Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

La multi ani @al-padrino!

Zona Zarnesti/Magura fara masina

Inchiriere spatiu depozitare (bra...
 Bosch Tronic Heat 3500 9kW - trep...

Dacia anunta primele motorizari h...

Sfat auto Crossover 18000 €

La ce se refera un cod informatic...
 Ce aș putea face cu 4 HDD fo...

Plafoniera led cu efect 3d :)

Rss <content:encoded>

Cum faceti cu curierii?
 Psihologia- este o știin5...

Lukașenko anunța ca a i...

Poziționare eficienta senzor...

stereotaxie
 

podurile de pe soselele romanesti

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#1
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012
salut. stie careva de ce in romania, toate podurile si podetele sunt pline de gropi si denivelari? este voit asa ceva? acum, toti am fost plecati din tara si am vazut calitatea podurilor din occident. noi de ce nu avem asa ceva? daca este vreun user, inginer de drumuri si poduri, as dori sa il intreb, daca asa s-a invatat in facultate si daca mai se insista sa se predea asa tampenii. as fi curios sa stiu un pod in tara care este in stare buna.

#2
xeleron

xeleron

    Suflet de campion...

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 23,686
  • Înscris: 01.01.2008
Cum de ce?Sa se asorteze cu drumul d-aia!

#3
Blue_Ivy

Blue_Ivy

    8-]

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,598
  • Înscris: 27.12.2012

 cristi_mre, on 08 martie 2013 - 19:18, said:

salut. stie careva de ce in romania, toate podurile si podetele sunt pline de gropi si denivelari? este voit asa ceva? acum, toti am fost plecati din tara si am vazut calitatea podurilor din occident. noi de ce nu avem asa ceva? daca este vreun user, inginer de drumuri si poduri, as dori sa il intreb, daca asa s-a invatat in facultate si daca mai se insista sa se predea asa tampenii. as fi curios sa stiu un pod in tara care este in stare buna.

Care ingineri? Incepand cu ala care da cu tarnacopu pana la "inginer" toti is o apa si un pamant. Daca firmele noastre de constructii si asfaltari is detinute de niste ghiolbani de la coada vacii, ce lucrari vrei sa fie? Ne meritam soarta pentru ca suntem niste lenesi si ne complacem cu orice.

#4
criistake

criistake

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 923
  • Înscris: 14.01.2009
Nu am cunostinte temeinice in domeniu dar ma gandesc ca vibratiile sunt mai mari in cazul unui pod decat in cazul unui drum cu un terasament solid si cum calitatea asfaltului folosit in Romania o stim cu toti.....

Edited by criistake, 08 March 2013 - 19:50.


#5
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006
O mare parte dintre podurile romanesti sunt foarte vechi. In orasul meu stiu doua poduri cu trafic intens care nu a fost renovate niciodata in 30 ani(aici ma refer la structura).........ma mir cum de mai rezista.

Edited by polizei, 08 March 2013 - 20:06.


#6
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,635
  • Înscris: 09.12.2004
la structura cam ce ai vrea sa renovezi in afara de a-i mai da din cind in cind cu o vopsea lavabila si antiseismica?
asta daca ne referim la poduri din b.a., ca la alea metalice se practica sablarea si revopsirea, verificarea imbinarilor samd, care se fac la un anumit interval.

#7
lemar

lemar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 22.07.2007
Salut,
Nu sunt chiar inginer de drumuri dar incerc sa-ti dau ceva lamuriri:
-un pod,in ansablu,e format din fundatie,elevatie,pile (picioare),drinzi din beton (dispuse longitudinal pe calea de rulare),placa armata de suprabetonare,hidroizolatie si straturi de beton asfaltic (binder si strat de uzura)
-gaurile din stratul de astalt (la podurile vechi) apar datorita:traficului intens (au fost proiectate si construite pe vremea  raposatului cand valorile de trafic erau mult mai mici),
greutatii sporite a vehiculelor ce le traverseaza,
reparatiilor locale (plombarilor)care nu se executa conform tehnologiei (decupare si decapare suprafata cu laturi poligonale,refacere hidroizolatie si amorsa) ,
temperatura si calitate necorespunzatoare beton asfaltic in momentul turnarii ( e foarte important ca in momentul turnarii asfaltul sa aiba min 150 grade Celsius)
compactare necorespunzatoare dupa asternere

Mai sunt si altele (legate de structura de rezistenta a podului),dar ,in principal,cam asa stau lucrurile.

#8
cephalophodes

cephalophodes

    .★☆ ★☆ ★☆ ★☆.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,493
  • Înscris: 22.09.2011
credeam ca ne pui intrebarea: dece in alte tari se respecta contractele si durata lor in construirea unei autostrazi..

#9
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012

 lemar, on 08 martie 2013 - 20:37, said:

Salut,
Nu sunt chiar inginer de drumuri dar incerc sa-ti dau ceva lamuriri:
-un pod,in ansablu,e format din fundatie,elevatie,pile (picioare),drinzi din beton (dispuse longitudinal pe calea de rulare),placa armata de suprabetonare,hidroizolatie si straturi de beton asfaltic (binder si strat de uzura)
-gaurile din stratul de astalt (la podurile vechi) apar datorita:traficului intens (au fost proiectate si construite pe vremea  raposatului cand valorile de trafic erau mult mai mici),
greutatii sporite a vehiculelor ce le traverseaza,
reparatiilor locale (plombarilor)care nu se executa conform tehnologiei (decupare si decapare suprafata cu laturi poligonale,refacere hidroizolatie si amorsa) ,
temperatura si calitate necorespunzatoare beton asfaltic in momentul turnarii ( e foarte important ca in momentul turnarii asfaltul sa aiba min 150 grade Celsius)
compactare necorespunzatoare dupa asternere

Mai sunt si altele (legate de structura de rezistenta a podului),dar ,in principal,cam asa stau lucrurile.
construite de raposatul ceausescu pe naiba, astea sunt drumuri reabilitate integral. vorbesc de E60 (DN1), asta a fost reabilitat. vorbesc de valea oltului, de la sibiu la valcea, la naiba, de toate drumurile, vechi si noi. am avut ceva trasee prin tara, am calatorit 2 zile. am injurat aproape fiecare pod si podet din tara. toate, TOATE, sunt rele. inchipuie-ti pe timp de noapte, drumul relativ liber, cand, deodata, tronc, dai intr-o groapa la un pod : fir-ar mama lor de constructori.  oricum, este un topic scris la necaz, eram prea suparat de ce avem. pacat, mare pacat. ar trebui sa ne restituie rovigneta. sincer

#10
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Ocoliti podurile......

#11
sebastyan-adryan

sebastyan-adryan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 10.11.2012

 cristi_mre, on 08 martie 2013 - 23:11, said:

construite de raposatul ceausescu pe naiba, astea sunt drumuri reabilitate integral. vorbesc de E60 (DN1), asta a fost reabilitat.

Ok nu sunt construite/reabilitate inainte de '89, dar acele lucrari sunt facute cu tehnologie din inainte de '89 si lei grei din '12-'13.

#12
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012

 NASTYPRIMUL, on 08 martie 2013 - 23:24, said:

Ocoliti podurile......
hehehe, foarte exact ce spui tu. pana vom avea poduri bune, tehnologia va evolua, pana la momentul in care vom putea zbura. masini zburatoare, acest lucru ne va scutii de regii asfaltului. insa, la bafta noastra, astia ne vor umple de goluri de aer( gropi in aer).

#13
lemar

lemar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 22.07.2007

 cristi_mre, on 09 martie 2013 - 11:05, said:

hehehe, foarte exact ce spui tu. pana vom avea poduri bune, tehnologia va evolua, pana la momentul in care vom putea zbura. masini zburatoare, acest lucru ne va scutii de regii asfaltului. insa, la bafta noastra, astia ne vor umple de goluri de aer( gropi in aer).
Iti imaginezi ce bani se vor plati pentru umplerea golurilor de aer...Si ce compresoare zburatoare se vor folosi...Dar cat va costa transportul aerului la locul de punere in opera....

#14
Antirsipowermate

Antirsipowermate

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 791
  • Înscris: 26.08.2012
Mi-am adus aminte de unii din ... (nu spun orasul sa nu supar pe cineva) mai "destepti" decat noi, restul, cautand sa ocoleasca Podul de la Fetesti ca sa nu plateasca taxarea Posted Image . Si in final, dupa ce au mers ei prin balta multi km au ramas si fara benzina.

#15
Tom_Cat

Tom_Cat

    Aproape acolo

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,159
  • Înscris: 01.01.2007
Nu sunt sigur, dar stiu ca podurile au un regim special si nu sunt intretinute/reparate de aceasi administratie ca si drumurile (chiar daca institutia este aceasi). Practic, nu de putine ori am mers pe un drum reabilitat, iar podurile erau in paragina.

Proasta organizare si lipsa de profesionalism, sau de bun simt pana la urma. Pentru mine intra in aceasi categoria ca asfaltarea  urmata de inlocuirea canalizarii.

#16
NASTYPRIMUL

NASTYPRIMUL

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,605
  • Înscris: 20.09.2008
Pina sa repare astia tot ce sta pe jos, or sa apara tehnologii gen imprimare pe teren. Nu mai stiu cum se numeste, dar o stiu tehnologia de la mijlocul deceniului 8. E f interesanta.
Plasticele se preteaza f bine. Dar cred ca se poate adapta si la metale. Si tot ce se poate incalzi.
E mult de spus despre ea. E una din metodele de constructie de avangarda.

#17
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Drumarii nu au voie sa se atinga de poduri.
Au regim special. Daca pui cateva straturi in plus de asfalt pe ele se duc dracu. A fost un caz de curand.

Edited by undercoverbrother, 09 March 2013 - 16:16.


#18
ghidioneanu

ghidioneanu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 368
  • Înscris: 08.12.2003
Multe poduri sunt mai vechi decat cele facute pe vremea lui Ceausescu. De exemplu podul de peste Siret de pe drumul ce face legatura intre Tecuci si Tisita a fost construit de Anghel Saligny.La vremea respectiva a fost o realizare extraordinara, un pod mixt, cu calea ferata deasupra si soseaua dedesupt.  E intradevar intr-o stare jalnica, gropi imense, acoperite cu placi de otel. La vremea respectiva nu existau tiruri...doar care cu boi incarcate cu lemne, grane si butoaie cu vin de la Nicoresti....Si a rezistat pana azi!

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate