Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Internare spital psihiatrie

CM de snooker 2024

Scot penele dupa montajul tamplar...

Masina de spalat vase si grasimea
 Noua lege de acces in paduri

Sunt ouale proaspete?

Aplicatie invatare limba Germana

Presbiopia - la 43 ani ?
 Termen transcriere autovehicul

Cazare Timisoara pe 4-5 zile

Primele zile ale internetului per...

Ditra 25
 Casti USB-C ptr A-54

Aplicatie medicala / asistent med...

De ce vor atația politicieni...

ERR_ADDRESS_UNREACHABLE
 

Tipuri de forme ale Domnului Suprem (Bhakti-Yoga)

* * * * * 1 votes
  • This topic is locked This topic is locked
52 replies to this topic

#19
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.10

aus ¦rimad-Bhāgavatam (11.4.3)

tatra prathamaḿ yathā ekāda¶e

bhūtair yadā pañcabhir ātma-sṛṣtaiḥ
puraḿ virājaḿ viracayya tasmin
svāḿ¶ena viṣṭaḥ puruṣābhidhānam
avāpa nārāyaṇa ādi-devaḥ


Există (o descriere) faimoasă în (Canto) 11 (din Bhagavat Puran) - tatra prathamaḿ yathā ekāda¶e

Ca Nārāyaṇ a creat Domnul originar (a lumii spirituale a opulenței - Vaikuntha (nu lumea spirituală a lui Șri Krișna, unde opulența este acoperită de dulceața Sa)) – yadā nārāyaṇa viracayya ādi-devaḥ
la început principiul naturii materiale –puraḿ virājaḿ
a creat din el însuși cele cinci elemente materiale grosiere – sṛṣtaiḥ ātma pañcabhir bhūtair
Apoi se extinse și intră (în oceanul Cauzal ca primul puruș – Maha Vișnu) – tasmin sva-aḿ¶ena viṣṭaḥ
și a fost numit Purușa (Cel ce se desfată) – abhidhānam puruṣa

#20
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
Se anunță sarcină  demonică topic lung...  Posted Image ...

#21
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.11-12

brahma-saḿhitāyāḿ ca

śaktimān puruṣaḥ so 'yaḿ
lińga-rūpī maheśvaraḥ
tasmin āvirabhūl lińge
mahā-viṣṇur jagat-patiḥ


sahasra-śīrṣā puruṣaḥ" ity ādi

nārāyaṇaḥ sa bhagavān
āpas tasmāt sanātanāt
āvirāsīt kāraṇārṇo
nidhiḥ sańkarṣaṇātmakaḥ
yoga-nidrāḿ gatas tasmin
sahasrāḿśaḥ svayaḿ mahān


tad-roma-bila jāleṣu
bījaḿ sańkarṣaṇasya ca
haimāny aṇḍāni jātāni
mahā-bhūtāvṛtāni tu" ity etad-antam


Brahma-samhita (5.10-13) de asemenea (descrie)

Acesta este deținătorul Energiei, Purușa - so 'yaḿ śaktimān puruṣaḥ
în formă de falus ca Maheșvara (Șiva) - lińga-rūpī maheśvaraḥ
în care Domnul lumilor Maha Vișnu - jagat-patiḥ mahā-viṣṇur
s-a manifestat ca organ masculin creator - tasmin āvirabhūl lińge

Și astfel se vorbește despre, „Purușa cu mii de capete“ - ity ādi puruṣaḥ sahasra-śīrṣā

El este Domnul Suprem Nārāyaṇ - sa bhagavān nārāyaṇaḥ
Din această personalitate eternă eși “apa” oceanului Cauzal (Principiul Material) – tasmāt sanātanāt āvirāsī āpas kāraṇārṇo
În această apă Domnul Suprem Însuși intră cu mii de expansiuni (de-ale Sale) - tasmin nidhiḥ mahān svayaḿ sahasra aḿśaḥ
în somnul mistic - gatas yoga-nidrāḿ
având natura Domnului Suprem Sankarșan – atmakaḥ sańkarṣaṇa

În porii acelui (Maha Vișnu) (care se află) în apă – bila roma tad jāleṣu
sunt născute semințele aurii ale lui Sankarșna, ouăle (universurile) – jātāni haimāny bījaḿ sańkarṣaṇasya ca aṇḍāni
acoperite de elementele naturii materiale - avṛtāni mahā-bhūta

astfel se termină (citatul) - ity etad-antam

lińgam atra svayaḿ-rūpasyāńga-
bheda udīritaḥ


În acest citat "linga" (falusul) este descris ca fiind diferit de – atra lińgam udīritaḥ bheda
forma originală a corpului Domnului- svayaḿ-rūpasya ańga

Edited by madhukar, 21 May 2013 - 05:58.


#22
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.13

dvitīyaḿ yathā tatraiva tad-anantaram
praty-aṇḍam evam ekāḿ¶ād
ekāḿ¶ad vi¶ati svayam" iti.


Aici este cu siguranță (descris) - evam yathā tatraiva
cum cel de-al doila (Puruș Avatar) care este preafericitul Ananta - dvitīyaḿ tad-ananta-ram
intră ca parte separată în fiecare univers - vi¶ati eka-aḿ¶āt praty-aṇḍam
ca aceeași (expansiune a lui Mahā-Vișṇu). – svayam

Tika:
În Brahma-saḿhitā 5.14 e descris cel de-al doilea Puruș-avatār:

praty-aṇḍam evam ekāḿ¶ād
ekāḿ¶ād vi¶ati svayam
sahasra-mūrdhā vi¶vātmā
mahā-viṣṇuḥ sanātanah

̣
Astfel Mahā-Viṣṇu însuși intră în fiecare ou (univers) – evam mahā-viṣṇuḥ svayam vi¶ati prati aṇḍam
ca fiecare expansiune - eka-aḿ¶āt eka-aḿ¶āt
(astfel spunându-se că are) mii de capete - sahasra-mūrdhā
Sufletul etern al universului - sanātanaḥ vi¶va-ātmā

Text 2.14

garbhodaka ¶ayaḥ padmanābho
'sāv aniruddhakaḥ
iti nārāyaṇopakhyāna
uktaḿ mokṣa-dharmake
sa 'yaḿ hiraṇya-garbhasya
pradyumnatve niyamakah

̣
Cel care (în universul gol) a lăsat apă (pe care se întinse) - asau udaka garbha ¶ayaḥ
Din al cărui obilic (răsări) un lotus (unde a fost manifestat Brahmaa, prima ființă perceptibilă) - nabhaḥ padma
este Aniruddha (primul Puruș Avatar este Sankarșan din lumea spirituală iar cel de-al doilea este Aniruddha)
și astfel Narayan (prin Sankarșan și Aniruddha) este pus în relație - iti nārāyaṇa upakhyāna
cu natura intrinsecă de e fi eliberat din prizonieratul material ("Mântuirea") - uktaḿ dharmake mokṣa
El (Aniruddha) este cel din interiorul auriului (ou) - sa 'yaḿ hiraṇya-garbhasya
care este controlat de Pradyumna - niyamakaḥ pradyumnatve

Tika:
Manifestarea lui Șri Narayan ca expansiunea Șri Pradyumna,
care devine sursa celui de-al doilea Puruș Avatar este amintită
în Nārāyaṇa-upakhyāna din Mokṣa-dharma:
"Ca Garbha-udaka-¶ayī Viṣṇu, este Domnul Pradyumna,
din al cărui omblic astfel a crescut un lotus, sursa Domnului Aniruddha."

#23
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
REPETĂM :
De ce ne dai cu porția „cunoaștere” Posted Image... nu înțeleg...
Pune un link aici sau pdf-ul... sanscrită... nu contează, bagă-l pe tot ca să aflăm finalul...
E cu happy end la zeii șerpi?

#24
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.15

atha yat tu tṛtīyaḿ syāt
rüpaḿ tac cāpy adṛçyata
kecit sva-dehāntaù" iti
dvitéya-skandha-pādyataù


Acum despre cel de-al treilea (puruș Avatar) - atha yat tu tṛtīyaḿ syāt
a cărui formă este imperceptibilă- - tac rūpaḿ ca adṛ¶yata
totuși conform celor (ce au perceție internă) (el este) în interiorul corpului (nostru) (ca Supra-Suflet) – api kecit sva antaḥ deha
(cum este menționat) la începutul celui de-al doilea Canto (din Bhagavat Puran) (2.2.8) - pādyataḥ dvitīya skandha

kecit sva-dehāntar-hṛdayāvakā¶e
prāde¶a mātraḿ puruṣaḿ vasantam
catur bhujaḿ kañja-rathāńga-¶ańkha-
gadā dharaḿ dhāraṇayā smaranti
(Bhagavat Puran 2.2.8)

Unii concentrându-se au meditat asupra Domnului - kecit dhāraṇayā smaranti puruṣaḿ
din interiorul corpului lor (unde El ca Supra-Suflet) rezidează în regiunea inimii - sva-dehāntar hṛdaya-avakā¶e vasantam
de mărimea distanței (maxime) dintre degetul mare și cel arătător — mātram prāde¶a
cu patru mâini - catuḥ-bhujam
(în care ține) un lotus, und disc (de foc), o cochilie și un buzdugan - kañja ratha-ańga ¶ańkha gadā-dharam

Tika:
Cele trei avataruri Puruș sunt:
1. Viṣṇu, care se află în Oceanul Cauzal, unde toate universurile plutesc, – Karana-daka Viṣṇu sau Maha Viṣṇu.
El se  extinde și  intră în fiecare univers.

2. Viṣṇu care se află în oceanul de la baza fiecărui univers – Garbho-daka Viṣṇu și din al cărui ombilic apare lotusul universal, unde este „ născută “ (garbha)  prima ființă perceptibilă – Brahmaa.
El se extinde în universul respectiv ca Domnul din Insula din Oceanul de lapte (Kșiro-daka).

3. Viṣṇu, care trăiește în Oceanul de lapte (Kșiro-daka) – Kșiro-daka Vișnu- care ca Supra-Suflet apoi se extinde "în inima" fiecărei ființe.

#25
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
Yoga satanică...  666  Posted Image  !!!
[ http://img11.imageshack.us/img11/9632/yoga2l.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#26
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.16

guṇāvatārās tatrātha
kathyante puruṣād iha
viṣṇur brahmā ca rudraś ca
sthiti-sargādi-karmaṇā


Acum vor fi descrise avatarurile ce guvernează asupra celor trei moduri ale naturii materiale (gunas) – atha tatra guṇa-avatārās kathyante
Aici (în acest univers), din cel ce se desfată (au fost manifestați) - iha puruṣād
Viṣṇu, Brahmā și Śiva - viṣṇur brahmā ca rudraś
(care controlează) Menținerea, Creația și Distrugerea (universală) - sthiti-sargādi-karmaṇā

Text 2.17

yathā prathame
sattvaḿ rajas tama iti prakṛter guṇās tair
yuktaḥ paraḥ puruṣa eka ihāsya dhatte
sthity-ādaye hari-viriñci-hareti saḿjñāḥ
śreyāḿsi tatra khalu sattva-tanor nṛṇāḿ syuḥ
"

Așa cum este menționat în primul Canto (din Bhagavat Puran 1.2.23) - yathā prathame
Supremul care se desfată se preocupă cu Calitățile Naturii Materiale - iti paraḥ puruṣa guṇās yuktaḥ prakṛter tair
Virtute, Pasiune și ignoranță - sattvaḿ rajas tama
(și de aceea) în acest (univers) acceptă el singur - dhatte eka ihāsya
pentru menținerea (universului) și așa mai departe (creație și distrugere) - sthity-ādaye
diferite denumiri ca Viṣṇu, Brahmā și Śiva – saḿjñāḥ hari-viriñci-hareti
Din aceștia (trei) bineînțeles că oamenii pot trage cel mai mare folos din Virtute (al cărei reprezentant este Viṣṇu) - tatra tanor khalu syuḥ nṛṇāḿ sattva śreyāḿsi

Text 2.18

atra kārikā
yogo niyamakatayā
guṇaiḥ sambandha ucyate
ataḥ sa tair na yujyate
tatra svāḿśaḥ parasya yaḥ
Iată explicația: atra karika


Legătura creată de Cel ce Controlează - yogo niyamakatayā
este numită Legătura cu Calitățile Materiale - sambandha guṇaiḥ ucyate
Numai că acești controlori nu sunt legați (de calitățile materiale) - ataḥ sa tair na yujyate
pentru că Ei sunt forme ale Domnului Suprem (în categoria bhagavan-tattva, nu jiva-tattva – ființe obișnuite) - tatra svāḿśaḥ parasya yaḥ

Edited by madhukar, 02 June 2013 - 19:46.


#27
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 19

tatra brahmā
hiraṇyagarbhaḥ ¶ukṣmo 'tra
sthūlo vairāja-saḿjñakaḥ
bhogāya sṛṣṭaye cābhūt
padma-bhūr iti sa dvidhā
Despre Brahmaa - tatra brahmā


Aici fătul auriu numit Brahmaa – atra hiranya garbhaḥ samjnakaḥ vairāja
A fost manifestat pe uraișul lotus subtil (care pornește din ombilicul lui Garbho daka Vișnu) – sthulaḥ suksmaḥ padma
Pentru bucuria creației - bhogaya srstaye bhuḥ
Iar el e de două tipuri - iti saḥ abhut dvidha.

Text 20

vairāja eva prāyaḥ syāt
sargādy-arthaḿ catur-mukhaḥ
kadācid bhagavān viṣṇur
san sṛjati svayam


Desigur motivul principal al existenței – eva prāyaḥ artham
lui Brahmaa, cel cu patru fețe (capete) este creația - vairāja catuh-mukhaḥ syat sargādy
Uneori Brahmaa este Vișnu, însuși Domnul Suprem – kadacit brahmā visnuḥ bhagavan svayam
Angajat în creația (din interiorul universului) - san sṛjati.

Text 21

tathā ca pādme
bhavet kvacin mahā-kalpe
brahmā jīvo 'py upāsanaiḥ
kvacid atra mahā-viṣṇur
brahmatvaḿ pratipadyate" iti


Astfel același lucru e descris în Padma Purana - iti tathā ca pādme
Uneori în existența unui univers - kvacin mahā-kalpe
Numai prin procesul de venerare și devoțiune (către Domnul Suprem) – api upāsanaiḥ
Poate deveni un suflet individual (“ființă obișnuită”) Brahmaa - jīvo bhavet brahmā
Aici uneori Marele Vișnu (din Oceanul Cauzal – Karana Jala) - atra kvacit mahā-viṣṇur
Acceptă poziția lui Brahmaa – pratipadyate brahma-tvaḿ

Text 22

viṣṇur yatra mahā-kalpe
¶rastṛtvaḿ ca prapadyate
tatra bhuńkte taḿ prāvi¶ya
vairājaḥ saukhya-sampadam
ato jīvatvam aī¶yaḿ ca
brahmaṇaḥ kalpa-bhedataḥ


În marele timp (Timpul cât durează o creație) când (Domnul Suprem) Viṣṇu acceptă pozția creatorului (din interiorul universului) - mahā-kalpe yatra viṣṇur prapadyate ¶rastṛtvaḿ,
și astfel se bucură ca Brahmaa să intre în el (în Univers) - tatra bhuńkte vairājaḥ prāvi¶ya taḿ
aceasta îi dă bucurie – sampadam saukhya
Există două tipuri de creații - ato bhedataḥ kalpa
(odată) când Brahmaa este o ființă obişnuită (și a doua oară când Brahmaa) este Domnul Suprem – brahmaṇaḥ jīvatvam aī¶yaḿ ca

#28
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
Texte cu draci peste demoni și diavoli încolăciți cu șerpi încornorați oferind „lumină”.

Lucrători în „lumină”... iluminați...

[ http://4.bp.blogspot.com/_Cnf_JNv_rlc/TIEsLjBW7_I/AAAAAAAAAnI/Ff3a-qWkQks/s400/mind.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#29
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.23

īśatvāpekṣayā tasya
śāstre proktāvatāratā
samāstitvena bhagavatsannikṛṭatayocyate
asyāvatāratā kaiścid
āveśatvena kaiścana


Când scrierile spirituale se referă la Controlor - śāstre īśatva apekṣayā
În descrierea sa generală ca avatar – tasya samāstitvena prokta avatāratā
Uneori este în el însuși mulțumitul Domn Suprem – kaiścid bhagavat sannikṛṭataya
Numit ca Avatar al Acestuia - ucyate asya avatāratā
Iar alteori este o ființă  împuternicită - kaiścana āveśatvena

Text 2.24

tathā ca brahma-saḿhitāyām
bhāsvan yathāśma-śakaleṣu nijeṣu tejaḥ
svīyaḿ kiyat prakaṭayaty api tadvad atra
brahmā ya eṣa jagad-aṇda-vidhāna-kartā
govindam ādi-puruṣaḿ tam ahaḿ bhajāmi"


La fel este menționat în Brahma-Saḿhitā - tathā ca brahma-saḿhitāyām
Așa cum soarele strălucitor manifestă propriul său foc – yathā bhāsvan kiyat nijeṣu tejaḥ
într-o oarecare măsură în pietrele prețioase –  śakaleṣu prakaṭayaty
La fel și aici  Brahmaa - api tadvad atra brahmā
Este manifestat în oul gol al universului –  atra vidhāna aṇda jagad
Din Govinda (nume pentru Krișna în Vrindavan) - ya eṣa govindam
Eu o venerez pe această persoană originară - ahaḿ bhajāmi tam ādi-puruṣaḿ

Text 2.25

garbhodaśāyino 'syābhūj
janma nābhi saroruhāt
kadācit śrūyate nīrāt
tejo-vātādikād api


Nașterea sa (a lui Brahmaa) a avut loc din ombilicul lui Garbhodakasayi Vșinu  – asya janma saroruhāt nābhi garbhodaśāyino
Uneori se spune că (în alte creații) ar fi apărut din Oceanul Nașteri (Garbhodaka), foc, aer, sau alte elemente - kadācit śrūyate nīrāt tejo-vātādikād api

Edited by madhukar, 08 June 2013 - 08:08.


#30
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013

 madhukar, on 08 iunie 2013 - 08:05, said:

Când scrierile spirituale se referă la Controlor - śāstre īśatva apekṣayā
În descrierea sa generală ca avatar – tasya samāstitvena prokta avatāratā
Uneori este în el însuși mulțumitul Domn Suprem – kaiścid bhagavat sannikṛṭataya
Numit ca Avatar al Acestuia - ucyate asya avatāratā
Iar alteori este o ființă  împuternicită - kaiścana āveśatvena
„Scrieri spirituale”, adică de la DIAVOL, pentru că NU sînt Sfinte!!!

„Controlor”... cunoaștem... sînt îngerii căzuți care s-au întors împotriva lui Dumnezeu.

Iar Domnul Suprem este LUCIFER. Posted Image

...au fost împuterniciți, pînă au căzut în mocirla întunecată...
dar iată că au lăsat „scrieri spirituale” întru rătăcire.

#31
Thor3

Thor3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 699
  • Înscris: 05.02.2009

 ioham, on 23 mai 2013 - 12:49, said:

E cu happy end la zeii șerpi?
Inseamna ca e mai frumoasa decat povestea cu dumnezeu si asociatii.

 ioham, on 08 iunie 2013 - 08:42, said:

„Scrieri spirituale”, adică de la DIAVOL, pentru că NU sînt Sfinte!!!

„Controlor”... cunoaștem... sînt îngerii căzuți care s-au întors împotriva lui Dumnezeu.

Iar Domnul Suprem este LUCIFER. Posted Image

...au fost împuterniciți, pînă au căzut în mocirla întunecată...
dar iată că au lăsat „scrieri spirituale” întru rătăcire.
Iar incurci personajele de poveste...
Eu nu i-am atribuit numele de Harap-Alb lui Fat-Frumos.

#32
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.10 (corectat)

din Śrimad-Bhāgavatam (11.4.3)

tatra prathamaḿ yathā ekādaśe
bhūtair yadā pañcabhir ātma-sṛṣtaiḥ
puraḿ virājaḿ viracayya tasmin
svāḿśena viṣṭaḥ puruṣābhidhānam
avāpa nārāyaṇa ādi-devah

̣
Există (o descriere) faimoasă în (Canto) 11 (din Bhagavat Puran) - tatra prathamaḿ yathā ekādaśe
Că Nārāyaṇ Domnul originar (a lumii spirituale a opulenței - Vaikuntha (nu lumea spirituală a lui Șri Krișna, unde opulența este acoperită de dulceața Sa)) – yadā nārāyaṇa ādi-devaḥ
a creat din el însuşi la început principiul naturii materiale – viracayya ātma puraḿ virājaḿ
a creat (apoi) cele cinci elemente materiale grosiere – sṛṣtaiḥ  pañcabhir bhūtair
Apoi se extinse și intră (în oceanul Cauzal ca Maha Vișnu) – tasmin sva-aḿśena viṣṭaḥ
și a fost numit Purușa (Cel ce se desfată) – abhidhānam puruṣa

#33
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010

Text 2.26


rudra ekāda¶a-vyühas
tathāṣṭa-tanur apy asau
prāyaḥ paṣcānanās try-akṣo
da¶a-bāhur udīryate


Șiva apare în 11 forme - rudra ekāda¶a-vyühas
și de asemenea în opt forme - tathāṣṭa-tanur apy asau
în general el are 5 fețe (capete) – prayaḥ asau panca ananaḥ
cu câte trei ochi și 10 brațe  - tri-aksaḥ dasa-bahuḥ udiryate

Text 2.27


kvacij jīva-vi¶eṣatvaḿ
harasyoktam vidher iva
tat tu ¶eṣavad evāstaḿ
tad-aḿ¶atvena kīrtanāt



S-a spus despre ¦iva că la fel ca Brahmaa - uktam harasya tat iva vidheḥ
Este uneori o ființă special (calificată) - kvacit jiva-visesatvam astam
Dar este cu siguranță lăudat ca Ananta ¦eṣa – tu eva sesa-vat
O expansiune directă a Domnului Suprem – tad-aḿ¶atvena kirtanat


Text 2.28

haraḥ puruṣa-dhāmatvān
nirguṇaḥ prāya eva saḥ
vikāravān iha tamoyogāt
sarvaih pratīyate
yathā da¶ame
¶ivaḥ ¶akti-yutaḥ ¶a¶vat
tri-lińgo guṇa-samvṛtaḥ"


În general ¦iva este o expansiune a Domnului Suprem – prayaḥ haraḥ purusa-dhamatvat
și desigur nu are nici un fel de calități ale Naturii Materiale - eva saḥ nirgunaḥ
așa cum e acceptat de toți - sarvaih pratīyate
În această lume el este transformat prin legătura cu Modul de existență al întunericului - iha tamoyogāt vikāravān
Așa cum este descris în Cantoul 10 (din Bhagavat Puran 10.88.3) – yathā da¶ame
¦iva este mereu în legătură cu energia materială (iluzorie) – ¶ivaḥ ¶a¶vat ¶akti-yutaḥ
Ale cărei calități se manifestă în trei feluri (Virtute, Pasiune și Ignoranță) – guṇa tri-lińgo samvṛtah

̣

Text 2.29

yathā brahma-samhitāyām
kṣīraḿ yathā dadhi vikāra-vi¶eṣa-yogāt
saṣjāyate na hi tataḥ pṛthag asti hetoḥ
yaḥ ¶ambhutām api tathā samupaiti kāryāt
govindam ādi-puruṣaḿ tam ahaḿ bhājami"


După cum este amintit în Brahma-saḿhitā (5.45) yathā brahma-samhitāyām
Așa cum laptele este transformat în iaurt printr-o anumită legătură - yathā kṣīram dadhi vi¶eṣa yogāt vikāra
și totuși cel transformat (iaurtul) nu este diferit de sursa sa (laptele) - tu tataḥ saṣjayate na pṛthak hetoḥ asti
astfel venerez eu această persoană originară Govinda (nume dat lui Krișna în Vrindavan) – bhajāmi ahaḿ tam ādi-puruṣaḿ govindam
a cărui poziție ca ¦iva a fost acceptată - yaḥ ¶ambhutām api iti samupa
pentru a acționa în mod corespunzător - tathā kāryāt.


Text 2.30

vidher janmāsya
kadācit kamalā-pateḥ
kālāgni rudraḥ kalpānte
bhavet sańkarṣaṇād api


Unoeri apariţia sa (în lumea materială) (are loc) din fruntea lui Brahmaa – kadācit asya janma lalātāj vidher
Precum și din Viṣṇu - api kamala-pateḥ
(și din Domnul Suprem) Sańkarṣaṇ – sańkarṣaṇād
Este manifestat Șiva – rudraḥ bhavet
Ca Focul Timpului de la sfârșituli unei kalpa (o kalpae este o zi a lui Brahma pe planeta sa - 1000 de cicli de 4 yuga (4 ere – Satya, Treta, Dwapara, Kali pe pământ)) – kālāgni kalpānte


Text 2.31

sadā¶ivākhya tan-mūrtis
tamo-gandha-vivarjitā
sarva-kāraṇa-bhūtāsāv
ańga-bhūta svayam-prabhoḥ
vāyavyādiṣu saiveyaḿ
¶iva-loke pradar¶itā


Acea formă a sa numită Sada-Șiva - tan-mūrtis akhya sadā¶iva
Sursa tuturor ființelor – kāraṇa sarva bhūta
Este manifestată din însuși Domnul - ańga-bhūta svayam prabhoḥ
În care nu există nici cea mai mică urmă de (calități ale) Modului de Existență al Ignoranței – asāu vivarjitā gandha tamo
și cu siguranță se află pe planeta Șiva-loka (în lumea spirituală) – eva sa iyam ¶iva-loke
cum învață Vayu Puran și alte scrieri spirituale – vāyavya adiṣu pradar¶itā


Text 2.32

tathā ca brahma-saḿhitāyām ādi-¶iva-kathane
niyatiḥ sā ramā devī
tat priyā tad va¶aḿ tadā
tal-lińgaḿ bhagavān ¶ambhur
jyotī-rūpaḥ sanātanaḥ
yā yoniḥ sā parā ¶aktiḥ
ity ādi


Analog este descris originalul (Sada) Şiva în Brahma-saḿhitā (5.8) - tathā ca brahma-saḿhitāyām ādi-¶iva-kathane
În timpul creației, ea, Cea care Regulează (energia materială – Maya), cunoscută ca Zeița Ramaa – iti ādi tadā sā niyatiḥ ramā devī
Iubita sa, se află sub controlul Său. - tat priyā tad va¶aḿ
El este manifestat sub forma eternului luminos falus – tat sanātanaḥ jyotī lińgam rūpaḥ
Domnul Suprem cunoscut ca ¦iva  -bhagavān ¶ambhuḥ
Și energia sa absolută sub forma organului sexual feminin – yā sā aparā ¶aktiḥ yoniḥ
beginning.



#34
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 33

¶rī-viṣṇur yathā tṛtīye

tal loka-padmaḿ sa u eva viṣṇuḥ
prāvīvi¶at sarva-guṇāvabhāsam
tasmin svayaḿ vedamayo vidhātā
svayambhuvaḿ yaḿ sma vadanti so 'bhūt" iti


Sri Vishnu wird im dritten Kanto von Bhagavat Puran (3.8.15) (beschrieben) - ¶rī-viṣṇur yathā tṛtīye
Din rezervorul tuturor calităților - avabhāsam sarva guṇa
Desigur a însămânțat Şri Vișnu - prāvīvi¶at u eva sa viṣṇuḥ
Acel lotus universal, - tat loka-padmaḿ
Însuși personificarea Vedei (Brahmaa) - tasmin veda-mayaḥ svayam
Manifestat ca „din el însuși năcust”, Controlorul universului - abhūt svayam-bhuvam vidhātā
Astfel s-a spus despre el în trecut - yaḿ vadanti so 'bhūt sma iti

Tika:
Acestea au fost revelate lui Vidura de marele înțelept Maitreya Muni.

Text 34

yo viṣṇuḥ paṭhyate so 'sau
k¶īrāmbudhi-¶ayo mataḥ
garbhoda¶āyinas tasya
vilāsatvān munī¶varaiḥ
nārāyaṇo virāò antaryāmī
cāyaḿ nigadyate


Acel Vișnu descris (aici) - yo viṣṇuḥ paṭhyate
Este același care se odihnește în Oceanul de lapte - so 'sau k¶īra-ambudhi-¶ayo mataḥ
și este considerat de marii înțelepți ca Lila-Avatar (Avatar al jocurilor) - ca munī¶varaiḥ vilāsatvān
al Celui ce se odihnește în Oceanul Nașterii (Garba-udaka Vișnu) - tasya garbha-udasayinaḥ-
descris ca Narayan, Forma Universală, Atoate Pătrunzătorul (Supra-Sufletul) - nigadyate nārāyaṇo virāò antaryāmī

#35
ioham

ioham

    Senior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,484
  • Înscris: 11.01.2013
EREZIILE KARMEI SI REINCARNARII in lumina invataturii ortodoxe.
De la HINDUISM si BUDISM la ratacirile apusene NEW AGE


[ http://www.razbointrucuvant.ro/wp-content/uploads/2013/01/Reincarnare-910x1024.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#36
madhukar

madhukar

    Bhakta

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,275
  • Înscris: 28.02.2010
Text 2.35-36

viṣṇu-dharmottarādy-ukta
yaḥ pūryo 'jāṇḍa-madhyataḥ
santi viṣṇu-prakā¶ānāḿ
tāḥ kathyante sam¶sataḥ

Rezidența lui Vișnu în universul material – puryaḥ viṣṇu madhyataḥ ajāṇḍa
este tot El (altfel) manifestat  – yaḥ prakā¶ānāḿ
(descris) începând cu  Vișnu-dharma-uttara Puran – ukta ady viṣṇu-dharmottara
Aceasta este descrisă în mod general - tāḥ kathyante sam¶sataḥ

yathā
rudropariṣṭhād aparaḥ
paṣcāyuta-pramāṇataḥ
agamyaḥ sarva-lokānāḿ
viṣṇulokaḥ prakīrtitaḥ

Aşa cum a fost descris, conform marilor autorităţi - yathā prakirtitaḥ pramāṇataḥ
cum Rudra (¦iva) nu are nici un concurent – rudra upariṣṭhād
(și) lăcaşul lui Viṣṇu este de neatins – viṣṇulokaḥ agamyaḥ
Nestânjenit deasupra tuturor planetelor - paṣcāyuta aparaḥ sarva-lokānāḿ

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate