Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Challengers (2024)

Care mai sunt mediile de admitere...

Laptop cu HDD atasare memorie MMC...

Hartile google nu mai au chenarul...
 Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...

Tobe acustice insonorizare in blo...
 Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024

Hotii voteaza hoti?!
 Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?

Humane (2024)
 

Prepararea combustibililor pentru motoare termice

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
daktary

daktary

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 25.12.2009
Salut, acum un an miam achizitionat un automodel Off-road ,buggy  , cu tot cu 1 litru de combustibil adus de afara.

   La inceput a fost frumos, lam pornit, mergea bine ,se tura f bine miam dat seama ca a fost un motor ingrijit  cu toate ca vechiul propietar din Italia la avut cam vreo 2-3 ani mergea excelent si dovada: se vedea pe sosea  :thumbup: alerga atat de tare incat ma luam la intrecere cu autobuzele de la ratp :w00t:  (locuiesc langa o statie din intamplare) si chiar daka eram mic ii intreceam la viteza si de atunci presupun ca in linie dreapta el prinde mai mult de 50 km/h :coolspeak:
  Oricum toata distractia a durat o saptamana dupa care am ramas in pana prostului (fara combustibil).
  

   Acum intrebarea mea este: pot sami prepar acasa combustibil din ingrediente precum diluant nitro , spirt, ulei de ricin ??? caci din spusele tatalui meu cam asa se fabrica pe vremuri combustibilul, exceptand diluantul ^_^  

    Si un lucru la fel de important : motorul o sa-mi ruleze la fel de bine sau cumva alimentarea lui cu un astfel de combustibil il va duce la o moarte prematura  :o

#2
ursuldincarpati

ursuldincarpati

    Junior Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 217
  • Înscris: 20.04.2008
Combustibilul se prepară conform specificațiilor producătorului, de obicei o benzină normală+uleiul de amestec; asta la motoarele în 2 timpi :D
OOOOpsss, acum am citit mai atent, automodelul tău are motor cu aprindere prin detonație cumva?
Din câte știu eu se prepară altfel față de cel pentru motoarele în 2 timpi, dar tot după specificațiile producătorului motorului.

Edited by ursuldincarpati, 18 December 2011 - 22:46.


#3
LaurX

LaurX

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 414
  • Înscris: 30.07.2007
Nu se prepara ,risti sa strici motorul daca bagi altceva
Se cumpara .Cauta combustibil cu nitrometan pe net,sunt destule magazine la care gasesti ,

Edited by LaurX, 18 December 2011 - 22:53.


#4
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
ce sa prepari domne, crezi ca totul e ca pe vremuri dupa povestile bunicilor? se cumpara acel combustibil, avem si noi in ro asa ceva.

#5
daktary

daktary

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 25.12.2009

 ursuldincarpati, on 18th December 2011, 22:40, said:

Combustibilul se prepară conform specificațiilor producătorului, de obicei o benzină normală+uleiul de amestec; asta la motoarele în 2 timpi :D
OOOOpsss, acum am citit mai atent, automodelul tău are motor cu aprindere prin detonație cumva?
Din câte știu eu se prepară altfel față de cel pentru motoarele în 2 timpi, dar tot după specificațiile producătorului motorului.

  Stiu la ce te referi tu, la motoare gen drujba/scuter/trabant  care au detonatia combustibilului de la o scanteie ;)  dar aici este altfel >>
  
  Aici combustibilul tras in carter este impins de piston in cilindru unde atunci cand ajunge la o presiune "n" el detoneaza fara alte actiuni gen scanteie practic  detenta se produce datorita presiunii create in camera de ardere si probail  bujii incandescente., de aceea este atat de important de nimerit acele procente de n% etanol (spirt); n%ulei de ricin  pentru ca daca combustibilul nu are mixtura ideala el poate detona mai devreme strambandumi biela sau poate chiar si ambielajul cert este ca lucruri bune nu sar intampla :nonobad:  deci>>

astept pareri in continuare depre cum pot prepara acasa un astfel de combustibil :OK:

 rasistu, on 18th December 2011, 22:55, said:

ce sa prepari domne, crezi ca totul e ca pe vremuri dupa povestile bunicilor? se cumpara acel combustibil, avem si noi in ro asa ceva.


  stiu ca avem si noi in romania asa ceva , spun doar ca daca inaite se putea obtine acasa un astfel de combustibil nu vad de ce nu as faceo cu conditia sa numi strice  motorul  ^_^

Edited by daktary, 18 December 2011 - 23:19.


#6
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,371
  • Înscris: 05.04.2006
Alcoolul ala e metanol, sa te vad de unde il iei (e interzis), cel mai bine si mai corect ar fi sa cumperi combustibilul, sunt diferite firme care il vind in Romania. Cind spui de spirt ma umfla risul, spirtul e pistol cu apa pe linga alcoolul concentrat 99% folosit in combustibil. Uleiul e si el unul special, ca sa nu mai spun de nitrometan (ce spui de diluant etc. sunt fantezii). Renunta la aceste idei si ai doua variante: cumperi combustibil adevarat sau vinzi masina (inainte de a-i distruge motorul).

#7
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... din ce stiu pentru preparare se foloseste alcool metilic, ulei de ricin si nitrometan baza fiind alcoolul metilic, uleiul de ricin 18/19% si nitrometan-ul 14/16%...insa procentele le iei din specificatiile producatorului motorului si nu din ce spun eu sau altii pe forum... acum vine partea naspa: detinerea de alcool metilic in stare pura este ILEGALA pentru ca se foloseste ca precursor in sinteza cocainei, uleiul de ricin si nitrometanul sunt aproape ca inexistente pe piata... desigur este varianta achizitionarii lor la negru sau "de pe gard" de pe linga rafinariile care mai merg in tara asta dar acolo ai o problema majora cu faptul ca metanolul nu este pur (este cu ramasite de Cl si amoniac care distrug motorul cat ai zice metanol pur) iar uleiul si nitrometanul nu poti fi sigur de ce achizitionezi... asa ca dupa parerea mea cred ca ramane varianta achizitionarii din magazinele specializate a combustibilului...

@ursuldincarpati explica-ne si noua cum sta treaba cu motorul ala cu detonatie ca cel putin pe mine m-ai pierdut complet...

#8
ionut76

ionut76

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,371
  • Înscris: 05.04.2006
Daktary, vezi pe acest forum sfaturile potrivite: http://www.rhcforum.ro/

#9
daktary

daktary

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 25.12.2009
Deci din spusele voastre se pare ca posibilitatea de a crea un combustibil acasa este aproape inexistenta :mellow:  DAR, totus,i tatal meu care a fost detinatorul unui motor de 1,5 cmc (probabil de avion ) mia spus ca il pornea cu spirt si ulei de ricin pe vremea cand il avea; deci acum el cum o facea de ii mergea asa bine ?  :huh:


   PS: Pot folosi combustibil de avion cu 10% nitro la motorul meu de 3.5cmc ?? stiu ca va fi o pierdere de putere fata de 20-25 %nitro dar imi va strica motorul prin uzare prematura  :o

#10
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... uzura apare doar daca folosesti mai putin ulei decat este necesar pentru ca amestecul este unul foarte uscat plus ca motorul nu are nici un fel de alta sursa de ungere adiacenta... daca vrei musai sa experimentezi poti incerca cu ulei de ricin achizitionat din farmacie si alcool ETILIC din cereale luat de la orice magazin alimentar... nu folosi spirt pentru ca mai nou acesta nici nu mai arde de "concentrat" ce este si ai toate sansele ca motorul sa nu porneasca... bafta!

Edited by primejdie_06, 18 December 2011 - 23:52.


#11
daktary

daktary

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 25.12.2009

 primejdie_06, on 18th December 2011, 23:51, said:

... uzura apare doar daca folosesti mai putin ulei decat este necesar pentru ca amestecul este unul foarte uscat plus ca motorul nu are nici un fel de alta sursa de ungere adiacenta... daca vrei musai sa experimentezi poti incerca cu ulei de ricin achizitionat din farmacie si alcool ETILIC din cereale luat de la orice magazin alimentar... nu folosi spirt pentru ca mai nou acesta nici nu mai arde de "concentrat" ce este si ai toate sansele ca motorul sa nu porneasca... bafta!

  

    Deci pana la urma se pare ca cea mai buna solutie ar fi sami iau un motor separat, stricat sau mai mic ^_^ ; oricum la un pret foarte mic, si sa experimentez pe el combustibilii inaite sami stric motorul la buggy;  asta doar asa preventiv  :D

PS:  Despre folosirea combustibililor pentru avioane la motoare de off road  nimik  ???   din cate stiu nu ar trebui  sa conteze caci ambele au acelasi stil de functionare dar ...

Edited by daktary, 19 December 2011 - 00:01.


#12
primejdie_06

primejdie_06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 745
  • Înscris: 20.02.2007
... atata timp cat concentratia de ulei este MAI MARE SAU EGALA iar concentratia de nitrometan MAI MICA SAU EGALA cu concentratiile specificate de producatorul motorului tau nu este absolut nici o proplema... alcoolul este folosit ca masa de ardere, nitrometanul ca aport caloric si masa suplimetara de oxigen necesara unei arderi intense (nu detonatii cum spuneti voi care este ultimul fenomen dorit in camera de ardere desi cuvantul suna masculin si impozant) iar uleiul se foloseste pentru lubrifierea componentelor in miscare... o concentratie mai mica de nitrometan nu este fatala ci doar se reflecta intr-un motor mai lenes pe cand o concentratie scazuta de ulei duce la uzura prematura a motorului... de asta am zis ca daca vrei experimente incearca cu un alcool destinat consumului uman (alcool etilic din comert in stare rafinata 86/98% puritate) pentru ca chiar daca nu este pur, restul pina la 100% este apa sau resturi de alti alcooli care daca nu sunt nocivi corpului uman nu vor nocivi nici motorului...

#13
rasistu

rasistu

    Troll

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,715
  • Înscris: 20.03.2011
prea mult ulei caleaza motorulul. cumpara exact ce are nevoie motorul tau ca nu faci niciun combustibil in bucatarie!

#14
daktary

daktary

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 25
  • Înscris: 25.12.2009

 rasistu, on 19th December 2011, 07:27, said:

prea mult ulei caleaza motorulul. cumpara exact ce are nevoie motorul tau ca nu faci niciun combustibil in bucatarie!

Am trait sa o aud si pe asta :w00t:  cine tia zis omule asa ceva pentru ca eu pot spune ca am pus o data intrun motor de scuter 1l ulei ARS la 1 l de benzina si pe langa ca mergea ca un trabant de scotea 10 m fum :D  , nu imi tragea,  DAR nici vorba de calare.
Calarea se intapla atunci cand tremperatura motorului depaseste un anumit punct, deoarece un motor poate cala si cu ulei in el si fara ulei

>>cu ulei in el am calat un motor de mobra neavand racire la el
>>fara ulei un motor se caleaza datorita supraincingerii a pieselor in miscare datorate frecarilor mari

  
     Eu unu personal nu cred ca un motor poate cala de la prea mult ulei  ;)
;)

   Si apropo daca tu nu ai curaj sa bagi in motorul tau un combustibil home made barem nui mai descuraja pe altii care incearca sa reinventeze roata  :peacefingers:

Edited by daktary, 19 December 2011 - 11:16.


#15
2hot4you

2hot4you

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 327
  • Înscris: 15.02.2007
tu pui intrebari-tu dai raspunsuri .in definitiv , vrei sa te covingi pe tine ca e bine ceea ce vrei sa faci ?
toata lumea iti spune sa nu faci asa ceva,iar tu nu tii cont de asta. tu ai cerut parerea...
BINE ,fa-o ,atunci ,ce mai conteaza parerile altora ?experimenteaza ,pe motorul ala ,sau pe altul .
roata ,nu o mai poti nici macar perfectiona .de reinventare-nici vorba... poate esti la o varsta cand crezi ca poti revolutiona stiinta .asta duce la accidente ,mai mult sau mai putin grave .au patit-o si altii ,de-a lungul istoriei .cei contemporani mai apar pe la stirile de la ora 5 . cand ai cumparat masina ,nu ti-ai pus problema combustibilului ? te-ai gandit daca ti-l poti permite ? sau ai urmat exemplul celor care si-au luat de afara BMWee cu motoare mari si se duc la benzinarie cu bidonul de doi litri ,sa-i faca plinul ?
de pe timpul lui bunicu' ,motoarele au mai evoluat .carburantii au mai evoluat ,lubrefiantii-la fel . ia baga tu  ,la o masina de ultima generatie un ulei prost ,sa vezi ce performante mai scoate . si cronometreaza si in cat timp o pui pe butuci...

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate