Neurochirurgie minim invazivă
"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv. Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice. www.neurohope.ro |
Unicitatea divina
Last Updated: Dec 24 2012 09:41, Started by
poarta-cunoasterii
, Dec 23 2012 23:52
·
0
#1
Posted 24 December 2012 - 00:07
Reamintim aici istoria beduinului care, în toiul Bătăliei Cămilei, s-a apropiat de ‘Alī AS și l-a întrebat de susține că Dumnezeu ar fi Unul. În răspunsul său, ‘Alī i-a spus:
„A afirma că Dumnezeu este Unul are patru înțelesuri: două afirmații ale căror înțelesuri sunt false și două ale căror înțelesuri sunt corecte. Privitor la înțelesurile incorecte, unul este atunci când cineva ar spune «Dumnezeu este Unul» și ar gândi în termeni de număr și numărare. Acest înțeles este fals deoarece ceva-fără-un-al-doilea nu poate intra în categoria de număr. Nu vezi că toți cei care au spus că Dumnezeu este al treilea dintr-o trinitate au căzut în necredință? Un alt înțeles este acela de-a spune cum că astfel-și-astfel (de atribute) identifică pe unicul dintre acești oameni, gândind adică la specia unui gen ori la un membru ce aparține unei specii. Acest înțeles este de asemenea incorect când se aplică la conceptul de Dumnezeu, fiindcă implică (existența comparației, a asemănării sau neasemănării) a compara ceva cu Dumnezeu, iar Dumnezeu este deasupra tuturor comparațiilor. Privitor la cele două înțelesuri corecte, când afirmația se aplică la Dumnezeu, una este că ar trebui să se spună «Dumnezeu este Unul» în sensul că nu există în El însuși asemănare ce să se regăsească și între lucruri; Dumnezeu posedă (o astfel de) unicitate, singularitate. Iar un alt înțeles corect este a spune că «Dumnezeu este Unul» în sensul că nu este de conceput nici în minte, nici în imaginație, nici în afară, vreo multiplicitate ori diviziune în El. Dumnezeu posedă o astfel de unitate. ” (Biḥār al-anwār, vol. II, pag. 65) ‘Alī AS a mai spus: „A-L cunoaște pe Dumnezeu este a cunoaște Unicitatea Sa.” (Biḥār al-anwār, vol. II, pag. 186) Aceasta înseamnă că Ființa lui Dumnezeu este nelimitată și infinitul este destulă dovadă a Unicității Sale, deoarece a concepe existența unui secund pe lângă Infinit este imposibil. Aici, nu mai există necesitatea vreunei alte demonstrații, deși există multe altele. Cel de-al VI-lea Imam a spus: „Dumnezeu are o Ființă imuabilă. Când nu era nimic de cunoscut, cunoașterea Sa era El Însuși. Când nu era nimic de auzit, auzul Său era El Însuși. Când nu era nimic de văzut, viziunea Sa era El Însuși. Când nu era nimic asupra căruia să-Și exercite puterea Sa, puterea Sa era El Însuși.” Biḥār al-anwār, vol.ll, pag.125 Al VI-lea Imam a spus: „(Înainte de-a fi creat), în Esența Sa, Dumnezeu era mereu cunoscător atunci când nu exista nimic ce-ar fi putut fi cunoscut și era mereu puternic, când nu exista nimic asupra căruia să-și fi putut exercita puterea.” Transmițătorul tradiției povestește: „Eu am spus: «...și El a vorbit». El a replicat: «Cuvântul (kalām) este creat. Dumnezeu era și El nu avea vorbire deloc. Apoi el a creat și-a adus la ființare Cuvântul.»” Biḥār al-anwār, vol.II, pag.147 Al VIII-lea Imam a spus: „Voința vine din ființa interioară a oamenilor și, urmându-și cursul, ea apare. În privința lui Dumnezeu, există doar acțiunea Sa de-a manifesta, deoarece, spre deosebire de noi, Dumnezeu nu posedă intenție, scop și gândire discursivă.” Biḥār al-anwār, vol.II, pag.144 Edited by poarta-cunoasterii, 24 December 2012 - 00:07. |
#2
Posted 24 December 2012 - 02:00
Dumnezeu va exista cata vreme oamenii vor continua sa creada in el. Apoi va dispare pentru totdeauna. Si zeii sunt muritori !
|
#3
Posted 24 December 2012 - 08:39
Deja ma doare capul de la atatea dezbateri religioase. La fiecare colt se aduc argumente si pro si contra ptr. ceva spiritual, iar cei mai slabi de inger, prefara sa ramana atei decat sa puna botul la toate discutiile interminabile si fara sens despre fel de fel de religii si zei.
Pana la urma care-i castigul nostru, ca-l numin Dumnezeu sau Alah sau nu stiu cum? Indiferent ce religie avem si in ce credem, un lucru este cert inclusiv ptr. atei: Iarba si pasarile cerului au si ele un creator/stapan/zeu/dumnezeu/alah/sau cum i zice..ala este comun si ptr. crestini si ptr. musulmani si atei, deci, cu ce ne ajuta pe noi sa ne rupem in dezbateri conceptuale si neconceptuale pana ne doare capul si nu mai intelegem nimic din ce zicem? |
#4
Posted 24 December 2012 - 09:41
meanman, on 24 decembrie 2012 - 08:39, said:
Indiferent ce religie avem si in ce credem, un lucru este cert inclusiv ptr. atei: Iarba si pasarile cerului au si ele un creator/stapan/zeu/dumnezeu/alah/sau cum i zice..ala este comun si ptr. crestini si ptr. musulmani si atei, deci, cu ce ne ajuta pe noi sa ne rupem in dezbateri conceptuale si neconceptuale pana ne doare capul si nu mai intelegem nimic din ce zicem? si cum va dura destul de mult pana-i intrebam si pe dinozauri ce parere au despre" creatorul" care i-a scos din "creatie", eu zic sa nu va bazati pe vreun raspuns imediat. nu de alta, dar noua nu ni s-a promis vreun rai anume, asa ca incercam sa-l atingem in viata asta. si pentru ca voua vi s-au promis vreo doua raiuri separate va rugam continuati sa incercati sa ne transformati viata in iad. pentru ca plictiseala si scarba sunt pedepse divine. Edited by nazdaq, 24 December 2012 - 10:00. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users