Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Zilele emailului

Best gaming laptop?

Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei
 Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF

Ce parere aveti de viteza/ modul ...

Love Lies Bleeding - 2024
 Cum sterg mails din Promotions

Vanzare cumparare fara transfer b...

Receptie ciudata, in functie de t...

Donez medicamente renale ptr pisica
 Ce componenta e asta si ce ziceti...

Dupa 20 ani de facultate, am uita...

Mobile.de ofera imprumut de bani ...

problema test grila
 

Senzor nivel faruri cu xenon

- - - - -
  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Salut,

Imi cer scuze ca am deschis un topic nou, insa in urma cautarilor nu am gasit un loc in care sa fi fost tratata problema mea. Daca am gresit, rog un moderator sa mute postul, acolo unde-i este locul.

Am o Skoda Octavia combi fabricata in 2003 cu motor ASV si am problema cu senzorul de nivel pentru reglat xenoanele.
Mi sa rupt o bucsa de la bratul/tija ce face legatura dintre bratul roti si potentiometru. Am vrut sa repar defectiunea, sa improvizez ceva, insa am constatat ca potentiometrul nu mai functioneaza. Degeaba misc bratul potentiometrului manual ca farurile nu se mai misca. Cind pun contactul, farurile baleiaza pe verticala dupa care se pozitioneaza pe minim si ramin nemiscate.
Am dat jos potentiometrul si am masurat rezistenta intre cei 3 pini. Intre 2 pini am ~60 ohmi, iar la celelalte combinati am ~470 ohmi. Indiferent de pozitia bratului, valorile nu se modifica.

Acum va cer si voua sfatul. Senzorul ala este un simplu potentiometru ? Sau are in el si ceva electronica si deaia ce masor eu nu se modifica ?

#2
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Intre timp am rezolvat problema si am sa expun aici ce am facut, ca poate mai patesc si alti ca mine si le va fi de ajutor,

Am descoperit faptul ca senzorul de nivel nu este un banal potentiometru, asa ca nu a avut sens sa-l masor cu ohmetrul. Inauntru are piese electronice si functioneaza citind un cimp magnetic.

Am fost cu masina la tester unde am descoperit ca aveam mai multe erori / coduri de defecte. Doua se datorau faptului ca am dat jos farurile sa-mi schimb becurile xenon, ca unu-mi facea figuri. La farul stinga aparea codul "Faruri gaz-Xenon- Semnal in afara limitei de toleranta - intermitent" si la farul dreapta aveam "Modul de aprindere pentru faruri cu gaz-N195-  semnal implauzibil - intermitent". Astea sau resetat rapid si am scapat de ele.
Am ramas insa cu codul de defect pe farul stinga, "Senzor înãltime masina: fata- Semnal prea mic". Am pozitionat corect pirghia si degeaba, nu scapam de codul respectiv. Asa ca am desfacut piesa buclucasa, am demontat tot ce se putea demonta, am spalat-o bine si iam dat la mufa spray de contact din abundenta. Problema rezolvata. Codul de avarie sa resetat si au inceput sa lucreze farurile.
Am trecut la pasul urmator si am reusit sa repar tija rupta, inlocuind bucsa cu un surub de 4, citeva saibe si citeva piulite ca sa nu am un "brat" fix, rigid, ci unul mobil la fel cum era si bucsa originala. Am adunat totul, am mai facut un test si este ok.
Pentru ca am umblat la brat si am modificat prinderile si distantele, am reglat farurile pe standul de proba, ca sa le setez pozitia de zero.

Cam asta a fost tot. Sper ca informatiile acestea sa-i ajute si pe alti.

Edited by florin71_skoda, 29 August 2012 - 21:00.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate