Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Tipuri de forme ale Domnului Suprem (Bhakti-Yoga)
Last Updated: Oct 25 2023 06:36, Started by
madhukar
, May 05 2013 13:01
·
0
#1
Posted 05 May 2013 - 13:01
În singura carte despre Tattva vicear (adevăruri filozofice) cunoscută sub numele de Laghu Bhagavat-amrita, Rupa Gosvami scrie:
“1.7-8 Pentru că revelaţia Vedică e cea mai bună dintre toate evidenţele, îmi voi baza argumentaţia pe aceasta şi nu pe logica materialistă. Cei mai buni dintre înţelepti acceptă revelaţia Vedică drept cea mai bună evindenţă, pentru că în Vedant-sutra 1.1.3 se spune: "Cel Suprem poate fi înţeles prin intermediul revelaţiei Vedice". 1.9 Prin cuvintele "Cel Suprem nu poate fi înţeles cu ajutorul logicii materialiste" Vedanta-sutra 2.1.11 a criticat direct logica materialistă. 1.10 athopāsyeṣu mukhyatvaḿ vaktum utkarṣa-bhūmataḥ kṛṣṇasya tat-svarūpāṇi nirūpyante kramād iha Pentru a dovedi că Supremul Domn, Şri Krişna, e cel mai bun dintre cei ce sunt demni de a fi veneraţi, voi descrie aici formele Sale, una după alta. Aici voi vorbi despre cea mai importantă personă de a fi venerată - atha iha vaktum mukhyatvaḿ upasyesu despre superioritatea lui Sri Krișna proprietarul pământului - utkarṣa kṛṣṇasya bhūmataḥ și una după alta vor fi descrise formele Sale - kramat tat nirupyante rupani sva 1.11 svayaḿ rūpas tad-ekātmarūpa rūpa āveṣa-nāmakaḥ ity asau tri-vidhaḿ bhāti prapañcātīta-dhāmasu În lăcaşul Său dincolo de lumile materiale, Domul Supremu se manifestă în trei feluri de forme (rupa) : 1. svayam 2. tad-ekatma 3. aveş. Astfel în lăcașul Său, dincolo de lumea materială – iti dhāmasu atīta prapañca El se manifestă în trei forme numite - asau tri-vidham bhati namaka (1) Propria Sa formă - svayam-rupa (2) Expansiuni – Forme una în suflet - eka-atma-rupa (3) Forme împuternicite - aveș-rupa 1.11 svayaḿ rūpas tad-ekātmarūpa rūpa āveṣa-nāmakaḥ ity asau tri-vidhaḿ bhāti prapañcātīta-dhāmasu În lăcaşul Său dincolo de lumile materiale, Domul Suprem se manifestă în trei feluri de forme (rupa) : 1. svayam 2. tad-ekatma 3. aveş. Astfel în lăcașul Său, dincolo de lumea materială – iti dhāmasu atīta prapañca El se manifestă în trei forme numite - asau tri-vidham bhati namaka (1) Propria Sa formă - svayam-rupa (2) Expansiuni – Forme una în suflet - eka-atma-rupa (3) Forme împuternicite - avesa-rupa 1.12 ananyāpekṣi yad rūpaḿ svayaḿ-rūpaḥ sa ucyate Svayam-rupa este forma originală, nemanifestată dintr-o altă formă. Acea formă care este independentă - yad rūpaḿ ananyāpekṣi Este numită forma originală - svayaḿ-rūpaḥ sa ucyate 1.13 īśvaraḥ paramaḥ kṛṣṇaḥ sac-cid-ānanda-vigrahaḥ anādir ādir govindaḥ sarva-kāraṇa-kāraṇam (aus Brahma-samhita (5.1)) Supremul controlor este Krișna - paramaḥ īśvaraḥ kṛṣṇaḥ forma Sa este eternă, plină de cunoaștere și extaz divin - vigrahaḥ sac-cid-ānanda El este fără de început, originarul Govinda (așa cum est numit în Vrindavan) Cauza tuturor cazelor - kāraṇa sarva-kāraṇam Edited by madhukar, 05 May 2013 - 13:16. |
#2
Posted 06 May 2013 - 08:04
1.14
yad rūpaḿ tad abhedena svarūpeṇa virājate akṛty-ādibhir anya dṛk sa tad ekātma-rūpakaḥ sa vilāsaḥ svāḿśa iti dhatte bheda-dvayaḿ punaḥ Svayam-rupa nu este diferită de forma primordială a Domnului. Tad-ekatma-rupa reprezintă formele Domnului care au caracteristici diferite de forma Sa originală. Există două tipuri de tadekatma-rupa: 1. vilas-rupa şi 2. Svamşa-rupa. Această formă a lui (Krișna) nu este diferită de propria Sa formă - yad rūpaḿ tad abhedena svarūpeṇa (când) este manifestată incomplet, e privită ca o alta - akriti virajate dṛk anya adibhih și aceasta este o formă care este una în suflet (cu cea originară) - sa tad rūpakaḥ ekātma care din nou este manifestată în două feluri – sa punaḥ bheda-dvayaḿ dhatte și anume Cele ale Jocului - Vilas și cele ale propriului corp – Svamșa – iti vilāsaḥ svāḿśa |
#3
Posted 07 May 2013 - 16:19
1.15-16
svarūpam anyākāraḿ yat tasya bhāti vilāsataḥ prāyenātma samaḿ ¶aktyā sa vilāso nigadyate paramavyoma-nāthas tu govindasya yathā smṛtaḥ paramavyoma-nāthasya vāsudevas ca yādṛ¶aḥ Vilas-rupa sunt acele forme care au aproape aceeași putere cu cea a formei originale, și pe care Domnul le manifestă prin puterea Sa de neconceput. În acest fel Domnul Govinda (Krișna) se manifestă ca Domnul Narayan, maestrul Cerului Spiritual, Iar Domnul Vasudev este o expansiune a Domnului Narayan. Când propria Sa formă apare cu alte calități - svarūpam tasya anya akāraḿ bhāti aceasta este o formă ce depinde de jocul abordat – yat vilāsataḥ Ea are aproape aceeași carismă sufletească - prāyena samaḿ ¶aktyā ātma și este numită Vilas - sa nigadyate vilāso În felul acesta îți aduci aminte de Govinda, Domnul (originar) al lumii spirituale – yathā smṛtaḥ govindasya nāthasya paramavyoma ca Domnul lumii spirituale, Vasudev – yādṛ¶aḥ nāthasya paramavyoma vāsudevas |
#4
Posted 08 May 2013 - 23:23
madhukar, on 07 mai 2013 - 16:19, said:
1.15-16 svarūpam anyākāraḿ yat tasya bhāti vilāsataḥ prāyenātma samaḿ śaktyā sa vilāso nigadyate paramavyoma-nāthas tu govindasya yathā smṛtaḥ paramavyoma-nāthasya vāsudevas ca yādṛśaḥ Vilas-rupa sunt acele forme care au aproape aceeaşi putere cu cea a formei originale, şi pe care Domnul le manifestă prin puterea Sa de neconceput. În acest fel Domnul Govinda (Krişna) se manifestă ca Domnul Narayan, maestrul Cerului Spiritual, Iar Domnul Vasudev este o expansiune a Domnului Narayan. Când propria Sa formă apare cu alte calități - svarūpam tasya anya akāraḿ bhāti aceasta este o formă ce depinde de jocul abordat – yat vilāsataḥ Ea are aproape aceeași carismă sufletească - prāyena samaḿ śaktyā ātma și este numită Vilas - sa nigadyate vilāso În felul acesta îți aduci aminte de Govinda, Domnul (originar) al lumii spirituale – yathā smṛtaḥ govindasya nāthasya paramavyoma ca Domnul lumii spirituale, Vasudev – yādṛśaḥ nāthasya paramavyoma vāsudevas O oaza de personalism vedic intr-un peisaj dominat de filozofie mayavada. Un topic binevenit Ce font folosesti pentru sanscrita? Edited by Dharmapurusha, 08 May 2013 - 23:26. |
#5
Posted 09 May 2013 - 19:55
#6
Posted 10 May 2013 - 13:07
1.17
tādṛśo nyūna-śaktiḿ yo vyanakti svāḿśa īritaḥ sańkarṣaṇādir matsyādir yathā tat-tat-svadhāmasu Svamşa-rupa au mai puţină putere decât formele Vilas. Ele sunt expansiuni ale formelor Vilas. Formele conduse de Domnul Sankarşan şi cele conduse de Domnul Matsya, care sunt manifestate cu propria lor lume spirituală, sunt exemple ale acestor forme. Astfel (din formele Vilas) sunt manifestate formele numite Svamșa– tādṛśo svāḿśa īritaḥ vyanakti Care au mai puțină putere - yo nyūna śaktiḿ Forme care încep cu Domnul Sankarșan – sańkarṣaṇa ādir (și) forme care încep cu Domnul Matsya– matsya ādir Astfel sunt (manifestate) și propriile lor lăcașuri spiritule - yathā tat-tat-sva-dhamasu |
#7
Posted 12 May 2013 - 13:16
1.18-19
jñāna ¶akty ādi-kalayā yatrāviṣṭo janārdanaḥ ta āve¶ā nigadyante jīva eva mahattamaḥ vaikuṇṭhe 'pi yathā ¶eṣo nāradaḥ sanakādayaḥ akrūra-dṛṣtāne cāmé da¶ame parikīrtitaḥ Aveș-rupa sunt formele sufletelor individuale calificate spiritual, în care Forma Domnului Geanardan intră cu o parte a puterii sale de cunoaștere și ale puteri. Sesa, Narada, and the four Kumaras are examples of them in Vaikuntha. They were seen by Akrura, as described in the Tenth Canto. Ființele, care desigur sunt mari suflete - jīva eva mahattamaḥ În care (Domnul Suprem) Djanardan intră– yatra janārdanaḥ āviṣṭo cu energia cunoașterii și alte energii – ¶akty jñāna ādi-kalayā se numesc „Aveșa“ – ta nigadyante āve¶ā În felul acesta Șeșa, Naarad și Sananka (dintre cei patru Kumari) - 'pi yathā ¶eṣo nāradaḥ sanaka sunt astfel de exemple în lumea spirituală Vaikuntha – adayaḥ vaikuṇṭhe Ei au fost văzuți de Akrura– ami ca drstante Akrura Așa cum sunt glorificați în Cantoul 10 (din Bhagavat Puran) – parikīrtitaḥ dasame |
#8
Posted 13 May 2013 - 09:32
1.20
prakā¶as tu na bhedeṣu gaṇyate sa hi nau pṛthak Prakaș-rupa sunt copii ale aceleiași forme manifestate simultan în diferite locuri. Formele Prakaș nu sunt diferite (de forma originală) - prakā¶as tu na bhedeṣu (și cele ce) urmează în același fel (de asemenea) nu sunt diferite - gaṇyate sa hi nau pṛthak 1.21-22 tathā hi anekātra prakatatā rūpasyaikasya yaikadā sarvathā tat svarūpaiva sa prakā¶a itīryate dvāravatyāḿ yathā kṛṣṇaḥ pratyakṣaḿ prati-mandiram citraḥ bataitat ity ādi pramāṇena sa setsyati Dacă mai multe forme, care au aceleași caracteristici, sunt manifestate simultan, aceste forme ale Domnului sunt numite prakaș. Domnul Krișna a făcut-o în multe locuri în Dvaraka. Aceasta va fi dovedită când von cita Bhagavat-Puran 10.69.2. Astfel manifestarea unei singure forme - tathā hi prakatatā ekasya rūpasya în mai multe locuri în același timp – anekātra ekadā care sunt în orice privință ca propria Sa formă – yā sarvathā tat sva rūpa eva sunt numite forme iluminante – Prakaaș - sa itīryate prakā¶a Așa cum în Dvaraka Krișna – yatha dvaravatyam kṛṣṇaḥ direct în aproape toate clădirile (era prezent) – pratyaksam prati mandiram- Oh, acest lucru e dovedit (în Bhagavat Puran 10.69.2) - pramanena sah setsyati 1.23 kvacic catur-bhujatve 'pi na tyajet kṛṣṇaḥ-rūpatam ataḥ prakā¶a eva syāt tasyāsu dvi-bhujasya ca Uneori, fără a-și abandona forma originală, Șri Krișna manifestă o formă cu patru brațe. Aceasta este o formă prakaș a formei sale originale cu două brațe. Uneori deși (El) nu renunță la forma de Krișna– kvacit api kṛṣṇaḥ-rūpatam na tyajet se arată cu patru brațe - catur-bhujatve astfel aceasta este în mod evident o formă Prakaaș - ataḥ syāt eva prakā¶a a formei Sale cu două brațe – tasya asau dvi-bhujasya ca |
#9
Posted 15 May 2013 - 08:11
Forme care coboară în lumea materială - avataruri
2.1 athāvatārāḥ kathyante kṛṣṇo yeṣu ca puṣkalaḥ Acum vor fi descrise avatarurile (Formele Domnului Supreme ce coboară în lumea materială) – atha avatārāḥ kathyante dintre care Krișna este totul Absolut – yeṣu kṛṣṇo puṣkalaḥ 2.2-3 purvoktā vi¶va-kāryārtham apūrvā iva cet svayam dvārāntareṇa vāviḥsyur avatārās tadā smṛtāḥ tac ca dvāraḿ tadekātmarūpas tad-bhakta eva ca ¶eṣa¶āyi-ādiko yādvad vasudevādiko 'pi ca Pentru a acționa în lumea materială, Domnul Suprem apare în formele descrise anterior, precum și în alte forme, ca și cum n-ar mai fi apărut în acel fel vreodată. Aceste apariții sunt cunoscute sub numele de "avataruri" (Cei ce coboară). În acest fel El apare sub formele sale tad-ekatma, cum ar fi Șeșasayi Vișnu, și devoții săi împuterniciți ca Maharagi Vasudev. Pentru a-și atinge scopurile – artham vi¶va-kārya (Domnul Suprem) se manifestă așa cum am descris mai înainte - purva uktā aviḥsyur personal sau într-alt fel – svayam va dvārāntareṇa ca și cum nu s-ar mai fi întâmplat – iva cet apūrvā astfel amintit ca avatar (Cel ce coboară)– tadā smṛtāḥ avatārās Astfel (El apare) și ca forme una în suflet cu El - tac ca dvāraḿ rūpas tad ekātma începând cu Domnul Suprem Șeșa – ādiko ¶eṣa¶āyi și bineînțeles și ca devot – ca eva api ca tad-bhakta începând cu Vasudev– ādiko vasudeva |
#10
Posted 15 May 2013 - 09:34
madhukar, on 15 mai 2013 - 08:11, said:
Forme care coboară în lumea materială - avataruri ...................... Forme care coboară în lumea materială... avataruri... Diavoli - sfere de lumină sub formă de ozn, demoni îmbrăcați în costum biologic aka omuleți gri... Maeștri spirituali nonumani... combinații om-drak... [ https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash4/249110_530099827051734_1784222351_n.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
|
#11
Posted 15 May 2013 - 21:10
Doctrina asta ar fi demonica daca ar fi inteleasa, dar fiind atat de incalcita nu afecteaza pe nimeni
Treaba se schimba daca discutam de diversi guru, care sunt demonici si au efecte, pentru ca nu nimic de inteles in doctrina hindusa, totul sta in perceptie si efecte speciale. |
#12
Posted 16 May 2013 - 08:34
2.4-5
puruṣākhyā guṇātmāno lilātmāna¶ ca te tridhā prāyaḥ svāḿ¶as tathāve¶ā avatārā bhavanty ami atra yaḥ syāt svayaḿ-rūpaḥ sa 'gre vyakti-bhaviṣyati De asemenea există trei tipuri de avatarui ale Domnului Suprem: 1. purușa-avatar 2. guna-avatar, și 3. lila-avatar. Aceste avataruri sunt în general forme de tipul svamșa și aveșa-rupa. Printre acestea, Domnul Suprem poate apare chiar și în forma sa originară - svayam-rupa. În general există trei feluri de Avataruri – prāyaḥ tridhā La început sunt manifestați - sa 'gre vyakti-bhaviṣyati 1. Cei ce se desfată - akhyā te puruṣa 2. Cei ce controlează (cele trei) Moduri ale Naturii Materiale (Virtute, Pasiune și Ignoranță) – guṇātmāno lilātmāna¶ 3. Formele jocurilor (Sale) - lila-atmāna¶ Aceste avataruri sunt –ami avatārā bhavanti Propriile Sale expansiuni precum și intrări (în formele devoților săi) – sva aḿ¶as tatha ave¶ā Aici (în lumea materială) este de asemenea manifestată și forma originară a Domnului Suprem - atra yaḥ syāt svayaḿ-rūpaḥ |
#13
Posted 17 May 2013 - 12:01
2. 6
tatra puruṣa-lakśaṇaḿ yathā viṣṇu-purāṇe “tasyaiva yo 'nu guṇa bhāg vividhaika eva śuddho 'py aśuddha iva mūrti-vibhāga-bhedaiḥ jñānānvitaḥ sakala-sattva-vibhūti-kartā tasmai nato 'smi puruṣāya sadāvyayāya" iti. ñtasyaiva anu purvoktāt parameśvarāt samānāntaram" iti svāmi. Acum sunt explicate calitățile Celui ce se Desfată descrise în Vișnu Purana - tatra lakśaṇaḿ puruṣa yathā viṣṇu-purāṇe Din El se manifestă părți dotate cu diferite calități – tasyaiva anu bhāga vividha guṇa deși El este pur (netransformat prin Modurile Naturii Materiale) și unic – api yo śuddho eka Plin de cunoaștere, completa existență, Creatorul tuturor opulențelor – jñānānvitaḥ sakala-sattva kartā vibhūti ca și cum ar fi impur – iva aśuddha împărțit în multe forme - vibhāga-bhedaiḥ mūrti Eu mă plec în fața Lui - nato 'smi tasmai eternul imutabilul Degustător al Plăcerii – sadā vyayāya puruṣāya Conform lui Sridhara Svami citatul „Din El se manifestă“ din cele spuse anteriror - iti svāmi ñtasyaiva anu purva uktāt se referă la forma completă a Controlorului Suprem – samānāntaram parama iśvarāt Edited by madhukar, 17 May 2013 - 12:08. |
#15
Posted 18 May 2013 - 11:08
2.7-8
atra kārikā parame¶āḿ¶a rūpo yaḥ pradhāna-guṇa-bhāg iva tad-ikṣādi-kṛtir nānāvatāraḥ puruṣaḥ smṛtaḥ ādyo 'vatāraḥ puruṣaḥ parasya iti. Iată explicația - atra kārikā Cel a cărui formă este o parte a controlorului Suprem– yaḥ rūpo aḿ¶a parama i¶a precum și cu calitățile nemanifestate ale Naturii materiale – iva bhāg pradhāna-guṇa acel obserbator originar -tad ādi ikṣa și creator al diferitelor avataruri - kṛtir nāna avatāraḥ astfel să-ți amintești de Supremul Desfătător – iti smṛtaḥ puruṣaḥ Originalul puruș avatar al Domnului Suprem - ādyo puruṣaḥ avatāraḥ parasya Tika (comentariu): În acest sens prima ființă născută în acest Univers (Brahmaa) spune fiului său, născut din mintea sa, Narada Muni, despre primul Puruș Avatar –Karna Vișnu, așa cum este descris în Bhagavat Purna 2.5.18: sattvaḿ rajas tama iti nirguṇasya guṇās trayaḥ sthiti-sarga-nirodheṣu gṛhītā māyayā vibhoḥ Cel Atotputernic a acceptat Iluzia (energia materială) - vibhoḥ gṛhītā māyayā (sub forma) celor trei calități ale Naturii Materiale - trayaḥ guṇās Virtute, pasiune și ignoranță (întuneric) - sattvaḿ rajas tama pentru Menținerea, Creația și Distrugerea (lumilor materiale) - sthiti-sarga-nirodheṣu (dar) în El (Domnul) nu există calitățile Naturii Materiale – asya nir-guṇa Impersonliștii nu acceptă, că aici nir-guṇa se referă la lipsa calităților materiale. ei pretind că nir-guṇa ar însemnă că Cel Atotputernic nu are nici un fel de calități, și că ar fi o „creație a dorințelor devoților“. În plus impersonaliștii pretind că Domnul Suprem, cum ar fi de exemplu Krișna, ar fi un produs al energiei materiale, deși versul anterior afirmă destul de clar că avatarurile nu au nici un fel de calități materiale. |
|
#16
Posted 18 May 2013 - 14:15
Știu că e copy-paste... dar de ce nu o pui deodată pe toată?... sau pune un link și ne descurcăm noi...
Contribuția ta care ar fi?... să transmiți „lumină” sau mai bolduiești și bagi niște culori?... Sper că nu transpui tu cuvînt cu cuvînt... atîta „cunoaștere”... |
#17
Posted 19 May 2013 - 10:35
Text 2. 9
tasya tu bhedāḥ. sātvata-tantre viṣṇos tu trīṇi rūpāṇi puruṣākhyāny atho viduḥ ekaḿ tu mahataḥ sraṣṭṛ dvitīyaḿ tv aṇḍa-saḿsthitam tṛtīyaḿ sarva-bhūta-sthaḿ tāni jñātvā vimucyate" Astfel este descrisă deosebirea în Sātvata Tantra - tasya tu bhedāḥ. sātvata-tantre "Viṣṇu are trei forme care sunt numite Purușa (Cel ce se desfată) - viṣṇos tu trīṇi rūpāṇi puruṣa-ākhyāni Primul (Maha Viṣṇu sau Karana Viṣṇu din Oceanul Cauzal) este cunoscut ca fiind Creatorul Principiilor Naturii Materiale (și ale "cărămizilor de bază" ale universului) - ekaḿ atho viduḥ sraṣṭṛ tu mahataḥ Cel de-al doilea (Viṣṇu) se află în oul (care este fiecare univers, aflându-se în oceanul universal) - dvitīyaḿ tv saḿsthitam aṇḍa Cel de-al treilea (Viṣṇu) se află în toate ființele (ca Supra-suflet – Martorul și Cel ce dă permisiune) - tṛtīyaḿ sthaḿ sarva bhūta Cel ce-i cunoaște, este eliberat (din ciclul renașterii și ajunge în spațiul Vaikuntha al lumii spirituale) - tāni jñātvā vimucyate |
#18
Posted 19 May 2013 - 10:47
ai fost prea mult la biserica budhista?
daca esti crestin schimba0ti credinta si nu ne mai anunta! |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users