Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dacia 1316 cu 6 usi ...

Frecventa modificata radio

Un nou pericol pt batrani

Ar trebuii sa vindem imobiliarele...
 Dupa renuntarea la aparat dentar

pelerinaj in Balcik

Noul format Jpegli iși propu...

Dade, dade
 Parola la lock screen

Deparazitare externa pisici fara ...

Seriale turcesti/coreene online H...

Merita un Termostat Smart pentru ...
 Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik

Permis categoria B la 17 ani
 

AC pornit la rece

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#19
Platon

Platon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,692
  • Înscris: 22.10.2002

View Postvalitudor, on 11 februarie 2012 - 10:35, said:

Se pare ca nu reusesc sa ma fac inteles...

Uite, o iau altfel:
Vara, cand apesi pe butonul de AC, porneste instalatia de air conditioning. Adica porneste compresorul care va raci aerul din habitaclu
Iarna, compresorul nu porneste din motive de siguranta, pentru a nu se defecta. Asadar, pentru a nu mai pune inca un intrerupator in bord, unii constructori s-au gandit ca de acelasi buton de AC sa lege pornirea unui radioator electric, adica acea rezistenta PTC.
Cele doua chestii n-au legatura una cu alta decat prin acest buton. AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric.
La nici o masina, fie vara sau iarna, compresorul de AC nu face caldura in habitaclu. Adica astea montate pe masini nu sunt ca cele casnice, care POT face caldura in casa pe langa frig

Sper ca m-am facut inteles acum

Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece  si sa nu porneasca  radiatorul ? E o curiozitate a mea ....

#20
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Impropriu spus că butonul face diferența. El primește doar comanda de la șofer.
Pornirea instalației AC, în dauna radiatorului electric, o face calculatorul AC în baza semnalelor primite de la senzorul de temperatură ambientală (printre altele).

#21
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postalexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:

Poți avea aer foarte cald și uscat, sau aer rece foarte umed. Sau orice alte combinații. Că un sistem AC răcește aerul prin uscare e altceva. Dar umiditatea în natură nu e legată de temperatură. Iar uscarea aerului nici n-are treaba cu compresorul, ci cu evaporatorul, deci poate foarte bine să funcționeze indiferent de temperatura exterioară.
Evident ca poti avea aer cald si foarte uscat, n-am spus ca nu e posibil.
Ma refeream la climatul temperat continental, ca noi aici traim. In desert da, poti avea aer foarte cald si foarte uscat. Acolo nu-i nevoie sa folosesti AC-ul pentru dezumidificare. Punctul de saturatie cu apa al aerului creste odata cu temperatura. La 30C poti avea de 10 ori mai multa apa in aer decat la -5C.

Inima sistemului AC este reprezentata de compresor, iar sangele de R134a. Sistemul AC-ul nu se poate folosi la temperaturi scazute sub 0C. Punctul de fierbere al R134a cam impiedica asta. Daca l-ar face sa functioneze la -10C sau -15C i-ar scadea mult eficienta la temperaturi de vara, de peste 30C. Pe langa faptul ca este inutila functionarea sa la astfel de temperaturi.

In plus, evaporatorul ar trebui sa condenseze umiditatea din aer si s-o scurga sub masina. Cum ar putea sa functioneze la temperaturi negaive? N-ar ingheta apa de pe evaporator? Cum ar mai trece aerul prin el?
Sistemele AC moderne au senzor de temperatura care masoara temperatura evaporatorului, iar daca aceasta devine negativa, opresc compresorul.

View Postalexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:

Am mers la -4 grade cu ACul pornit că altfel mi se abureau geamurile în 10 secunde, pe timp de lapoviță/ploaie, cu 4 persoane în mașină.
Daca era lapovita inseamna ca apa nu era inchetata si da, poate fi foarte umed. La sub -10C apa nu se poate gasi decat in stare solida in aer, in forma cristalelor de gheata. La temperaturile alea nu poti avea probleme cu aburirea decat daca sistemul de incalzire nu ventileaza aerul interior si se acumuleaza umiditatea provocata de respiratie


View Postalexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:

La mine în manual scrie clar: indiferent de sezon, indiferent de temperatură, pentru dezaburire și/sau dezghețare, trebuie activat ACul pentru a usca aerul. Că acea ”activare” pornește și compresorul, sau doar anumite componente... cum zicea cineva mai sus, asta e treaba mecanicilor, nu a utilizatorilor. Noi avem un singur buton la dispoziție, cu ăla ne facem treaba.
Eu n-am contrazis ca scrie manual. Doar ti-am explicat ca la temperaturi scazute comprsorul nu functioneaza pentru ca: 1. evaporatorul ar ingheta si 2. nu este necesar, deoarece aerul este suficient de uscat

#22
eusicumine2001

eusicumine2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 137
  • Înscris: 06.09.2015
Daca apas butonul AC cu motorul oprit va face caldura sau frig?

#23
DannyMC

DannyMC

    Bug freak

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,992
  • Înscris: 09.05.2009
Nu va face nimic.

#24
blueee

blueee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 25.01.2009
Ca o concluzie, sa ma lamuresc, am niste intrebari:

Cum e mai bine pana la urma iarna ? Eu am panoul exact ca in poza atasata.

Dau acolo la maxim rosu, apoi la cel cu 4 trepte in functie de ce nivel vreau eu.. la inceput pana se incalzeste dau la maxim.

Intrebarea e: trebuie sa apas si butonul de AC ? eu vreau doar caldura, atat.

Alta intrebare: daca vreau sa dezaburesc geamurile, cum e cel mai indicat? Selectez acolo din mijloc unde sa transmita caldura, si dupaia ? Trebuie buton AC, si la nivel maxim ?

Inca una si gata: celalalt buton, de langa AC, care-i scopul lui ?

Attached Files

  • Attached File  sss.jpg   80.6K   44 downloads

Edited by blueee, 02 January 2016 - 00:14.


#25
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
1. Nu. Incalzirea masinii nu este conditionata de apasarea butonului AC. Daca il apesi sau nu, nu conteaza.
2. Pentru dezaburire, butonul AC are un aport foarte mare. Totusi, daca temperaturile sunt foarte scazute, negative, nu va mai avea importanta daca apes sau nu butonul pentru ca oricum nu va functiona. Dar nici umiditate nu vei avea, asa ca e ok
3. Al 3-lea buton este recircularea aerului, adica nu se aspira aerul de afara pentru a-l baga in masina, ci il recircula pe cel din masina. Este util cand esti in spatele unei masini fumegatoare, sau iarna, pe ger. Poti activa temporar recircularea sa se incalzeasca mai repede masina, sa nu mai ia aerul de afara, foarte rece. Atentie doar, recircularea face aerul din interior foarte umed. Daca o activezi mai mult de cateva minute ti se vor aburi geamurile

#26
blueee

blueee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 531
  • Înscris: 25.01.2009
Multam pentru raspunsuri :)
Ca o paranteza, anul trecut am folosit pe timp de iarna butonul ala care zici tu ca e pentru recircularea aerului, si imi ingheta parbrizul pe interior dupa ce inchideam motorul si lasam masina afara cateva ore. Apoi m-am documentat si am inteles ca e din cauza aia.
"Iarna" asta, pana acum, n-am folosit butonul ala si nici nu mi-a mai inghetat pe interior. Crezi ca are legatura ?

#27
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Bineinteles. Condensul datorat recicularii aerului era cauza.

#28
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 72,567
  • Înscris: 15.06.2007

View PostPlaton, on 20 decembrie 2015 - 22:01, said:


Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece  si sa nu porneasca  radiatorul ? E o curiozitate a mea ....
Si clima din camera cand e pusa pe auto, de unde stie daca sa incalzeasca sau sa raceasca, ca el un lucru face pe auto, mentine temperatura setata indiferent de conditiile date, prea cald sau prea rece.  Ce zici , oare cum ghiceste?

#29
hunor66

hunor66

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 15,413
  • Înscris: 23.11.2006

View Postvalitudor, on 11 februarie 2012 - 10:35, said:

AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric.
Pai si de ce in instructiuni, in cartea tehnica spune ca si pe timp de iarna sa pornesti AC 10 minute pe saptamana, ca sa nu se deterioreze garniturile instalatiei de agent de racire ?

View Postalexcrist, on 20 decembrie 2015 - 21:57, said:

La mine în manual scrie clar: indiferent de sezon, indiferent de temperatură, pentru dezaburire și/sau dezghețare, trebuie activat ACul pentru a usca aerul. Că acea ”activare” pornește și compresorul, sau doar anumite componente... cum zicea cineva mai sus, asta e treaba mecanicilor, nu a utilizatorilor. Noi avem un singur buton la dispoziție, cu ăla ne facem treaba.
Acuma, nu stiu daca fara pornirea compresorului, poate lucra functia de condensare... ? Ca de fapt asta se intampla. Se preia aerul din habitaclu si se trece printr-un condensator, iar apa rezultata este eliminata printr-o conducta sub masina.

View PostPlaton, on 20 decembrie 2015 - 22:01, said:


Si vara cum stie sa faca diferenta butonul, sa porneasca AC pe rece  si sa nu porneasca  radiatorul ? E o curiozitate a mea ....
Simplu. Are senzor de temperatura.

View Postvalitudor, on 20 decembrie 2015 - 23:25, said:

La sub -10C apa nu se poate gasi decat in stare solida in aer, in forma cristalelor de gheata. La temperaturile alea nu poti avea probleme cu aburirea decat daca sistemul de incalzire nu ventileaza aerul interior si se acumuleaza umiditatea provocata de respiratie
Pai sunt -10C afara, nu inauntru. Inauntru sunt 22-23-24C, si noi respiram si umidificam aerul in continuu. Vrei sa spui ca doar prin simpla ventilare se elimina umiditatea excesiva a aerului din interior ? Nu lucreaza si condensatorul (sau evaporizator, cum vrei sa-i zici) ?

#30
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,303
  • Înscris: 02.02.2006

View Posthunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:

Pai sunt -10C afara, nu inauntru. Inauntru sunt 22-23-24C, si noi respiram si umidificam aerul in continuu. Vrei sa spui ca doar prin simpla ventilare se elimina umiditatea excesiva a aerului din interior ? Nu lucreaza si condensatorul (sau evaporizator, cum vrei sa-i zici) ?
Teoretic, da, prin simpla ventilare se reduce umiditatea. Câteva explicații teoretice găsești aici:

[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/qCmgWiEEZwA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#31
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Posthunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:

Pai si de ce in instructiuni, in cartea tehnica spune ca si pe timp de iarna sa pornesti AC 10 minute pe saptamana, ca sa nu se deterioreze garniturile instalatiei de agent de racire ?
Pornirea compresorului iarna are rolul exclusiv de a plimba uleiul amestecat in agentul de racire prin toata instalatia. Compresorul functioneaza foarte putin, nicidecum nu are timp sa creasca presiunea in instalatia de inalta presiune. la masina mea compresorul nu poate fi decuplat nici macar iarna, dar el lucreaza doar la 5% din capacitate, tocmai pentru a plimba uleiul permanent.

View Posthunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:

Acuma, nu stiu daca fara pornirea compresorului, poate lucra functia de condensare... ?
Pai ia mai gandeste-te... Eu stiu ca e nevoie de compresor sau de... praf de zână.  Daca n-ai una iti trebuie neaparat cealalta.

View Posthunor66, on 22 ianuarie 2016 - 15:53, said:

Pai sunt -10C afara, nu inauntru. Inauntru sunt 22-23-24C, si noi respiram si umidificam aerul in continuu. Vrei sa spui ca doar prin simpla ventilare se elimina umiditatea excesiva a aerului din interior ? Nu lucreaza si condensatorul (sau evaporizator, cum vrei sa-i zici) ?
Daca ai un pahar plin cu apa si imparti apa aia in doua pahare, nu vei avea mai putina apa in fiecare pahar? Asa se diminueaza umiditatea pe timpul iernii, prin ventilatie. Aerul rece si uscat de afara este incalzit de calorifer, acesta devine cald si uscat, este introdus in cabina unde se amesteca cu cel cald si umed. Amestecandu-se, se diminueaza umiditatea din interior, pentru ca prin fantele de iesire va iesi aer mai umed decat cel care a intrat de afara, care este foarte usact.

Fa un experiment simplu:
La temperaturi scazute, de sub -5, -10C, porneste AC-ul pe recirculare. O sa vezi ca dupa 2-3 minute ti se vor aburi geamurile. Repeta expermentul vara. O sa sa vezi ca nici dupa 30 de minute nu ti se vor aburi. De ce?

Edited by valitudor, 23 January 2016 - 12:56.


#32
lbanias

lbanias

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 546
  • Înscris: 21.07.2004
In mare parte mi s-a parut logic ceea ce ati explicat aici. Insa, enigma mea este: de ce si la -5 grade o masina diesel (care se incalzeste greu iarna) care are pornit AC sufla caldura la 5 minute dupa pornire cu motor rece? Si va asigur ca este basic, adica fara webasto, rezistente, resouri...etc... Sper sa nu ma insele memoria, tin minte ca acum vreo 3 ierni am descoperit asta, dar sigur acum citeva zile la 2-3 grade cu + a functinat treeaba. O fi imposibil la -15, dar e  vreun senzor ce taie compresorul in jur de 0 grade?

#33
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Citește cu atenție topicul și o să afli răspunsul. S-a mai discutat.

#34
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003

View Postvalitudor, on 23 ianuarie 2016 - 12:49, said:

La temperaturi scazute, de sub -5, -10C, porneste AC-ul pe recirculare. O sa vezi ca dupa 2-3 minute ti se vor aburi geamurile. Repeta expermentul vara. O sa sa vezi ca nici dupa 30 de minute nu ti se vor aburi. De ce?
Poate ai tu ceva defect sau programat anapoda. Dupa 2-3 minute se aburesc iarna pentru ca punctul de roua (pe geamuri) e scazut, ca urmare a temperaturii scazute pe care o au gemurile. Dar dupa alte 2-3 minute incep sa se dezabureasca, cand evaporatorul incepe sa-si faca treaba de a extrage umiditatea tot prin... racire. Sau e la limita si se lupta sa faca ceva. Tocmai cu AC se inlatura aburirea cand selectezi recirculare. Merge chiar si cu experimentul tau.Posted Image

Vara nu se aburesc geamurile pentru ca sunt calde, punctul de roua e ridicat si aerul interior suporta mult mai multa umiditate absoluta (adica cea relativa nu ajunge la 100% - punct de roua).

#35
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Eu zic să citești topicul și să urmărești toată discuția, după care ma poți contrazice liniștit. :)

#36
bladhaund

bladhaund

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,049
  • Înscris: 20.07.2003
Am citit. Tu zici ca nu merge AC iarna si uscarea se face cu aer de afara. Merge si iarna. Posted Image

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate