Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Digi24 a disparut de pe TV Lg

Drept de proprietate intelectuala...

Jante noi shitbox

Trinitas TV 4K
 Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Probleme accesare nr test telefon

Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...
 

Aerodina lenticulara a lui Coanda

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006
Dupa ce a revolutionat lumea aviaticii inventand primul avion cu reactie, Henri Coanda a inceput sa lucreze din anii '30 la un aparat de zbor revolutionar, cu un sistem de propulsie bazat pe efectul care ii poarta numele. Din anii '60 el a inceput sa colaboreze cu Fortele aeriene ale SUA pentru construirea de astfel de aerodine, cu performante de zbor uluitoare pentru aceea vreme. Incepand cu anii '70, proiectul a fost suspendat in mod oficial fara nicio explicatie, insa aceasta perioada corespunde cu semnalarea a unui numar din ce in ce mai mare de OZN-uri.
Eu stau si ma intreb - oare de ce guvernul Romaniei cheltuie o droaie de bani pe avioane de lupta second-hand cumparate de la americani, cu tehnologie de mult depasita in loc sa investeasca in dezvoltarea acestei tehnologii, de provenienta romaneasca, care ne-ar putea asigura suprematia aeriana pe tot globul?
Daca am avea o flota de astfel de aerodine lenticulare - veritabile OZN-uri, Romania ar fi o forta de temut si am fi pe picior egal cu marile puteri ale lumii!



[ http://storage0.dms.go4it.ro/media/2/84/2031/7099030/5/aerodina-1961-1965.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by Gonthar, 13 July 2013 - 10:03.


#2
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Proiectul nu e o reusita pana la urma, doar pune in practica niste principii, astazi cunoscute. In rest, politica.

#3
dan-s

dan-s

    Active Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 1,699
  • Înscris: 02.07.2013

 Gonthar, on 13 iulie 2013 - 09:57, said:

Eu stau si ma intreb...

Și eu mă întreb pentru chestii mai mici gen de ce vindem aurul din Roșia Montană americanilor sau de ce îi lăsăm pe americani să extragă gazele cu șișt deși peste tot în Apus e arătat foarte clar cât rău face mediului tehnicile ce vor ei să le folosească sau de ce am făcut acel împrumut uriaș de la FMI sau de ce am acceptat acel scut anti-rachetă care ne pune în ceartă cu rușii dar pe americani îi apără și multe altele. Răspunsul cred că e destul de clar: România nu mai este independentă ci e colonie americană.

Edited by dan-s, 13 July 2013 - 10:36.


#4
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006

 neagu_laurentiu, on 13 iulie 2013 - 10:03, said:

Proiectul nu e o reusita pana la urma, doar pune in practica niste principii, astazi cunoscute.
Tehnologia este binecunoscuta de americani, care au extins-o in secret si au aparate de zbor cu performante extraordinare. La romanasi insa le-au vandut cu bani grei gioarse de F16 cu care te speli pe cap.
Cum este posibil ca guvernul Romaniei sa fie atat de ignorant si sa nu investeasca in aceasta descoperire epocala? Eu personal, as inlocui toate avioanele de lupta numai cu aerodine lenticulare.

#5
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Si cel cu teoria matematica a reflexiilor pe suprafete de la avionul invizibil era un rus, s-a dus cu ea la guverul lor si l-a trimis la plimbare. Pe urma au regretat autoritatile sovietice.
Nu e nici un secret, sunt doar bani investiti in cercetare/dezvoltare pe care noi si multi altii nu ni-i permitem. Inainte de '89 am proiectat si noi un avion supersonic dar rusii nu ne-au dat motorul (nu ne-au lasat sa-l folosim, cel de pe Mig-23). Istoria/politica/economia e mai complicata se pare decat stiinta.

Edited by neagu_laurentiu, 13 July 2013 - 11:31.


#6
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006
Coanda a dorit cu ardoare ca aerodina lui sa fie folosita si de oamenii simpli pentru transportul personal. El a proiectat si niste modele mici, care puteau transporta una sau doua persoane.
"Sunt convins ca multi tineri se vor hazarda in vazduh la bordul unei asemenea «farfurii zburatoare», ce va atinge cu usurinta 800 de kilometri pe ora, avand viata asigurata pentru ca acest tip de avion nu este conceput din piese mecanice in miscare, ceea ce exclude de la sine pana de motor." declara Coanda intr-un interviu.
Inchipuiti-va cum ar fi in Romania, daca tinerii nu ar mai da banii pe motociclete si ATV-uri de provenienta straina ci ar strabate vazduhul la bordul aerodinelor cu 800 la ora! Ar fi intradevar o priveliste demna de filmele SF!

#7
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003
Consuma mult totusi acele aerodine. In schimb tinerii in cauza nici in 2D nu tin directia dar in 3D !

Edited by neagu_laurentiu, 13 July 2013 - 13:10.


#8
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006

 Gonthar, on 13 iulie 2013 - 11:07, said:

La romanasi insa le-au vandut cu bani grei gioarse de F16 cu care te speli pe cap.
Cum este posibil ca guvernul Romaniei sa fie atat de ignorant si sa nu investeasca in aceasta descoperire epocala? Eu personal, as inlocui toate avioanele de lupta numai cu aerodine lenticulare.

Pai am fost vreodata mai avansati? Pe vremuri mai faceam cate ceva, spre exemplu zgomotoasele Rombacuri, evident si acelea dupa o licenta straina. Sau colaborarea cu sarbii pentru IAR 93. Sa fim seriosi, batranele F16 nu arata chiar atat de rau si oricum ceva mai bun nu am avut niciodata. In rest cat de naiv sa fii sa crezi ca poti mesteri asa aiurea niste fofeze, pe care sa le echipezi eventual cu ce a mai ramas de la vechile MIG-uri. Nu mai suntem pe vremea lui Coanda cand astfel de idei, unele stralucite puteau sa dea rezultate. Acum avioanele moderne au mii si mii de componente complexe, inglobeaza materiale si tehnologii avansate.

#9
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Toate se bazeaza pe fosile si sint terminate.
Rominii nu sint prosti degeaba.

#10
hamal

hamal

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,491
  • Înscris: 23.09.2010
Prin anii '80, se scria in presa romaneasca a vremii despre un taran (parca din Oltenia) care construise o aerodina lenticulara "powered" de un motor de Mobra. Se zicea ca zbura, dar omul isi propusese sa faca rost de un motor mai mare...
Deci incercari au fost si la noi, nea Gonthare Posted Image !

#11
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,134
  • Înscris: 04.02.2011

 Gonthar, on 13 iulie 2013 - 09:57, said:

Dupa ce a revolutionat lumea aviaticii inventand primul avion cu reactie, Henri Coanda a inceput sa lucreze din anii '30 la un aparat de zbor revolutionar, cu un sistem de propulsie bazat pe efectul care ii poarta numele. Din anii '60 el a inceput sa colaboreze cu Fortele aeriene ale SUA pentru construirea de astfel de aerodine, cu performante de zbor uluitoare pentru aceea vreme. Incepand cu anii '70, proiectul a fost suspendat in mod oficial fara nicio explicatie, insa aceasta perioada corespunde cu semnalarea a unui numar din ce in ce mai mare de OZN-uri.
Eu stau si ma intreb - oare de ce guvernul Romaniei cheltuie o droaie de bani pe avioane de lupta second-hand cumparate de la americani, cu tehnologie de mult depasita in loc sa investeasca in dezvoltarea acestei tehnologii, de provenienta romaneasca, care ne-ar putea asigura suprematia aeriana pe tot globul?




Păi stai un pic, ori e creată în colaborare cu forțele aeriene ale SUA, ori e românească? Tehnologia este, pănă una alta americană, Coandă nu a dezvoltat-o cu ajutorul governului româniei, care era ocupat cu implementarea socialismului științific la cel ami înalt nivel.

#12
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006

 hamal, on 17 iulie 2013 - 06:04, said:

Prin anii '80, se scria in presa romaneasca a vremii despre un taran (parca din Oltenia) care construise o aerodina lenticulara "powered" de un motor de Mobra.
Da. dar din pacate astfel de inventatori geniali de la noi au fost ignorati sau ridiculizati.

[ http://media.realitatea.ro/multimedia/image/201108/full/ozn_01951500.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


 benis, on 17 iulie 2013 - 07:55, said:

Păi stai un pic, ori e creată în colaborare cu forțele aeriene ale SUA, ori e românească? Tehnologia este, pănă una alta americană, Coandă nu a dezvoltat-o cu ajutorul governului româniei, care era ocupat cu implementarea socialismului științific la cel ami înalt nivel.
Americanii l-au sponzorizat pe Coanda cativa ani, pana i-au furat toate secretele si pe urma l-au trimis la plimbare. S-a intors apoi in Romania si a fost facut  primit de Ceausescu cu onoruri , facut academician si director al Institutului de creație științifică și tehnică. Securitatatea nu a vazut cu ochi buni apropierea lui Coanda de Ceausescu, pentru ca inventatorul i-a propus mai multe politici liberale asa ca a incercat sa il marginalizeze. Multe din proiectele lui au fost ascunse sau date uitarii.
Printre proiectele indraznete ale lui Coanda se numara "Delta - orasul viitorului" - un fel de Silicon Valley romanesc, unde toate mintiile stralucite ale Romaniei s-ar fi adunat pentru a lucra in domeniul cercetarii si "Aerotubexpres" - un sistem de transport bazat pe tuburi in care ar fi circulat cu 500 km/h vagoane cu marfa si calatori, propulsate de diferenta de presiune.

#13
real32

real32

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,747
  • Înscris: 02.07.2006

 Gonthar, on 17 iulie 2013 - 08:38, said:

Da. dar din pacate astfel de inventatori geniali de la noi au fost ignorati sau ridiculizati.

Pai si cum altfel ar fi putut sa fie? In anii '80 noi produceam la Craiova IAR-ul 93, un avion bimotor destul de bunicel pentru cerintele noastre pe acele vremuri. Sunt destule filmulete pe net cu acest avion care a fost retras in '98. Asa ca nu puteam sa fim prea entuziasmati ca "un taran" vrea sa zboare folosind "un motor de Mobra".

#14
Ixtl

Ixtl

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,442
  • Înscris: 27.04.2006

Quote

Dupa ce a revolutionat lumea aviaticii inventand primul avion cu reactie,
Coanda - un om pasionat de zbor si de tehnologiile aferente - a creat in 1910 un concept, i.e. ceva similar compresoarelor liniare actuale ale unui motor cu reactie.
In nici un caz nu a inventat avionul cu reactie.
Motorul cu reactie cu turbina, asa cum il stim si in ziua de azi, a fost pus la punct complet prin anii '30.
Conceptul sau eventual a avut si el un rol in proiect.

Contributia majora a lui Coanda pentru aeronautica a fost efectul Coanda.

Quote

Din anii '60 el a inceput sa colaboreze cu Fortele aeriene ale SUA pentru construirea de astfel de aerodine
Cu cine ar fi putut colabora, cata vreme in propria tara nu a fost bagat in seama asa cum ar trebui, pentru un personaj potential inovator intr-un domeniu oarecare...? Si asta timp de decenii?
Nu e nici primul si nici ultimul din pacate.

Quote

Tehnologia este binecunoscuta de americani, care au extins-o in secret si au aparate de zbor cu performante extraordinare.
Tehnologie testata, rastestata si pusa in debara. Din varii motive.
Daca si-ar fi dovedit eficienta dpdv al costurilor, al tehnologiilor si randamentului mai bun decat al altor tehnologii de zbor, am fi avut in ziua de azi o multime de aerodine lenticulare in uz curent.
Nu avem.

Quote

...care ne-ar putea asigura suprematia aeriana pe tot globul?
Ce avantaj(e) ale unor asemenea aerodine ar asigura suprematia mentionata?

Edited by Ixtl, 18 July 2013 - 17:14.


#15
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006

 Ixtl, on 18 iulie 2013 - 17:12, said:

Daca si-ar fi dovedit eficienta dpdv al costurilor, al tehnologiilor si randamentului mai bun decat al altor tehnologii de zbor, am fi avut in ziua de azi o multime de aerodine lenticulare in uz curent.
Nu avem.
Sa fie oare o coincidenta faptul ca dupa anii '60 a crescut masiv numarul de OZN-uri observate? Eu cred ca nu... Tehnologia a continuat sa fie dezvoltata in cel mai mare secret de americani si folosita pe ascuns de ei. Altfel cum s-ar putea explica aceste aparitii bizare?

[ http://i.ytimg.com/vi/HE_qAdh7x5Y/0.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://beforeitsnews.com/contributor/upload/2571/images/adamski_type_ufo.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.alienaffect.com/wp-content/uploads/2010/02/ufo_picture_4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#16
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009

 Gonthar, on 18 iulie 2013 - 17:52, said:

[ http://i.ytimg.com/vi/HE_qAdh7x5Y/0.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://beforeitsnews.com/contributor/upload/2571/images/adamski_type_ufo.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

[ http://www.alienaffect.com/wp-content/uploads/2010/02/ufo_picture_4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]
Astia-s martieni originali

#17
neagu_laurentiu

neagu_laurentiu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 40,604
  • Înscris: 30.07.2003

 Gonthar, on 18 iulie 2013 - 17:52, said:

Altfel cum s-ar putea explica aceste aparitii bizare?
Ce ai postat sunt trucuri ordinare.

#18
Gonthar

Gonthar

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 3,581
  • Înscris: 15.10.2006

 neagu_laurentiu, on 18 iulie 2013 - 18:12, said:

Ce ai postat sunt trucuri ordinare.

Dovedeste!

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate