Curatare interior motor
Last Updated: May 03 2017 19:18, Started by
varu_alin
, Jul 27 2013 10:01
·
0
#1
Posted 27 July 2013 - 10:01
Am un Golf 3 din 1994 si se apropie schimbul de ulei.
Se poate curata motorul prin interior de uleiul vechi? Anul trecut mecanicul mi-a spus daca nu am 2-3 litri de benzina pentru a curata motorul (masina este disel). Am mai auzit de niste aditivi / tratamente care se aplica inainte de a schimba uleiul. Ati folosit? Sunt indicate? Dupa ce am facut schimbul de ulei (Castrol) dupa o luna era negru parca nu l-as fi schimbat. |
#2
Posted 27 July 2013 - 10:13
Trebuie sa fi nebun , ca sa bagi benzina in ulei !! Daca faci asta , sa nu dai la cheie ! Ca iei foc !
Diesel-ul , asa face , inegreste uleiul !! Cauta un aditiv de curatare , il adaugi peste uleiul vechi , pornesti masina (in functie de aditivul respectiv , vezi in prospectul aditivului , cit timp trebuie sa lasi motorul pornit , in medie 15 min !!) , dupa care schimbi uleiul !! Banuiesc , ca nu mai folosesti uleiul recomandat , trebuie sa alegi un ulei de 10W nu 5W , are uzura motorul !! Edited by tidicristi, 27 July 2013 - 10:14. |
#3
Posted 27 July 2013 - 10:13
1) procedurile astea sînt posibile dar sînt exagerări. În general e suficient să schimbi uleiul pur şi simplu, îl laşi să se scurgă complet şi apoi îl pui pe cel nou. Nu sîntem la Formula 1, să avem toleranţe infime şi toţi parametrii controlaţi la super-precizie. Mai ales un motor din 94, Diesel, nu e aşa sensibil pe cît crezi.
2) da, e normal să se facă negru, dar nu e motiv să-l schimbi mai des decît recomandă producătorul (km şi/sau ani) |
#4
Posted 27 July 2013 - 10:19
varu_alin, on 27 iulie 2013 - 10:01, said:
Am un Golf 3 din 1994 si se apropie schimbul de ulei. Se poate curata motorul prin interior de uleiul vechi? Anul trecut mecanicul mi-a spus daca nu am 2-3 litri de benzina pentru a curata motorul (masina este disel). Am mai auzit de niste aditivi / tratamente care se aplica inainte de a schimba uleiul. Ati folosit? Sunt indicate? Dupa ce am facut schimbul de ulei (Castrol) dupa o luna era negru parca nu l-as fi schimbat. |
#5
Posted 27 July 2013 - 11:27
varu_alin, on 27 iulie 2013 - 10:01, said:
Anul trecut mecanicul mi-a spus daca nu am 2-3 litri de benzina pentru a curata motorul (masina este disel). Dupa ce am facut schimbul de ulei (Castrol) dupa o luna era negru parca nu l-as fi schimbat. Ala nu a mecanic ci criminal de motoare.E prima oara cand aud asa ceva.Cum poti sa crezi ca cureti interiorul motorului cu benzina?In primul rand il poti cala(benzina spala imediat filmul de ulei din interiorul cilindrului)ceea ce conduce imediat la incingerea segmentilor apoi calarea(blocarea)motorului.Ca sa schimbi uleiul,pornesti motorul,il aduci la temperatura maxima accelerand progresiv(ori faci un drum prin oras)dupa care opresti motorul,desfaci busonul pe unde pui ulei apoi busonul de la baia motorului.Uleiul fiind incins,va curge ca apa.Il lasi cateva minute si pui busonul baii inapoi,bagi ulei nou de acelasi tip,inchizi si busonul de umplere,verifici uleiul cu joja apoi pornesti motorul.Daca pui si filtru nou bagi putin ulei in filtru,el va trage circa 70 ml ulei din sistemul de ungere.SA NU PUI MAI MULT ULEI DECAT ESTE NECESAR.PRESIUNEA IL VA ARUNCA PE LA BUSONUL DE UMPLERE ORI PE LA SEMERINGURI.Succes si drumuri bune. Edited by Adi blondu, 27 July 2013 - 11:35. |
#6
Posted 27 July 2013 - 15:27
varu_alin, on 27 iulie 2013 - 10:01, said:
Se poate curata motorul prin interior de uleiul vechi? Am mai auzit de niste aditivi / tratamente care se aplica inainte de a schimba uleiul. http://www.automarke...aivi-27178.html |
#7
Posted 27 July 2013 - 15:35
varu_alin, on 27 iulie 2013 - 10:01, said:
....Am mai auzit de niste aditivi / tratamente care se aplica inainte de a schimba uleiul. Ati folosit? Sunt indicate? Dupa ce am facut schimbul de ulei (Castrol) dupa o luna era negru parca nu l-as fi schimbat. Am folosit mai demult o solutie de curatat motorul,la o Dacie din 1995,nu am avut probleme ulterior.La diesel se innegreste repede uleiul,nu-i problema. |
#8
Posted 27 July 2013 - 18:19
asa numitul MOTOR FLUSH, este de fapt o doza de 200 ml de solventi. Nu face mare lucru, nici nu strica nimic. Uleiurile moderne au destui aditivi detergenti. Mai ales uleiurile speciale pentru Diesel (B2, B3, B4)
|
#9
Posted 27 July 2013 - 21:15
Da´ cu o pensula mica, mica dar cu coada lunga, n-ai incerca?
|
#10
Posted 28 July 2013 - 11:07
Da. Este clar. Nu o sa folosesc acesti aditivi.
Eu avam aceasta banuiala ca ceva nu este in regula din cauza culorii uleiului. Ce ar trebui verificat la motor daca tot schimb uleiul? |
|
#11
Posted 28 July 2013 - 11:20
La ce ulei te-ai gandit?Nu neaparat marca,ci specificatiile.
Sintetic,semi-sintetic sau mineral? |
#12
Posted 28 July 2013 - 11:32
Anul trecut mi s-a recomandat semi-sintetic, Castrol, 10W40. Mai ales ca stau intr-o zona in care iarna temperaturile ajung pana la minus 20 30 grade.
|
#13
Posted 28 July 2013 - 12:04
Cred ca e un ulei bun pentru un motor din '94.
La specificatii ma refer. Edited by D_FENS, 28 July 2013 - 12:12. |
#14
Posted 28 July 2013 - 12:11
Iti trebuie un ulei care indeplineste una din urmatoarele norme VW:
VW 505 00, VW 500 00, VW 507 00, VW 501 01 RD-Woo, on 27 iulie 2013 - 15:27, said: A cincea teapa este gresita. Nu folosirea antigelurilor cu durata lunga de folosire reprezinta o teapa, ci rasfoirea saitului automarket. |
#15
Posted 28 July 2013 - 13:43
Bun, in afara de ulei si filtru ce-ar mai trebui verificat? Tacheti? Injectoare?Nu stiu.
|
|
#16
Posted 13 February 2014 - 16:34
Bun ... si este recomandat sa folosim acea solutie "facatoate de minuni flush....bla bla bla" ? Eu am un tdi si cand am schimbat axa cu came era in motor ca o branza neagra. Ceva de genul ulei gelificat/intarit/imbranzit... mi-a zis montatorul ca nu prea a pupat ulei schimbat motorul. A chratat el cat a putut pe la tacheti pe acolo dar ma gandesc, ca in interiorul motorului e acelasi lucru. Sa bag flush.... sau sa nu?
|
#17
Posted 13 February 2014 - 19:39
Incearca nitel Domestos, Cilit Bang, Pur... etc
Branza aceea neagra este calamina, combinata cu ulei ars, oarece doza de funingine de la tractorina buna din benzinarii, coagulata pe piese. Nu prea o poti da jos cu vreun aditiv. Pentru a scapa de aia, se ia fiecare piesa (iti dai seama ce inseamna asta - imprastii motorul in toata curtea) si incepi sa racai cu lemn! nu cu alte scule metalice, pana o dai jos. Unii recomanda "inmuierea" pieselor in prealabil in benzina, nu cred ca ar dauna cu ceva... Daca insisti, spor la treaba |
#18
Posted 15 February 2014 - 20:43
Spray de curatat frane, face minuni in EGR si galeria de admisie ( la diesel ca la benzina nu ai nevoie sa cureti galeria). Sau lancea de la aparat de curatat cu presiune.
|
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users