Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil

Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic
 Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...

"enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...
 La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!

La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!
 Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...
 

Marzocchi 22 RLO 120mm

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
Salut,

Vreau sa cumpar jucaria asta, dar inca nu sunt sigur. Ma incanta destul de mult faptul ca are cursa destul de mare (120mm), dar nu prea am auzit multe despre ea. Ceea ce ma intereseaza in mod special este, cat de "plush" este, cat de bine absoarbe denivelarile mici. Oricine a avut asa ceva sau stie detalii despte furca asta, il rog f mult sa imi spuna ce parere are despre ea (bube, probleme...) sau eventual, ce alte optiuni/variante echivalente ar fi.

Merci!

[ http://s.wiggle.co.uk/images/marz-9102601s-zoom.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#2
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Sigur ai nevoie de 120mm? Se potrivește la geometria bicicletei? Ce cursă are furca actuală?

#3
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
Cursa actuala este de 100. In ceea ce priveste geometria, eu nu cred ca va fi o problema. Diferenta intre 100 si 120 nu este f mare, desi in unele situatii poate face diferenta.
Totusi, avand in vedere toate astea, ce pareri aveti despre furca asta? În cazul in care cineva a avut ocazia sa se joace cu ea sau stie detalii despre ea, care sunt plusurile/minusurile ei?

#4
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Schimbarea cursei poate afecta stresul asupra cadrului, în special dacă are o mărime mică și headtube scurt; și cu siguranță va schimba modul în care se manevrează bicicleta, chiar dacă-s doar 2cm. De asta te-am întrebat dacă ești sigur că ai nevoie și merită. Ce anume te-a nemulțumit la furca actuală (și ce model este?) La ce o vei folosi?

Revenind la alegere, n-am folosit această furcă, din cîte aud este o furcă decentă dar cred că există modele potențial mai bune. Depinde ce vrei de la ea.

#5
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
- Cadrul este hardtail, un Specialized Rockhopper de 17"
- furca actuala e un RST (din motive obiective, intrebarea Ce anume te-a nemulțumit la furca actuală este inutila)
- AllMountain

 wirespot, on 29th March 2012, 10:00, said:

cred că există modele potențial mai bune.
Cum ar fi... ? Ceva in aceeasi gama de pret...

#6
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Rockhopper și 22 RLO sînt de XC. Dacă vrei AM ar trebui să dublezi bugetul pentru furcă, să iei ceva de 150mm și să schimbi și cadrul.

Privind creșterea cursei, uite o explicație mai pe larg. Ideea e că de cîte ori mărești cursa față de ce-a venit de la producător riști să nu-ți placă ce va ieși.

Edited by wirespot, 29 March 2012 - 15:50.


#7
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
Da, intr-adevar, sunt de XC ambele. Dar de cand ma joc cu bicicleta (nu mai stiu cati ani sunt, oricum destul de multi), am invatat care (imi) sunt limitele; iar RST-ul asta a vazut destule la viata lui, mult mai multe decat i-ar fi dat voie maica-sa (producatorul). Stiu ca am incalcat multe reguli in ceea ce priveste recomandarile producatorilor, ai perfecta dreptate.
Ideea este ca as fi interesat sa cumpar furca asta. Daca n-o sa se potriveasca unghiurile sau daca o sa ma opreasca nea' politistu' pe strada ca nu am telescop de 100mm (asa cum scrie in certificatul de inmatriculare), asta e parte a doua. Pentru ca, pana la urma, cel mai important este sa-ti cunosti limitele, sa ai o pozitie cat mai comoda pe sa si sa faci diferenta intre placerea de a te da cu prietenii si concurs. Ca degeaba ai o "nenorocire" de Demo 8, daca te astepti sa mearga singura.
Poate am gresit cand am spus AllMountain; poate ca trail este termenul care se potriveste mai bine, cu toate ca nu am nici cea mai mica idee la ce gen m-as incadra: oras cat cuprinde (o bordura aci, o bordura dincolo), asfalt (cu toate ca 2.35-ul te pune la munca), o padure, mai o Poaina BV cand se mai poate... Te las pe tine sa tragi o concluzie si sa imi spui la ce ma incadrez, ca sincer sa fiu, nu mi-am batut capul prea mult cu chestia asta.
Dar nu crezi ca e prea multa teorie? Deja a inceput sa se incalzeasca afara si noi tot din fata tastaturii vorbim. :bicycle:
Intrebarea mea era/este: merita banii Marzo 22 (pt ceea ce este el facut sa faca, XC) sau se face bucati imediat ce l-am scos din cutie?
Exista o varianta mai buna la acelasi pret?

#8
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Nu e prea multă teorie pentru că furca e foarte importantă la un MTB, mai bine măsori de 10 ori și tai o dată, plus că-s bani mulți și e păcat de ei.

OK, acum că ne-am lămurit: nu se face bucăți acea furcă, dar da, se poate mai bine la aceiași bani. Presupunînd că vorbim de 200-250 EUR, cea mai bună alegere ar fi să ochești oferte din afară, pentru că poți pune mîna liniștit pe o furcă pe aer de 1,5-1,8kg în loc de una pe arcuri de 2.5kg.

Exemple: Suntour Epicon, Suntour Raidon, Manitou Minute, RockShox Recon Solo, Manitou R7 (și or mai fi că-s magazine cu grămada).

Ocazional și cîte ceva pe la noi, dar cam subțire, uite un Raidon la reducere.

Atenție la detaliile tehnice, tu știi ce anume ți se potrivește la bicicletă (montare, tip de gît, frîne etc. etc.)

Pentru comenzi din afară te poți lipi la un grup de pe ciclism.ro, vezi aici. Pentru CNC-Bikes tocmai se caută oameni în momentul ăsta.

Pentru a alege dintre cele de mai sus întreabă tot pe ciclism.ro, la detalii fine deja nu mă mai bag pentru că nu mă pricep la toate chichițele.

Edited by wirespot, 29 March 2012 - 18:50.


#9
gabriel10

gabriel10

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 100
  • Înscris: 28.09.2010
Poate sa spuna toata lumea ca am probleme cu capul, dar nu mai vreau aer. Arc/ulei, nimic altceva. Am avut un Manitou pe aer, si cu toate ca era ca la mama lui, ba scapa niste ulei, ba trebuia sa-l umflu. Asa ca m-am lecuit cu aerul asta. Plus ca pe arc, cursa este liniara (plush); pe aer, se misca bine la inceputul cursei, dupa care se schimba treaba. Greutatea in plus nu ma deranjeaza f tare, pt ca, pe fata, am deja cauciucul destul de mare/nu tocmai usor, iar janta e lata (si nu e chiar cea mai usoara). Asa ca, din pct meu de vedere... greutatea nu e primul criteriu. Evident, conteaza fiecare suta de grame, dar in continuare prefer arc/ulei.
RockShox Tora 302 2011 poate fi o alternativa?

#10
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Din păcate nu mă prea pricep la cele pe arc. Va trebui să întrebi sau să cauți pe forumul ciclism.ro.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate