Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

The Witch: Part 2. The Other One ...

La multi ani @VerSus_88!

La multi ani @RMC Info!
 La multi ani @lupini!

La multi ani @Astrul!

La multi ani @Lex404!

Probleme distincte cu 2 vecini l...
 Cum pot afla daca o persoana are ...

Cum a fost posibil? Implicatii......

Actionare Geo-fence fara Internet

Mitsubishi l200 probleme turometru
 De ce este iconita Whatsapp turti...

22H2 - Nu reusesc bootarea

Oras sau sat?

SMTP relay in reteaua DIGI
 

podurile de pe soselele romanesti

- - - - -
  • Please log in to reply
32 replies to this topic

#19
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Sa zicem ca asfaltul are o densitate de 2 tone pe m3.
Daca pui peste drumul vechi un covor de cu o grosime de 10cm, metrul ala cub il imprastii pe 10m2.
Adica aprox 1.5tone in plus pe fiecare metru liniar de pod. Fff mult.

#20
lemar

lemar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 22.07.2007

View Postundercoverbrother, on 09 martie 2013 - 16:15, said:

Drumarii nu au voie sa se atinga de poduri.
Au regim special. Daca pui cateva straturi in plus de asfalt pe ele se duc dracu. A fost un caz de curand.
Drumarii construiesc,intretin si repara toata infrastructura rutiera,inclusiv podurile,fundatii de drumuri,strat de baza,strat de uzura,parapeti,rigole,ziduri de sprijin,regularizari de torenti,toata infrastructura adiacenta drumului (in cazul D.Nationale pana la 7m de la acostament).

De regula,reparatiile la straturile de baza si de uzura se face decapand stratul ce trebuie reparat,

Din cate stiu,in proiectare se iau rezerve la incarcari  statice si dinamice destul de mari (x3,x5)-considerand de exemplu  transporturile agabaritice.
Problema principala in RO consta in nerespecatrea tehnologiei si calitatea materialului pus in opera,calitate care pleaca de la bitum(prea putin in compozitie,scump si prost!) si care nici nu se mai produce in  tara.
O alta problema e criteriul de atribuire a contractelelor de reparatie:pretul cel mai scazut.Daca soliciti lucrari de 2 lei,ai lucrari de 2 lei.
Din pacate suferim tot noi,platitorii de taxe si rovignete.

#21
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,931
  • Înscris: 01.11.2005
La podurile mai lungi si la drumurile suspendate problema e la rosturile de dilatare,acolo sunt probleme cam peste tot.
Sa nu uitam de trecerile la nivel cu calea ferata,Gura Humorului-Vatra Dornei-Bistrita,centura Oradea si multe altele.Imi e frica sa travesez cu viteza o cale ferata din Romania ,sunt mult mai proaste decat in Bulgaria.

#22
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012
eu , totusi , cred ca se fac intentionat :) why not? cum se fac legi , gen taxa mediu, de ce sa nu isi bata joc de noi si cu drumurile?

#23
filipxxx

filipxxx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,832
  • Înscris: 25.04.2006
In nici o tara din Europa asta, inclusiv Bulgaria nu e bataia de joc la poduri asa cum e la noi. La o asfaltare sau contructie, podurile intra la lucrari de arta, buget separat si cred ca de aici se trage problema: pe bugetele alea se fura mai mult de cat pe cel de de strada normala.

#24
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012
sa-i i-a dracu. dar, ce putem noi face? se stie de careva, carea a fost tras la raspundere?

#25
lemar

lemar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 22.07.2007

View Postcristi_mre, on 26 martie 2013 - 21:50, said:

sa-i i-a dracu. dar, ce putem noi face? se stie de careva, carea a fost tras la raspundere?
Concret,va puteti indrepta in actiune civila impotriva administratorului drumului(proprieatrului),respectrv CNADNR pentru nationale si autostrazi,consiliile judetene pentru D.Judetene si consiliilor locale pt D.Comunale.
Trebuie insa prezentate probe -cel mai elocvent este PV de constatare eliberat de politie,trebiue expertiza tehnica (poate fi dispusa si in timpul desfasurarii prodesului de instanta).
Nu este atat de important ca va recuperati sumele cheltuite cu reparatia ci primiti si contravaloarea asistentei juridice oferita de avocat,care,in unele cazuri poate fi substantiala.
Aveti deasemenea oportunitatea de a soma administratorul drumului potrivit"obligatiei de a face"-de a repara drumul.
Succes.

#26
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012
ohooo, s-ar umple romanica de procese, chestia e, daca eu imi rup masina, doar prin treceri repetate, adica in fiecare zi cate putin, cum pot dovedi, in proces, locul in care se strica cel mai tare? adica, toata lumea din Ro are probleme cu bucsele de la drumuri si poduri. cum fac, daca nu o bulesc cu totul, nu se poate face nimic? stiu, bucsaraia costa putin, dar este foarte enervant sa le schimbi asa de des, asta in cazul in care ti la siguranta ta

#27
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,218
  • Înscris: 06.10.2003
Podul peste Mures de la intrare in Alba-Iulia a fost ras-re-re-refacut si tot praf e...

#28
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012

View Postshiva, on 27 martie 2013 - 13:38, said:

Podul peste Mures de la intrare in Alba-Iulia a fost ras-re-re-refacut si tot praf e...
nu se pot repara. pt ca podurile din tara sa fie bune, nici mai mult, nici mai putin, trebuie adusi ingineri straini. ai nostri sunt varza, pe bune. adica, inteleg ca se fura, dar chiar in toata tara sa se fure la fel? nu domne, problema este la inginerul proiectant. toate podurile au vibratii foarte marin nu rezista nici un asfalt la ele. scoala romaneasca de ingineri are o teorie proasta, sau invechita, iar, nastrusnicii astia de ingineri, se incapataneaza sa o aplice, chit ca practica arata, fara exceptie, ca gresesc foarte amarnic. dar, daca nu e nimeni sa ii i-a de urechi.....

#29
lemar

lemar

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 22.07.2007

View Postcristi_mre, on 27 martie 2013 - 13:50, said:

nu se pot repara. pt ca podurile din tara sa fie bune, nici mai mult, nici mai putin, trebuie adusi ingineri straini. ai nostri sunt varza, pe bune. adica, inteleg ca se fura, dar chiar in toata tara sa se fure la fel? nu domne, problema este la inginerul proiectant. toate podurile au vibratii foarte marin nu rezista nici un asfalt la ele. scoala romaneasca de ingineri are o teorie proasta, sau invechita, iar, nastrusnicii astia de ingineri, se incapataneaza sa o aplice, chit ca practica arata, fara exceptie, ca gresesc foarte amarnic. dar, daca nu e nimeni sa ii i-a de urechi.....
Permite-mi sa te contrazic:
-in cazul reparatiilor la poduri (cele mai vechi ) avem de-a face cu doi proiectanti:unul initial (la pensie de mult)carea avut in vedere anumite valori de trafic si greutati de convoi si unul actual(care a proiectat/dispus lucrarile de reparatii).
-problemele apar la tehnologia depunere in opera si la calitatea materialelor.
Degeaba da proiectantul solutii de reparatii (care fie vorba-ntre noi altele decat decapare/spargere si refacere/returnare nu sunt) daca  punerea in opera se face "repede inainte" in scopul redarii circulatiei si cu materiale ofertate la "pretul; cel mai scazut"
Si nu,nu ma ocup de proiectare :)

#30
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Multe poduri ceausiste au probleme grave, ele nu au fost calculate nici macar pentru cauciucuri radiale si perne de aer, care transmit vibratia soselei in locul masinii, sa nu mai vorbim ca nici nu se visau TIRuri de 40T in acte si 100 in fapte!

Unul din podurile ce nu o sa fie niciodata bun, cel putin pana nu se da jos si nu se face din nou, e cel de peste Dunare!

#31
DjMx

DjMx

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,050
  • Înscris: 04.07.2009
E o masura de prevenire a accidentelor, fiind gropi esti fortat sa mergi mai incet si astfel scade riscul de-a zbura cu masina in apa/prapastie.

#32
cristi_mre

cristi_mre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,286
  • Înscris: 12.04.2012
tare asta

#33
catalingeorge22

catalingeorge22

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 604
  • Înscris: 04.01.2009
Barlad-Vaslui, drum abia facut dar la care podurile o iau razna :)) . S-au apucat mesterii sa faca podurile din nou, jalnic.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate