Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!
 La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...
 Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...
 Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012
 

Suzuki S-Cross

- - - - -
  • Please log in to reply
71 replies to this topic

#55
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Din pacate, mie S-Cross nu mi se pare un pas inainte fata de SX4.
Mai degraba unul ... lateral !

Singurul avantaj este spatiul (ceva) mai generos.
In schimb, este mai puturos  (0-100 km/h: 12 s benzina si 13 s diesel fata de 11,5 s SX4 - modele 4WD) si cu o garda la sol mai mica (17 cm fata de 19 cm la SX4).
Si e mai scump, la motorizari si dotari similare, cu cca. 8000 Euro !

Eu unul, decat sa cumpar un S-Cross diesel, din aceeasi ograda, la acelasi pret, mi s-ar parea mult mai OK alegerea unui Grand Vitara diesel.
Parerea mea !

#56
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Au facut o mare greseala. L-au legat prin nume de vechiul model.
Daca se numea S-Cross si atat, era mai bine.
Nu se mai faceau asa multe referiri la modelul vechi ci la concurenta din clasa care acum e in clasa compacta, nu clasa mica.

Depinde si cum preferi masinile. Lumea s-a dezvatat de masini gen Grand Vitara, nu le mai accepta atat de usor minusurile ca in trecut pt ca, sa fim seriosi, in cea mai mare parte a timpului nu-i nici o bucurie sa mergi cu asa ceva si intr-o si mai mare parte a timpului mare branza in plus fata de un crossover nu prea faci cu GV.

Garda aia mai mica cu siguranta are avantaje, cui ii este de ajuns, bineinteles.
Oricum, conteaza mai multe in afara de garda pur si simplu. Conteaza unde este locul ala, cat de mare e suprafata joasa, cat de joasa e pe mijloc atat in lung cat si in lat, pragurile, botul, unghiuri si asa mai departe. Iarna de exemplu conteaza f mult treburile astea ca daca ai si tu suspensia putin mai jos langa roata spate sau mai stiu eu ce, nu ramane pe burta chiar daca teoretic punctul ala da garda, fiind cel mai jos sa zicem. Alata ramane daca garda minima e pe o suprafata mai mare.

Am inceput sa urasc datele tehnice seci :)

Nu vreau sa incep cu 0-100 ca nu are rost.
Chiar nu conteaza ca SX4 are 11.5s ca le avea degeaba sau ca asta nou are 12.5s.

#57
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Nu e vorba doar despre nume.
Nici design-ul nu este schimbat simtitor.
S-Cross aduce izbitor de mult cu SX4. Desi nu e, pare a fi mai degraba un face-lift decat un model nou.

Deci, din punct de vedere al pozitionarii pe piata si al marketingului si-au dat singuri la "gioale" !
Masinuta nu arata rau, e binisor dotata, dar orice potential cumparator nu se va putea opri sa nu o compare cu SX4.
Care, sa fim sinceri, oferea un excelent pachet performante/dotari/pret.

Cat despre motorul de 1.6 benzina de pa ambele variante, pe SX4 se descurca onorabil daca era exploatat in regimul de turatii optim.
Problema e ca pe S-Cross, o masina de generatie mai noua si, cel putin din datele tehnice mai usoara, exact acelasi motor ofera performante mai slabe.
Puteau sa-i fi dat macar o mana de steroizi ...

Cat despre garda la sol - la nivel de principiu ai dreptate.
Dar in acest caz particular, ecuatia e mai simpla: avem o masina mai lunga cu 18 cm, cu ampatament mai mare cu 10 cm si cu o garda la sol mai mica cu 2 cm.

Dar astea sunt maruntisuri.
Problema majora, in opinia mea, e pretul !
La aceleasi motorizari, cu doar putine dotari in plus (gen AC automat fata de AC manual) diferenta de pret este enorma: cca. 8000 Euro !!!

Prin prisma pretului am si facut comparatia cu Grand Vitara: o masina a aceluiasi producator, din alta liga, dar la acelasi pret !!

In opinia mea, S-Cross putea fi o masina interesanta in jurul a 18.000 Euro. La 24.000 insa ....

#58
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Regimul optim de turatii la ala vechi incepe de foarte jos, cuplu bun, liniar pe toata plaja de turatie, in schimb performantele sunt slabe datorita cutiei, la nivelul unei masini gen Logan 1.4. Nu trage mai bine in turatii mari decat in cele mici in
aceeasi treapta.
Nu am mers cu modelul fara facelift dar ar trebui sa fie mai sprinten datorita cutiei desi are putere mai mica.
Oricum, pana nu pun 6 tr cu a5a la 3000rpm pt 100kmph, motorul asta nu o sa-si arate potentialul.

In rest sunt destule marci care pastreaza designul in clase diferite dar nimeni nu pune acelasi nume.
Cand sari cu pretul si cu dim in alta clasa pastrezi numele cand esti tatic in piata si ai cumparatori fideli.
Asa unul care nu prea stie mod vechi dar vede pretul se reorienteaza rapid ori pe un VAG 4WD PDG, ori pe coreeni ori Nissan, Mitsu (+noile PSA).
Pe de alta parte, Suzuki scade mult pretul in timp.
Masina asta ar avea un avantaj nedandu-se ce nu este ca sa zic asa. Adica, daca n-ai nevoie de 4wd, poate fi luata si 2wd fara sa pari cum pare cumparatorul tipic de cross/suv 2wd.
Si tinuta ar trebui sa fie mai buna decat la majoritatea crossoverilor daca seamana cu cel vechi care are o tinuta si o directie beton, de departe punctele forte ale masinii.

Ala vechi, alaturi de Civic sunt 2 dintre masinile care mi-au confirmat ca marii revieweri de pe net sunt niste obositi care ori nu stiu mai nimic despre ce vorbesc ori fac reviewuri dupa pliante si brosuri, ori pe bani.

#59
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 marr, on 10 octombrie 2013 - 18:52, said:

S-Cross aduce izbitor de mult cu SX4. Desi nu e, pare a fi mai degraba un face-lift decat un model nou.

Mie nu mi se pare nimic "izbitor" ... chiar as putea spune ca sint mari diferente intre cele doua modele (dpdv al designului exterior).

[ http://s23.postimg.org/tc3qu11nb/s_cross.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]  [ http://s23.postimg.org/8ghgis5g7/sx4.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]


Daca SX4 seamana cu S-Cross ... atunci ce dracu sa mai zicem de S-Cros si Qashqai ???

[ http://s8.postimg.org/rp6lynww1/qashqai.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#60
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006

 marr, on 10 octombrie 2013 - 18:52, said:


La aceleasi motorizari, cu doar putine dotari in plus (gen AC automat fata de AC manual) diferenta de pret este enorma: cca. 8000 Euro !!!



Diferentele sunt mai multe, probabil ca nu justifica suma de mai sus. Dar pentru a face o comparatie obiectiva trebuie spus ca si actualul SX4 atunci cand a aparut a fost mai scump. Varianta pe benzina a fost undeva peste 17.000 euro iar dieselul se apropia de 20.000.

La o trecere sumara in revista, pe noul S-Cross ai in plus portbagaj mai mare, tapiterie de piele, clima dual zone, trapa panoramica, sistem auto start stop, faruri cu xenon si sistem de autoreglare, cotiera fata si spate, cruise control, oglinda retrovizoare heliomata, airbag genunchi sofer si alte maruntisuri.

#61
marr

marr

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,200
  • Înscris: 13.07.2005
Corect !
Dar cu ditarile de mai sus, e cu cca. 10.000 euro mai scump decat SX4 in rchiparea de top. !
S-Cross va fi probabil, o afacere peste vre-o 2 ani, cand va ajunge undeva la 18.000 euro.
La 24.000 euro, daca nu ai o feblete pentru Suzuki, cred ca ai variante mai bune dpdv motorizari/dotari/ spatiu interior.

Dupa cum am mai spus, SX4 este o masina excelenta la pretul ei.
S-Cross este clar mai spatioasa si mai bine dotata, dar pretul de landare este prea mare.
De altfel, nu doar la Suzuki se-ntampla asta. In versiuni 4x4 si cu ceva dotari, ditustia se prezinta similar si la Nissan Quasquai sau Mitsubishi ASX.

Da' prost nu-i cel care cere ...

#62
Papillon_

Papillon_

    2B

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,007
  • Înscris: 15.04.2011
La cat de scumpa e mai bine iti iei Suzuki Grand Vitara chiar daca trebuie sa mai pui doua, trei mii in plus.

#63
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
SX4 S-Cross o masina de 5 stele Euro NCAP   Posted Image

[ http://s9.postimg.org/g4ghysegb/SX4_S_Cross_Euro_NCAP.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by rexkroki, 23 October 2013 - 17:37.


#64
anakin28

anakin28

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,268
  • Înscris: 23.08.2007
Masina este ok! Am facut test azi cu varianta 4x4 diesel Elegance Top. Placuta la condus totusi pare usor submotorizata chiar daca in oras sentimentul nu este asa de pregnant. Insa la drum intins poate fi frustrant uneori. Materiale placute, design modern la interior, clar este altceva decat vechiul SX4.
Totusi, ceva este deranjant la designul exterior mai ales din profil. Ma uitam la masina si ceva este dezechilibrat la ea. Partea anterioara inclinata ii taie tot dinamismul si toata forta, devine o masina comuna chiar uratica. Iar modelul de jante ales mi se pare de tot rahatul. Efectiv nu se potrivesc si nu ajuta cu nimic masina. Cam astea ar fi observatiile mele personale.
Si acum ajungem poate la cea mai mare problema, pretul!
26.000 ptr varianta de top diesel este enorm in conditiile in care sunt variante destule pe piata care au multe avantaje fata de SCross. Daca nu vor umbla la pret parerea mea este ca va fi un esec rasunator.

#65
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Pretul e enorm pentru un Suzuki dar un 4x4 cu dotari asemanatoare nu cred ca e mai ieftin la concurenta.

#66
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Cum am mai zis, au facut o mare greseala cand l-au legat de cel mic.
Nu numai ca nu trebuiau sa nu zica kk ca e urmasul celui vechi ba chiar trebuiau sa incerce sa-l rupa total de cel vechi.
Din pacate ei de mult timp nu stiu nici sa-si prezinte, nici sa-si vanda marfa.


Cel vechi cu un diesel mic si 4wd ar fi avut vanzari duble in Europa.

Nu poti sa ceri 4k sau cat cereau in plus pe diesel 4wd fata de benzina.
1.5k-2k euro in plus merge.

#67
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 undercoverbrother, on 12 noiembrie 2013 - 08:54, said:

Cel vechi cu un diesel mic si 4wd ar fi avut vanzari duble in Europa.
Au avut  "diesel mic" de origine PSA (1.6) da' numai pe varianta FWD. Pe Maruti version se monteaza 1.3 DDiS da' la fel e doar varianta FWD.

#68
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Stiu si au facut f rau. Probabil a fost mana Fiatului in povestea asta.

#69
adrian_r5

adrian_r5

    23:58

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,701
  • Înscris: 23.04.2007

 undercoverbrother, on 12 noiembrie 2013 - 09:44, said:

Stiu si au facut f rau.
Cu ce "au facut f rau" ?

#70
undercoverbrother

undercoverbrother

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 18,293
  • Înscris: 02.04.2007
Pai ce ziceam, ca au oferit 1.6le doar cu tractiune fata.

La S-Cross diferenta dintre diesel si benzina pt aceeasi echipare este de 1600e.
La SX4 era muuuult mai mare. Mototrul diesel era intr-adevar mai mare si mai puternic dar poate nu aveai nevoie de diferenta aia de putere.

Am impresia ca la SX4 la diferenta asta de bani de aprox 1500E fata de benzina 4wd abia luai diesel 2wd.

#71
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
A aparut si faceliftul pentru S-Cross. :)  In principiu asta e o veste buna in general dar asta nou e parca mai urat ca cel vechi. Posted Image

Dar cum gusturile nu se discuta, cert e ca se renunta la aspiratul de 1.6 si apare motorul in trei cilindrii de 1.0 pe varianta 2WD si cel de 1.4 pe 4WD. Ramane in oferta dieselul de 1.6.
Se pare ca pe langa grila noua, farurile si stopurile redesenate, a crescut si garda la sol cu 1,5 cm si a preluat o serie de dotari ce se gasesc deja pe noua Vitara, ca de exemplu ACC si RBS.

Despre preturi nu am gasit prea multe, doar pe cele din Italia.

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/OrETWo3yvcM?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#72
vanitty

vanitty

    Ala negru de respira greu

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 55,578
  • Înscris: 05.11.2009
cred ca i se poate zice modelului asta nou cu facelift "Porcusorul", fara sa se simta cineva prea ofensat. Urat l-au mai faceliftuit

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate