Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Mouse wireless cu baterii

Premier Energy se listeaza la bursa

Unde recomandati un CT cu Casa de...

Adaptare masina pentru o persoana...
 Bios laptop Myria MY8315

Folie display laptop in Bucuresti?

Pagina Wikipedia

Incalzire cu Boiler cu PDC + IPAT...
 Salariu de șofer Uber 8000 l...

Problema token semnatura electron...

Incarcator diy China

Unde au disparut tancurile federa...
 RMN Decontat

Jgheab clasic forma "U"- ...

Reparatie plafoniera LED

Problema PC - se blocheaza sau re...
 

Din 20 IAN 2012 ANCOM obliga providerii de internet sa includa Viteza Minima Garantata în contractele încheiate cu utilizatorii finali

- - - - -
  • Please log in to reply
29 replies to this topic

Poll: Contractele cadru - TRANSPARENTA maxima pentru CLIENTI (110 member(s) have cast votes)

Ati fost vreodata nemultumiti de providerul dvs de servicii de telecomunicatii ?

  1. Da (100 votes [90.91%])

    Percentage of vote: 90.91%

  2. Nu (10 votes [9.09%])

    Percentage of vote: 9.09%

Daca Da, care dintre servicii v-au nemultumit ?

  1. Internet (90 votes [51.14%])

    Percentage of vote: 51.14%

  2. Televiziune (43 votes [24.43%])

    Percentage of vote: 24.43%

  3. Telefonie (43 votes [24.43%])

    Percentage of vote: 24.43%

Ati cerut providerului Dvs, inainte de semnarea contractului, "Conditiile generale ale contractului" (Contractul cadru) in forma SCRISA ?. Ati citit atent ce scrie acolo ?

  1. Da (48 votes [43.64%])

    Percentage of vote: 43.64%

  2. Nu (62 votes [56.36%])

    Percentage of vote: 56.36%

Vote Guests cannot vote

#19
adrian001

adrian001

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 02.11.2006
Oricum nu am textul legii ca sa vedem exact ce scrie acolo, dar va fi foarte specific si strict ce scrie acolo, adica ceva gen viteza cu un server intern dupa cum zice si josef ... Sunt sigur ca dupa aplicarea legii daca s-ar face din un poll ca cel de sus rezultatrlea ar fi aceleasi ... Doar timpul va spune asta.

#20
theMisuser

theMisuser

    Cetatean European.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,125
  • Înscris: 25.02.2007
Vreun provider care a trecut viteza minima garantata ?   :habarnam:

#21
adrian001

adrian001

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 02.11.2006

Quote

Furnizorii de servicii de acces la internet vor avea obligația includerii în contracte a următorilor parametri de calitate tehnici:
viteza de transfer a datelor - în contracte vor fi incluse viteza nominală/maximă de transfer a datelor și viteza minim garantată de transfer a datelor. În cazul în care furnizorul nu asigură o viteză minim garantată, acesta va menționa explicit în contract și în condițiile generale acest lucru. Majoritatea serviciilor de acces la internet sunt de tip ?best effort?, calitatea acestor servicii depinzând în foarte mare măsură de modul de planificare a rețelei de către furnizori.

http://www.ancom.org...-internet-_4568

Later edit:
lache astept reactie din partea ta ... pentru ca tu erai cel care imi sarea in cap ca legea asta va face si va drege. Bine ar fi fost si absurda o lege la care visati voi (in care totul sa fie batut in cuie) pentru ca lucruile sunt foarte complexe si nu poate garanta nimeni o viteza minima tot timpul, mai ales in cazul tehnologiilor mobile ...

View Postlache, on 13th December 2011, 11:08, said:

Eu am convingerea că măsura asta a fost luată, după ce au fost consultați experți în materie, care au zis se poate și au găsit și modalitatea cum.

Cu asta chiar ai avut mare dreptate, chiar au fost consultati cativa experti pentru ca altfel iesea o porcarie de lege.

Edited by adrian001, 29 January 2012 - 15:03.


#22
st_ri06

st_ri06

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 734
  • Înscris: 29.03.2006
Tocmai am schimbat ipu-ul (de nevoie, mi-e sa nu dau din lac in put) si nu am primit noile modificari aparent ploua cand vine vb de asa cva, nu banda minima nu timpii de asteptare in cazul defectiunilor samd, e vb de rds .

#23
Cutzu

Cutzu

    SefuLaUrati

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,103
  • Înscris: 06.07.2006
la cablisti n`ai ce sa garantezi, reglementezi, oricum viteza este foarte buna, rezonabila, poate doar contractele sa nu mai fie atat de restrictive sa te tina legat de ei cat vrea p*la lor
la internetul mobil e o mare problema, in edge gprs se misca infect, pe 3g/hdspa parca simti ca ai net mobil si totusi

#24
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004

View Postst_ri06, on 28th February 2012, 14:52, said:

Tocmai am schimbat ipu-ul (de nevoie, mi-e sa nu dau din lac in put) si nu am primit noile modificari aparent ploua cand vine vb de asa cva, nu banda minima nu timpii de asteptare in cazul defectiunilor samd, e vb de rds .



@st_ri06 -Păi ai dat deja... dar poti indrepta lucrurile....ptr că trebuia să ceri contractul cadru in care trebuiau sa specifice parametrii garantati. Nu e vorba de banda minima, banda e banda... e altceva... e vorba de viteza minima garantata. Daca nu au trecut-o poti sa le faci reclamatie, ptr ca altfel te vei trezi apoi -ca majoritatea- cu tot felul de "noutati" + o factura umflata cu te miri ce... cum au mai facut-o cei in cauza... la tot poporu... In afara partii a doua- cu clauzele specifice- trebuia sa primesti o prima parte a contractului cu acele amendamente -devenite LEGE din 20ian 2012 -ptr provideri- ale ANCOM. Daca nu ai primit poti cere inclusiv anulare de contract pe acest motiv. "Omisiunea"- e a lor, nu a ta. Si te sfatuiesc sa citesti foarte atent "motivele de reziliere " din partea a doua... pote vei gasi acolo una-mai multe clauze prin care ei te pot "tine legat" lejerescu ...aia 2 ani cum vrea muschiu lor... si asta ptr pur si simplul motiv ca nu ai citit atent TOTUL, sau nu ai luat in serios totul.

@adrian001. "Noi" -cei la care te referi tu, suntem consumatori onesti, fara asa mari cunostiinte ca tine, - dar ne straduim !. Luam plase an de an, ni se umfla facturile "justificat" pentru ca nu avem educatia/cultura tehnica de ne citi atenti contractele, pentru ca semnam ca primarii...., pentru ca nu ne stim drepturile. In schimb "voi" ceilaltii... care va dati pe forum impartiali, sunteti tot felul de "momeli" puse sau nepuse in "carlig" de cate un provider. Nimeni nu va poate dovedi calitatile de "momeli",  va dovediti singuri.... prin replicile date pe ici-pe colea :naughty:

Daca veti citi -asa spre delectare- paginile din acest forum, unde fiecare isi etaleaza vitezele cu speedtest-ul..... vom/veti ajunge -noi astia ...visatorii- la o concluzie foarte simpla.... pai daca aveti viteze asa de "extra", atunci de ce va temeti sa le etalati si pe alea.....jenantele...Chit ca nu are legatura cu chestia, dar comparatiile sunt evidente... pot sa-ti zic Adrian001..bancul cu culturistul pe care o parasuta il intreaba -inainte de o "partida" -in timp ce ala se tot dezbraca gradual.... "vai da ce muschi bicepsti ai".... si ala zice.."pai fac cate 500 de flotari-seria".... da ala jos si maieul...vede aia trapezu...."vai da ce trapez ai"...la care tipu mandru "pai fac 500 de ridicari la bara-seria"...si tot asa ..pana ajunge ala sa-si dea si boxerii jos.... la care tipa jenata ...fara sa mai intrebe , exclama...."auzi...da pipi ...n-ai prea facut"   :w00t:  asa e si cu viteza ..."minima"...

Edited by lache, 05 March 2012 - 19:06.


#25
adrian001

adrian001

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,269
  • Înscris: 02.11.2006
@lache te las in lumea ta in care toatul poate fi ori alb ori negru si in care nu exista cale de mijloc. Te anunt ca lumea reala e mult mai complicata decat lumea ta asa ca o sincronizare cu lumea reala ti-ar prinde bine, dar probabil tu nu ai nici o legatura cu vreun domeniul tehnic. Sa nu se intelega ca eu sunt de acord ca provider-ul sa te "fure" (am mai zis asta).

PS: Cauta tu forumul in sus si in jos si arata-mi un post de-al meu in care eu laud exclusiv un ISP fara argumente reale. Vad ca tu iti versi aici frustrarea ca nu ai avut internet de calitate (sau mai stiu eu ce nemultumuiri ai avut fata de ISP-ul tau) si tragi concluzia falsa ca aia care chair au servicii de calitate mint cu nerusinare pe forum. Eu ma retrag din discutia asta ... (motivele sunt mai mult decat evidente).

#26
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004

View Postadrian001, on 5th March 2012, 22:08, said:

@lache te las in lumea ta in care toatul poate fi ori alb ori negru si in care nu exista cale de mijloc. Te anunt ca lumea reala e mult mai complicata decat lumea ta asa ca o sincronizare cu lumea reala ti-ar prinde bine, dar probabil tu nu ai nici o legatura cu vreun domeniul tehnic. Sa nu se intelega ca eu sunt de acord ca provider-ul sa te "fure" (am mai zis asta).

PS: Cauta tu forumul in sus si in jos si arata-mi un post de-al meu in care eu laud exclusiv un ISP fara argumente reale. Vad ca tu iti versi aici frustrarea ca nu ai avut internet de calitate (sau mai stiu eu ce nemultumuiri ai avut fata de ISP-ul tau) si tragi concluzia falsa ca aia care chair au servicii de calitate mint cu nerusinare pe forum. Eu ma retrag din discutia asta ... (motivele sunt mai mult decat evidente).


OK. Rămâne cum am stabilit. Tu dute'n ...lumea reala...color...iar eu rămân aici sa mai dau cate un sfat cate unui consumator de servicii de genul.... in lumea alb- negru... Prea le iei in dramatic ! :peacefingers: Nu am posta explicit concluzii nicaieri... fac doar un serviciu de garda...asa cand mai am timp.... Probabil ca pot...  :naughty: Adevarul nu este absolut... asta stiu sigur... doar ca tu il tragi intr-o parte....si o negi pe cealalata..Eu nu as fi asa de ferm...

Edited by lache, 06 March 2012 - 08:44.


#27
lache

lache

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,180
  • Înscris: 10.05.2004
Celor ce încheie contracte de furnizare servicii internet :

Conform ANCOM după data de 20 Ianuarie 2012 aveți dreptul să cereți ca în contractele voastre să vă fie precizați în mod explicit următorii parametri de calitate tehnici:

  • viteza de transfer a datelor - în contracte vor fi incluse viteza nominală/maximă de transfer a datelor și viteza minim garantată de transfer a datelor. În cazul în care furnizorul nu asigură o viteză minim garantată, acesta va menționa explicit în contract și în condițiile generale acest lucru. Majoritatea serviciilor de acces la internet sunt de tip ?best effort?, calitatea acestor servicii depinzând în foarte mare măsură de modul de planificare a rețelei de către furnizori.
  • întârzierea de transfer, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată
  • variația întârzierii de transfer, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată
  • rata pierderii de pachete, în cazul în care furnizorul asigură o valoare garantată


Furnizorul de net are obligatia legala OUG 111/2011 sa includă acești parametrii în contract. Veți constata astfel că nu are rost să aruncați banii pe abonamente de bandă maximă 100/120 Mbps când viteza minimă garantată pe 80-90% din cazuri acoperă pe cel de 50....  Pe bune, mai mult de 20 Mbps nu merita platit, decat daca urmariti filme pe net, descarcati la greu tot felul, torenti, etc.... (pt care va trebuie si un calc mai dotat... :naughty: ). Mai ales ca si la 20 Mbps si la 50, aveti 80% din timp exact aceleasi viteze.....
Pentru cei mai putin avizati, aveti grija la "savantul si complicatul" calcul 1 Byte=8 bit, deci pt a calcula viteza împărțiți banda -cu care ne scot ochii prin reclame-  (biții pe secunda -bps) la 8 ca sa aflati viteza (Byte pe secundă -Bps). De asemena luați în calcul că banda din reclame și deci și vitezele din reclame sunt maximale, nu sunteți singuri pe rețea, iar rețelele astea au și ele limitările lor... realitatea la capitolul "viteze de masa"... este mai tristă.

Edited by lache, 04 May 2012 - 13:47.


#28
boy4ever

boy4ever

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,640
  • Înscris: 21.07.2010
Eu am facut recent un abonament de date la Vodafone si nu am observat nimic legat de viteza minima garantata. Daca s-ar aplica aceasta lege cu adevarat cei mai afectati vor fi cei de la RDS!

#29
benis

benis

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,152
  • Înscris: 04.02.2011
Legea se aplică, dar, după cum vezi, viteza poate fi mică, chiar 0.
La operatori mobili chiar nu poți oferi garantare sau aceasta ar crește mult prețul serviciului. Nu se oferă garantare nici la voce. Pentru că semnalul e influențat de 1001 chestii.
Inclusiv de tot felul de amatori de bruiaje (vezi topicul de pespre jammere de pe arie).
Ei, la op. fix, problema stă altfel, garantarea e mult mai ușor de făcut, mediul fiind controlat. Și astăzi s-au putea garanta, să zicem lejer 128 kbit/s, doar pentru că nu există șanse ca din o mie de calculatoare să fie pornite 500, darămite să mai și descarce și încarce simultan. Și balansul de trafic se face prin servere și operatorul poate garanta totul ÎN REȚEA, evident, căci ce se îmtâmplă la altul e în afara influenței sale. Cine se apucă să dea net cu sârme prin copaci și cu severe sh rămase pe undeva de sunt omorâte de primul torent, poate să se lase de meserie. În principiu o rețea fixă de calitate ori pică de tot ori merge pe viteză minimă și nu pre vezi viteze de dialup, iar dacă vezi, ar putea fi considerate DOWNTIME și punct. Și Uptime-ul trebuie garantat cumva, nu se poate să te țină cu netul căzut o săptămână și să preceapă și același abonement la sfârșit.

#30
danutz1

danutz1

    In zona

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,113
  • Înscris: 20.01.2007
Rezultatele monitorizării parametrilor administrativi de calitate ai serviciului de acces la internet în anul 2012

ANCOM a publicat astăzi pe pagina sa de internet primul Raport privind calitatea serviciului de acces la internet, care urmărește evoluția trimestrială a parametrilor administrativi de calitate în anul 2012. Raportul arată că termenele de instalare a serviciului de acces la internet au fost în general respectate, durata de instalare a serviciului este mult mai mică decât cea asumată de furnizori prin contractele încheiate cu utilizatorii finali, reclamațiile primite de la utilizatori sunt în general rezolvate în termen, dar termenele de remediere a deranjamentelor depășesc adeseori durata prevăzută în contract.
Termenul asumat prin contract de furnizori pentru instalarea serviciului de acces la internet la puncte fixe este în medie de 17 zile, însă instalarea serviciului se face în fapt mai repede, în medie între 3 și 4 zile. Din raport reiese că primii 5 furnizori de servicii de acces la internet la puncte fixe în funcție de numărul de utilizatori - Digital Cable Systems, NextGen Communications, RCS&RDS, Romtelecom și UPC Romania – au soluționat majoritatea cererilor de instalare mai rapid decât termenele asumate de fiecare prin contractele cu utilizatorii. Astfel, Digital Cable Systems are un termen asumat de instalare de 15 zile, dar în anul 2012 instalarea s-a facut în medie în 4 zile, NextGen Communications a instalat serviciul de internet fix în medie în 4 zile și șase ore, față de 21 de zile prevăzute prin contract, RCS&RDS în 30 de zile față de un termen asumat de 90 de zile, Romtelecom în 7 zile față de maxim 30 de zile, iar UPC a instalat internetul fix în 2 zile și șase ore, față de 30 asumate prin contract.Termenul efectiv de instalare a serviciului a fost calculat ca durata în care se încadrează 80% dintre cele mai rapid soluționate cereri, excluzând 20% din cei mai mari timpi de instalare.
Raportul arată că în cazul internetului mobil atâttermenele asumate prin contracte, cât și termenele efective de activare a serviciuluisunt mai mici față de cele înregistrate în cazul serviciul de acces la internet la puncte fixe pentru că instalarea serviciului de internet mobil constă în principal în efectuarea unor operațiuni administrative și de activare în sistem a SIM-ului sau a modemului radio. Astfel, Cosmote, Telemobil și Vodafone au termene asumate de instalare de 7 zile, Orange de 4 zile, iar RCS&RDS aplică același termen maxim pentru serviciile fixe și mobile – 90 de zile. Cu excepția RCS&RDS care a raportat o medie de 30 de zile în care s-au încadrat 80% din cele mai rapid soluționate cereri, ceilalți 4 furnizori de internet mobil au raportat ANCOM că durata de instalare pentru internet mobil a fost de maxim o zi. Unii dintre furnizori chiar au precizat că activarea serviciului se face într-un interval de timp de ordinul minutelor.
În ceea ce privește remedierea deranjamentelor în cazul serviciului de acces la internet la puncte fixe, din datele raportate de către furnizori reiese că aproximativ 5% din deranjamentele semnalate nu sunt soluționate în termenul asumat prin contract. Furnizorii de internet la puncte mobile remediază în mai mare măsură deranjamentele în termenul asumat prin contract, termen de 24 de ore în cazul Cosmote, Orange, Telemobil și Vodafone, respectiv de 48 de ore în cazul RCS&RDS. Nerespectarea de către furnizori a termenului de remediere a deranjamentelor prevăzut în contract poate fi reclamată la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), ANCOM neavând instrumentele legale pentru a interveni în cazuri de încălcare a clauzelor contractuale.
Conform raportului, reclamațiile cu privire la deranjamente primite de furnizorii de internet la puncte fixe sunt majoritare în total, având ponderi de minim 62,5% și maxim 85% din totalul reclamațiilor primite de operatorii monitorizați.
Valoarea medie a termenului asumat de furnizorii de internet la puncte fixe pentru soluționarea reclamațiilor era în anul 2012 de 184 de ore. În cazul celor mai mari cinci furnizori de internet la punct fix, termenul real de soluționare a majorității reclamațiilor a fost mai mic decât cel prevăzut în contracte, iar ponderea reclamațiilor soluționate în intervalul de timp convenit cu utilizatorii finali se încadrează între 92% în cazul Digital Cable Systems pentru trimestrul I 2012 și 99,75% în cazul UPC pentru trimestrul IV 2012. Termenele asumate de către cei mai mari cinci furnizori de internet fix pentru soluționarea reclamațiilor sunt: 48 de ore în cazul RCS&RDS, 72 de ore în cazul  Digital Cable Systems, NextGen Communications și Romtelecom (pentru nefuncționarea serviciului) și 720 de ore în contractele cu Romtelecom (pentru factură) și UPC.
În cazul internetului mobil, termenele de soluționare a reclamațiilor sunt mai mari decât cele pentru serviciul de internet la puncte fixe: 48 de ore (RCS&RDS), 720 de ore (Cosmote, Telemobil și Vodafone) și 960 de ore (Orange). Chiar și în aceste condiții, au existat în anul 2012 reclamații al căror termen de soluționare a fost mai mare decât cel prevăzut în contracte. Procentajul reclamațiilor soluționate în termenul asumat de furnizor se încadrează însă între 90% și 100%.
Raportul privind calitatea serviciului de acces la internet pentru anul 2012, care urmărește evoluția trimestrială a parametrilor administrativi de calitate, a fost elaborat de ANCOM pe baza indicatorilor raportați și publicați de 243 de furnizori activi de servicii de internet la puncte fixe și mobile. Raportul detaliază și evoluția parametrilor raportați de primii 5 cei mai mari furnizori de internet la punct fix, care dețin împreună o cotă de piață de peste 85%, precum și a furnizorilor de internet mobil.

http://www.ancom.org...ugust-2013_5030

Attached File  20120820_raport_calitate_internet_parametrii_administrativi.pdf   851.54K   4 downloads

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate