Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hartile google nu mai au chenarul...

Tomate in ghiveci la curte?

Idei cale de actiune recuperare g...

Intoleranța lactoza- vegan v...
 Tobe acustice insonorizare in blo...

Cine canta? Fragment din melodie...

Tablou sigurante Dacia Sandero 2012

Baby Reindeer - 2024
 Hotii voteaza hoti?!

Camera video masina

Zilele emailului din gospodaria n...

Best gaming laptop?
 Humane (2024)

Recomandare casti 100-150 lei

Schimbare bec far VW Touran 1T3

Plata impozit PF
 

Centrale termice Viessmann

* * * * - 4 votes
  • Please log in to reply
4500 replies to this topic

#1423
loging

loging

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 28.07.2006
Aceste este cel din spatele pompei, cel de plastic negru ?

#1424
suiemihai

suiemihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 25.02.2005
Salut.
Studiind de ceva cateva zile catalogul celor de la Viessmann pentru centrale pe gaz am cateva intrebari pt cei din domeniu:
- vad ca in catalogul de pe site-ul international, cel din US si cel din DE nu mai apar centrale decat in condensatie. La noi apar si cele cu condensatie si cele normale vechi Vitopend.
- acum luand in comparatie cele cu condensatie din oferta internationala si DE cu cele din RO lucrurile difera iarasi: Noi avem Vitodens 050 si 100, ei au doar de la Vitodens 200 in sus.
Mai e de incredere sa cumpar un Vitopend de la ei? Cat de solide sunt, unde sunt facute si cum stau cu service? Pentru cat timp mai asigura piese pentru ele?
Daca ma orientez catre un Vitodens 050 (ca de ala am bani) cat de bine construita este o astfel de centrala daca ea nu apare in oferta internationala si DE. Am vazut ca exista diferente Vitodens 050 si 100 vs 200 si 300: tipul de automatizare, tipul de arzator, cele mai scumpe au control sonda Lambda, iar pretul e diferit mult de tot.
Ce imi recomandati pentru un apart cu 3 camere si 2 bai, 2 adulti si 2 copii, 80mp, bloc din 90 comunist, etaj 4. Alegerea va fi intre Vaillant si Viessmann.
Din ce am vazut la centrale normale se recomanda Vaillant si la cele in condensatie Viessmann.
Parca as merge pe cele normale si cand or fi bani mai multi as alege ceva mai bun in condensatie (peste 5-6ani). Nu cred sa amortizez diferenta de pret in facturi la gaz mai repede de 4-5ani.

Vaillant in schimb am vazut ca are aceiasi oferta si pe site-ul mama si pe cel din Ro ceea ce ma incanta. Apreciez ca putem cumpara acelasi produs si noi africanii si cei mai spalati ca noi din vest.

Multumesc anticipat de raspunsuri.

#1425
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Pai nu stiu cam ce raspunsuri ai mai vrea, atita timp cit ai cam tras si singur concluziile si esti foarte aproape de realitate.

Sfatul meu ar fi sa bagi anul asta bani in radiatoare mai mari (daca tot zici ca nu-i prea ai) si sa-ti cumperi o centrala mai ieftina pe care peste citiva ani sa o schimbi cu una in condensatie (oricum peste 5-6ani nu vor mai fi nici in Ro centrale clasice la vinzare).

#1426
sp3dia007

sp3dia007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 150
  • Înscris: 12.09.2009
Buna ziua, va rog sa-mi recomandati un site de unde pot lua o prelungire pentru cosul de evacuare gaze arse pentru o centrala Vitodens 050 w 24kw. Instalatorul mi-a spus prelungire originala si nu gasesc nicaieri pe internet prelungire pentru acesta centrala. Va multumesc frumos.

Edited by sp3dia007, 24 August 2015 - 20:05.


#1427
suiemihai

suiemihai

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 169
  • Înscris: 25.02.2005
Domnule Florin mulțumesc pentru rãspuns.
O sa bag banii în calorifere. M-ați scuti de câteva ore de citit dacã mi-ați recomanda și materialul din care sa iau. Acum ca și marca ma îndrept spre Purmo.

Pentru centrala o sa merg spre Vaillant. Daca prind preț mai bun coroborat cu servicii PIF și garanție poate aleg și altceva dar asta va fi prima opțiune.
Privesc prețul centralei împreunã cu un termostat. Va rog sa ma ajutati cu o dilema:
- Iau termostat pe fir marca proprie centrala (mai ales ca la Vaillant am vãzut ca el comunica pe bus cu centrala)
- Iau TA wireless
- Iau TA pe fir sau wireless dar și cu control de la distanta via internet gen Momit.
Cei din casa au un program destul de fix în fiecare zi, eu în schimb nu. Și atunci ma gândeam sa încerc sa fac economie și sa investesc într-un TA mai deștept și ușor de controlat.
Care dintre variante merita?

Scuze ca ma despicat firul în 16 dar cam asa obișnuiesc. Prefer sa fac asta în faza de proiectare decât sa accept un compromis din mers. Nu voi avea liniște și voi ajunge sa platesc mai mult numai sa rezolv cum doream inițial.

#1428
SemperFi

SemperFi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 25.11.2009
Salut!

Am un Viessman Vitopend 100 WH-1D de 3 ani. Problema e urmatoarea: daca dau drumul la apa calda, flacara porneste si se opreste cam de 10-15 ori pe minut. A venit tipul de la service, a incercat toate tubuletele, a schimbat senzorii, fluxostatul etc. Tot degeaba. Mi-a spus ca e de la placa, ca nu are cum sa fie din alta parte. Problema e ca o placa noua e cam 1200 lei. Mie nu imi vine sa cred ca e de la placa. Eu cred ca e ceva legat de presiunea apei, desi ceasul de la centrala are presiunea la 1.8 - 1.9.
Nu prea are cum ca placa sa se buseasca dupa nici 3 ani de functionare. Ceva, idei, cam ce ar putea fi?

#1429
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,608
  • Înscris: 17.03.2014

 suiemihai, on 24 august 2015 - 21:20, said:



Nu te complica, ia calorifere de otel. Purmo sunt super. Cat despre termostat, daca nu te incurca sa ai firul prin casa, ia pe fir. Nu neaparat marca centralei pentru ca alea sunt mai scumpe. Nu trebuie sa faca decat on/off.

 SemperFi, on 24 august 2015 - 21:36, said:



Debitul la apa calda cum e? Ala de la service nu poate sa faca o proba cu o placa buna, daca e asa de sigur ca e de la placa? Ca acum ar fi culmea sa te puna sa platesti o placa noua numai ca sa se lamureasca el ca nu e de acolo defectul.

#1430
sp3dia007

sp3dia007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 150
  • Înscris: 12.09.2009
Doresc sa inlocuiesc o centrala veche cu un Viessma. Dar nu sunt hotarat la model. Teava de gaz e de 1/2 toli. Dintre modelele votopend 100 24 kw, vitopend 100 31 kw si vitodens 50 24 kw care er fi mai fiabila? Multumesc mult.

#1431
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005

 SemperFi, on 24 august 2015 - 21:36, said:

Salut!

Am un Viessman Vitopend 100 WH-1D de 3 ani. Problema e urmatoarea: daca dau drumul la apa calda, flacara porneste si se opreste cam de 10-15 ori pe minut. A venit tipul de la service, a incercat toate tubuletele, a schimbat senzorii, fluxostatul etc. Tot degeaba. Mi-a spus ca e de la placa, ca nu are cum sa fie din alta parte. Problema e ca o placa noua e cam 1200 lei. Mie nu imi vine sa cred ca e de la placa. Eu cred ca e ceva legat de presiunea apei, desi ceasul de la centrala are presiunea la 1.8 - 1.9.
Nu prea are cum ca placa sa se buseasca dupa nici 3 ani de functionare. Ceva, idei, cam ce ar putea fi?

"Ceasul" de la centrala indica presiunea agentului termic. Verifica presiunea In reteaua de apa sau masoara debitul la robinet (deschizi robinetul de apa rece si vezi in cat timp se umple o sticla de 2l de exemplu) Cand se opreste ce cod de avarie da (daca intra in avarie).

#1432
aeon

aeon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,487
  • Înscris: 05.08.2002

 M_ierdnA, on 25 august 2015 - 09:01, said:


Nu te complica, ia calorifere de otel. Purmo sunt super. Cat despre termostat, daca nu te incurca sa ai firul prin casa, ia pe fir. Nu neaparat marca centralei pentru ca alea sunt mai scumpe. Nu trebuie sa faca decat on/off.

...

termostatele cu fir stau fixate in perete si din cauza inertiei termice a acestuia sesizeaza gresit temperatura din camera.. urmarea sesizabila este ca centrala nu porneste desi in camera e deja frig
am avut problema asta cu 4 tipuri diferite pana acum (salus, westen,computerm..)
solutia a fost unul fara fir care sta pe un dulap, o noptiera.. undeva departe de pereti si in loc aerisit
diferenta de peret nu e cine stie cat de mare

de asemenea, am avut calorifere de aluminiu cativa ani, apoi de otel.. nici o diferenta de confort

Edited by aeon, 25 August 2015 - 10:22.


#1433
servoman

servoman

    Doua lucruri sunt infinite: universul si prostia umana si totusi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,593
  • Înscris: 07.09.2008

 SemperFi, on 24 august 2015 - 21:36, said:

Salut!

Am un Viessman Vitopend 100 WH-1D de 3 ani. Problema e urmatoarea: daca dau drumul la apa calda, flacara porneste si se opreste cam de 10-15 ori pe minut. A venit tipul de la service, a incercat toate tubuletele, a schimbat senzorii, fluxostatul etc. Tot degeaba. Mi-a spus ca e de la placa, ca nu are cum sa fie din alta parte. Problema e ca o placa noua e cam 1200 lei. Mie nu imi vine sa cred ca e de la placa. Eu cred ca e ceva legat de presiunea apei, desi ceasul de la centrala are presiunea la 1.8 - 1.9.
Nu prea are cum ca placa sa se buseasca dupa nici 3 ani de functionare. Ceva, idei, cam ce ar putea fi?

Ar mai putea fi vorba de depuneri de calcar in schimbatorul secundar sau turbina de la ventilator incarcata cu praf, lucru care duce la scaderea debitului de aer sub valoarea minima de tiraj acceptata de presostatul de aer.

#1434
loging

loging

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 28.07.2006

 SemperFi, on 24 august 2015 - 21:36, said:

Salut!

Am un Viessman Vitopend 100 WH-1D de 3 ani. Problema e urmatoarea: daca dau drumul la apa calda, flacara porneste si se opreste cam de 10-15 ori pe minut. A venit tipul de la service, a incercat toate tubuletele, a schimbat senzorii, fluxostatul etc. Tot degeaba. Mi-a spus ca e de la placa, ca nu are cum sa fie din alta parte. Problema e ca o placa noua e cam 1200 lei. Mie nu imi vine sa cred ca e de la placa. Eu cred ca e ceva legat de presiunea apei, desi ceasul de la centrala are presiunea la 1.8 - 1.9.
Nu prea are cum ca placa sa se buseasca dupa nici 3 ani de functionare. Ceva, idei, cam ce ar putea fi?

sau mai exista si varianta prin care sa verifici si chiar sa repari placa veche iti recomand acest service din Sectorul 1 - http://www.ronielectronicservice.ro

#1435
SemperFi

SemperFi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 49
  • Înscris: 25.11.2009

 dicdobre, on 25 august 2015 - 10:04, said:


"Ceasul" de la centrala indica presiunea agentului termic. Verifica presiunea In reteaua de apa sau masoara debitul la robinet (deschizi robinetul de apa rece si vezi in cat timp se umple o sticla de 2l de exemplu) Cand se opreste ce cod de avarie da (daca intra in avarie).
Nu da niciun cod de avarie.Pur si simplu merge in "suturi". Da flacara...o tine 3-4 sec, o inchide. Iar trec 3-4 secunde,iar da flacara, iar o inchide. Eu dau ACM la punct ECO, intre 4 si 5 adica pe la 60 grd, apa imi vine calda dar in niciun caz nu are 60. Cred ca are pe la 30-37. Inainte mai faceam dusuri scotiene. Acum e mai mult spre rece..
Acum am o intrebare: e normal  ca atunci cand prepara ACM, turul sa se incalzeasca chiar daca incalzirea e oprita, adica data la zero?
Altceva, acum seara, am dat drumul la dus si am dat drumul si la bucatarie la ACM. Surpriza! Centrala nu a mai mers in suturi, nu s-a mai oprit. Cum am oprit ACM-ul la bucatarie, la dush a venit cu presiune mai mare dar centrala s-a oprit, temperatura a coborat treptat dar destul de repede de la 60C la 23 C si apoi iar a inceput sa mearga in "suturi". Da flacara 3-5 secunde,se opreste si tot asa.
Debitul de apa rece la vana de la baie este de 5l in 37 sec si de ACM 5l in 46 sec.

 servoman, on 25 august 2015 - 10:15, said:

Ar mai putea fi vorba de depuneri de calcar in schimbatorul secundar sau turbina de la ventilator incarcata cu praf, lucru care duce la scaderea debitului de aer sub valoarea minima de tiraj acceptata de presostatul de aer.
Omul de la service a scos si a inlocuit pe rand tot felul de chitibusarii: senzor de caldura, fluxostat, a scos o tulumba cu niste furtunase (o chestie cu numele de Venturi sau cam asa ceva). Degeaba! Zanateca de centrala tot asa face. I-am spus ca suspectez ca e ceva in legatura cu presiunea apei, desi am 5l in aproximativ 37 sec, dar el nu si nu. Ca e de vina placa. Ce placa mai nene ca eu am dat azi drumul la vana de bucatarie si am avut apa calda si la dush si centrala a mers snur.
Alta intrebare: de ce se incalzeste turul cand dau drumul la acm desi caldura e oprita, e pusa pe zero?

#1436
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
- La punctul Eco nu  poate fi 60grd deoarece temperatura de 60grd o obti doar daca dai ACM la maxim. Asta este maximul ce-l scoate o CT la preparare ACM =60grd. (nu prea conteaza modelul)

- Ce vezi tu pe ecran este posibil sa fie temperatura agentului din primar, adica ala de merge in radiatoare daca l-ai lasa sa plece. Deaia nu exista corelare intre afisaj si temperatura apei de la robinet.

- Daca cumva am gresit la punctul de mai sus si pe afisaj CT ar trebui sa indice temperatura ACM, atunci ai rezolvat problema. Schimba senzorul / sonda de ACM care se pare ca indica eronat 60grd cind de fapt apa are doar maxim 40grd. Inseamna ca minte cu peste 20grd si taie mai repede focul decit ar trebui.
(nu am cautat inca pe net sa vad daca centrala ta are 2 sonde sau nu)

- Nu intereseaza pe nimeni ce debit ai tu la apa rece de la baie. Este irelevant. Ne intereseaza doar debitul de ACM. Si ne intereseaza cit curge pe minut si nu in 37 secunde. De ce ne pui pe noi sa calculam ? ( Posted Image trebuia sa iei si tu o galeata de 10 litri si nu un PET de 5 litri Posted Image)
(Apropo, tu iei apa rece pentru CT din bucatarie. De ce ai crede ca intereseaza pe cineva ce debit de apa rece ai la baie ? )

- Debitul tau de ACM este acceptabil. Ai aproape 7 litri /minut si centrala ar fi trebuit sa mearga bine. Era mai bine daca aveai 8-10 litri / minut, dar nici cu 7 l/min nu ar fi trebuit sa ai probleme.

----------
Este simplu:
- Ori ai sonda de ACM defecta (daca exista si daca CT afiseaza pe functionare ACM temperatura ACM)
- Ori ai gazul la CT prost reglat si deaia la debit de 6-7 l/min nu merge si trebuie sa dai drumul la 2 robineti odata ca sa mearga bine (adica debit mai mare)
- Posibil sa fie si ceva schimbator infundat, dar in cazul asta ar fi trebuit sa auzi cum "fierbe" centrala.

Edited by florin71_skoda, 25 August 2015 - 22:18.


#1437
kolfleading

kolfleading

    Born to Raise Hell

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,987
  • Înscris: 01.03.2013
Vitopend 100 WH1D afiseaza doar temperatura agentului termic, masurata la iesirea din schimbatorul primar, inainte de vana cu 3 cai.

#1438
M_ierdnA

M_ierdnA

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,608
  • Înscris: 17.03.2014

 florin71_skoda, on 25 august 2015 - 22:17, said:

- Nu intereseaza pe nimeni ce debit ai tu la apa rece de la baie. Este irelevant. Ne intereseaza doar debitul de ACM. Si ne intereseaza cit curge pe minut si nu in 37 secunde. De ce ne pui pe noi sa calculam ? ( Posted Image trebuia sa iei si tu o galeata de 10 litri si nu un PET de 5 litri Posted Image)
(Apropo, tu iei apa rece pentru CT din bucatarie. De ce ai crede ca intereseaza pe cineva ce debit de apa rece ai la baie ? )


Nu lua omul la rost degeaba. A facut ce i-a spus cineva mai sus sa faca cu debitul la apa rece. Probabil ideea era sa vedem daca e presiune suficienta la apa rece, ca daca nu, era clar.

Eu parca nu as zice ca este de la senzori, mai ales ca au fost schimbati si face la fel. Nu s-or fi nimerit doi senzori decalibrati in acelasi fel ca sa dea aceleasi simptome. Ar putea fi gazul sau poate centrala nu mai poate sa moduleze flacara cum trebuie (vana de gaz sau placa). Daca centrala nu mai moduleaza, la debitul ala de 5l/46 sec ar trebui sa fie o diferenta de temperatura de 50 de grade (asta pentru centrala de 24 kW), ceea ce e prea mult si probabil ca de aia se opreste. Cu doi consumatori (presupunand debite similare) diferenta de temperatura ar fi la jumatate ceea ce este in limita fixata pentru acm si de aia nu se mai opreste. Asa dupa cum suna, tu ce zici, moduleaza sau merge tot timpul la aceeasi putere?

#1439
florin71_skoda

florin71_skoda

    Guru Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 18,070
  • Înscris: 02.01.2008
Eu banuiesc ca omul de la servis nu se prea pricepe la reparat centrale ca nu prea avea ce cauta sa umble la presostat. Tot ce trebuia sa faca era sa verifice cele 2 sonde de temperatura si gazul (daca moduleaza sau nu) si sa faca reglajele corecte de gaz. Banuiesc ca omul a tot schimbat piesa cu piesa (la nimereala) cu ce a avut si el la el. La final a mai ramas dor placa de schimbat si cum nu avea una de rezerva la el a ramas totul in aer si a decretat ca placa este defecta. Asa ca parca nu as lua de buna interventia lui.

Pentru ca centrala merge cu 2 robineti de ACM deschisi, adica cu peste un 10-14 litri / minut, este clar ca focul nu moduleaza deloc (sau rea putin). De ce nu moduleaza ? Greu de spus.
- Ca nu-i reglat gazul corect
- Ca-i prea mare presiunea pe intrare ( @SemperFi, ai regulator de gaz la intrarea in CT ? )
- Ca-i defecta sonda de ACM
- Ca-i intradevar defecta placa (mai putin probabil, dar este si asta o varianta)
- Sonda de AT nu cred ca-i defecta din moment ce a urcat CT la 60grd cu 2 robineti deschisi si din moment ce @kolfleading zice ca aia este temperatura de AT. Este normal sa ai in primar 60grd cind ceri peste 10-14 l/minut, chiar si daca focul in CT este la maxim

Partea ciudata:
- De ce merge centrala in suturi si nu trece de 40grd cu un singur robinet de 8l/min deschis ? In mod normal trebuia sa ajunga la 70grd chiar si la un debit foarte mic si doar dupaia sa taie focul.


CT taie focul din 2 cauze:
- Fie sonda ACM zice ca ACM a trecut de 60grd (maximul admis in circuitul de ACM)
- Fie sonda de AT simte 80-85grd (in functie de CT)(maximul admis in primar)

- In cazul nostru sonda de AT simte 30-37grd. Deci nu asta taie focul.
- Mai ramine sonda de ACM.

@SemperFi, seteaza centrala la maxim pe ACM si vezi daca asa trece CT de 40grd si daca mai taie focul sau nu. Incearca sa ceri ACM la bucatarie, apoi la baie la chiuveta si dupaia la cada, incerca in mai multe variante. Posibil ca la unele bateri din casa sa curga mai multa apa.
( Ar fi foarte interesant de vazut ce se intimpla daca se inlocuieste sonda de ACM cu o rezistenta 4k7 sau chiar si de 10k, sau ceva intre ele)

#1440
dicdobre

dicdobre

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,351
  • Înscris: 12.09.2005
Chestia asta cu functionarea ok avand debitul marit (folosind mai multi consumatori) .... nu cumva chiar actionarea fluxostatului e la limita doar cu un robinet? Limitatorul de debit a fost verificat curatat?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate