Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Vas wc care nu inchide

De ce este greu pentru microintre...

Intrebari despre carucior electric

Tester pH-ul apei
 Achizitionarea unui subwoofer auto

Aparat foto zoom mare

Smecheri vs populime

La multi ani @Lieutenant!
 La multi ani @xmanyacs77!

Tableta office

Comanda Mobexpert - o zi inainte ...

Ocolirea limitatoarelor de viteza...
 Recomandare adeziv - pt pervaz PVC

Sfat achizitie, Xiaomi 14 Ultra s...

Priza contorizare consum energie

Cat timp purtați o pereche d...
 

Reziliere contract Vodafone

- - - - -
  • Please log in to reply
132 replies to this topic

#1
gogosaru1

gogosaru1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 02.02.2010
Am 2 abonamente Vodafone dintre care unul expira pe data de 15.10.2011.Am sunat la*222 si am cerut rezilierea contractului respectiv.Persoana cealalta de la capatul firului o doamna care a inteles foarte bine ce doresc (reziliere contract) a venit cu ceva oferte pt trecerea pe cartela;in fine explic ca nu ma intereseaza si mi se spune ca trebuia sa fac reziliere cu 30 de zile inainte(mea culpa).Nu mi se pare normal ca,contractul sa ramina in vigoare dupa aceasta data si iar nu mi se pare normal ca MEGAOPERATORUL VODAFONE sa nu trimita o instiintare scrisa catre abonat precum ca contractul urmeaza sa expire(inceteze).
Acum va intreb pe voi cei care a-ti patit la fel,ce-i de facut?!Reziliere in magazin ,fax catre firma sau exita o lege ''Legea 161/2010 pentru modificarea art. 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului si a Legii nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori;'' dar care nu imi sta la indemina sa ma pot informa(nu o gasesc nicaieri)
Am gasit doar atit dar nu pot interpreta:

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 497 din 19 iulie 2010

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi Anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care:
comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul ROmaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicaTa.

Am de gind sa renunt  si la cel de-al 2-lea abonament aflat in desfasurare pina in ianuarie asa ca conform aceste-i legi sint obligat sa platesc despagubiri?Se mai platesc despagubiri?

Multumesc anticipat tuturor celor ce vor fi binevoitori sa raspunda!!!

#2
2578

2578

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 99
  • Înscris: 09.10.2011
Ai contractul semnat cu ei la indemana?Este stipulat in contract ca rezilierea se face cu o anuntare in prealabil de 30 de zile?Daca nu,iti recomand o vizita la OPC.

#3
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Clauza de 30 de zile este stipulata in toate contractele, singurul lucru care te exonereaza de respectarea ei este forta majora.
Oricum, astea 30 de zile nu sint vre-o noutate, ele sint acolo de la primele contracte connex.

#4
colombo2003

colombo2003

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,312
  • Înscris: 16.07.2008
Subscriu la ce a zis dan78rom.
Daca nu faci nimic in sensul asta, contractul 'curge' mai departe, tacit. Nu iti ramane decat sa faci acum cerere scrisa de reziliere (si sa iei neaparat si numar de inregistrare) si care sa intre in vigoare incepand cu luna urmatoare. Va mai trebui sa platesti inca o luna, in plus (luna asta curenta in care ai intrat). Incetarea, prin reziliere, dupa expirarea perioadei contractuale se face doar in baza acestei cereri, cu 30 de zile inainte. Si nu mai trebuie sa platesti nimic altceva (decat ultima factura), cum s-ar fi intamplat daca erai in perioada contractuala (cand trebuia sa platesti in avans, si contravaloarea lunilor ramase pana la expirare).

#5
mihai_mgd

mihai_mgd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 309
  • Înscris: 08.08.2006

 gogosaru1, on 13th October 2011, 12:40, said:

Am 2 abonamente Vodafone dintre care unul expira pe data de 15.10.2011.
.....................
Nu mi se pare normal ca,contractul sa ramina in vigoare dupa aceasta data si iar nu mi se pare normal ca MEGAOPERATORUL VODAFONE sa nu trimita o instiintare scrisa catre abonat precum ca contractul urmeaza sa expire(inceteze).

Contractul nu "expira" la 15.10.2011, el se prelungeste automat daca clientul (adica tu in cazul de fata) nu cere rezilierea. Data de 15.10.2011 e stipulata in contract ca fiind data cu care poti cere rezilierea contractului fara a avea penalitati catre Vodafone.
Conform principiului enuntat de tine ar trebui ca la fiecare 2 ani (sau alt interval daca e cazul) sa te prezinti sa refaci contractul cu ENEL, UPC, RDS, Tel fix, RADET, GDF Suez, samd. De la RDS primesti "instiintare"?

Ce ar insemna ca Vodafone & ceilalti sa trimita instiintari catre toti abonatii ca le "expira" contractul?

Edited by mihai_mgd, 13 October 2011 - 12:25.


#6
gogosaru1

gogosaru1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 6
  • Înscris: 02.02.2010

 colombo2003, on 13th October 2011, 13:16, said:

Subscriu la ce a zis dan78rom.
Daca nu faci nimic in sensul asta, contractul 'curge' mai departe, tacit. Nu iti ramane decat sa faci acum cerere scrisa de reziliere (si sa iei neaparat si numar de inregistrare) si care sa intre in vigoare incepand cu luna urmatoare. Va mai trebui sa platesti inca o luna, in plus (luna asta curenta in care ai intrat). Incetarea, prin reziliere, dupa expirarea perioadei contractuale se face doar in baza acestei cereri, cu 30 de zile inainte. Si nu mai trebuie sa platesti nimic altceva (decat ultima factura), cum s-ar fi intamplat daca erai in perioada contractuala (cand trebuia sa platesti in avans, si contravaloarea lunilor ramase pana la expirare).
OK,am inteles;da stipuleaza 30 de zile in contract.Dar pt cel aflat in vigoare daca renunti tot trebuie sa mai platesti?Atunci legea asta pt ce a fost data?Sau nu stiu eu sa o interpretez?

 mihai_mgd, on 13th October 2011, 13:22, said:

Contractul nu "expira" la 15.10.2011, el se prelungeste automat daca clientul (adica tu in cazul de fata) nu cere rezilierea. Data de 15.10.2011 e stipulata in contract ca fiind data cu care poti cere rezilierea contractului fara a avea penalitati catre Vodafone.
Conform principiului enuntat de tine ar trebui ca la fiecare 2 ani (sau alt interval daca e cazul) sa te prezinti sa refaci contractul cu ENEL, UPC, RDS, Tel fix, RADET, GDF Suez, samd. De la RDS primesti "instiintare"?

Ce ar insemna ca Vodafone & ceilalti sa trimita intiintari catre toti abonatii ca le "expira" contractul?
OK ,nu ma pricep de asta intreb.

#7
Vodafone_INACTIV

Vodafone_INACTIV

    CONT INACTIV

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 06.07.2010

 colombo2003, on 13th October 2011, 13:16, said:

Subscriu la ce a zis dan78rom.
Daca nu faci nimic in sensul asta, contractul 'curge' mai departe, tacit. Nu iti ramane decat sa faci acum cerere scrisa de reziliere (si sa iei neaparat si numar de inregistrare) si care sa intre in vigoare incepand cu luna urmatoare. Va mai trebui sa platesti inca o luna, in plus (luna asta curenta in care ai intrat). Incetarea, prin reziliere, dupa expirarea perioadei contractuale se face doar in baza acestei cereri, cu 30 de zile inainte. Si nu mai trebuie sa platesti nimic altceva (decat ultima factura), cum s-ar fi intamplat daca erai in perioada contractuala (cand trebuia sa platesti in avans, si contravaloarea lunilor ramase pana la expirare).

Salut,

În contractul care se semnează în magazin și care poate fi găsit aici https://www.vodafone...t/vod006103.pdf este specificat, la punctul 5 ("Încetarea contractului și suspendarea serviciilor"), următorul lucru: "Contractul încetează la cererea Clientului printr-o notificare adresată în scris către Vodafone, cu cel puțin 30 de zile înainte de data la care se dorește încetarea Contractului". De asemenea, la punctul 9, "Durata contractului", este specificat că "Prezentul Contract se încheie pe o durată nedeterminată, dar nu mai mică de 1 an (durata minimă)".

#8
gekkado

gekkado

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 824
  • Înscris: 25.09.2007

 gogosaru1, on 13th October 2011, 12:40, said:

Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 497 din 19 iulie 2010
Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
O fi clauza de 30 de zile in contract dar dupa cum vedeti din textul legii nu are nici o valoare.

#9
dan78rom

dan78rom

    in omnia paratus

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,070
  • Înscris: 28.02.2008
Nu e clauza abuziva, nu intra sub incidenta legii. Este normal sa anunti din timp ca nu mai vrei sa continui un contract, nu ar fi normal sa renunti la contracte acum, ca asa te-ai hotarit tu.
Furnizorul de servicii trebuie sa stie pe ce isi face planurile, ca nu esti numai tu pe lume.
Cine nu vrea contracte, clauze, si alte obligatii, are varianta prepaid.

Apropo, si la serviciu daca nu-ti mai convine ai un termen de gratie, se numeste preaviz, si este stipulat in contractul de munca.

Edited by dan78rom, 13 October 2011 - 12:45.


#10
lmk

lmk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,961
  • Înscris: 01.04.2010
Vezi ca modificarea modului in care Vodafone iti furnizeaza serviciul (deci a abonamentului) se poate face in orice moment, odata trecuta perioada minima contractuala.

#11
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Clauza aia cu cele 30 de zile are o istorie. Inainte abonamentele la servicii se plateau inainte de a utiliza serviciul. Telefon, cablu, internet etc. Din aceasta cauza, furnizorii de servicii au introdus aceasta clauza pentru a evita sa returneze banii clientilor care deja platisera serviciul. Intre timp legea s-a schimbat, serviciile au devenit cu adevarat "postpaid", dar clauza a ramas deoarece avantaja furnizorul fortand clientul sa mai ramana(si sa plateasca) inca o luna.
In opinia mea, clauza este abuziva. Orice vanzare fortata e interzisa(conform codului consumului), daca eu vreau ca maine sa nu mai beneficiez de ceva nici o clauza contractuala nu imi poate baga asta pe gat. E ca si cum la restaurant te-ar forta sa cumperi toata lada de bere pentru ca ai comandat o bere. Cum in facturile lor fractia de timp e ziua (penalizarile se calculeaza la zi de intarziere nu la luna), mi se pare normal ca si clientul sa aiba parte de acelasi tratament si in privinta rezilierii.
Bine ca n-au pus in contract in loc de 30 de zile 10 ani. Exagerez? Nu, e tot o unitate de timp care scoate in evidenta cat de abuziva si inutila esta clauza cu pricina.

Edited by Getodacul, 13 October 2011 - 16:30.


#12
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,294
  • Înscris: 12.08.2006
Getodacul are dreptate.
Operatorul incearca si el o ultima teapa.
  Solutia este sa depui notificare scrisa in magazinul lor daca nu te intelegi cu ei la telefon dupa care daca nu se rezolva nici acolo se rezolva la ANPC.
De exemplu mie imi spuneau ca se prelungeste contractul cu perioade egale de 6 luni(in cazul unui numar de al meu),adica daca nu reziliam cu 30 zile inainte de implinirea celor 6 luni trebuia sa mai stau inca 6 luni sau sa platesc despagubiri.
  Dupa ce m-am ratoit putin la ei si-au revenit si am devenit liber de contract instant.

  Ca la targ te incearca si ei putin sa vada daca te prinzi sau nu.:)...adica pentru inceput te iau de prost.;)...cu alte cuvinte.
  Mai sunt niste legi la care trebuie sa se supuna  chiar si maretul Vodafone.

#13
ASIGURATORUL

ASIGURATORUL

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 731
  • Înscris: 27.12.2010

 alexa32, on 13th October 2011, 17:03, said:

Getodacul are dreptate.
Operatorul incearca si el o ultima teapa.
  Solutia este sa depui notificare scrisa in magazinul lor daca nu te intelegi cu ei la telefon dupa care daca nu se rezolva nici acolo se rezolva la ANPC.
De exemplu mie imi spuneau ca se prelungeste contractul cu perioade egale de 6 luni(in cazul unui numar de al meu),adica daca nu reziliam cu 30 zile inainte de implinirea celor 6 luni trebuia sa mai stau inca 6 luni sau sa platesc despagubiri.
  Dupa ce m-am ratoit putin la ei si-au revenit si am devenit liber de contract instant.

  Ca la targ te incearca si ei putin sa vada daca te prinzi sau nu.:)...adica pentru inceput te iau de prost.;)...cu alte cuvinte.
  Mai sunt niste legi la care trebuie sa se supuna  chiar si maretul Vodafone.
Si mai au o chestie interesanta cred ca toti operatorii, te momesc cu diferite promotii, modifici contractul, iar daca vrei sa reziliezi contractul mai stai inca 2 ani; asta sa nu mai spun ca daca ai mai multe sim-uri si faci de fiecare data modificari...te-ai terminat.

#14
dovici

dovici

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 4
  • Înscris: 04.11.2011
Am cumandat online un telefon HTC Desiere S inpreuna cu un abonament ,de la vodafone venindu-mi acasa prin curier in data de 05.07.2011,pe 10.10.2011 l-am predat defect in service Cordon Electronics de unde l-am ridicat pe 12.10.2011 cu recomandarea " returnat defect,a se inlocui in magazin.
Am sunat la vodafone si mi-au spus ca trebuie predat in magazin ,urmand sa-mi vina acasa prin curier altul nou si asa am si facut l-am predat in locatia din City Mall in data de 24.10.2011 ( dupa mai multe telefoane si discutii cu diferiti operatori) fara sa primesc in schimb proces verbal de predare primire sau altceva care sa ateste fatul ca este predat in acel magazin astazi 31.10.2011 la ora 13.00 nimeni nu stie nimic de telefonul meu nici in locatie nici cei de la vodafone.
In conditiile in care in contract scrie ca trebuie returnat produsul sau inlocuit in 15 zile cum trebuie sa procedez sa intru in posesia telefonului?
Doresc sa intreb cum pot sau daca pot rezilia contractul incheiat pe 05.07.2011 / 2 ani ,daca operatorul nu respecta conditiile din contract adica inlocuirea sau repararea telefonului in 15 zile de la predarea lui in service?
Multumesc pentru raspuns!

tel ,0721212276

#15
Vodafone_INACTIV

Vodafone_INACTIV

    CONT INACTIV

  • Grup: Banned
  • Posts: 4,467
  • Înscris: 06.07.2010

 dovici, on 4th November 2011, 20:45, said:

Am cumandat online un telefon HTC Desiere S inpreuna cu un abonament ,de la vodafone venindu-mi acasa prin curier in data de 05.07.2011,pe 10.10.2011 l-am predat defect in service Cordon Electronics de unde l-am ridicat pe 12.10.2011 cu recomandarea " returnat defect,a se inlocui in magazin.
Am sunat la vodafone si mi-au spus ca trebuie predat in magazin ,urmand sa-mi vina acasa prin curier altul nou si asa am si facut l-am predat in locatia din City Mall in data de 24.10.2011 ( dupa mai multe telefoane si discutii cu diferiti operatori) fara sa primesc in schimb proces verbal de predare primire sau altceva care sa ateste fatul ca este predat in acel magazin astazi 31.10.2011 la ora 13.00 nimeni nu stie nimic de telefonul meu nici in locatie nici cei de la vodafone.
In conditiile in care in contract scrie ca trebuie returnat produsul sau inlocuit in 15 zile cum trebuie sa procedez sa intru in posesia telefonului?
Doresc sa intreb cum pot sau daca pot rezilia contractul incheiat pe 05.07.2011 / 2 ani ,daca operatorul nu respecta conditiile din contract adica inlocuirea sau repararea telefonului in 15 zile de la predarea lui in service?
Multumesc pentru raspuns!

tel ,0721212276


Buna,

Te rog sa-mi spui despre ce magazin este vorba, data sesizarii si IMEI-ul aparatului lasat in service, pentru a te putea ajuta.

#16
Grogu

Grogu

    Humble Homo Sapiens

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,668
  • Înscris: 11.09.2002
Am un abonament Vodafone Simplu incheiat in Octombrie 2011 pe 1 an si as vrea sa stiu daca am taxa de reziliera sau doar trebuie sa platesc valoarea abonamentului pana la sfarsitul perioadei (si trebuie sa imi recuperez cei 300 euro lasati depozit pentru activarea roamingului) ? Intentia este sa portez in digi-mobil .

#17
Getodacul

Getodacul

    ±

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,863
  • Înscris: 03.03.2004
Problema in cazul tau e ca deja tu ai un depozit la ei. Daca esti in Romania, intai recupereaza depozitul(daca se poate) si apoi pune problema rezilierii. In caz contrar, iti vor scade orice taxe cred ei din suma aia, fiind nevoit sa-i dai in judecata sa recuperezi ceva.

#18
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 30,935
  • Înscris: 25.01.2007
La voda ca sa ai roaming iti cer depozit???

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate