Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Prepararea combustibililor pentru motoare termice
Last Updated: Feb 22 2012 23:08, Started by
daktary
, Dec 18 2011 22:27
·
0
#1
Posted 18 December 2011 - 22:27
Salut, acum un an miam achizitionat un automodel Off-road ,buggy , cu tot cu 1 litru de combustibil adus de afara.
La inceput a fost frumos, lam pornit, mergea bine ,se tura f bine miam dat seama ca a fost un motor ingrijit cu toate ca vechiul propietar din Italia la avut cam vreo 2-3 ani mergea excelent si dovada: se vedea pe sosea alerga atat de tare incat ma luam la intrecere cu autobuzele de la ratp (locuiesc langa o statie din intamplare) si chiar daka eram mic ii intreceam la viteza si de atunci presupun ca in linie dreapta el prinde mai mult de 50 km/h Oricum toata distractia a durat o saptamana dupa care am ramas in pana prostului (fara combustibil). Acum intrebarea mea este: pot sami prepar acasa combustibil din ingrediente precum diluant nitro , spirt, ulei de ricin ??? caci din spusele tatalui meu cam asa se fabrica pe vremuri combustibilul, exceptand diluantul Si un lucru la fel de important : motorul o sa-mi ruleze la fel de bine sau cumva alimentarea lui cu un astfel de combustibil il va duce la o moarte prematura |
#2
Posted 18 December 2011 - 22:40
Combustibilul se prepară conform specificațiilor producătorului, de obicei o benzină normală+uleiul de amestec; asta la motoarele în 2 timpi
OOOOpsss, acum am citit mai atent, automodelul tău are motor cu aprindere prin detonație cumva? Din câte știu eu se prepară altfel față de cel pentru motoarele în 2 timpi, dar tot după specificațiile producătorului motorului. Edited by ursuldincarpati, 18 December 2011 - 22:46. |
#3
Posted 18 December 2011 - 22:48
Nu se prepara ,risti sa strici motorul daca bagi altceva
Se cumpara .Cauta combustibil cu nitrometan pe net,sunt destule magazine la care gasesti , Edited by LaurX, 18 December 2011 - 22:53. |
#4
Posted 18 December 2011 - 22:55
ce sa prepari domne, crezi ca totul e ca pe vremuri dupa povestile bunicilor? se cumpara acel combustibil, avem si noi in ro asa ceva.
|
#5
Posted 18 December 2011 - 23:17
ursuldincarpati, on 18th December 2011, 22:40, said: Combustibilul se prepară conform specificațiilor producătorului, de obicei o benzină normală+uleiul de amestec; asta la motoarele în 2 timpi OOOOpsss, acum am citit mai atent, automodelul tău are motor cu aprindere prin detonație cumva? Din câte știu eu se prepară altfel față de cel pentru motoarele în 2 timpi, dar tot după specificațiile producătorului motorului. Stiu la ce te referi tu, la motoare gen drujba/scuter/trabant care au detonatia combustibilului de la o scanteie dar aici este altfel >> Aici combustibilul tras in carter este impins de piston in cilindru unde atunci cand ajunge la o presiune "n" el detoneaza fara alte actiuni gen scanteie practic detenta se produce datorita presiunii create in camera de ardere si probail bujii incandescente., de aceea este atat de important de nimerit acele procente de n% etanol (spirt); n%ulei de ricin pentru ca daca combustibilul nu are mixtura ideala el poate detona mai devreme strambandumi biela sau poate chiar si ambielajul cert este ca lucruri bune nu sar intampla deci>> astept pareri in continuare depre cum pot prepara acasa un astfel de combustibil rasistu, on 18th December 2011, 22:55, said: ce sa prepari domne, crezi ca totul e ca pe vremuri dupa povestile bunicilor? se cumpara acel combustibil, avem si noi in ro asa ceva. stiu ca avem si noi in romania asa ceva , spun doar ca daca inaite se putea obtine acasa un astfel de combustibil nu vad de ce nu as faceo cu conditia sa numi strice motorul Edited by daktary, 18 December 2011 - 23:19. |
#6
Posted 18 December 2011 - 23:33
Alcoolul ala e metanol, sa te vad de unde il iei (e interzis), cel mai bine si mai corect ar fi sa cumperi combustibilul, sunt diferite firme care il vind in Romania. Cind spui de spirt ma umfla risul, spirtul e pistol cu apa pe linga alcoolul concentrat 99% folosit in combustibil. Uleiul e si el unul special, ca sa nu mai spun de nitrometan (ce spui de diluant etc. sunt fantezii). Renunta la aceste idei si ai doua variante: cumperi combustibil adevarat sau vinzi masina (inainte de a-i distruge motorul).
|
#7
Posted 18 December 2011 - 23:37
... din ce stiu pentru preparare se foloseste alcool metilic, ulei de ricin si nitrometan baza fiind alcoolul metilic, uleiul de ricin 18/19% si nitrometan-ul 14/16%...insa procentele le iei din specificatiile producatorului motorului si nu din ce spun eu sau altii pe forum... acum vine partea naspa: detinerea de alcool metilic in stare pura este ILEGALA pentru ca se foloseste ca precursor in sinteza cocainei, uleiul de ricin si nitrometanul sunt aproape ca inexistente pe piata... desigur este varianta achizitionarii lor la negru sau "de pe gard" de pe linga rafinariile care mai merg in tara asta dar acolo ai o problema majora cu faptul ca metanolul nu este pur (este cu ramasite de Cl si amoniac care distrug motorul cat ai zice metanol pur) iar uleiul si nitrometanul nu poti fi sigur de ce achizitionezi... asa ca dupa parerea mea cred ca ramane varianta achizitionarii din magazinele specializate a combustibilului...
@ursuldincarpati explica-ne si noua cum sta treaba cu motorul ala cu detonatie ca cel putin pe mine m-ai pierdut complet... |
#8
Posted 18 December 2011 - 23:38
Daktary, vezi pe acest forum sfaturile potrivite: http://www.rhcforum.ro/
|
#9
Posted 18 December 2011 - 23:44
Deci din spusele voastre se pare ca posibilitatea de a crea un combustibil acasa este aproape inexistenta DAR, totus,i tatal meu care a fost detinatorul unui motor de 1,5 cmc (probabil de avion ) mia spus ca il pornea cu spirt si ulei de ricin pe vremea cand il avea; deci acum el cum o facea de ii mergea asa bine ?
PS: Pot folosi combustibil de avion cu 10% nitro la motorul meu de 3.5cmc ?? stiu ca va fi o pierdere de putere fata de 20-25 %nitro dar imi va strica motorul prin uzare prematura |
#10
Posted 18 December 2011 - 23:51
... uzura apare doar daca folosesti mai putin ulei decat este necesar pentru ca amestecul este unul foarte uscat plus ca motorul nu are nici un fel de alta sursa de ungere adiacenta... daca vrei musai sa experimentezi poti incerca cu ulei de ricin achizitionat din farmacie si alcool ETILIC din cereale luat de la orice magazin alimentar... nu folosi spirt pentru ca mai nou acesta nici nu mai arde de "concentrat" ce este si ai toate sansele ca motorul sa nu porneasca... bafta!
Edited by primejdie_06, 18 December 2011 - 23:52. |
|
#11
Posted 18 December 2011 - 23:58
primejdie_06, on 18th December 2011, 23:51, said: ... uzura apare doar daca folosesti mai putin ulei decat este necesar pentru ca amestecul este unul foarte uscat plus ca motorul nu are nici un fel de alta sursa de ungere adiacenta... daca vrei musai sa experimentezi poti incerca cu ulei de ricin achizitionat din farmacie si alcool ETILIC din cereale luat de la orice magazin alimentar... nu folosi spirt pentru ca mai nou acesta nici nu mai arde de "concentrat" ce este si ai toate sansele ca motorul sa nu porneasca... bafta! Deci pana la urma se pare ca cea mai buna solutie ar fi sami iau un motor separat, stricat sau mai mic ; oricum la un pret foarte mic, si sa experimentez pe el combustibilii inaite sami stric motorul la buggy; asta doar asa preventiv PS: Despre folosirea combustibililor pentru avioane la motoare de off road nimik ??? din cate stiu nu ar trebui sa conteze caci ambele au acelasi stil de functionare dar ... Edited by daktary, 19 December 2011 - 00:01. |
#12
Posted 19 December 2011 - 00:23
... atata timp cat concentratia de ulei este MAI MARE SAU EGALA iar concentratia de nitrometan MAI MICA SAU EGALA cu concentratiile specificate de producatorul motorului tau nu este absolut nici o proplema... alcoolul este folosit ca masa de ardere, nitrometanul ca aport caloric si masa suplimetara de oxigen necesara unei arderi intense (nu detonatii cum spuneti voi care este ultimul fenomen dorit in camera de ardere desi cuvantul suna masculin si impozant) iar uleiul se foloseste pentru lubrifierea componentelor in miscare... o concentratie mai mica de nitrometan nu este fatala ci doar se reflecta intr-un motor mai lenes pe cand o concentratie scazuta de ulei duce la uzura prematura a motorului... de asta am zis ca daca vrei experimente incearca cu un alcool destinat consumului uman (alcool etilic din comert in stare rafinata 86/98% puritate) pentru ca chiar daca nu este pur, restul pina la 100% este apa sau resturi de alti alcooli care daca nu sunt nocivi corpului uman nu vor nocivi nici motorului...
|
#13
Posted 19 December 2011 - 07:27
prea mult ulei caleaza motorulul. cumpara exact ce are nevoie motorul tau ca nu faci niciun combustibil in bucatarie!
|
#14
Posted 19 December 2011 - 11:14
rasistu, on 19th December 2011, 07:27, said: prea mult ulei caleaza motorulul. cumpara exact ce are nevoie motorul tau ca nu faci niciun combustibil in bucatarie! Am trait sa o aud si pe asta cine tia zis omule asa ceva pentru ca eu pot spune ca am pus o data intrun motor de scuter 1l ulei ARS la 1 l de benzina si pe langa ca mergea ca un trabant de scotea 10 m fum , nu imi tragea, DAR nici vorba de calare. Calarea se intapla atunci cand tremperatura motorului depaseste un anumit punct, deoarece un motor poate cala si cu ulei in el si fara ulei >>cu ulei in el am calat un motor de mobra neavand racire la el >>fara ulei un motor se caleaza datorita supraincingerii a pieselor in miscare datorate frecarilor mari Eu unu personal nu cred ca un motor poate cala de la prea mult ulei Si apropo daca tu nu ai curaj sa bagi in motorul tau un combustibil home made barem nui mai descuraja pe altii care incearca sa reinventeze roata Edited by daktary, 19 December 2011 - 11:16. |
#15
Posted 22 February 2012 - 23:08
tu pui intrebari-tu dai raspunsuri .in definitiv , vrei sa te covingi pe tine ca e bine ceea ce vrei sa faci ?
toata lumea iti spune sa nu faci asa ceva,iar tu nu tii cont de asta. tu ai cerut parerea... BINE ,fa-o ,atunci ,ce mai conteaza parerile altora ?experimenteaza ,pe motorul ala ,sau pe altul . roata ,nu o mai poti nici macar perfectiona .de reinventare-nici vorba... poate esti la o varsta cand crezi ca poti revolutiona stiinta .asta duce la accidente ,mai mult sau mai putin grave .au patit-o si altii ,de-a lungul istoriei .cei contemporani mai apar pe la stirile de la ora 5 . cand ai cumparat masina ,nu ti-ai pus problema combustibilului ? te-ai gandit daca ti-l poti permite ? sau ai urmat exemplul celor care si-au luat de afara BMWee cu motoare mari si se duc la benzinarie cu bidonul de doi litri ,sa-i faca plinul ? de pe timpul lui bunicu' ,motoarele au mai evoluat .carburantii au mai evoluat ,lubrefiantii-la fel . ia baga tu ,la o masina de ultima generatie un ulei prost ,sa vezi ce performante mai scoate . si cronometreaza si in cat timp o pui pe butuci... |
|
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users