Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Convertit sistem de navigați...

Nu am sunet pe hdmi

Întrebare alunita

Schimbare tabla acoperis
 Trotineta Bolt cu reducere de 3 lei

Aragaz cu plita pe gaz si cuptor ...

Cablu FFC

Poco F6/F6 Pro
 Scurgere catre hazna

De la 24V la 5V DC?

Deducere TVA

Open WRT nu sincronizeaza ceasul ...
 salariu plafonat

sistem actionare electrica pentru...

Sfaturi achizitie auto ~10k€

ICC/ICM soft monitorizare si cont...
 

Flanco, retailer de 2 bani

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
109 replies to this topic

#19
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006
Pai bun deci in cazul produselor cu licente OEM politica de retur este ca si inexistenta.. corect? Poate sa se vada ecranul in 2 culori ca tot n-ai cum sa-l returnezi pentru ca s-a activat windows 8. Ce bullshit.

Edited by msmihai, 13 April 2013 - 22:31.


#20
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 gumball3000, on 13 aprilie 2013 - 22:26, said:

Are treba licenta, pt. ca la laptopurile cu W8 preinstalat codurile de activare sunt memorate automat in BIOS, nu mai este nevoie de eticheta lipita pe laptop care sa ateste acest lucru
Odata ce ai deschis laptopul si ai bootat de pe HDD cu netul activat nu aveai cum sa impiedici activarea windows-ului. Daca erai baiat destept bootai de pe un stick cu lniux, dar la urma urmei sa fim seriosi, cine ar face asa ceva.
Astfel ca daca se confrunta codurile seriale de pe facturi/ambalaje/produs automat se va ajunge la concluzia ca acel laptop a fost vandut cu tot cu sistem de operare, indiferent daca pe factura scrie sau nu acest lucru.

Din punctul meu de vedere cei de la Flanco au procedat in concordanta cu regulamentul lor de retur si nu ai decat sa-ti pierzi timpul cu ANPC samd pt. ca oricum nu vei rezolva nimic.

Nu l-am cumpărat cu intenția de a-I face retur, altfel probabil că nu m-aș mai fi conectat deloc la internet

Edited by stupidcow, 13 April 2013 - 22:32.


#21
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 c14h3r, on 13 aprilie 2013 - 22:19, said:

Daca tot ai SO instalat dar nu apare pe factura ii poti acuza de piraterie software... Poate asa le mai vine mintea la cap si schimba jucaria cu alta...
Cat am putut sa rad la faza asta...
Daca era piratat W8-ul de pe laptop nici macar nu avea ce sa activeze, iti aparea in colt dreapta langa ceas reminderul de activare + versiunea pt. build-ul de W8 instalat pe laptop.

 stupidcow, on 13 aprilie 2013 - 22:31, said:

Nu l-am cumpărat cu intenția de a-I face retur, altfel probabil că nu m-aș fi conectat de loc la internet
Tocmai asta si subliniam mai sus, nici eu nu stiam de acel punct.
Si poate ca la fel de nerabdator ca si tine l-as fi deschis sa-l butonez direct din W8.

Edited by gumball3000, 13 April 2013 - 22:33.


#22
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 msmihai, on 13 aprilie 2013 - 22:31, said:

Pai bun deci in cazul produselor cu licente OEM politica de retur este ca si inexistenta.. corect?

Cică și la tablete și telefoane cu Windows 8 e același regulament: nu se pot returna

Edited by stupidcow, 13 April 2013 - 22:32.


#23
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006

 msmihai, on 13 aprilie 2013 - 22:31, said:

Pai bun deci in cazul produselor cu licente OEM politica de retur este ca si inexistenta.. corect? Poate sa se vada ecranul in 2 culori ca tot n-ai cum sa-l returnezi pentru ca s-a activat windows 8. Ce bullshit.

Daca "vede ecranul in 2 culori" il returnezi pt. defect de fabricatie.

Edited by gumball3000, 13 April 2013 - 22:34.


#24
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Si eu am patit-o cu cei de la Flanco, "norocul" meu a fost ca era vorba de o suma mica si nu mi-am mai batut capul. Mergi si fa galagie pana iti accepta returul. Data viitoare sa iei online cand e vb de produse de genul. Macar stai fara grija chiar daca vine stricat.

#25
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Ok gumball. Cum demonstrezi legal ca ai achizitionat o licenta? Si ma refer in cazul unui control BSA. Doar prin faptul ca ai factura laptop-ului? Hai sa fim seriosi... Am vazut 2 d-astia de la licente care stateau cu hartia in fata si nu stiau ce sa faca si ce sa caute..
Legal, licenta inseamna: Factura de achizitie + sticker + CD/DVD SO. Daca ultima nu este valabila in cazul laptop-urilor sau sistemelor OEM, prima este obligatoriu valabila indiferent de ce cumperi, fie laptop, fie desktop. Adica, pe factura, trebuie sa figureze: Laptop/Notebook xxx, configuratie, sistem operare Windows x.... Si culmea, la vanzari laptop-uri cu licenta, asa apare pe factura de achizitie si asa trebuie sa apara implicit si la vanzare...

Nu este normal sa nu poti returna un soft pentru ca l-ai desigilat si activat...... Cum poti afla daca te multumeste soft-ul respectiv daca in varianta demo ai optiuni limitate? La urma urmei nu este decat un numar ce se poate bloca, dezactiva sau reactiva oricand.. Asta e ca si cum ai cere garantie pe sistemul de operare in conditiile in care MS nu o ofera...

Edited by c14h3r, 13 April 2013 - 22:40.


#26
msmihai

msmihai

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,271
  • Înscris: 02.09.2006

 gumball3000, on 13 aprilie 2013 - 22:34, said:

Daca "vede ecranul in 2 culori" il returnezi pt. defect de fabricatie.

Sa inteleg ca exista si prioritati acordate motivelor de retur? Unde scrie in regulamentul lor ca defectul de fabricatie are o prioritate mai mare decat activarea licentei OEM?
Mai exact, ce se intampla cand doua clauze de retur se bat cap in cap?

Edited by msmihai, 13 April 2013 - 22:36.


#27
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
@c14h3r La windows 8 codul de activare este deja memorat in BIOS, dupa cum am mai spus, de ce alte hartii ai mai avea oare nevoie.
Codul acela de activare corespunde cu codul serial al laptopului, Daca esti de la BSA ar trebui sa stii deja asta.
Uite si tema pt. acasa: http://reviews.cnet....d-product-keys/
In alta ordine de idei, cand iti cumperi un televizor/tableta/telefon/masina de spalat nu iti mentioneaza nimeni pe factura licenta pt. sistemul de operare, asta daca nu-l cumperi separat bineinteles (desi in exemplele enumerate nu este cazul)

 msmihai, on 13 aprilie 2013 - 22:35, said:

Sa inteleg ca exista si prioritati acordate motivelor de retur? Unde scrie in regulamentul lor ca defectul de fabricatie are o prioritate mai mare decat activarea licentei OEM?
Mai exact, ce se intampla cand doua clauze de retur se bat cap in cap?
Reformulez, mai sus vroiam sa spun ca il returnezi la garantie pt. defect de fabricatie, in niciun caz in baza acelui regulament al Flancu de retur (money back) in 31 zile.

Edited by gumball3000, 13 April 2013 - 22:40.


#28
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 Blue_Ivy, on 13 aprilie 2013 - 22:34, said:

Si eu am patit-o cu cei de la Flanco, "norocul" meu a fost ca era vorba de o suma mica si nu mi-am mai batut capul. Mergi si fa galagie pana iti accepta returul. Data viitoare sa iei online cand e vb de produse de genul. Macar stai fara grija chiar daca vine stricat.

Data viitoare am să evit a mai cumpăra ceva de la Flanco. Aș putea să povestesc și despre situația de anul trecut când am cumpărat de pe site un iPad 3 care figura pe stoc, mi-au zis că e rezervat în Flanco Unirea și când am ajuns acolo am aflat că, de fapt, nu era pe stoc în nicio locație. Am zis atunci că or fi praf doar pe partea de online.

#29
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
Ai putea sa-l returnezi  la garantie in schimb, pt. defectele pe care le-ai enumerat: cooler zgomotos, probleme cu wi-fi-ul (Desi daca este un jeg de placa wi-fi nu prea ai ce sa faci, partea proasta e ca la niciun laptop nu prea am vazut sa scrie exact modelul placii wi-fi).
E posibil sa te ajute intr-o oarecare masura ANPC-ul in cazul in care in specificatiile laptopului nu este mentionat modelul placii wi-fi.

Later Edit: De fapt tot in instanta ajungi, pt ca ai zis ca laptopul a fost cumparat pe persoana juridica.

Edited by gumball3000, 13 April 2013 - 22:47.


#30
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012
Din pacate la noi e dificil cu returnarile am simtit-o pe pielea mea. Trebuie sa te informezi foarte bine inainte de a cumpara orice ca sa nu fie nevoie sa-l returnezi. Pe partea de online doar cei de la emag is mai operativi cand vine vb de livrari/returnari. Am auzit destule povesti nasoale si cu cei de la cel.ro desi este un site destul de mare. Poti incerca sa-l returnezi la alt magazin flanco, poate dai de angajati mai intelegatori.

#31
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Gumball, atat tu, cat si eu, stim cu ce se mananca treburile astea si cred ca si initiatorul topicului ca si multi altii...Ce te faci cu idiotii de la BSA? (pentru ca mare parte din ei habar nu au cum ii cheama daca nu scrie pe hartia de la centru). Totusi, e persoana juridica si-si mai ia jucaria la firma... Sau, mai bine zis, ce te faci cu ala de la magazin care nu stie despre ce este vorba ci doar citeste o hartie si nu stie sa explice.
Este activat, asa si? Nu-l poti reactiva? Instalarea de Windoz este unica? Acel cod, il poti activa si reactiva de minim 5 ori, in teorie, dar de mult mai multe ori practic..
Nu cred ca are rost sa intram in polemici pe aceasta tema.
Raspunsul este simplu: Pe factura apare doar laptop? DA. Deci poate fi returnat conform punctului 1 din regulament.

Edited by c14h3r, 13 April 2013 - 22:51.


#32
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
eMag-ul are sectiune pt. produse resigilate, poate ca si de aici isi permit sa accepte retururi.
Pt. comertul la distanta orice magazin trebuie sa-ti acorde 10 zile in care sa poti returna produsul.
Nu se mai considera comert la distanta daca plasezi online comanda si ridici personal produsul. Asa ca orice magazin online are tot dreptul sa-ti refuze returul in acest caz.

#33
BlueThought

BlueThought

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 05.09.2007
Ba nu, este perfect legitim sa-l returneze, chestia cu activarea se refera la cu totul altceva.

Regulamentul spune clar, ca nu a voie sa returnezi licente OEM activate.

Iar tu nu ai cumparat/returnat licente, ci un calculator.

Adica daca ai fi cumparat un CD cu windows sau office si l-ai instalat pe calculatorul tau, si l-ai si activat, altul care va incerca sa-l activeze ulterior pe alt calculator nu-i va functiona activarea si este normal sa fie asa, ca altfel ai putea folosi licenta pe N calculatoare ceea ce ar sfida tocmai principiul pentru care a fost creat sistemul de activare.

Chiar daca returnezi CD -urile, practic ramai proprietarul software -ului, cel putin dpdv tehnic, pentru ca la tine se va reactiva intotdeauna, dar la altcineva NU, deci creezi un prejudiciu, ca si cand ai returna un produs incomplet sau care l-ai avariat.

Deci DOAR in acest caz, refuzul de retur este legitim.


In ceea ce priveste laptopul cu windows preinstalt, e o alta poveste.


Cele care vin cu windows preinstalat, e f. posibil sa vina cu el si pre-activat.
De ce?
Pentru ca este instalat exact pentru echipamentul ala si nicidecum altul.
Deci chiar daca l-ai fi activat tu pe echipamentul respectiv, returnandu-l cu tot cu echipament, n-ai facut nimic rau.
Daca ai fi folosit cumva versiunea preinstalata pentru un alt calculator de al tau (cam greu) si l-ai fi activat pe ala (pot dovedi asta?) atunci da, pot refuza returul.

Ce poti face:
1. Verifica daca el nu este de fapt pre-activat. Reinstaleaza-l de pe CD original sau partitia OEM, fara conexiune la Internet, si verifica starea activarii.
Daca iti arata ca este deja activat, poti sa-i arati desteptului de la raion ca asa vine el si inclusiv sa-i explici ce ti-am explicat mai sus.

2. In primul rand, de unde stiu ei ca s-a activat?
Daca el se activeaza intr-adevar post-instalare, pui din nou imaginea, o lasi nectivata, te preziti iar cu laptopul acolo si cand se uita la proprietati, vad ca nu este activat.
Daca zic "da, dar ai venit acum o saptamana si era activat" bagi tupeu inainte, ii zici ca e nebun si te cofunda. Posted Image
Nu cred ca au linie personala cu Microsoft care sa le zica ca a fost sau nu activat si CAND.
A fost activat de producator, da?

3.. Fa-le o adresa scrisa, prin care sa le explici punctul tau de vedere, exact cum ti-am explicat mai sus, din care sa reiasa ca nu ai adus nici un prejudiciu cum ar fi in cazul licentelor OEM care nu sunt legate de un hardware anume (la tine fiind cu totul altceva) ataseaza-le si o copie a regulamentului lor, si trimitele-o in asa fel incat dpdv legal sa nu poata contesta ca au primit-o.
Adica ceri numar de inregistare, sau o trimiti recomandata sau fax, sau poate chiar trimiti avocatul sa le-o puna in brate contra semnatura - cel mai bine intrebi avocatul.
Daca le miroase a forme legale, proces. si inteleg ca practic nu le-ai cauzat nici un prejudiciu, s-ar putea sa o dea la pace.

Daca nu, ai sa o poti folosi eventual la proces (daca totusi un avocat serios zice ca ai sanse sa castigi).

Acum ei pot f. bine sa astepte sa treaca acele 31 de zile iar daca sunt chemati in instanta sa nege ca au stiut ceva despre problema asta - eventual sa dea vina pe cel de la raion.

In orice caz, sa iei un calculator scump fara sa te uiti macar la specificatii, nu mai zic cum arata, mai ales cand aveai si asa asteptari la display, inseamna ca nu prea te uiti la bani, dar macar ca principiu si deranj sa fie invatura de minte pe viitor.

Edited by BlueThought, 13 April 2013 - 22:55.


#34
gumball3000

gumball3000

    ...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 49,649
  • Înscris: 24.09.2006
@BlueThought omiti o parte din subpunctul acela:
e) Licentele OEM activate (licente preinstalate pe notebook-uri sau sisteme desktop);

#35
stupidcow

stupidcow

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,437
  • Înscris: 24.12.2004

 Blue_Ivy, on 13 aprilie 2013 - 22:47, said:

Din pacate la noi e dificil cu returnarile am simtit-o pe pielea mea. Trebuie sa te informezi foarte bine inainte de a cumpara orice ca sa nu fie nevoie sa-l returnezi. Pe partea de online doar cei de la emag is mai operativi cand vine vb de livrari/returnari. Am auzit destule povesti nasoale si cu cei de la cel.ro desi este un site destul de mare. Poti incerca sa-l returnezi la alt magazin flanco, poate dai de angajati mai intelegatori.

Se poate returna doar la magazinul din care l-am cumpărat.

#36
BlueThought

BlueThought

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 455
  • Înscris: 05.09.2007

Quote

Raspunsul este simplu: Pe factura apare doar laptop? DA. Deci poate fi returnat conform punctului 1 din regulament.

Corect.
Un alt argument puternic in instanta.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate