gasi imediat argumentele lui Stroustrup Posted Image

View PostThe0nly0ne, on 06 noiembrie 2013 - 11:36, said:

denumirea C/C++ dauneaza si perceptiei celor care termina liceul si au impresia ca stiu C++. Pt ca lor li s-a zis ca invata C/C++ si ca prea mari diferente nu sunt.
Elev/student: elev sau student.
OK, argumentul acesta il inteleg si sunt de acord ca exista o potentiala problema de perceptie. Pe de alta parte, lor oricum nu li se spune cat de putin invata in liceu... problema de perceptie exista dincolo de prescurtarea '/'.

View Postneagu_laurentiu, on 06 noiembrie 2013 - 11:54, said:

Eu percep "stii C/C++" ca fiind "stii C sau C++".

De fapt (si-aici am gresit eu) ar trebui sa fie: "stii C si C++", sau "poti sa programezi atat in C cat si in C++". Nu vad nici un motiv pentru care un programator C++ decent sa nu poata programa in C; insa reciproca nu este adevarata.

P.S. Asta mi se pare (dupa o scanare sumara) interesant pentru un incepator:
https://www.edx.org/...rogramming/1203

Edited by TS030, 06 November 2013 - 12:13.


#29
OriginalCopy

OriginalCopy

    I'm harmful, fear me please! :))

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,268
  • Înscris: 10.08.2006

View Postmihai_logic, on 05 noiembrie 2013 - 17:01, said:

dupa ce am invatat un limbaj © si stiu algoritmii din liceu, care e urmatorul pas? voi cum ati procedat?
Nu îţi spun cum am procedat, pentru că atunci când "am procedat" nu ştiam cu ce mă confrunt, şi în consecinţă nu am ştiut care e cea mai facilă rută de a mă educa.

Îţi voi spune însă cum îmi doresc să fi procedat.

Provocarea nu este nici să înveţi un limbaj, nici să înveţi algoritmi (wirespot spunea mai sus că nu se învaţă, se înţeleg), nici API-urile unui framework sau sistem de operare. Toate aceste lucruri sunt benefice, utile, şi va trebui să le faci/înveţi, dar sunt mai degrabă efecte secundare ale călătoriei tale, şi nu scopul.

Scopul primar ar trebui să fie dezvoltarea gândirii inginereşti - să ajungi la nivelul la care nu doar ştii cum să rezolvi o problemă, ci o şi simţi - programarea e o parte din modul tău de gândire, nu doar o activitate abstractă.

Acum, bineînţeles că pentru a întreprinde această călătorie, trebuie să mânuieşti atât de bine un limbaj de programare, încât scrierea de cod să nu mai fie un zid, adică să ai o idee, şi să treci în mod transparent de la idee, la cod, fără ca "scrierea de cod" să fie un pas important - să nici nu mai simţi că scrii cod, ci să simţi că exprimi idei.

Codul nu e doar cod, codul sunt idei - exprimate formal.

Iar ca să poţi exprima cât mai bine, clar, mentanabil, corect, performant, etc, nişte idei, următoarele "scule" ajută:
  • stăpânirea diferitelor paradigme de programare, iar pentru asta trebuie să înveţi mai multe limbaje; nu am întâlnit un programator care ştie doar un limbaj. De la 5 în sus e normal - dar nu trebuie să înveţi mai întâi "toate" limbajele (acest punct 1), apoi 2, 3, 4 - combină paşii: 1, 2, 1, 3, 2, 4, 2, 3, 4!

  • structuri de date elementare, măcar de la liste până la grafuri

  • design patterns - nu tocirea lor; DPs sunt acolo ca să te facă să te gândeşti la organizarea codului, nu ca să le aplici de dragul de a le aplica

  • înţelegerea teoriei complexităţii şi a algoritmilor - înţelegere, nu toceală. Mereu vei întâlni algoritmi noi, provocări noi, etc
    • arhitectura calculatoarelor la nivel elementar, nimic avansat - o pun tot aici, deoarece consider că e mai utilă când e vorba despre complexitate, deşi există domenii specializate unde ai nevoie de acest punct separat de teoria complexităţii (embedded programming, antiviruşi)
    • matematică, măcar următoarele arii, în mare:
      • analiză, rareori - în funcţie de proiectul concret - aplicabilă direct, dar te face să "simţi" mai bine matematica

      • matematică discretă

      • statistică

      • algebră lineară
Cel mai bine în această ordine, ca schelet principal, însă atenţie: de multe ori aceste subdomenii se întretaie, deci nu ezita să mai faci excursuri către 2,3,4, la 1 fiind, ş.a.m.d.

În ciuda punctelor 1-4, o greşeală elementară pe care o poţi face e să neglijezi soft skills, precum:
  • comunicare şi lingvistică - nu am văzut un programator bun care nu ştie să îşi exprime ideile

  • lucrul în echipă - implică-te în proiecte open-source dacă nu ai prieteni cu care te poţi întâlni personal să programaţi
    • au expirat timpurile în care un singur hacker stătea închis în pivniţă şi programa la lumina lampei - depindem din ce în ce mai mult de conlucrare pentru a ne lua la trântă cu problemele pe care vrem să le rezolvăm, chiar şi ca programatori
    • dezvoltarea personală - cred că cel mai bine o menţionez aici. Majoritatea oamenilor sunt subdezvoltaţi personal, reacţionează emoţional acolo unde nu e loc de emoţii (de exemplu, în inginerie). Un punct bun de start pentru viitorii programatori este egoless programming: http://www.codinghor...rogramming.html
  • entuziasm; fără el, nu vei face faţă frustrării. În programare ai de-a face cu multe detalii pe parcursul tuturor paşilor 1-4, a căror parcurgere durează cam 6-10 ani. De fapt, nu doar în programare, ci în tot ce ţine de inginerie: folosim multă matematică, iar cu numere nu prea te poţi juca, trei nu este aproximativ egal cu patru, de exemplu. Totul e fix, fie el doar şi modul de a ajunge la nişte probabilităţi atunci când alegi să rezolvi stocastic o problemă.

  • cunoştinţe generale. Citeşte cărţi, vizionează documentare şi prezentaţii nelegate de informatică. Cele mai interesante probleme pe care le poţi rezolva cu informatica nu sunt în informatică însăşi, ci în conexiunile dintre ALTE domenii - ori pe acestea nu le poţi identifica şi înţelege dacă trăieşti în cod şi doar în cod. Una dintre sursele mele favorite este ted.com
A, şi nu pot pune "0" în listă, dar acesta este punctul 0:

0. programează, programează, şi iar programează. Less Talk, more programming. Nimic nu înlocuieşte scrierea de cod (neagu_laurenţiu ţi-a sugerat deja asta). Acum, poţi face asta în proasta, fără să se lipească nimic de tine, sau, dacă ai înclinaţie naturală către inginerie, poţi programa o bucăţică, apoi reflecta asupra problemei, asupra ta şi a gândurilor tale, a motivaţiilor tale de a rezolva problema într-un anumit mod, şi într-un final (eventual cerând peer-review pe forumuri) reimplementând mai curat o altă abordare mai bună a aceleiaşi probleme.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate