Amortizor sau arc defect ?
Last Updated: Mar 04 2019 16:18, Started by
CorneliuRos
, Jun 21 2012 20:48
·
0
#1
Posted 21 June 2012 - 20:48
Salutari !
Am facut un test de suspensii si sa descoperit ca trebuie sa schimb kitul de suspensii pe spate . Masina are 90.000 de kilometrii a mers doar in strainatate (dar cateodata drumurile sunt mai rele in strainatate decat in RO) ,fabricata in 2007 . Cum fac sa imi dau seama daca sunt defecte arcurile, amortizoarele sau toate impreuna? Odata cand masina a fost urcata pe elevator la revizie, am sucit de arcul amortizorului spate si se invartea + avea putin de joc pe verticala pe amortizor ! Edited by CorneliuRos, 21 June 2012 - 21:10. |
#3
Posted 22 June 2012 - 10:58
Nicule, da in bobi ca poate iese Du-te la service, din cuvinte nu prea are nimeni cum sa-si dea seama. De curiozitate cat ti-a iesit la testul de amortizoare? (eu le-am schimbat la 65%).
|
#4
Posted 22 June 2012 - 11:20
arcurile de obicei se rup nu se decalesc. Deci dacaobservi sa masina e mai joasa pe o parte, sau pe ambele. , sunt arcurile... amortizoarele se testeaza si cu mana: apesi pe portbagaj de 2 ori ori in balans si apoi o lasi sa isi revina. sau inmers. daca e " barca" si balanseaza mai mult, sunt amortizoarele. de obicei sunt amortizoarele la doar 90 k km
|
#5
Posted 22 June 2012 - 11:52
RealThing, on 22nd June 2012, 08:58, said: Nicule, da in bobi ca poate iese Du-te la service, din cuvinte nu prea are nimeni cum sa-si dea seama. De curiozitate cat ti-a iesit la testul de amortizoare? (eu le-am schimbat la 65%). xtremdriving, on 22nd June 2012, 09:20, said: arcurile de obicei se rup nu se decalesc. Deci dacaobservi sa masina e mai joasa pe o parte, sau pe ambele. , sunt arcurile... amortizoarele se testeaza si cu mana: apesi pe portbagaj de 2 ori ori in balans si apoi o lasi sa isi revina. sau inmers. daca e " barca" si balanseaza mai mult, sunt amortizoarele. de obicei sunt amortizoarele la doar 90 k km Pe axa spate este diferenta de 32%! Sa stii ca am observat ca roata stanga spate este mai lasata din suspensie decat roata dreapta spate cu -15 mm! Joaca arcul dintre suportul de amortizor si partea de sus. Poate este normal sa joace un pic deoarec atunci cand se monteaza arcurile la acest model nu se face prin comprimare! Daca se monteaza prin comprimare a arcului, nu era normal sa joace! S-a decalat ! Cand masina a fost urcata pe elevator m-am uitat sa vedem daca suspensia spate revine in mod brusc sau in mod treptat. Suspensia revenea in mod treptat , asta inseamna ca amortizoarele sunt bune? Trebuie sa schimb doar arcurile deoarece sunt decalate? Attached FilesEdited by CorneliuRos, 22 June 2012 - 12:11. |
#6
Posted 22 June 2012 - 12:38
nu imi dau seama cum interpretezi tu brusc sau treptat. un amortizor bun trebuie sa lanseze maxim de 2 ori la apasarea cu mana, a doua sa fie abia sesizabila.
Arcurile nu au cum sa se decaleze. de obicei se rupe un capat, de obicei sus. nu se vede, pare ok arcul. dar daca ai vazut ca e mai laata pe o parte, acolo arcul e rupt. In functie de masina si de normele dupa care e mesurat amortizorul, 65% poate insemna aproape terminat... trebue sa fie peste 80-85% ca sa fie bun. dar difera fata / spate. trebuia sa il rogi pe ala sa le interpreteze. |
#7
Posted 22 June 2012 - 13:46
Nu are cum sa fie rupt! doar masina nu este microbuz sau duba! este o berlina . 80% din kilometrii s-a mers numai cu o singura persoana in masina (soferul)!
|
#9
Posted 22 June 2012 - 14:07
La Honda a fost povestea bre. Mi s-a explicat ca daca ajung sub 60% e indicat sa le schimb. Mie nu-mi placea cum se comporta la frana, se lasa prea tare de bot in jos (parerea mea). Daca tot o dai in balarii cu marca de masina si depinde de asta, la ce masina le-ai testat?
Edited by RealThing, 22 June 2012 - 14:07. |
#10
Posted 22 June 2012 - 14:51
Depinde dupa cum are fiecare masina cursa suspensiei pe durata testului! nu? La mine cursa suspensiilor la denivelari este foarte "din scurt"!
Masina este Honda civic hybrid, din cauza greutatii de 40 kg in plus pe puntea spate din cauza bateriei, pe durata acestor km facuti pana acum ,suspectez ca sunt arcurile de vina. Totusi daca arcurile nu se pot decala/slabi cum a spus xtreamdriving, atunci trebuie sa de-a jos mecanicul suspensia spate si sa faca o comparatie/verificare la amortizoare si arcuri. |
|
#11
Posted 22 June 2012 - 14:52
Din pacate nu stiu cum se procedeaza, probabil ca sunt testate intr-un anume fel, intreaba si tu la un service.
Ma indoiesc sincer ca cele 40kg in plus ale bateriei duc la o uzura pronuntata a amortizoarelor. E o greutate mult prea mica (a mea a mers cu rulota vreo 20k km, si amortizoarele erau la 65% dupa 90k km). Edited by RealThing, 22 June 2012 - 14:53. |
#12
Posted 22 June 2012 - 15:07
arcurile au un locas in care se fizeaza. nu au cum sa scape de acolo. depinde de masina. la " unele" te tin mai mult placutele de frana decat amortizoarele.
adica schimbi placute la 60 000 si amortizoare pe la 55 000. asta e. nu conteaza acele 40 kg in plus. conteaza marca, accentul pus pe calitate etc. la unele dureaza mai mult, la altele mai putin. dar 65% cam inseamna schimbare. nu conteaza cursa in timpul testului. ala simuleaza un sir lung de gropi si vede raspunsul amortizorului. |
#13
Posted 22 June 2012 - 15:41
RealThing, on 22nd June 2012, 12:52, said: Din pacate nu stiu cum se procedeaza, probabil ca sunt testate intr-un anume fel, intreaba si tu la un service. Ma indoiesc sincer ca cele 40kg in plus ale bateriei duc la o uzura pronuntata a amortizoarelor. E o greutate mult prea mica (a mea a mers cu rulota vreo 20k km, si amortizoarele erau la 65% dupa 90k km). |
#14
Posted 22 June 2012 - 15:44
Masina ta a fost proiectata ca o hibrida (adica greutatea bateriei inclusa in calcule). Sau pui la indoiala calculele inginerilor care au proiectat-o? Si repet, ai o uzura mai pronuntata la amortizoare fata de un civic mai vechi (cu mult) si care a tarat si rulota dupa el. Ori sunt amortizoarele mai proaste, ori ai parte de niste drumuri de mai bine nu mai mergi pe ele.
|
#15
Posted 22 June 2012 - 17:18
RealThing, on 22nd June 2012, 13:44, said: Masina ta a fost proiectata ca o hibrida (adica greutatea bateriei inclusa in calcule). Sau pui la indoiala calculele inginerilor care au proiectat-o? Si repet, ai o uzura mai pronuntata la amortizoare fata de un civic mai vechi (cu mult) si care a tarat si rulota dupa el. Ori sunt amortizoarele mai proaste, ori ai parte de niste drumuri de mai bine nu mai mergi pe ele. Speram ca trebuie sa schimb doar arcurile si nu amortizoarele. Cand mecanicul dezmonteaza suspensia ii voi spune daca sunt diferente estetice dintre cele doua arcuri, dar e nasol asa...trebuie sa se faca comanda din timp ! Edited by CorneliuRos, 22 June 2012 - 17:21. |
|
#18
Posted 23 June 2012 - 08:35
cristi.r, on 22nd June 2012, 21:07, said: Cornele, sa-mi bag picioarele in ea de Honda. De asa multe probleme n-am mai auzit la nimeni pana acum. Tu nu te bucuri nicio clipa de masina aia, fratie ! Ii cauti hibe every day ! Si pe bune ca le meriti ! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 5 user(s) are reading this topic
0 members, 5 guests, 0 anonymous users