Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pagina Wikipedia

Masina veche sau indatorat in ban...

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...

Salariu de șofer Uber 8000 l...
 Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...

RMN Decontat
 Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...

Notebook HP 840G2 - Upgrade RAM, ...
 Defect ciudat Videorecorder Panas...

lege de reglementare a shrinkflat...

Care este cota parte la succesiun...

Camera auto DVR PNI Voyager S2600...
 

intrebare faruri Xenon

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1
ciupss

ciupss

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 126
  • Înscris: 20.02.2006
Mi-am achizitionat acum ceva timp un BMW 118d 2009 din Germania. Masina merge excelent dar are o singura "buba" si anume nu are faruri xenon, in rest le are cam pe toate. Ma intrebam daca mai trebuie sa fac ceva modificari in cazul in care vreau sa-mi montez asa ceva http://www.pieseauto...-320038034.html

#2
connectorxp

connectorxp

    Avid mountaineer.

  • Grup: Moderators
  • Posts: 14,908
  • Înscris: 14.11.2004
Pai pe langa blocurile otptice mai ai nevoie de sistemul de autoleveling si eventual alte cotnrolere si modificari la instalatia electrica, in functie de tipul becului, D1S sau D2S.

#3
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Ala este far OEM, ca nu prea imi dau seama? Daca este oem probabil mai ai nevoie obligatoriu de cablaj adaptor, calculatoare si posibil senzorii si calculatorul de autoleveling (daca nu e inclus in ala de faruri). In plus, ai mai avea nevoie si de stropitori, pentru a fi totul legal

Edited by valitudor, 24 July 2013 - 14:22.


#4
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,370
  • Înscris: 24.06.2008
Daca ai lupe e totul ok.Vezi ca dupa cate stiu eu farurile vin cu tot cu motorase.Daca nu au mai dai ceva banuti in plus,asa ca nu uita sa intrebi.Nu mai trebuie alte adaptari!!!Nu pot sa-ti trimit poze pe privat ca iti aratam cum au iesit la mine,doar ca eu am avut e46!
Inca o chestie,vezi ca lupele sa fie de sticla ca altfel la drum lung te trezesti cu ele topite de la xenoane.Dupa cate stiu eu Depo si Hella le au de sticla,iar restul(dektane,sonar...etc) le au de plastic!
Spalatoarele de far sunt cam asa si asa ca necesitate.In sensul ca iti curata farul pe ploaie,dar daca e iarna si mergi in spatele unuia care arunca mizerie din aia de zapada topita sunt cam de prisos!

#5
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
Spalatoarele sunt "asa si asa" doar daca esti un taran pe care nu-l intereseaza ca le beleste ochii alora din fata.

#6
andrei_221

andrei_221

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,780
  • Înscris: 22.12.2006
la ochi deranjeaza faptul ca nu au sistemd e reglare automata a inaltimii,... spalatorul conteaza mai putin.

#7
N62B44

N62B44

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,797
  • Înscris: 02.02.2010
E obligatoriu si lupa si spalator si reglaj automat/autoleveling (E norma europeana ). Daca aia de la RAR si ITP n-ar trece nimic fara astea.

#8
gogo

gogo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 09.06.2002
Eu am vazut pe Laguna 2 faruri de xenon fara lupa din fabrica(cauta pe google si vei gasi destule poze cu ele), iar pe A1 am vazut faruri de xenon fara spalatoare de faruri.

#9
Jah

Jah

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,099
  • Înscris: 17.04.2006
E chiar asa de greu de inteles ca o masina care nu indeplineste reglementarile (ECE98 / ECE 48) nici nu poate fi omologata? Ca ati vazut voi tot felul de tiganii aftermarket e partea a doua, oricum 99% din ele bat mai prost ca niste becuri bune cu halogen. Chiar sunt curios sa vad o configuratie de A1 fara spalator de faruri, avand in vedere ca sunt standard (evident, ca altfel n-ar putea sa le vanda) :)

#10
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007
Pe A1 probabil ca sunt faruri halogen dar cu lupa. Intr-adevar insa sunt si cateva masini (chiar cateva) care au xenon fara lupa (honda civic, laguna1 - doar modelul fara facelift , Nissan Navara, altele nu stiu). Dar toate sunt modele mai vechi.

Cat despre farurile alea merita doar daca sunt OEM. Dar sincer nu prea cred asta, par a fi niste chinezarii. Nu merita deloc astea chinezesti au lupa foarte proasta peste 1 an nu mai vezi nimic, se matuiesc etc.
Mai repede iti cumperi asa ceva: http://performanceau...products_id=237 si le pui in farurile tale originale.

#11
msn2

msn2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,835
  • Înscris: 25.04.2008
am si eu o problema la hid-urile mele.

am o octi 1 tour cu un set de xenoane hid modelul ala care scria pe cutie: siemenshid.
s-a ars un bec si am cumparat altul.
la montaj, fiind bixenon am avut de cuplat si cele 2 fire pt faza lunga.
nu s-a potrivit mufa de la becul nou cu cablajul vechi asa ca: am taiat mufa si am conectat firul negru la firu negru si cel alb la ala rosu.
am pornit faza scurta, functioneaza ok.
dar cam la 20 sec, la becu schimbat da un flash pe lunga si revine, iar 20 sec si iar face...

am cuplat firele invers si face la fel.

ce tre sa fac, la electrician ajung mai greu.

mersi

#12
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,151
  • Înscris: 04.02.2011
Ok, am vrut ca și alții să beneficieze de "pățaniile" mele cu xenoane, așa că m-am gândit să fac un ghid și să deschid un subiect pe această temă. Dar iată, subiectul e deschis deja și am să postez chiar aici.

Ghid pentru cei ce doresc să instaleze xenoane aftermarket


Atenție la țepe: Unii comercianți vând tot felul de becuri normale pe al căror ambalaj scrie "xenon". Aceste becuri "fantomă" nu doar că nu au nimic de a face cu xenonul dar pot distruge farul, deoarece nu blochează radiația UV care matisează plasticul, ba mai rău, îl pot topi din cauza puterilor mai mari. Un bec xenon nu poate fi pornit decât cu balast electronic care are rolul de a regula curentul și de a asigura tensiunea mare necesară pornirii, chiar și încălzite deja (>20KV) Becul xenon, spre deosebire de becul normal nu are un filament, el are un tubuleț în care se face descărcarea electrică. Xenonul (gaz) este supus unui anumit curent, care face electronii de pe orbită să "sară" pe o orbită superioară. Când revin înapoi, emit radiație electromagnetică (lumină). Hai, destul cu știința, trecem la aspectul practic.
Legea: În primul rând, să nu ziceți că nu știți, legea în Europa interzice instalațiile de xenon fără lupă, ștergător și reglare computerizată e nivelului. Deci peste 90% din posesori de xenoane sunt în ilegalitate. Motivul invocat? Faptul că altfel sunt orbiți ceilalți participanți la trafic. Sigur, decizia este de tip heirupist și permite producătorilor auto să ceară prețuri aberante pentru kiturile originale. Este, în primul rând o chestie de lobby. Din fericire (sau din nefericire, pentru cei ce nu se gândesc deloc la ceilalți participanți și nu urmează niște reguli de bun simț, pe care am să le invoc în ghid), poliția română tolerează în marea majoritate a cazurilor xenoanele. Asta nu se întâmplă însă în toate țările.
Dar este adevărat că orbesc participanții? Da și nu. Primul argument este faptul că becul xenon are altă geometrie (sursa de lumină este mai mare). Asta înseamnă că, precizia sistemului optic al farurului se duce în dudă, adică în loc să ai la 20 de metrii o linie de emarcație de 20 cm, ea este de 0,5 metrii, să zicem. Așadar, dacă vă puneți xenoane, este important în primul rând să reglați farurile mai în jos. Astfel nu va ajunge lumina în ochii celorlalți participanți la trafic.
Al doilea argument e puterea. Trebuie să țineți cont că puterea luminoasă este de 3 ori mai mare. Asta înseamnă că orice urmă de jeg va dispersa lumina, voi veți vedea mai prost, cel din față va urla de nervi pentru că îl orbiți. Țineți farurile curate.
Al treilea argument este temperatura de culoare. Xenoanele puse de producător sunt la 4300k. La acea temperatură de culoare randamentul e maxim șio vizibilitatea e ok. Acuma, majoritatea au de 6000K, care e e deja prea "albăstruie". Cu cât temperatura de culoare este mai mare, scade vizibilitatea pe vreme proastă și farurile orbesc mai tare. Deasemenea, orige mizerie de pe far dispersează mai ușor lumina. Deci, mergeți pe 4300k domnilor. Unii cocalari își pun și de la 8000K în sus. Enervant și inutil.
Șmen: Ca să nu ghicească nici dracu că aveți xenoane aftermarket, achiziționați de 3000K. Aveți aceeași lumină puternică dar la temperatura becului halogen, un pic sub chiar. Cu alte cuvinte, lumina este între cea a unui bec halogen și a unuia galben. Avantajul maxim e pe ceață. Singurul dezavantaj este la vizibilitatea marcajelor care însă oricum nu prea există în România. Mare avantaj: Orbesc mult mai puțin. Nimeni nu va mai fi deranjat de ele.
Avantaje xenon:
-Consum redus, deci scade consumul de carburant (foarte puțin, e drept), scade uzura electromotorului.
-Vizibilitate muult mai bună.
-Țin mult mai mult. La un shit de diesel mor becurile normale ca furnicile la Raid.
Atenție: Unele faruri sunt mătuite
Lupa: În general, cine are lupă e asigurat, nu se va mai lega poliția de el. Totuși, nu la toate mașinile se găsesc faruri cu lupă, lupele care se introduc în far presupun dezlipirea acestuia, operațiune foarte riscantă.
Concluzie: Xenoanele aftermarket sunt cu dus întors. Dacă ești inconștient, poți orbi pe cei din față și meriți să ai talonul săltat. Însă pentru cei ce au bun simț și urmează niște reguli elementare, legislația este abuzivă. Pentru că te forțează să scoți mulți bani din buzunar în favoarea producătorilor auto. Care, btw, au o mare durere în c*r de tine. O bună parte din farurile din fabrică sunt niște gunoaie care fie nu luminează bine, fie tot orbesc alți participanți, chiar și cu bec normal. Plus că dacă ești dobitoc, oricum vei orbi pe cei din față când îți cumperi cartofi pentru iarnă și uiți al dracu să reglezi farul. Deci poți fi idiot și fără xenon.
Eu unul prefer xenon de 3000K. Nu deranjează pe nimeni și nu se va lega în veci poliția de ele oriunde în Europa, pentru că pentru ei Xenon = lumină albă sau albăstruie.
Numai bine vă doresc la toți, conduceți cu grijă și respectați ceilalți conducători în trafic.

Edited by benis, 09 October 2013 - 21:01.


#13
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,151
  • Înscris: 04.02.2011
Ca să vă convingeţi că producătorii auto sunt nişte m*işti care fac legea, ia vedeţi cât costă un pachet ce include xenon:

Quote

Pachet special Q7 Business Edition,
contine: faruri Xenon, Parking control plus, scaune fata incalzite, interfata Bluetooth, pachet de lumini
totul la "imbatabilul" preţ de €3102,48.
Unii fac profit de peste 1000% când legea îi favorizează.

#14
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Ok, ai pus un pachet de optionale care include, printre altele, si un kit xenon oem pentru o masina f scumpa. Acum spune-ne si cat ar fi costurile de productie, sa vedem daca iese profitul ala de 1000%. Oare ii costa la fel ca unul AM? Sa fim seriosi, eu nu cunosc vreun kit AM facut de vreo firma de renume din domeniu. Toate fac doar instalatii OEM. Ce se gaseste pe piata sunt junghiuri chinezesti care isi pot bate joc de masina.

Eu prefer sa-mi repar si regrez farurile cu halogen sa lumineze cum trebuie decat sa-mi bat joc de ceilalti, orbindu-i. Daca nu vad bine noaptea, nu conduc. Nu-mi pun lasere sa transform nopate-n zi, doar pentru mine.
Mi-as dori o lege mai aspra si comportament mai hotarat al politistilor in acest sens

Edited by valitudor, 13 October 2013 - 10:48.


#15
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Eu pe Fordul meu Focus 3 am faruri Xenon din fabrica si au costat "exageratul" pret de 750 Euro cu TVA inclus. In pachet cu farurile Xenon am primit si lumini de zi/pozitie cu LED, lumini pentru viraj, pozitii spate LED si sistem de lumina interioara cu led-uri colorate la care pot schimba intensitatea si pot alege din vreo 8 culori gen albastru, verde, portocaliu, rosu, etc.

Dintre toate dotarile optionale ale masinii, cred ca e cea care isi merita cel mai mult banii. Este incomparabil mai bun farul cu Xenon fata de cel cu halogen. Am mers multi km noaptea cu masina si imi place ca pot merge in siguranta cu 150-160 la ora pe autostrada pentru ca se vede foarte bine inclusiv pe faza scurta. Rar e nevoie sa aprind faza lunga (oricum nu prea am pe unde ca tot vin masini din fata). La vechea masina ce avea faruri cu halogen (cu oglinda, nu cu lupe) cu faza scurta era cam orbecaiala si mereu simteam nevoia sa aprind faza lunga.

Deci, sfatul meu e sa va puneti faruri xenon din fabrica sau OEM, nu chestii dubioase aftermarket. In primul rand temperatura de culoare la 4000 K e mult mai ok decat albastrelile alea ciudate si vizibilitatea e buna si in conditii de ploaie/asfalt umed. Producatorii e drept ca poate exagereaza cu pretul, insa eu consider ca un pret pana in 1000 Euro pentru o instalatie Xenon originala merita, mai ales in ideea ca ai auto-leveling si spalator de faruri si nu ai batai de cap cu legislatia. Siguranta sporita pe care ti-o ofera vizibilitatea mai buna merita banii dincolo de alte aspecte tehnice. Si apropo de siguranta, nu prea am intalnit masini mai noi care au xenon din fabrica sa ma orbeasca. Sunt mult mai ok decat cele cu halogen si oglinda (tot din fabrica) pentru ca fasciculul luminos e f. bine nivelat astfel incat sa nu lumineze mai sus de nivelul farurilor.

#16
bossake

bossake

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,713
  • Înscris: 22.11.2007

 benis, on 12 octombrie 2013 - 18:24, said:

Ca să vă convingeţi că producătorii auto sunt nişte m*işti care fac legea, ia vedeţi cât costă un pachet ce include xenon:

totul la "imbatabilul" preţ de €3102,48.
Unii fac profit de peste 1000% când legea îi favorizează.
Un xenon original din fabrica vine instalatie spalator de far (lucru obligatoriu in cazul oricarei masini care are xenon), vine cu reglaj automat al farurilor in functie de greutate, sa nu mai zic ca la mai toate masinile farurile cu xenon vin cu lupa si sunt cu totul diferite fata de farurile halogen. Daca vorbim de masini noi sa mai mentionam si ca in momentul de fata la majoritatea masinilor noi deja vorbim de faruri bixenon si adaptive in curbe.
In niciun caz profitul nu e 1000%, tu ai impresia ca daca pui un kit de 150lei (atat costa un kit xenon d-ala chinezesc) ai acelasi lucru cu ce are ala cu xenon oem din fabrica?

#17
Alex-AR

Alex-AR

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,277
  • Înscris: 19.03.2009
Nici eu nu am fost si nu voi fi de acord sa pun xenon after-market. In primul rand datorita legii (nu exista spalator, etc..) si in al doilea rand datorita riscului de a afecta sistemul electric al masinii. Cea mai buna optiune care am gasit-o este un bec Osram Rallye de 65W si 2500lumeni fata de 1500 cat au cele normale (H7)

#18
adipelcz

adipelcz

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 28.05.2004
Presupun ca realizezi ca nu este normal sa pui becuri mai puternice decat cele montate din fabrica. Daca era ok sa se puna becuri mai puternice, fii sigur ca le puneau direct producatorii, ca doar n-or fi prosti sa puna lumanari in loc de reflectoare de stadion daca era posibil acest lucru fara sa deranjeze pe ceilalti. Daca tu ai un far normal cu becuri ce au 55W din fabrica si dau 1500 lumeni si tu pui de 65W cu 2500, cu siguranta vei deranja mai mult ochii celorlalti. Asa e la noi, o cursa a inarmarilor. Din cauza ca altii ne orbesc, ne punem si noi becuri mai puternice. Si tot asa, o sa ajungem in curand sa punem 10.000 de W de lumina pe masini sa vedem ceva. Nu ar fi totul mult mai simplu daca toata lumea s-ar rezuma la instalatia de iluminat cu care a fost dotata masina din fabrica? Nu ar fi mai sigur pentru noi toti?

Eu daca am becuri normale pe masina si tu vii cu alea mai puternice din fata, eu nu mai vad nimic. Sunt fortat sa aprind faza lunga sa mai vad ceva,  tu vezi asta, zici ca-s al dracu' si-ti bag faza lunga in ochi, o aprinzi si tu sa-mi arati mie si uite asa orbecaim amandoi catre un accident, doar pentru ca tu ai decis ca vrei sa vezi mai bine si ti-ai pus becuri mai puternice. (@Alex-AR, nu ma refer strict la tine, ci in general, la cei care "imbunatatesc" sistemul de iluminat prin diverse metode. In cazul tau particular, poate e ok, poate ca nu e deranjant becul ala si in cazul asta e ok, dar de cele mai multe ori, efectele becurilor astora sunt deranjante pt ceilalti participanti).

Nu de putine ori am intalnit masini care aveau halogen ori reglat prost, ori prea puternic (si eventual niste halogene f. puternice bagate si in proiectoare) care m-au determinat sa aprind scurt faza lunga pentru ca nu mai vedeam nimic cu ale mele becuri normale.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate