Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
betano.ro

Poveste fara sfarșit

I-auziti voi! - nu vor romani...

Colon iritabil
 Perioada de gratie inexistenta

Cel mai ieftin TV LED mic

Reverse proxy si htaccess pe Raps...

Statie de epurare sau fosa septic...
 "enerlux p" afisaj interm...

Adaptor usb3.1gigabit vs Adaptor ...

La multi ani @Atreides!

La multi ani @KENSINGTON!
 La multi ani @burebista!

La multi ani de Florii!

Stihl fs 70 c-e

Challengers (2024)
 

Pinioane si rapoarte

- - - - -
  • Please log in to reply
15 replies to this topic

#1
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007
Buna ziua! Imi cer scuze ca deschid acest subiect,nu sint biciclist dar am nevoie de o rezolvare si cred as putea gasi o rezolvare prin intermediul vostru.
As avea nevoie de un reductor de viteza,momentan folosesc fulii si curea conica,insa cineva mi-a dat ideea de a incerca si cu pinioane si lant de bicicleta.Momentan am un reductor de 2;1 si as avea nevoie de ceva de genul 5;1.Adica foaia mica se invirte 5 ori pana se invirte foaia mare odata.As dori sa stiu dimensiunile in dinti si in diametrul in mm la cea mai mica foaie existenta pentru bicicleta precum si cea mai mare,existente in comert,indiferent ca este pentru roata spate sau pedale,mtb,cursiera sau altceva.

#2
armandoaxinia

armandoaxinia

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,425
  • Înscris: 13.03.2011

 alexbjorg, on 12th February 2012, 13:18, said:

Buna ziua! Imi cer scuze ca deschid acest subiect,nu sint biciclist dar am nevoie de o rezolvare si cred as putea gasi o rezolvare prin intermediul vostru.
As avea nevoie de un reductor de viteza,momentan folosesc fulii si curea conica,insa cineva mi-a dat ideea de a incerca si cu pinioane si lant de bicicleta.Momentan am un reductor de 2;1 si as avea nevoie de ceva de genul 5;1.Adica foaia mica se invirte 5 ori pana se invirte foaia mare odata.As dori sa stiu dimensiunile in dinti si in diametrul in mm la cea mai mica foaie existenta pentru bicicleta precum si cea mai mare,existente in comert,indiferent ca este pentru roata spate sau pedale,mtb,cursiera sau altceva.
Pinioane de bicicleta cu cel mai mic numar  de dinti sint la semicursiere si au 11 dinti, se mai folosesc la semanatorile de prasitoare pinioane cu 9 dinti si 36 dinti  alceva nu mai stiu .

#3
alexbjorg

alexbjorg

    Who cares?!

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,143
  • Înscris: 10.10.2007

 armandoaxinia, on 12th February 2012, 15:38, said:

Pinioane de bicicleta cu cel mai mic numar  de dinti sint la semicursiere si au 11 dinti, se mai folosesc la semanatorile de prasitoare pinioane cu 9 dinti si 36 dinti  alceva nu mai stiu .


Pinion de 11?Daca exista si mare de 50-55 m-am scos.Dar un diametru la ambele in mm?La varfurile dintilor..

#4
calli

calli

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.11.2009
am pe bicicleta in spate pinion de 11 iar in fata de 48. am vazut ca exista si pinion de 50 poate si 52 pentru cursiere. Cred ca poti gasi daca mai esti intersat la Maros Bike pe strada Aurel Vlaicu.

#5
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008
Eu am o alta dilema: m-am intors azi dintr-o tura facuta pe acelasi traseu de saptamina trecuta, unul in care am avut rampa si de peste 14% media fiind pe la 8-10%.
Am facut acelasi traseu pentru ca acolo am intilnit cele mai abrupte rampe (nu lungi) si vreau sa vad daca sa iau un compact sau nu. Avantajele la un compact fata de standard sint mari pe partea de urcare iar pe partea de viteza sint foarte mici. Sa ma explic. Acum cu un standard 53/39 si 11/28 am niste rapoarte maxime si minime. Daca voi pune compact 50/34 (pastrind caseta de pinioane 11/28) rapoartele se vor schimba in asa fel incit se va comporta ca acum cu pinioanele alese astfel:
-pentru viteza in loc de 50/11 (maxim) va fi cam ca actualul 53/12 (oricum nu pot tine 53/11). Diferenta ar fi ca intre 53/11 si 53/12, nesemnificativa zic eu.
-pentru urcare in loc de 34/28 (maxim) va fi cam ca un 39/32 dar eu am maxim 28 asadar ar fi un spor substantial. Diferenta ar fi ca intre 39/32 si 39/28.
Asadar un compact asigura aceleasi rapoarte ca un standard echipat cu pinioane de 12/32. Nu stiu daca sa iau un compact sau nu... am citeva optiuni SH si noi.
Vad ca multi recomanda pentru inceput un compact... pina in 10% constant urc lejer cu standard dar daca dau de 12-15% (fara sa caut special) nu stiu daca e bine sa fortez cu standardul.

#6
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dan, uită-te la ce-am scris aici. Folosește și tu calculatorul și obține tabelele cu gain ratios pentru variantele vizate. După care caută în tabelul cu dotările de acum combinațiile foaie-pinion pe care știi că te simți bine (sau care știi că-ți sunt utile în diverse situații) apoi caută-le în tabelul cu dotările de la compact. Sunt comparabile pentru că aceste gain ratios sunt unități non-dimensionale, gândite de Sheldon Brown special pentru a permite comparații chiar și între biciclete complet diferite dacă e nevoie. Și în calculator ai și alte feluri de ratios și chiar viteze la diverse RPM, dacă te ajută.

Un alt aspect, cum îi spuneam și lui Louie, este să fii atent la trecerile dintre ratios, unele seturi de pinioane au niște ruperi urâte în anumite locuri.

Edited by wirespot, 21 April 2012 - 17:22.


#7
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008
Din pacate am 11/28 care nu apare acolo dar poate fi pus manual. Oricum, caseta raminind neschimbata si avind doua optiuni la angrenaje (standard sau compact) eu cred ca e corect calculul meu adaptat strict la angrenajul meu. Voua va iese la fel?
Pentru 50/34 iese asa (cu brate de 172,5mm):
6.0
5.5
5.1
4.7
4.4
3.9
3.5
3.1
2.7
2.3
Pentru 53/39 iese asa (cu brate de 175mm):
6.8
6.2
5.7
5.3
5.0
4.4
3.9
3.5
3.1
2.7

Edited by danghetau, 21 April 2012 - 17:52.


#8
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Dintre coloanele de mai sus, care ratios le folosești cel mai mult pe angrenajul de acum? Și ți se par ok diferențele? Deși s-ar putea să nu determini asta până nu experimentezi efectiv celălalt angrenaj. Ai mai avut alte angrenaje? Dacă le calculezi și pe alea și-ți aduci aminte ce ratios erau ok ai putea afla care sunt ratios "tale" care ți se potrivesc cel mai bine.

Pe mine mă deranjează de exemplu când am nevoie de exemplu de 4.5 - 5.5 - 6.5 și în loc de asta transmisia îmi pune la dispoziție 4.3 - 5.0 - 6.0 - 7.0.

#9
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008
N-am stat niciodata sa ma gindesc la ce raport imi ofera transmisia la un moment dat. Apoi drumurile nu-s perfect plane sau cu aceeasi inclinatie asa ca e prea mult spus (pentru mine) sa afirm ca imi trebuie un sau alt ratio. Am observat ca la cele doua angrenaje disponibile cel compact ajuta mai mult la urcare (se si vede) si prea putin pierde la viteza (nu e cazul meu). E primul angrenaj si nu ma deranjeaza nimic pina acum, poate as fi avut nevoie intr-un caz de o foaie mai mica dar m-am descurcat si cu asta standard.
Dar apropo, nu pot ajusta si din cadenta? Daca eu am nevoie de 4,5 si imi ofera 4,3 (desi nu vad unde e marea diferenta) nu pot umbla la cadenta in sensul variatiei sale cu 5rpm ca doar nu scrie nicaieri sa urca doar cu 90... si mai auzisem ca se recomanda 92 (auzi, 92 nu 90 sau 95). In fine, nu vreau sa intru in detalii de genul ratio ca eu merg de placere... unde nu se poate schimb si gata.

Edited by danghetau, 21 April 2012 - 20:49.


#10
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Stai că nu prea are treabă cu RPM. Din câte înțeleg, acel gear ratio este un raport de rapoarte: raportul dintre cercul descris de pedale și circumferința roților, respectiv raportul dintre foaie și pinion. Cifra obținută (ex. 4.3) descrie combinația de cele de mai sus, "eficiența" dacă vrei a unei anumite combinații.

Dacă spui că pedalele se miscă cu N RPM poți obține o viteză a bicicletei... pentru că se știu dimensiunile și se știe cum mișcarea ansamblului va rezulta în X rotații ale roții.

Dar altfel acea "eficiență" în sine nu are legătură cu RPM și nu se schimbă cu RPM. Singurele ei variabile sunt cele pe care le-am descris mai sus: foaia, pinionul, brațul pedalei și circumferința roții.

Aceste cifre de "eficiență" eu le-am experimentat personal ca traducându-se direct în genul de efort pe care-l faci (cu mențiunea că la modul subiectiv, nu am estimat efortul la modul precis la care o fac cicliștii de road). Pe mine mă ajută să-mi dau seama când schimb bicicleta cum să fac să reproduc ratios cu care mă simt bine cât mai optim -- pe foaie și roată cât mai mare și la mijlocul casetei de pinioane, de exemplu. Altfel aș fi condamnat să fac încercări cu diverse angrenaje și pinioane. :)

Aș mai adăuga că aceste gear ratio optime fac parte dintre acele cifre pe care orice ciclist semi-serios ajunge să și le cunoască prin experiență și-s realmente utile. Altă cifră utilă de exemplu e distanța între tija de șa și headtube, adică "lungimea" cadrului, o cifră foarte personală pentru fiecare.

Edited by wirespot, 21 April 2012 - 21:36.


#11
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008

 danghetau, on 21st April 2012, 18:28, said:

....
Din acest comparativ nu reiese ca e o foarte mica pierdere pe partea de plat (viteza) si un mai mare cistig pe partea de urcare? Miine as vrea sa comand un compact...

#12
serban_razvan2000

serban_razvan2000

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 166
  • Înscris: 01.07.2008
La un moment dat voiam si eu compact. Pana la urma nu am mai luat ca a  inceput sa mearga treaba si cu angrenajul normal. Compactul te ajuta daca nu poti urca cu asta normal in sensul ca scazand raportul scade si momentul fortei necesar impingerii pedalei si e mai usor. Scade si viteza evident, eventual poti mentine viteza crescand cadenta. Dar na fiind amatori viteza nu prea conteaza important e sa ajungi pe bicla la destinatie. Ce vreau sa spun e ca merita sa te chinui si cu angrenajul normal pentru ca se imbunatateste si conditia fizica incet.
Acum ma uitam la giro del trentino si am vazut ca si la profi au pus pentru etapa 3 compacte, respectiv au o portiune de 8,5 km cu o medie de 10 %, vreo 6 din astia 8,5  sunt 15%  si maximul e undeva peste 20%. Si erau terminati unii si pe 34/29.
Eu am luat o caseta 11-28 care momentan aduna praf si  pe care o sa o montez la vara pt concediul in care sper sa ajung sa fac ceva catarari.

Edited by serban_razvan2000, 25 April 2012 - 20:48.


#13
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008
Exact de asta am luat si compact, pe partea de viteza diferenta e minima (cum as merge acum cu 53-12 fata de 53-11) insa pe partea de urcare e ok, mult mai bine. De ce sa ma accidentez tragind ca nebunul? Nu e musai sa folosesc 28ul, pot merge cu unul mai mic, bine ca am de unde alege. Cind o sa fac craci credeam ca voi folosi standardul desi sincer cred ca n-o sa-l mai folosesc, l-am scos deja la vinzare...

#14
Pieptoasa

Pieptoasa

    38G

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,481
  • Înscris: 31.07.2011
As dori sa stiu ce nr. de dinti au foile pentru modelul acesta Cross Grip 124.. doresc sa iau in calcul si raportul foi/pinioane si imi lipsesc aceste coordonate.

#15
danghetau

danghetau

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,719
  • Înscris: 21.08.2008
Pai de ce nu-i numeri?

#16
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
După poză și stil, 42 la foaia mare, deci probabil 22-32-42 sau pe acolo (eventual variații de câțiva dinți, adică 24, 34 sau 36).

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate