AC pornit la rece
#19
Posted 20 December 2015 - 22:01
valitudor, on 11 februarie 2012 - 10:35, said:
Se pare ca nu reusesc sa ma fac inteles... Uite, o iau altfel: Vara, cand apesi pe butonul de AC, porneste instalatia de air conditioning. Adica porneste compresorul care va raci aerul din habitaclu Iarna, compresorul nu porneste din motive de siguranta, pentru a nu se defecta. Asadar, pentru a nu mai pune inca un intrerupator in bord, unii constructori s-au gandit ca de acelasi buton de AC sa lege pornirea unui radioator electric, adica acea rezistenta PTC. Cele doua chestii n-au legatura una cu alta decat prin acest buton. AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric. La nici o masina, fie vara sau iarna, compresorul de AC nu face caldura in habitaclu. Adica astea montate pe masini nu sunt ca cele casnice, care POT face caldura in casa pe langa frig Sper ca m-am facut inteles acum Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece si sa nu porneasca radiatorul ? E o curiozitate a mea .... |
#20
Posted 20 December 2015 - 22:41
Impropriu spus că butonul face diferența. El primește doar comanda de la șofer.
Pornirea instalației AC, în dauna radiatorului electric, o face calculatorul AC în baza semnalelor primite de la senzorul de temperatură ambientală (printre altele). |
#21
Posted 20 December 2015 - 23:25
alexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:
Poți avea aer foarte cald și uscat, sau aer rece foarte umed. Sau orice alte combinații. Că un sistem AC răcește aerul prin uscare e altceva. Dar umiditatea în natură nu e legată de temperatură. Iar uscarea aerului nici n-are treaba cu compresorul, ci cu evaporatorul, deci poate foarte bine să funcționeze indiferent de temperatura exterioară. Ma refeream la climatul temperat continental, ca noi aici traim. In desert da, poti avea aer foarte cald si foarte uscat. Acolo nu-i nevoie sa folosesti AC-ul pentru dezumidificare. Punctul de saturatie cu apa al aerului creste odata cu temperatura. La 30C poti avea de 10 ori mai multa apa in aer decat la -5C. Inima sistemului AC este reprezentata de compresor, iar sangele de R134a. Sistemul AC-ul nu se poate folosi la temperaturi scazute sub 0C. Punctul de fierbere al R134a cam impiedica asta. Daca l-ar face sa functioneze la -10C sau -15C i-ar scadea mult eficienta la temperaturi de vara, de peste 30C. Pe langa faptul ca este inutila functionarea sa la astfel de temperaturi. In plus, evaporatorul ar trebui sa condenseze umiditatea din aer si s-o scurga sub masina. Cum ar putea sa functioneze la temperaturi negaive? N-ar ingheta apa de pe evaporator? Cum ar mai trece aerul prin el? Sistemele AC moderne au senzor de temperatura care masoara temperatura evaporatorului, iar daca aceasta devine negativa, opresc compresorul. alexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:
Am mers la -4 grade cu ACul pornit că altfel mi se abureau geamurile în 10 secunde, pe timp de lapoviță/ploaie, cu 4 persoane în mașină. alexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:
La mine în manual scrie clar: indiferent de sezon, indiferent de temperatură, pentru dezaburire și/sau dezghețare, trebuie activat ACul pentru a usca aerul. Că acea ”activare” pornește și compresorul, sau doar anumite componente... cum zicea cineva mai sus, asta e treaba mecanicilor, nu a utilizatorilor. Noi avem un singur buton la dispoziție, cu ăla ne facem treaba. |
#22
Posted 31 December 2015 - 12:58
Daca apas butonul AC cu motorul oprit va face caldura sau frig?
|
#24
Posted 02 January 2016 - 00:13
Ca o concluzie, sa ma lamuresc, am niste intrebari:
Cum e mai bine pana la urma iarna ? Eu am panoul exact ca in poza atasata. Dau acolo la maxim rosu, apoi la cel cu 4 trepte in functie de ce nivel vreau eu.. la inceput pana se incalzeste dau la maxim. Intrebarea e: trebuie sa apas si butonul de AC ? eu vreau doar caldura, atat. Alta intrebare: daca vreau sa dezaburesc geamurile, cum e cel mai indicat? Selectez acolo din mijloc unde sa transmita caldura, si dupaia ? Trebuie buton AC, si la nivel maxim ? Inca una si gata: celalalt buton, de langa AC, care-i scopul lui ? Attached FilesEdited by blueee, 02 January 2016 - 00:14. |
#25
Posted 02 January 2016 - 15:04
1. Nu. Incalzirea masinii nu este conditionata de apasarea butonului AC. Daca il apesi sau nu, nu conteaza.
2. Pentru dezaburire, butonul AC are un aport foarte mare. Totusi, daca temperaturile sunt foarte scazute, negative, nu va mai avea importanta daca apes sau nu butonul pentru ca oricum nu va functiona. Dar nici umiditate nu vei avea, asa ca e ok 3. Al 3-lea buton este recircularea aerului, adica nu se aspira aerul de afara pentru a-l baga in masina, ci il recircula pe cel din masina. Este util cand esti in spatele unei masini fumegatoare, sau iarna, pe ger. Poti activa temporar recircularea sa se incalzeasca mai repede masina, sa nu mai ia aerul de afara, foarte rece. Atentie doar, recircularea face aerul din interior foarte umed. Daca o activezi mai mult de cateva minute ti se vor aburi geamurile |
#26
Posted 02 January 2016 - 21:35
Multam pentru raspunsuri
Ca o paranteza, anul trecut am folosit pe timp de iarna butonul ala care zici tu ca e pentru recircularea aerului, si imi ingheta parbrizul pe interior dupa ce inchideam motorul si lasam masina afara cateva ore. Apoi m-am documentat si am inteles ca e din cauza aia. "Iarna" asta, pana acum, n-am folosit butonul ala si nici nu mi-a mai inghetat pe interior. Crezi ca are legatura ? |
#27
Posted 03 January 2016 - 18:04
Bineinteles. Condensul datorat recicularii aerului era cauza.
|
#28
Posted 21 January 2016 - 10:49
Platon, on 20 decembrie 2015 - 22:01, said: Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece si sa nu porneasca radiatorul ? E o curiozitate a mea .... |
|
#29
Posted 22 January 2016 - 15:53
valitudor, on 11 februarie 2012 - 10:35, said:
AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric. alexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:
La mine în manual scrie clar: indiferent de sezon, indiferent de temperatură, pentru dezaburire și/sau dezghețare, trebuie activat ACul pentru a usca aerul. Că acea ”activare” pornește și compresorul, sau doar anumite componente... cum zicea cineva mai sus, asta e treaba mecanicilor, nu a utilizatorilor. Noi avem un singur buton la dispoziție, cu ăla ne facem treaba. Platon, on 20 decembrie 2015 - 22:01, said: Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece si sa nu porneasca radiatorul ? E o curiozitate a mea .... valitudor, on 20 decembrie 2015 - 23:25, said:
La sub -10C apa nu se poate gasi decat in stare solida in aer, in forma cristalelor de gheata. La temperaturile alea nu poti avea probleme cu aburirea decat daca sistemul de incalzire nu ventileaza aerul interior si se acumuleaza umiditatea provocata de respiratie |
#30
Posted 22 January 2016 - 16:18
hunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:
Pai sunt -10C afara, nu inauntru. Inauntru sunt 22-23-24C, si noi respiram si umidificam aerul in continuu. Vrei sa spui ca doar prin simpla ventilare se elimina umiditatea excesiva a aerului din interior ? Nu lucreaza si condensatorul (sau evaporizator, cum vrei sa-i zici) ? [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qCmgWiEEZwA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ] |
#31
Posted 23 January 2016 - 12:49
hunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:
Pai si de ce in instructiuni, in cartea tehnica spune ca si pe timp de iarna sa pornesti AC 10 minute pe saptamana, ca sa nu se deterioreze garniturile instalatiei de agent de racire ? hunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:
Acuma, nu stiu daca fara pornirea compresorului, poate lucra functia de condensare... ? hunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:
Pai sunt -10C afara, nu inauntru. Inauntru sunt 22-23-24C, si noi respiram si umidificam aerul in continuu. Vrei sa spui ca doar prin simpla ventilare se elimina umiditatea excesiva a aerului din interior ? Nu lucreaza si condensatorul (sau evaporizator, cum vrei sa-i zici) ? Fa un experiment simplu: La temperaturi scazute, de sub -5, -10C, porneste AC-ul pe recirculare. O sa vezi ca dupa 2-3 minute ti se vor aburi geamurile. Repeta expermentul vara. O sa sa vezi ca nici dupa 30 de minute nu ti se vor aburi. De ce? Edited by valitudor, 23 January 2016 - 12:56. |
#32
Posted 01 November 2016 - 17:50
In mare parte mi s-a parut logic ceea ce ati explicat aici. Insa, enigma mea este: de ce si la -5 grade o masina diesel (care se incalzeste greu iarna) care are pornit AC sufla caldura la 5 minute dupa pornire cu motor rece? Si va asigur ca este basic, adica fara webasto, rezistente, resouri...etc... Sper sa nu ma insele memoria, tin minte ca acum vreo 3 ierni am descoperit asta, dar sigur acum citeva zile la 2-3 grade cu + a functinat treeaba. O fi imposibil la -15, dar e vreun senzor ce taie compresorul in jur de 0 grade?
|
#33
Posted 02 November 2016 - 15:53
Citește cu atenție topicul și o să afli răspunsul. S-a mai discutat.
|
|
#34
Posted 02 November 2016 - 18:31
valitudor, on 23 ianuarie 2016 - 12:49, said: La temperaturi scazute, de sub -5, -10C, porneste AC-ul pe recirculare. O sa vezi ca dupa 2-3 minute ti se vor aburi geamurile. Repeta expermentul vara. O sa sa vezi ca nici dupa 30 de minute nu ti se vor aburi. De ce? Vara nu se aburesc geamurile pentru ca sunt calde, punctul de roua e ridicat si aerul interior suporta mult mai multa umiditate absoluta (adica cea relativa nu ajunge la 100% - punct de roua). |
#35
Posted 03 November 2016 - 08:45
Eu zic să citești topicul și să urmărești toată discuția, după care ma poți contrazice liniștit.
|
#36
Posted 03 November 2016 - 14:39
Am citit. Tu zici ca nu merge AC iarna si uscarea se face cu aer de afara. Merge si iarna.
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users