Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Algoritm simplu de calculare al u...

Bitdefender Total Security ș...

casa verde 2024

Intrerupator cu N - doza doar cu ...
 Incalzire casa fara gaz/lemne

Incalzire in pardoseala etapizata

Suprataxa card energie?!

Cum era nivelul de trai cam din a...
 probleme cu ochelarii

Impozite pe proprietati de anul v...

teava rezistenta panou apa calda

Acces in Curte din Drum National
 Sub mobila de bucatarie si sub fr...

Rezultat RMN

Numar circuite IPAT si prindere t...

Pareri brgimportchina.ro - teapa ...
 

AC pornit la rece

- - - - -
  • Please log in to reply
39 replies to this topic

#1
plmokn

plmokn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 09.02.2009
Ajuta la incalzirea mai rapida a habitaclului sa pornesti AC la masina (pe temeratura maxima)? Caldura de la masina nu vine exclusiv de la caldura motorului?

Edited by plmokn, 11 February 2012 - 09:56.


#2
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

View Postplmokn, on 11th February 2012, 09:54, said:

Ajuta la incalzirea mai rapida a habitaclului sa pornesti AC la masina (pe temeratura maxima)? Caldura de la masina nu vine exclusiv de la caldura motorului?

depinde... daca ai clima , caldura vine si de la ac.

la unele masini exista un buton de max defrost care cand il apesi , porneste ac ul automat si ventilatorul se duce la viteza maxima automat. baga aer cald mult mai repede . defapt , baga aer cald pana se incalzeste motorul.

#3
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postplmokn, on 11th February 2012, 09:54, said:

Ajuta la incalzirea mai rapida a habitaclului sa pornesti AC la masina (pe temeratura maxima)? Caldura de la masina nu vine exclusiv de la caldura motorului?

Daca prin AC te referi la compresorul sistemului, atunci raspunsul este NU. Insa daca prin AC te referi la butonul de AC, atunci este posibil sa ajute. Depinde de masina si implementare. De exemplu, la unele masini ale VAG, daca dai caldura spre maxim si activezi "AC-ul" (adica apesi pe buton, compresorul oricum nu functioneaza pe temp negative) se activeaza o rezistenta electrica PTC care incalzeste mai repede habitaclul. Este destul de eficienta si face diferenta. Probabil si la alte masini este ceva similar
Dar AC (air conditioning) nu functioneaza la nici o masina pe temp negative si nu genereaza caldura, indiferent de temp exterioara. Daca exista totusi, este foarte rara implementarea

@voposphere: clima nu inseamna ca AC-ul produce caldura. cred ca nu stii dspre ce vb

Edited by valitudor, 11 February 2012 - 10:10.


#4
plmokn

plmokn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 09.02.2009
Da, ma refer la un AC standard, fara niciun fel de sistem suplimentar. Poate fi orice Peugeot, Renault, Suzuki vandut in RO.

#5
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Nu conteaza ca e manual sau automat (clima). Iti raspunsesm mai sus in functie de ce intelegi tu prin "pornire AC"). Pornire AC insemna sa pornesti instalatia de air conditioning, iar aia nu face cald pe masini nici s-o bati, iar iarna nu porneste deloc, adica nu face nici macar rece. Daca prin "pornire AC" tu intelegi (complet gresit) sa pui deșitul pe butonul de AC, atunci da, e posibil sa faca cald mai repede. Depinde de masina in acest caz

#6
Sir_Johnny

Sir_Johnny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,087
  • Înscris: 27.12.2010
Da care ma-sa e diferenta intre pornirea AC si apasarea butonului AC ?!?!?!? :o

#7
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Se pare ca nu reusesc sa ma fac inteles...

Uite, o iau altfel:
Vara, cand apesi pe butonul de AC, porneste instalatia de air conditioning. Adica porneste compresorul care va raci aerul din habitaclu
Iarna, compresorul nu porneste din motive de siguranta, pentru a nu se defecta. Asadar, pentru a nu mai pune inca un intrerupator in bord, unii constructori s-au gandit ca de acelasi buton de AC sa lege pornirea unui radioator electric, adica acea rezistenta PTC.
Cele doua chestii n-au legatura una cu alta decat prin acest buton. AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric.
La nici o masina, fie vara sau iarna, compresorul de AC nu face caldura in habitaclu. Adica astea montate pe masini nu sunt ca cele casnice, care POT face caldura in casa pe langa frig

Sper ca m-am facut inteles acum

Edited by valitudor, 11 February 2012 - 10:37.


#8
Sir_Johnny

Sir_Johnny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,087
  • Înscris: 27.12.2010

View Postvalitudor, on 11th February 2012, 10:35, said:

AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric.
Asa.. bravo.  :thumbup:

#9
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,698
  • Înscris: 27.06.2007
Cica AC-ul ar ajuta mai mult la dezaburire! Mie cu AC pornit mi se dezaburesc mai repede geamurile dar cald nu am vazut sa bage.

#10
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003
Normal ca ajuta la dezabirire din moment ce prin racire se realizeaza si dezumidificarea aerului.
Dar cand temperaturile sunt negative aerul este foarte uscat, asa ca oricum nu-i nevoie de compresor sa usuce aerul.

Edited by valitudor, 11 February 2012 - 13:20.


#11
plmokn

plmokn

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,444
  • Înscris: 09.02.2009

View PostTLGTLC, on 11th February 2012, 12:23, said:

Cica AC-ul ar ajuta mai mult la dezaburire! Mie cu AC pornit mi se dezaburesc mai repede geamurile dar cald nu am vazut sa bage.

Asa e dar asta e valabil vara sau la temp la care AC porneste, la -15 grade poti sa il bati si nu o sa te ajute. In concluzie: apasarea butonului AC, cu temperatura pe cald maxim nu ajuta la incalzirea habitaclului (independent de caldura data de motor) decit daca este montata de producator o rezistenta electrica pentru furnizat caldura.

#12
lawrence38

lawrence38

    GAME......OVER

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,009
  • Înscris: 05.02.2008
pentru dezaburire, mai degraba pe rece dar bineinteles nu in toiul iernii :rolleyes:

#13
iulian0512

iulian0512

    Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 756
  • Înscris: 03.01.2010

View Postvalitudor, on 11th February 2012, 08:35, said:

Se pare ca nu reusesc sa ma fac inteles...

Uite, o iau altfel:
Vara, cand apesi pe butonul de AC, porneste instalatia de air conditioning. Adica porneste compresorul care va raci aerul din habitaclu
Iarna, compresorul nu porneste din motive de siguranta, pentru a nu se defecta. Asadar, pentru a nu mai pune inca un intrerupator in bord, unii constructori s-au gandit ca de acelasi buton de AC sa lege pornirea unui radioator electric, adica acea rezistenta PTC.
Cele doua chestii n-au legatura una cu alta decat prin acest buton. AC-ul e mort iarna, dar butonul lui este folosit sa porneasca radiatorul ala electric.
La nici o masina, fie vara sau iarna, compresorul de AC nu face caldura in habitaclu. Adica astea montate pe masini nu sunt ca cele casnice, care POT face caldura in casa pe langa frig

Sper ca m-am facut inteles acum


pai daca nu porneste AC-ul(compresorul) iarna cum face dezumidificare daca e oprit ? imi vine greu sa cred ca o rezistenta incalzita si ventilata poate dezumidifca.

#14
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 398,226
  • Înscris: 08.10.2015
Puteti oricând să folosiți o instalație de încalzire webasto :)

http://www.webasto.r...html/10357.html
http://www.incalzitoarestationare.ro/

#15
valitudor

valitudor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,924
  • Înscris: 18.10.2003

View Postlawrence38, on 12th February 2012, 02:44, said:

pentru dezaburire, mai degraba pe rece dar bineinteles nu in toiul iernii :rolleyes:
Nu neaparat. Aerul rece nu ajuta la dezaburire mai mult decat cel cald, din contra. Tie cand ti se usuca hainele mai repede, vara sau iarna?
Avantajul aerului rece de la AC atunci cand e vorba de dezaburire nu vine de la temperatura sa, ci din absenta umiditatii din el.
Ideal este sa folosesti AC-ul, adica sa raceasca si sa dezumidifice, si, in acelasi timp, sa-l si incalzesti in calorifer.
Asadar, cel mai bine este sa setezi o temperatura normala (ex. 22 grade) iar compresorul va usca si raci aerul care mai departe va trece prin calorifer si se va incalzi. Incalzindu-se, va usca foarte repede geamurile, in maxim 30 secunde

View Postiulian0512, on 12th February 2012, 02:54, said:

pai daca nu porneste AC-ul(compresorul) iarna cum face dezumidificare daca e oprit ? imi vine greu sa cred ca o rezistenta incalzita si ventilata poate dezumidifca.
Daca citei un post mai jos aflai:

Quote

Dar cand temperaturile sunt negative aerul este foarte uscat, asa ca oricum nu-i nevoie de compresor sa usuce aerul.

Edited by valitudor, 12 February 2012 - 11:16.


#16
voposphere

voposphere

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,910
  • Înscris: 13.03.2010

View Postvalitudor, on 11th February 2012, 10:03, said:

Daca prin AC te referi la compresorul sistemului, atunci raspunsul este NU. Insa daca prin AC te referi la butonul de AC, atunci este posibil sa ajute. Depinde de masina si implementare. De exemplu, la unele masini ale VAG, daca dai caldura spre maxim si activezi "AC-ul" (adica apesi pe buton, compresorul oricum nu functioneaza pe temp negative) se activeaza o rezistenta electrica PTC care incalzeste mai repede habitaclul. Este destul de eficienta si face diferenta. Probabil si la alte masini este ceva similar
Dar AC (air conditioning) nu functioneaza la nici o masina pe temp negative si nu genereaza caldura, indiferent de temp exterioara. Daca exista totusi, este foarte rara implementarea

@voposphere: clima nu inseamna ca AC-ul produce caldura. cred ca nu stii dspre ce vb

posibil sa nu stiu despre ce vb. insa m am uitat la masina tatalui. porneste motorul , TOATE butoanele stau neatinse. clima e la orice temperatura. cand dai pe max drefrost , indiferent de temperatura , ventilatorul porneste la maxim , la ac se aprinde becul. ca ac ul o avea o rezistenta de incalzire sau porneste sau nu compresorul HABAR NU AM. insa becul SE APRINDE.

pe nici una din masinile mele sau conduse de mine nu am mai intalnit functia asta de max defrost care sa faca in felul asta.

deci , becul se aprinde. ca merge sau nu compresorul asta tine de mecanici.

ai si poza.

PS: si la skode am vazut ca unii proprietari , dau drumu la dezaburire cu ac ul pornit. inca o data precizez ca ac pornit inseamna BECUL aprins. nu stiu daca porneste compresorul sau o rezistenta, insa eu ii spun ca a pornit ac ul pentru ca becul ala se aprinde.

Attached Files



#17
zstefc

zstefc

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 409
  • Înscris: 10.01.2007
deci pana la urma, pe timpul iernii, butonul de AC doar trimite curent catre rezistenta de incalzire auxiliare (PTC) la masinile care au asa ceva
binenteles ca nu se deumidifica aerul introdus, ci doar se incalzeste

nu am urmarit .. dar presupun ca in momentul in care motorul se incalzeste, butonul de AC se va stinge .. si deci opreste si curentul catre aceasta rezistenta auxiliara nu?!

Edited by zstefc, 20 December 2015 - 16:04.


#18
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,258
  • Înscris: 02.02.2006

View Postvalitudor, on 11 februarie 2012 - 13:19, said:

Dar cand temperaturile sunt negative aerul este foarte uscat, asa ca oricum nu-i nevoie de compresor sa usuce aerul.
Poți avea aer foarte cald și uscat, sau aer rece foarte umed. Sau orice alte combinații. Că un sistem AC răcește aerul prin uscare e altceva. Dar umiditatea în natură nu e legată de temperatură. Iar uscarea aerului nici n-are treaba cu compresorul, ci cu evaporatorul, deci poate foarte bine să funcționeze indiferent de temperatura exterioară.

Am mers la -4 grade cu ACul pornit că altfel mi se abureau geamurile în 10 secunde, pe timp de lapoviță/ploaie, cu 4 persoane în mașină.

La mine în manual scrie clar: indiferent de sezon, indiferent de temperatură, pentru dezaburire și/sau dezghețare, trebuie activat ACul pentru a usca aerul. Că acea ”activare” pornește și compresorul, sau doar anumite componente... cum zicea cineva mai sus, asta e treaba mecanicilor, nu a utilizatorilor. Noi avem un singur buton la dispoziție, cu ăla ne facem treaba.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate