Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Merita un Termostat Smart pentru ...

Sfat achizitie MTB Devron Riddle

Problema mare cu parintii= nervi ...

switch microtik
 Permis categoria B la 17 ani

Sfaturi pentru pregatirea de eval...

Crapaturi placa

cum imi accesez dosarul electroni...
 Momentul Aprilie 1964

Sursa noua - zgomot ?

A fost lansat Ubuntu 24.04 LTS

Pareri apartament in zona Berceni?
 Free streaming SkyShowtime de la ...

Skoda Fabia 1.0 TSI (110 CP)- 19 ...

Mezina familiei, Merida BigNine

The Tattooist of Auschwitz (2024)
 

pot avea permis cat "B" daca nu vad clar cu ochiul drept

- - - - -
  • Please log in to reply
56 replies to this topic

#37
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Postdanpet, on 18 martie 2016 - 09:41, said:

Eu sunt realmente surprins,citind acestea,ca se permite sa conduca masina,unei persoane care vede doar cu un singur ochi

Multa lume proabil e surpinsa insa se da voie sa si pilotezi avioane avand vedere numai la un ochi. Ma rog probabil nu in Romania insa in tarile civilizate se poate. Uite de exemplu cum e la Americani.

Although it has been repeatedly demonstrated that binocular vision is not a prerequisite for flying, some aspects of depth perception, either by stereopsis or by monocular cues, are necessary. It takes time for the monocular airman to develop the techniques to interpret the monocular cues that substitute for stereopsis; such as, the interposition of objects, convergence, geometrical perspective, distribution of light and shade, size of known objects, aerial perspective, and motion parallax. https://www.faa.gov/...ch/et/31-34/mv/

Asta scrie pe site-ul autoritatii aviatice americane civile. Mai pe romaneste se spune clar ca s-a demonstrat ca vederea bincoculara nu este necesara pentru a pilota avioance insa daca te-ai nascut cu ea si ai pierdut-o trebuie sa treaca o scurta perioada de acomodare.

Si legislatia australiana da voie sa pilotezi daca vezi ca un singur ochi insa sunt niste restrictii.

View Postdanpet, on 18 martie 2016 - 09:41, said:

Unii poate stiu testul (amuzant) cu incercarea de a da un babarnac unei cutii de chibrituri,pusa vertical pe masa,cu mana intinsa si cu un ochi inchis (acoperit).E aproape imposibil de nimerit.

Pentru cineva care are vedere binoculara normala este intr-adevar greu sa faci unele lucruri cand ai un ochi inchis, dar asta se intampla pentru ca nu este creierul obisnuit (invatat) sa faca respectivele lucruri cu un singur ochi. Daca pierzi insa un ochi creierul in timp se invata sa foloseasca singurul ochi ramas. Uite ce zic americanii:

For the above reasons, a waiting period of 6 months is recommended to permit an adequate adjustment period for learning techniques to interpret monocular cues and accommodation to the reduction in the effective visual field.

Deci daca un pilot pierde vederea la un ochi trebuie sa ia o pauza pana cand se obisnuieste sa apreciezele distantele cu in singur ochi.

View Postteoistrate, on 18 martie 2016 - 10:45, said:

In practica nu iti da oftalmologul viza pentru permis de conducere, daca nu vezi bine cu ambii ochi.

Asta se intampla pentru ca "in practica" in Romania nu prea se respecta legea iar cei care sunt respinsi nu o cunosc pentru a da in judecata medicul care a facut abuzul. Dar si daca cel de care si-a batut joc medicul se adreseaza autoritatilor s-ar putea tot sa nu aiba castig de cauza pentru ca da traim in Romania, tara unde legile nu se respecta nici macar de autoritati.

Intre timp la englezi:

Sight in one eye only
If you can see with only one eye, you may still be able to meet the standards for driving set out below. It may take up to three months or more for you to adapt to driving with one eye, so please be prepared for this. In particular, your ability to judge distances may be affected and you may not be so aware of objects to each side of you. Following the loss of sight in one eye you should not drive until you have been advised by your doctor or optician that you have fully adapted to monocularity. In addition, you should not resume driving unless you are able to meet the visual acuity and visual field standards set out below


https://www.gov.uk/g...88X1_150216.pdf

Edited by e2k, 18 March 2016 - 16:54.


#38
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Postteoistrate, on 18 martie 2016 - 10:45, said:

Eu personal nu am vazut niciodata un sofer chior, in Romania.

Uite ca am gasit eu un exemplu:

Slatina: Un tânăr de 18 ani și-a luat permis de conducere, deși nu vede cu un ochi

http://adevarul.ro/l...e026/index.html

A avut insa mult de cautat pana sa gaseasca un medic care sa respecte legea:

Copilul meu are o proteză la ochiul drept pentru că la vârsta de doi ani a avut o tumoră și a fost operat. De atunci schimbă periodic proteza. Chiar dacă mi-am dorit foarte mult ca el să conducă, nu m-am gândit că o să poată face asta. Cineva ne-a spus că poate să își ia carnet că există acest ordin. A fost greu să găsim un medic care să accepte, am fost la clinici din Craiova, Slatina și București. Medicii știau legea, dar se fereau. Ne-a fost de ajutor un oftalmolog din Caracal care i-a făcut câmpul vizual și a spus că se încadrează

Noroc cu medicul din Caracal ca altfel vai de mama noastra de tara de doi bani cu medici care incalca legea.

Saracul baiat desi legea era de partea lui a avut de a face si cu Politia care habar nu avea de lege:

„Nici nu am știut ce se întâmplă, au venit doi bărbați la mine și m-au luat de braț și m-au dus la secție. M-au pus să dau o declarație și să spun de ce am venit la examen dacă am proteză la un ochi.

In final insa s-au pris si politistii cum sta treaba:

Este un ordin al ministrului sănătății care îi dă dreptul să își obțină permisul de conducere dacă are adeverință de la un medic specialist”, a explicat Claudia Radu, purtătoarea de cuvânt a Inspectoratului Județean de Poliție Olt.

#39
moldoveanca2001

moldoveanca2001

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 589
  • Înscris: 27.03.2015
Buna,

din pacate in Romania multi cred in mod gresit ca daca cuiva ii lipseste un ochi sau nu vede cu un ochi inseamna ca vede pe jumatate cat cineva care vede cu ambii ochi. Nu isi dau seama ca "orbul" isi va adapta mai bine vederea la ochiul sanatos, sau ca isi va misca mai mult capul etc

#40
teoistrate

teoistrate

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 23.02.2016

View Poste2k, on 19 martie 2016 - 15:10, said:

Uite ca am gasit eu un exemplu:

Slatina: Un tânăr de 18 ani şi-a luat permis de conducere, deşi nu vede cu un ochi

A fost greu să găsim un medic care să accepte, am fost la clinici din Craiova, Slatina şi Bucureşti. Medicii ştiau legea, dar se fereau. Ne-a fost de ajutor un oftalmolog din Caracal care i-a făcut câmpul vizual şi a spus că se încadrează

Noroc cu medicul din Caracal ca altfel vai de mama noastra de tara de doi bani cu medici care incalca legea.

Saracul baiat desi legea era de partea lui a avut de a face si cu Politia care habar nu avea de lege:


Pai asta spuneam si eu, ca in practica medicul nu iti da ,,apt'' chiar daca poate din punct de vedere legal, pentru ca ii este frica ca faci un accident, si apoi cade magareata pe el. (ca sa nu mai zic de politie, care ar fi in stare sa te bage si la puscarie daca te vede cu un ochi de sticla). Fac in fiecare an controale de medicina a muncii, si am vazut cum gandesc oftalmologii daca nu vezi bine penultimul rand de jos (adica vedere de 0.63). Imediat incep discutiile de genul: ,,veniti la mine la cabinet sa va dau niste ochelari ca lumea''.
Eu  ma bucur ca ai pus acesl link, pt ca acum stiu clar ce spune legea (inainte nu stiam decat din practica).
Si acum mai am o intrebare: exista pe undeva vreo lege care spune ca soferii profesionisti nu au voie sa aiba mai jos de -3 la miopie? la noi la serviciu, dar si in alte parti, toti soferii profesionisti care aveau mai jos de -3 au fost pusi sa se opereze cu laser de miopie (pe motiv ca nu vad bine noaptea). Stau acum soferii si se intreaba: tu la cine te-ai operat? la Tataru? Eu la dr Nedelcu.

#41
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Postteoistrate, on 21 martie 2016 - 11:04, said:

Pai asta spuneam si eu, ca in practica medicul nu iti da ,,apt'' chiar daca poate din punct de vedere legal

Din punct de vedere legal, in aceasta situatie, medicul este practic obligat sa dea apt atata timp cat sunt indeplinite conditiile legale. Medicii care vor ca cei testati sa aiba acuitate 1 la amandoi ochii incalca legea. Medicii sunt obligati sa dea apt atata timp cat exista vedere de cel putin 0,5 la cel putin un ochi si sunt indeplinite si conditiile de camp vizual.

View Postteoistrate, on 21 martie 2016 - 11:04, said:

pentru ca ii este frica ca faci un accident, si apoi cade magareata pe el. (ca sa nu mai zic de politie, care ar fi in stare sa te bage si la puscarie daca te vede cu un ochi de sticla).
Asta deja tine de povestile cu prostia omeneasca pentru ca cineva trebuie practic sa incalce legea pentru a nu fi tras la raspundere. Posted Image

View Postteoistrate, on 21 martie 2016 - 11:04, said:

Si acum mai am o intrebare: exista pe undeva vreo lege care spune ca soferii profesionisti nu au voie sa aiba mai jos de -3 la miopie?

Uite aici legislatia europeana in domeniu care trebuie implementata si in legislatia romaneasca: http://eur-lex.europ...:l24141&from=EN

Uite ce zice de soferii profesionisti:

Grupa 2:
6.4.
Persoanele care solicită un permis de conducere sau reînnoirea acestui permis trebuie să aibă o acuitate vizuală, cu lentile de corecție dacă este necesar, de cel puțin 0,8 la ochiul mai bun și de cel puțin 0,1 la ochiul mai slab. Dacă se utilizează lentile de corecție pentru a obține valori de 0,8 și 0,1, acuitatea respectivă (0,8 și 0,1) trebuie să se obțină fie prin corecție cu ajutorul ochelarilor de maximum plus opt dioptrii, fie cu ajutorul lentilelor de contact. Corecția trebuie să fie bine tolerată.

Am gasit si un ordin in legislatia romaneasca: http://www.dreptonli...autovehicul.php

1.5. Grupa 2
1.5.1. Persoanele care solicita eliberarea permisului de conducere sau reinnoirea acestui permis trebuie sa aiba acuitatea vizuala, cu lentile de corectie, daca este necesar, de cel putin 0,8 la ochiul cel mai bun si de cel putin 0,1 la celalalt ochi. Daca se utilizeaza lentile de corectie pentru a obtine valori de 0,8 si 0,1, acuitatea respectiva (0,8 si 0,1) trebuie sa se obtina fie prin corectie cu ajutorul ochelarilor de maximum plus 8 dioptrii, fie cu ajutorul lentilelor de contact. Corectia trebuie sa fie bine tolerata.

Practic in legislatia romaneasca s-a copiat ce scrie in cea europeana. Oricum nu zice nimic de -3 miopie ci doar ca nu se pot folosi ochelari cu dioptrie mai mare de +8.Oricum nu te baza pe ce zice legea pentru ca, dupa cum ai vazut si singur, medicii o incalca iar politistii nu o cunosc.

Edited by e2k, 23 March 2016 - 18:01.


#42
teoistrate

teoistrate

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 23.02.2016
Ok, multumesc,. I-a pus sa se opereze degeaba, dar vad ca majoritatea  sunt multumiti de operatiile facute. Posted Image Posted Image

#43
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Postteoistrate, on 18 martie 2016 - 10:45, said:

In practica nu iti da oftalmologul viza pentru permis de conducere, daca nu vezi bine cu ambii ochi. Se insista sa vezi bine si penultimul rand de pe panoul de citire, chiar daca legea spune ca trebuie sa ai vedere de 0.5 (adica poti vedea bine primele 6 randuri si nu le poti vedea bine pe ultimele randuri). Chiar ieri am fost la controlul de medicina muncii, si s-a inistat f mult pe ultimele 2 randuri de jos.
Eu personal nu am vazut niciodata un sofer chior, in Romania.

Conform legii, sofer profesionist NU poti fi daca vezi cu un singur ochi, in schimb  ptr amator DA. Medicii care-s "mai catolici decat papa", in alte tari cu apa calda ar plati daune morale la greu pacientilor carora le refuza drepturi legale.
Sunt persoane cu un ochi care vad mai bine decat multi cu doi...iar testul ala cu degetul sau batul de chibrit este irelevant, pe strada masinilile sunt mult mai mari ca un bat de chibrit. Iar masina nu o conduci cu cate un  ochi pe rand, deci nu vad sensul de a te pune sa iti acoperi cate un ochi, dupa practica  oftalmologilor romani. Te leaga c ineva la un ochi cand esti la volan sau cum?

Edited by ipopovici11, 20 June 2016 - 15:28.


#44
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004
@ipopovici11

Atunci cand vezi doar cu un singur ochi ai doua dezavantaje importante fata de oamenii care au vedere binoculara normala.

Primul dezavantaj consta in existenta unui camp vizual mai redus decat in cazul vederii binoculare. Aceasta diminuare a campului vizual rezulta din lipsa vederii periferice la ochiul orb sau dupa caz la ochiul care nu mai exista deloc. Mare atentie insa ochii nu vad clar decat in zona centrala, vederea in zona periferica este foarte slaba aceasta zona ajutandu-ne doar sa ne dam seama ca in respectivca zona exista niste obiecte sau miscare. Zonele centrale ale ochilor (acolo unde ei vad cel mai bine) se intersecteaza ceea ce inseamna ca pierderea unui ochi nu diminueaza in mod semnificativ claritatea cu care distingem obiectele.

Concluzia: oamenii care au un ochi care vede normal si unul care este aproape orb nu sufera de diminuarea campului vizual deoarece ochiul aproape orb contribuie la acest camp in aceiasi masura in care contribuie si un ochi normal. Din aceasta cauza conform legii poti fi sofer profesionist daca ai un ochi bun si unul aproape orb:

.5. Grupa 2
1.5.1. Persoanele care solicita eliberarea permisului de conducere sau reinnoirea acestui permis trebuie sa aiba acuitatea vizuala, cu lentile de corectie, daca este necesar, de cel putin 0,8 la ochiul cel mai bun si de cel putin 0,1 la celalalt ochi


Nu poti fi sofer profesionist doar daca iti lipseste complet vederea la un ochi pentru ca numai atunci campul vizual este diminuat.

Al doilea dezavantaj se refera la lipsa vederii stereoscopice. Cum spuneam zonele centrale ale ochilor se intersecteaza ambii ochi vazand practic in zona centrala aceiasi imagine insa din unghiuri putin diferite. Creieul analizeaza micile diferente rezultate din unghiurile diferite pentru a stabili pozitia spatiala a obiectelor. Deci vederea binoculara normala ajuta la perceperea spatilui 3D. Lipsa vederii binculare nu inseamna si lipsa totala a perceptiei spatilui 3D, creierul folosind o sumedenie de alte metode pentru acest lucru. S-a demonstrat insa ca lipsa ajutorului adus de vedere bincoulara la perceptia spatilui 3D nu afecteaza capacitatea de a conduce vehicule sau de a pilota avioane,.

Cred ca pe aceste doua lucruri se bazeaza oftalmologii cand ii resping pe cei care vad doar cu un singur ochi, ei nestiind ca alti oameni mai destepti decat ei au stabilit deja ca aceste doua lipsuri nu afecteaza capacitatea de a conduce vehicule. Dar chiar si daca acesti doctori nu sunt de acord cu oamenii mai destepti decat ai ar trebui macar sa respecte legea.

Edited by e2k, 03 July 2016 - 01:03.


#45
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015

View Poste2k, on 03 iulie 2016 - 01:01, said:

S-a demonstrat insa ca lipsa ajutorului adus de vedere bincoulara la perceptia spatilui 3D nu afecteaza capacitatea de a conduce vehicule sau de a pilota avioane,.

Ai  cumva  si vreo sursa a vreunui studiu?

View Postdanpet, on 18 martie 2016 - 09:41, said:

Eu sunt realmente surprins,citind acestea,ca se permite sa conduca masina,unei persoane care vede doar cu un singur ochi...si cu acela,la 0.5! Stiut fiind ca numai vederea binoculara,da o imagine tridimensionala (3D).Cu un singur ochi un om vede ca pe un ecran 2D,neputand asfel aprecia corect distantele si pozitia obiectelor unele fata de altele,in spatiul tridimensional...Dar,daca asa e legea...stiu ei mai bine(?).
Unii poate stiu testul (amuzant) cu incercarea de a da un babarnac unei cutii de chibrituri,pusa vertical pe masa,cu mana intinsa si cu un ochi inchis (acoperit).E aproape imposibil de nimerit.

Crede-ma ca eu nu prea vad deloc cu unul din ochi insa nu am nicio  problema la aprecierea  distantelor in trafic sau a pozitiei obiectelor.   De altfel in 10 ani de  condus zilnic nu am avut niciun  incident.
Care e testul ala cu cutia de chibrituri, ca m-ai facut curios? Insa probabil realizezi ca pentru condusul masinii testul ala nu are nicio relevanta, ca in trafic nu ai obiecte de  dimensiunea unei cutii de chibrituri.

#46
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Postipopovici11, on 13 iulie 2016 - 12:33, said:

Ai  cumva  si vreo sursa a vreunui studiu?

http://www.roadsafet...om/Review/10144

Ma rog asta nu e chiar un studiu dar face referire la studii facute in ceea ce priveste vederea si condusul.

Cauta titlul Monocular Vision.

Monocular Vision
Drivers  with  monocular  vision  can  drive  safely.  The  main  concern  with  monocular drivers  has  been  their  ability  to  perceive  depth,  however,  depth  can  be  estimated through  different  cues and  its perception does not pose a significant problem when driving.(Racette and Casson, 2005)


[...]

An  early  (1983)  study  which  involved visual  field  screening  of  10,000  volunteers found that drivers with monocular visual field loss had accident and conviction rates equivalent to those of a control group with normal vision.
(Johnson and Keltner, 1983)


https://www.academia...y_truck_drivers

deficiencies of monocular drivers
None of the tasks performed in the highway traffic environment showed significant differences between monocular and binocular drivers.


Ma rog studiul asta scoate in evidenta problemele pe care le au soferii care vad cu un singur ochi insa in viata reala aceste probleme nu se prea manifesta.

In Europa insa, spre deosebire de SUA, nu poti conduce un camion daca ai pierdut complet vederea la un ochi. Dupa cum am postat si mai sus, ca sa fii sofer profesionist in UE ochiul slab trebuie sa aiba macar acuitatea de 0,1.

#47
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Confirm,  nu  am absolut nicio  problema nici  macar la manevre  in spatii inguste, ca banuiesc ca acolo ar avea o relevanta "depth-ul" ala...

#48
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004
@ipopovici11

Acel "depth" se refera la perceptia spatului tri-diminesional folosind simultan informatia provenita de la ambii ochi, se mai numeste si vedere stereoscopica. Persoanele care vad cu un singur ochi sau care sufera de strabism nu beneficaza de aceasta "functionalitate". Vederea stereoscopica este foarte importante la anumite activitati insa din studii se pare ca nu si la condus, cel putin nu la condusul "normal" pe drumurile publice. Pentru condusul sportiv pe circuit sau pe traseu de raliu nu stiu.

Vederea stereoscopica este importanta atunci cand vrei sa folosesti mainile, labele sau ghearele (depinde ce esti) pentru a prinde obiecte care se misca rapid. De exemplu daca esti om si vrei sa joci tenis, sau pur si simplu sa prinzi niste chei aruncate de alta persoana ai nevoie de aceasta functionalitate. Daca esti animal de prada iti trebuie vederea stereoscopica pentru a pune laba sau ghiara pe animalul pe care il vanezi. :)

#49
Keyla

Keyla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 11.04.2007
Am obtinut permisul auto cu o luna in urma.Am vedere monoculara de cand m-am nascut (cu ochiul drept nu vad nimic din cauza unei boli congenitale). Am trecut fara probleme examenul oftalmologic si nu m-am lovit de obtuzitatea medicului,un om care cunostea legea si nu a avut retineri in a o aplica.Am fost investigata suplimentar,in sensul ca mi s-a facut examenul de camp vizual compterizat.Acesta se realizeaza cu un aparat special de forma unei cupole cu suport pentru barbie si frunte,cupola pe care se proiecteaza cu o anumita frecventa puncte luminoase.In momentul aparitiei acestor puncte,subiectul investigat trebuie sa apese un buton. La final se primeste rezultatul sub forma unei harti cu date numerice comparate statistic cu ale pacientilor sanatosi.Campul meu vizual determinat a fost de 97%.
Am citit pe aici tot felul de pareri ale unor ,,avizati".Inclusiv parerea celui ce a spus ca nu a vazut soferi chiori in Romania-o afirmatie absolut idioata.Faptul ca nu i-a vazut nu inseamna ca nu exista! Suntem destui,domnule,dar nu punem pe masina vreun banner ca sa anuntam asta! Pentru linistea dvs.,sa stiti ca nu e cine stie ce mare lucru.Ochiul sanatos se adapteaza perfect si preia mult din treaba celuilalt;nu e ca si cand va acoperiti voi ,binocularii,un ochi. Apropo de asta,sa stiti ca noi dam bobarnace cutiilor de chibrituri si le nimerim al naibii de bine!
Cat despre sofatul la volan,nu observ sa imi creeze probleme conditia mea.E adevarat,intorc capul spre dreapta ceva mai mult la trecerile de pietoni,la sensul giratoriu si cand dau prioritate de dreapta. Nu retin sa fi vazut accidente provocate de monoculari.De teribilisti si betivani cu doi ochi,in schimb,am vazut nenumarate.
Celor ce doresc sa isi ia permisul in conditiile in care vad doar cu un singur ochi,le spun sa nu aiba retineri,asa cum am avut eu timp de 25 de ani pentru ca s-au grabit multi binevoitori sa ma sfatuiasca sa stau in banca mea,ca,deh,nu sunt ca toti ceilalti.Asa se face ca abia la 43 de ani am indraznit sa dau examen si regret ca nu am facut-o mai demult.Imi pare rau ca nu m-am gandit mai devreme ca daca am putut sa execut fara probleme toate activitatile zilnice cu singurul ochi valid,la fel de bine as fi putut si sa conduc o masina.

#50
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004
@Keyla

Felicitari, ma bucur foarte mult sa aud ca exista medici care respecta legea si nu se cred ei mai destepti decat cei ce au scris-o. A trebuit sa te duci pe la multi oftalmologi pana sa il gasesti pe cel ce nu a avut retineri sa iti dea apt?

Si da ai perfecta dreptate cu adaptarea ochiului singur ramas. Eu m-am nascut cu strabism care a fost operat fara succes in copilarie si ulterior cu succes la varsta adulta. Nu am dezvoltat vederea stereoscopica normala insa amandoi ochii mei vad perfect (cu ochelari) si sunt perfect alinitati. Am incercat si eu odata sa inchid un ochi in timp ce conduceam si a trebuit sa il deschid in secunda doi pentru ca am crezut ca voi face accident, asa de rau era. Cei care se opun conducerii cu un singur ochi probabil ca fac acest experiment si nu inteleg ca creierul in timp se obisnuieste sa lucreze cu un singur ochi. Din cate tin minte asa scrie si in lege sau exista o recomandare ca atunci cand pierzi vederea la un ochi sa nu mai conduci cateva luni pana te adaptezi.

Edited by e2k, 05 August 2016 - 16:53.


#51
Keyla

Keyla

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 11.04.2007
Nu am fost la mulți oftalmologi,ci la unul singur și nu a ridicat niciun fel de obiecții,nu a pus întrebări
,nu s-a mirat.Și-a făcut meseria și atât. Examinarea a costat 90 de lei.

#52
e2k

e2k

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,325
  • Înscris: 15.10.2004

View Poste2k, on 05 august 2016 - 16:52, said:

Din cate tin minte asa scrie si in lege sau exista o recomandare ca atunci cand pierzi vederea la un ochi sa nu mai conduci cateva luni pana te adaptezi.

Am gasit unde scrie asta:

6.3.
După apariția recentă a diplopiei sau după pierderea vederii la un ochi, trebuie să existe o perioadă suficientă de adaptare (de exemplu, șase luni) pe durata căreia se interzice condusul autovehiculelor. După această perioadă, condusul se permite numai în urma unui aviz favorabil din partea specialiștilor oftalmologi și a experților auto.


View PostKeyla, on 05 august 2016 - 10:31, said:

Am fost investigata suplimentar,in sensul ca mi s-a facut examenul de camp vizual compterizat.

Probabil ca testul cu campul vizual ar trebui facut la toate lumea:

În plus, câmpul vizual orizontal trebuie să fie de cel puțin 120 de grade, extensia trebuie să fie de cel puțin 50 de grade la stânga și la dreapta și de 20 de grade ascendent și descendent. Nu trebuie să existe deficiențe pe o rază de 20 de grade față de axul central.

Dar probabil ca se considera ca atunci cand ai ambii ochi sanatosi ai automat si camp normal vizual nu stiu sigur.

View PostKeyla, on 05 august 2016 - 17:21, said:

Nu am fost la mulți oftalmologi,ci la unul singur și nu a ridicat niciun fel de obiecții,nu a pus întrebări
,nu s-a mirat.Și-a făcut meseria și atât. Examinarea a costat 90 de lei.

Da, am ajuns sa ni se para ciudat artunci cand lucrurile se intampla asa cum ar trebui ele sa se intample in mod normal. :)  Oricum e incurajator sa speram ca se trezesc toti medicii sa isi faca meseria in mod legal atunci cand testeaza candidatii pentru permisele auto.

#53
ipopovici11

ipopovici11

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,547
  • Înscris: 06.06.2015
Pai da, nu ca "minunata" doctorita Pop care tot spune pe  oriunde poate ca daca nu vezi cu un ochi nu ai dreptul sa conduci. Si da niste replici taranesti.
Mai sa  fie...ma mir de ce mai  ai dreptul sa mergi pe strada atunci.

#54
zoinx

zoinx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 50
  • Înscris: 27.09.2010
@Keyla

Sunt intr-o situatie similara, unde il pot gasii pe acel oftalmolog ?

Multumesc

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate