Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
Cadru Hardtail - Furca Cursa Lunga
Last Updated: May 07 2012 21:06, Started by
user033
, May 06 2012 18:48
·
0
#1
Posted 06 May 2012 - 18:48
Salut ,
Stie cineva vreun model de cadru care se gaseste in Bucuresti ,de aluminiu , pentru un MTB tip hardtail , dar care sa aiba unghiul in asa fel , incat sa permita montarea unei furci cu suspensie cu o cursa mare spre foarte mare (150-200mm) . Ceva de genul: http://i28.photobuck...rpenter/sov.jpg Sau: http://farm3.static...._bc26cdb0d9.jpg Edited by user033, 06 May 2012 - 18:51. |
#3
Posted 06 May 2012 - 23:33
Al doilea exemplu nu e bun, cadrul nu e adecvat respectivei furci.
|
#4
Posted 07 May 2012 - 09:10
Nu full suspension pentru ca se pierde putere de pedalat la miscarea sus-jos , ati vazut cu totii mai ales la DHS-urile alea ieftine cum oscileaza ciclistul de parca e pe saltea de apa (as putea sa o blochez dar care mai e rostul suspensiei atunci). De asemenea la urcari full suspension e ne-adecvat , mult mai instabil ca un hard-tail + ca intreg cadrul e mai greu din cauza basculelor respective , shock-ul de pe spate , si de asemenea intretinerea e mai costisitoare. Ca sa nu mai zic de pretul de plecare , un cadru full suspension cat de cat ok (adica nu din ala de DHS) , mai exact RAM XC2 + ceva Rock Shox e cam 1500RON , iar de hardtail se gasesc bune si pe la 8-900RON.
Full suspension e bun doar pentru coborari in viteza pe teren accidentat , ceea ce eu nu fac. Problema e ca nu imi dau seama ce caracteristica a cadrului hardtail ii permite montarea unei furci lungi. Adica e vreo data tehnica? Sau doar "dupa ochi". |
#5
Posted 07 May 2012 - 17:52
În general cam după ochi, pentru că e un pic mai complexă problema și depinde de mai mulți factori. De exemplu, dacă acea a 2-a imagine ar fi fost cu cadru FS în loc de HT atunci ar fi fost ok.
Este vorba de modul în care greutatea ciclistului este aplicată pe zona headtube. Acolo se unesc două mari pârghii, cadrul și furca. Dacă unghiul este prea mare greutatea ciclistului în loc să apese în lungul furcii se duce spre golul dintre cadru și furcă și lucrează să rupă îmbinarea, ca atunci când rupi acel os de pui în formă de Y (iadeșul). Problema e agravată cu cât headtube e mai scurt, pentru că priza lui pe furcă e mai mică. E o problemă în special la cadrele de dimensiuni mici, unde headtube e de 10cm în loc de 12-13+. La FS e altfel pentru că datorită suspensiei spate ciclistul coboară cu tot cu cadru. Cadrul nu mai e o pârghie rigidă ci formează împreună cu furca un sistem flexibil care se "pliază" înspre jos-față, deci unghiuri care ar fi fost nocive pentru un HT sunt ok pentru un FS. |
#6
Posted 07 May 2012 - 19:31
Asta e a mea
Are furca cu cursa de 100mm acum , la cadrul asta nu ar merge ceva mult mai mare nu ? (Headtube la cadru e 15cm , am masurat acum) 1_nitrate_fx_jpg.jpg 82.17K 39 downloads |
#7
Posted 07 May 2012 - 21:06
Ochiometric aș zice că e tocmai bine așa cum e acum. Vezi și specificațiile producătorului, poți să le scrii să întrebi, dar în general dacă a venit cu furcă de 100 cam aia e recomandarea. Poți încerca 120 dacă vrei neapărat... dar nu m-aș duce mai sus. Și la 120 depinde de cât de tare vei da în ea. De ce ai nevoie de mai mult, apropo?
Reține și aceste două amănunte: * Una e cursa furcii, alta e lungimea totală. Ca pârghie contează lungimea totală (lăsată/sag normal, când ești călare pe ea). * Ridicarea cadrului datorită furcii mai lungi va rezulta în modificarea geometriei. Care va avea efecte simțitoare asupra manevrabilității, va trebui să te reobișnuiești cu bicicleta, chiar și doar pentru o trecere de la 100 la 120. Există inclusiv posibilitatea să nu-ți placă deloc cum se va "simți" bicicleta după upgrade, e un risc pe care ți-l asumi. Pentru genul ăsta de modificări e mai bine să împrumuți întâi o furcă și să vezi dacă-ți place ce iese, înainte să dai banii. Edited by wirespot, 07 May 2012 - 21:08. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users