Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?
 

probleme cu enel (bucuresti)

- - - - -
  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
seara buna tuturor. cer ajutorul celor mai priceputi ca mine in ale dreptului pentru urmatoarea problema. imi cer scuze anticipat pentru lungimea postarii.

pe la inceputul lunii mai a fost o problema cu tensiunea in retea (au intrat niste hoti in postul trafo si au taiat ceva cabluri) si ca urmare a acestui fapt citeva electrocasnice de prin casa si-au dat obstescul sfirsit. prin iulie enel a recunoscut ca problemele au aparut din responsabilitatea sa si ca electrocasnicele au fost deteriorate din acest motiv. am reparat ce se putea repara, ce nu s-a putut repara am inlocuit, iar pe la jumatatea lui august am transmis toate facturile catre enel, pentru decontare, conform procedurii stabilite in contractul cadru (aprobat prin decizia ANRE 57/1999)

saptamana trecuta am primit o adresa de la enel prin care mi se solicita sa transmit actele de provenienta a echipamentelor. in contractul cadru la art 9 (1) c) se mentioneaza: "(...) furnizorul poate solicita probe prin care se dovedeste dreptul de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte / reparate", deci solicitarea are temei legal. in adresa se mentioneaza ca "aceste facturi ne sunt necesare pentru aplicarea formulei de calcul la aparatele electrocasnice inlocuite care nu au mai putut fi reparate".

de la bun inceput mentionez ca facturile de achizitie nu mai sunt disponibile pentru 3 dintre cele 4 echipamente. al patrulea este incarcatorul laptopului de serviciu al sotiei, deci aici chiar nu exista o factura de achizitie pe numele meu.

in primul rind constat o oarece neconcordanta: in contractul-cadru prezentarea facturilor este prevazuta pentru stabilirea dreptului de proprietate, enel mi le cere cel mai probabil in vederea unei despagubiri proportionale.

in al doilea rind este vorba despre insasi esenta acestor prevederi / proceduri:

1. prevederea din contractul cadru mi se pare abuziva, un argument extrem fiind ca insasi constitutia spune ca averea se prezuma a fi obtinuta legal, ori mie tocmai asta mi se cere sa demonstrez. pentru a raspunde totusi solicitarii, ma gindesc la o declaratie pe propria raspundere cum ca trei echipamente au fost achizitionate de mine, iar al patrulea se afla legal in apartamentul meu.
intrebare nr 1: este suficienta declaratia pe proprie raspundere? aceasta trebuie data in fata unui notar sau este suficienta o hartie semnata?

2. de asemenea procedura de despagubire proportionala mi se pare abuziva. in contractul cadru se mentioneaza la acelasi art 9 (1) ca "Furnizorul este obligat sa plãteascã despãgubiri consumatorului în cazul deteriorarii unor receptoare electrice, cu excepţia lampilor şi a receptoarelor electrotermice, în situaţia în care au apãrut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare în punctul de delimitare a instalaţiilor furnizor-consumator, din vina doveditã a furnizorului". nu se mentioneaza nimic despre procedura de calcul a sumei despagubite.
intrebare nr 2: cum se poate evita despagubirea proportionala pe care enel incearca sa o impuna? ce spune Codul Civil despre aceste situatii? sunt prevazute in (alte) legi criterii de amortizare a valorii pe criteriul vechimii?

avind in vedere cele de mai sus apare si intrebare nr 3: cum se pot contesta prevederile contractului-cadru? asa cum am argumentat mai sus in opinia mea acestea sunt abuzive; in plus se limiteaza despagubirea la produsele aflate in proprietatea titularului contractului de distributie (in cazul meu incarcatorul de laptop este al unei terte parti dar se afla legal in locuinta mea). trec peste faptul ca este prost intocmita - se pleaca de la premisa ca tot ce s-a stricat se poate repara si face referiri doar le cele reparate - "dreptul de proprietate al consumatorului asupra receptoarelor defecte / reparate" si nu sunt prevazute cazurile de inlocuire.


va multumesc pentru rabdarea de a citi cele de mai sus si va multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Edited by suri, 07 October 2012 - 21:48.


#2
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,368
  • Înscris: 24.06.2008
Eu m-am lovit de ce ai patit tu si e un mic siretlic din partea enel.In sensul ca ei iti repara sau iti dau banii(in caz ca nu se poate repara) fara sa comenteze prea mult DOAR pe bunurile care sunt pe numele proprietarului contractului cu enel.Adica daca tu esti trecut in contractul cu enel si televizorul sau laptopul e pe numele sotiei,poti sa-ti iei la revedere de la despagubiri....Nu e normal pentru ca e familie si un bun il poate lua si sotia,dar asta e situatia...Pe asta se si bazeaza ei,ca nu cumpara chiar toate electrocasnicele din casa,doar proprietarul!
In alta ordine de idei,daca tu ai un tv de vreo 5 ani,poate nu mai ai factura la el sau poate l-ai luat sh,in cazul asta iar nu-ti dau nimic...
Totul se face doar daca este pe numele proprietarului contractului!!!!
Si ei te despagubesc pe ceea ce nu se poate repara!!!Asta iti spun sigur!In baza facturii iti dau banii integral inapoi,nu proportional!
Tu zici asa: "(in cazul meu incarcatorul de laptop este al unei terte parti dar se afla legal in locuinta mea)"....Pai de unde sa stie ei ca ala e laptopul tau?Ca exemplu:ai supratensiune si se arde televizorul tau.Si eu am unul stricat acasa.Pai nu il duci si pe al meu la reparat si spui ca a fost la tine in casa?Asa ne plateste enelul reparatia sau inlocuirea la amandoi!
Vezi tu,unele prevederi sunt foarte bune,mai ales cu romanul de reacredinta,dar aia cu bunul doar pe numele proprietarului nu e ok.Trebuia si ce e pe numele sotiei,mai ales daca duceai dovada(buletin) ca are aceasi adresa!

Edited by george_eu25, 07 October 2012 - 22:21.


#3
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
Nu sta de vorba cu ENELul, adreseaza-te direct instantei, daca bunurile sunt in garantie, trimite-le la garantie, si roaga-l pe baiatul de la tehnic daca nu repara sa zica in clar de ce!
Ce nu e in garantie, ce nu mai ai factura, etc, solicita evaluare din partea instantei de judecata!

Solicita despagubiri morale, fie si de un leu, solicita monitorizarea calitatii energiei de catre ANRE!

View Postgeorge_eu25, on 07 octombrie 2012 - 22:14, said:

Vezi tu,unele prevederi sunt foarte bune,mai ales cu romanul de reacredinta,dar aia cu bunul doar pe numele proprietarului nu e ok.Trebuia si ce e pe numele sotiei,mai ales daca duceai dovada(buletin) ca are aceasi adresa!
Cand gresesti platesti sa iti iasa pe ochi, sau te asiguri pt malpraxis!

Legea proprietatii considera proprietar de drept pe cel ce detine in posesiune, adica asupra sa, un bun, iar calitatea de proprietar nu este contestata! Calitatea licita a bunurilor se prezuma.
Ce scrie in contractul ala sunt speculatii! Ataca-l in instanta litera cu litera!

#4
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
Multumesc pentru raspunsuri.
@ george: sunt oarecum de acord cu ceea ce spui in ceea ce priveste reacredinta. asta nu inseamna ca pentru a pune furnizorul la adapost de escroci trebuie limitate drepturile celor de buna credinta. mai ales ca insusi furnizorul a dat dovada de reacredinta in acest caz - primul raspuns a fost transmis la cca 2 luni de la sesizarea initiala, si numai dupa ce am trimis un mail la opc, cu enel in copie. asta in ciuda a cel putin trei reveniri telefonice la enel asupra sesizarii initiale, si in ciuda faptului ca sunt obligati de contractul cadru sa raspunda in maxim 30 de zile. am vecini care nici acum nu au primit nici un raspuns.
@josef: bunurile nu mai sunt in garantie. o parte din ele (in fapt unul singur) au fost reparate, celelalte nu s-au mai putut repara (cu negatie de la furnizor / reprezentant autorizat de service). pe acestea din urma le-am inlocuit cu produse similare. toate facturile de reparatie / achizitie au fost trimise la enel.
ei imi solicita actele de proprietate doar pentru produsele inlocuite (adica cele care nu au mai putut fi reparate), nu si pentru cel reparat. mai mult decit atat, spun ca aceste acte le trebuie pentru "aplicarea formulei de calcul la produsele inlocuite". de aici trag concluzia ca reparatia va fi platita integral, in timp ce inlocuirea va fi platita proportional cu vechimea.
imi poti da un link la ceea ce mentionai ca fiind prevazut de legea proprietatii? singura referire in acest sens pe care am gasit-o este in constitutie "caracterul licit al dobindirii averii se prezuma", dar asta implica dobindirea, care trebuie dovedita. nici in codul civil nu am gasit nimic despre asta, deci mi-ar prinde bine un ajutor.


intentionez sa contest aceasta procedura. din pacate opc-ul este degeaba in acest caz. la prima sesizare mi-au raspuns ca nu este de competenta lor si ca au inaintat sesizarea catre enel "pentru competenta solutionare" Posted Image. am facut o revenire in care le-am enumerat articole de legi care le dau competenta si mi-au raspuns ca au inaintat sesizarea catre anre pentru "analizare si solutionare competenta".

ceea ce doream sa fac, pentru a nu bloca procesul de despagubire la enel, este sa trimit o declaratie pe proprie raspundere in care sa mentionez modul in care echipamentele au intrat in proprietatea mea. ce nu stiu este daca aceasta declaratie trebuie data in fata unui notar sau poate fi intocmita si semnata "simplu".

multumesc inca o data pentru ajutor. va tin la curent cu evolutia.

#5
Josef_Mengele

Josef_Mengele

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,997
  • Înscris: 09.10.2011
In instanta, orice avocat te va lamuri! Nu e vorba de licit sau ilicit, ci de dreptul de proprietate. Nu trebuie sa dovedesti ca ceva este al tau, daca nu exista un regim special pt acele bunuri, si daca proprietatea ta nu e contestata de altul, care zice ca e a lui!

Sigur, daca prezinti aparatura scumpa, iar tu de fel esti mai sarac, se va contesta caracterul licit al bunurilor,
iar daca trimiti aparatura profesionala, la fel. Nu poti cere sa te despagubeasca pt un aparat de dializa daca in locatie functiona service auto!

Edited by Josef_Mengele, 18 October 2012 - 20:14.


#6
suri

suri

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,082
  • Înscris: 10.05.2004
eu cred ca daca se va ajunge in instanta ar trebui sa ma astept la orice - inclusiv sa se gaseasca vre-un judecator care sa considere ca daca nu pot dovedi ca le detineam cu titlu legal atunci nu trebuie sa fiu despagubit :).
nu este vorba de valoare (~120 euro) si nici de cine stie ce echipamente; asa cum ai spus este vorba doar de un principiu - ai gresit, platesti. insa atitudinea enel de-a lungul intregii proceduri a inspirat o absoluta indiferenta fata de aceasta regula de bun simt. practic se folosesc de orice chichita pentru a descuraja demersurile de despagubire.

am raspuns solicitarii lor spunind ca nu consider ca regulamentul ANRE m-ar obliga cumva sa le fac dovada proprietatii, si nici nu prevede conditionarea despagubirii de aceasta dovada. vedem ce se mai intimpla.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate