Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Arbore Cotit in Catia

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
sadikino

sadikino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 05.03.2011
Buna ziua,

Am rugamintea ca cineva cu experienta in Catia sa-mi dea solutia la problema mea. Vreau sa fac un arbore cotit, am inceput cu fusul palier si am terminat cu Mirror la prima jumatate a piesei, rezultandu-mi astfel un sfert din arbore (doar pt un sigur piston).
Ce comanda sau comenzi sa folosesc pt a multiplica acest sfert de arbore si totodata sa rotesc la X grade fiecare bucata in parte ???

Eu am incercat prima data cu RecPattern si am reusit doar sa multiplic acest sfert de arbore, dar cand vreau sa-l rotesc la X grade, cu comanda Rotate dilema este ca imi roteste toata piesa si eu nu o vreau toata, doar pe sferturi. Am incercat si comanda Circular Pattern sa rotesc dar aceeasi problema, imi roteste toata piesa.
Am atasat niste imagini ca sa va dati mai usor seama la ce ma refer, doar ca in poze este jumatate din arbore (pentru doua pistoane)

Va multumesc mult si astept raspunsuri !!!

Attached Files

  • Attached File  1.jpg   194.89K   43 downloads
  • Attached File  2.jpg   217.31K   45 downloads
  • Attached File  3.jpg   253.82K   42 downloads
  • Attached File  4.jpg   282.71K   35 downloads

Edited by sadikino, 23 March 2013 - 13:10.


#2
dustcp

dustcp

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 84
  • Înscris: 07.10.2010
Problema e ca in momentul in care faci orice feature in Part Body, se considera ca si cum este un singur corp si nu stiu daca exista optiune sa modifici asta. De aia nu poti sa ascunzi un Pad de exemplu intr-o piesa si se ascunde toata piesa.
O cale mai "pe ocolite" sa faci asta ar fi asa:
- intri in Generative Shape Design si dai Rotate la toate Pad-urile pe care vrei sa le multiplici/rotesti dupa unghiul pe care il vrei.
- Translate pentru suprafata nou creata pe lungimea arborelui pana in momentul asta +hide/show inital element
- intri inapoi in Part Design, dai pentru Part Body - Define in Work Object si Insert -> Surface Based-Featurest -> Close Surface la suprafata rotita si translatata, dupa care hide suprafata respectiva
Exemplul e facut in graba, dar sper ca te ajuta.

Attached Files

  • Attached File  1.png   168.62K   26 downloads
  • Attached File  2.png   215.48K   26 downloads
  • Attached File  3.png   172.55K   23 downloads

Edited by dustcp, 23 March 2013 - 14:39.


#3
ferdo

ferdo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 158
  • Înscris: 09.06.2008
Salut,

Uite si o solutie automatizata (simplificata) de la DS. Poti sa parcurgi arborele piesei sa vezi cum au gandit ei asa ceva.

Attached Files



#4
TIC

TIC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,699
  • Înscris: 05.03.2003
Acum depinde cum abordezi problema.
Arborele tau poate fi part sau ansamblu.
In cazul unui ansamblu, modelezi:
1. un part, pe care in numesc de orientare, in care am pus 3 linii, la 0 deg, 45 deg, 90 deg. am tras 3 pt.a alege mai usor referinta pt. constrangerile din ansamblu. putea fi doar 1 linie!!
2. modelare parti arbore pt. fiecare piston. eu am modelat, pur didactic, 2, bleu si maro

In cadrul unui ansamblu:
A. am adus  partul de orientare, pe care l-am fixat.
B. am adus celelalte parturi modelate la pct. 2, mai sus.
C. am pus constrangeri de unghi intre partul de orientare si celelalte parturi modelate la pctul 2. am constrans (coincidence si contact) intre parturile de la pctul 2.
D. am definit 2 parametri pt. cele 2 constrangeri de unghi ( 80deg si 120deg) intre partul de orientare si parturile modelate la pct. 2 (lucrul pe care il ceri tu; din ce am inteles, tu doresti sa dai unghiuri diferite pt. fiecare bucata in parte) (grupul Parameters din poza)
E. am definit 2 relatii intre parametrii definiti si constrangerile de unghi ( grupul Relations din poza)
F. daca vrei alte unghiuri, dai dublu click pe parametrii unghi1 si/sau unghi2 si modifici dupa preferinte valorile.

sper ca e ce ai vrut!

Attached File  Clipboard01.jpg   382.21K   23 downloads

Edited by TIC, 23 March 2013 - 23:04.


#5
sadikino

sadikino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 05.03.2011
Baieti, jos palaria pentru sustinere !!!

Dust* multumesc mult pentru indicatii ! Am urmat pasii tai, mi-a reusit totul (arborele este oarecum la parametrii dpdv al dimensiunilor, nu si al greutatii). Am atasat o imagine, dupa un rendering de 1h Posted Image( , reflexiile sunt cam ciudate in urma adaosului de material (Steel & Aluminium), dar per total este un "inceput".
Pistonul de-asemenea este creatie proprie.

Multumesc inca o data !

Attached Files

  • Attached File  A1.jpg   383.36K   45 downloads

Edited by sadikino, 23 March 2013 - 23:28.


#6
sadikino

sadikino

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 61
  • Înscris: 05.03.2011
Asa se vrea a arata, momentan.

Attached Files


Edited by sadikino, 24 March 2013 - 21:34.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate