Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Info Coronavirus/Vaccinare vs Fake News

Facebook a luat-o razna

Pompa submersibila 3-4mc

Cele mai ieftine tigari
 stie cineva cod telecomanda pt cv...

telefon vechi cu baterie moarta -...

Cum scot un sender din “upd...

Flori ca muscatele? Sa dureze toa...
 Intretinere BMW E46 320D

Acoperire canale radio !

Masuratori teren cadastru

Schema RR Gloria 1-2-3 cu rezolut...
 Windows 10 sau alta aplicatie fol...

Sfat achiziție laptop

Motocoasa pe acumulatori erbauer

Aplicare la concurs pe un post AN...
 

Totul despre Strategica

- - - - -
  • Please log in to reply
228 replies to this topic

#55
yohny

yohny

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 29.03.2007

 giorgel, on 3rd September 2009, 18:13, said:

sa inteleg ca se reabiliteaza si Polovragi-Petrimanu? ala e trecut pe harta drum forestier.

yohny, cand ai fost cu "batranica"?


Pe 10 august am fost , a trecut aproape  :upset:  o luna  :sadwalk:

Nu se reabiliteaza ,este si va ramane drum forestier,  cand si cand cei ce au interese in zona ( mucitorii forestieri ) il mai indreapta cu lame , buldozere.

Acum era bunicel pana inainte de urcarea mai serioasa spre pas unde incepea noroiul pe portiuni ,nu gros insa , apoi in ultima parte de urcare e numai piatra , din ce in ce mai mare spre pas ,si cateva denivelari in dreptul stanei de pe stanga .

#56
Mr_sorintudosie

Mr_sorintudosie

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 06.09.2009
Intre 11-13 Sept. la Ranca sunt doua etape ale Campionatu-lui de Viteza in Coasta al Romaniei , pe 12 este zi libera si vreu sa vad ce a mai ramas din Transalpina. Daca vremea este bune o sa dau o tura si pe Strategica, cine vrea sa vina e binevenit(pentru Strategica trebuie un 4X4) Eu o sa vin cu un Subaru Forester.

#57
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
Buna dimineata si o saptamana buna tuturor!

N-avem inca vesti de la cei care s-au luptat in week-end cu codul galben, sper sa fie totul O.K. pentru toata lumea!
Eu profit de vremea urata de afara si timpul (un pic) liber de la servici ca sa termin istorisirea excursiei pe care am facut-o cu "cezarm" pe Strategica sambata trecuta. Dupa ce ne-am reintors de pe drumul gresit, prin stanga antenei de la Fratosteanu (de altfel, repet, o zona deosebit de frumoasa) , am reluat traseul normal, adica prin dreapta, nu mai dau explicatii si nu mai pun poze (mersi mult cezarm pt. ajutorul nesperat, sosit exact la timp!!!). Dupa Curmatura Vidrutei peisajul este la fel sau chiar mai frumos pentru ca se iese pe platou si pana la intersectia cu Transalpina se mai parcurg aprox. 15-16km. la o altitudine medie relativ constanta de cca. 1.800m. In dreapta se pot vedea lacul si statiunea Vidra, in stanga si in fata siruri de coame muntoase cu pajisti alpine, paduri de brazi sau brazi solitari.
Traseul serpuieste printre stanci, Attached File  16_27.JPG   429.55K   182 downloads Attached File  16_28.JPG   422.19K   136 downloads Attached File  16_36.JPG   409.37K   143 downloads Attached File  17_25.JPG   421.65K   148 downloads
mai sunt zone de coborare sau urcare dar care nu pun, cu cateva mici exceptii, probleme.
Dupa o binemeritata si mult dorita pauza de masa (scurtata de ploaie - bine ca nu a tinut mult), ne-am continuat drumul si, exact in locul in care m-as fi asteptat mai putin, adica pe o portiune de drum cu iarba, am simtit cum masina trage puternic intr-o parte si am constatat ca anvelopa din fata dreapta era sectionata transversal vreo 5-6cm. pe flancul exterior. Attached File  17_58.JPG   344.37K   280 downloads
Probabil ca vreo piatra ascunsa (si bine ascutita!) prin iarba ne-a venit de hac. N-am mai cautat-o...
Norocul a fost ca locul era cum nu se poate mai potrivit, in imprejurarile date, pentru a face o astfel de pana, mai mare dragul, nu alta. Echipajul Subaru (inclusiv fetele) a fost la inaltime cu ajutorul dat. Paream cu totii o echipa de mecanici la standurile de Formula I, rapizi si bine pregatiti, ca dovada ca in mai putin de trei sferturi de ora ne-am reluat drumul... Mergand mai departe am avut ocazia sa ne intalnim nu cu mistreti (ca Watcher), ci cu... magari. Sa stiti ca si pe-acolo sunt magari, le punem si poza, ca dovada.
Attached File  18_39.JPG   476.12K   198 downloads
Am ajuns, in sfarsit, si la "ciupercari", semn ca TA e pe-aproape.
Attached File  18_43.JPG   410.5K   239 downloads
De-acolo, spre stanga, Muntinu se vedea deja foarte bine. Dupa vreo douazeci de minute eram "acasa", la intersectia cu TA, unde doar asfaltul mai lipsea...
Attached File  19_14.JPG   415.59K   278 downloads
... si unde am fost martorii unui asfintit absolut superb, Attached File  19_15.JPG   339.47K   141 downloads
care a mai atenuat din supararea datorata, pe buna dreptate, modernizarii Transalpinei. Primul rand de trepte de pe Muntinu, cel de sus, era complet ras, am coborat ca pe-autostrada. Noroc cu treptele de jos
Attached File  19_51.JPG   383.2K   251 downloads
si cu urcarea pe Urdele, unde bolovanii erau inca la locul lor.
Si o ultima fotografie, cu regrete eterne, ca sa zic asa, din Pasul Urdele...
Attached File  20_14.JPG   264.91K   270 downloads

Cam asta a fost aventura, inca foarte proaspata in memorie, aventura pe care cu siguranta vara urmatoare o vom repeta (mai putin faza cu urcarea de la Valea Macesului... cine stie!?).
In incheiere atasez cateva poze pentru Watcher, cu Cataractele Lotrului si cateva imagini de pe drum.
Attached File  PIC_0373.JPG   434.34K   171 downloads Attached File  PIC_0369.JPG   425.24K   177 downloads Attached File  PIC_0375.JPG   393.75K   213 downloads Attached File  PIC_0376.JPG   371.72K   179 downloads Attached File  PIC_0381.JPG   413.31K   291 downloads

#58
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Bine ati revenit "cu bine", asteptam detalii so poze :)

Si eu cred ca e bine sa fie un topic separat pentru Strategica. Peste putin timp Transalpina va avea acelasi statut ca si Transfagarasanul, adica datorita asfaltarii vor fi mai multe posturi despre ea si astfel va fi mai greu de gasit informatia despre Strategica/Strategic.

Edited by rexkroki, 07 September 2009 - 11:09.


#59
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008

 giorgel, on 7th September 2009, 12:02, said:

am ajuns cu bine si noi si ehipajele din deva, noi sambata, ei duminica. din pacate nu am timp acum, revin diseara.

P.S. ar fi oare oportun sa se infiinteze un topic numai cu Strategica? (prin zona i se spune Strategic) eu zic ca merita.


Felicitari! Mor de curiozitate cum a fost. Pe unde ati abordat drumul? Cum a fost cu vremea? Poze, poze, poze, poze, poze....

#60
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009

 giorgel, on 7th September 2009, 12:02, said:

am ajuns cu bine si noi si ehipajele din deva, noi sambata, ei duminica. din pacate nu am timp acum, revin diseara.

P.S. ar fi oare oportun sa se infiinteze un topic numai cu Strategica? (prin zona i se spune Strategic) eu zic ca merita.

Asteptam detalii despre traseu!

In ceea ce priveste topicul cu Strategica, este exact ce discutam cu "cezarm" acum o saptamana. Poate fi o idee buna, deci cine se ofera?

#61
Mr_sorintudosie

Mr_sorintudosie

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 24
  • Înscris: 06.09.2009
Am ramas dator cu niste poze de pe Strategica, mai vechi din August, pe care nu am putut sa la atasez pana acuma.
Vineri o sa ajung la Ranca si o sa stau pana Duminica, vreau sa vad 'ce a mai ramas din Transalpina' . Cum zice 'cezarm' si 'MrHaihiu' ar fi o idee foarte buna un topic cu Strategica, Transalpina si-a pierdut tot farmecul.

Attached Files

  • Attached File  s1.jpg   300.72K   126 downloads
  • Attached File  s2.jpg   318.25K   132 downloads
  • Attached File  s3.jpg   304.86K   232 downloads
  • Attached File  s4.jpg   257.71K   126 downloads
  • Attached File  s5.jpg   291.62K   95 downloads
  • Attached File  s6.jpg   293.98K   96 downloads
  • Attached File  s7.jpg   260.55K   71 downloads
  • Attached File  s8.jpg   206.85K   66 downloads
  • Attached File  s9.jpg   290.85K   150 downloads
  • Attached File  s10.jpg   218.56K   65 downloads
  • Attached File  s11.jpg   248.32K   76 downloads
  • Attached File  s12.jpg   239.05K   145 downloads
  • Attached File  s13.jpg   261.27K   64 downloads
  • Attached File  s14.jpg   267.72K   77 downloads
  • Attached File  s15.jpg   178.68K   60 downloads
  • Attached File  s16.jpg   242.84K   93 downloads
  • Attached File  s17.jpg   167.26K   66 downloads
  • Attached File  s18.jpg   300.18K   163 downloads
  • Attached File  s19.jpg   301.8K   127 downloads
  • Attached File  s20.jpg   141.59K   123 downloads
  • Attached File  s21.jpg   267.04K   130 downloads
  • Attached File  s22.jpg   197.85K   111 downloads

Edited by Mr_sorintudosie, 07 September 2009 - 17:41.


#62
4rings

4rings

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 07.04.2008
salut
ne-am intors si noi (echipajele din Deva) ; in primul rand vreau sa-i multumesc lui giorgel pt indrumari
aveam in gand sa fac traseul TA de anul trecut insa era sa-l ratez si anul acesta ori din lipsa de amatori (prieteni care sa ma insoteasca) ori din lipsa de "jeep".
saptamana trecuta prietenii mei puneau la cale o plecare in week-end si le-am spus ca-i insotesc doar daca mergem pe TA,iar spre surprinderea mea au fost de acord.
Traseul de urmat era : deva-sebes-obarsie-voineasa(cazare) si duminica:voineasa-obarsie-ranca-obarsie-petrosani-deva; nu stiam foarte multe despre Strategica(apropo chiar ar trebui un topic separat) si vroiam sa o las pe altadata insa prietenii mei care nu stiau nici macar de existenta acestui drum s-au entuziasmat la auzul spuselor mele; sincer cred au fost impresionati de numele'' STRATEGICA'' si de istoria drumului plus ca le-am zis ca va fi ceva mai dificil si lucrul acesta i-a aprins , le-a dat imboldul final
Asadar am plecat duminica pe la 11-12 spre Strategica singura problema era ca nu am gasit drumul, aici intervenind pt prima data ajutorul lui giorgel(o bere), dupa ce am inceput sa urcam prin padure( mentionez ca sambata a plouat in Voineasa de pe la ora 16 pana noaptea spre dimineata) in primii 2-3 km era sa renuntam: nu am intampinat probleme prea mari dar ne-am cam inmuiat insa tot cu giorgel am avut noroc care imi spusese ca dupa primii 3-4km va fi mai lejer(2beri)
Mai departe cand am vazut poarta din pozele de pe topic m-am linistit pentru ca dupa alti cativa km oprind sa intrebam o tanti in varsta daca putem manca la vreo stana un balmos sa ne taiem un pic iarasi:
tanti: Ce cautati voi copii cu masinile pe aici?
noi:    Pai cum nu au mai fost masini pe aici,ne-am ratacit?
tanti: Ba or mai fost dar nu dupa o ploaie ce-o dat ieri si s-a anunta si azi si-n padure nu-i a bine daca-i
          ploaie                                                                                                                                
noi:    Hmm....!?!                                                                                          
revin....

#63
vlad_G

vlad_G

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 176
  • Înscris: 20.08.2007
@cezarm: Referitor la rascrucea din Strategica spre Curmatura Vidrutei (apare si in pozele lui hai-hui), pe acolo am coborat noi cu bicicletele in DN. Nu are mai mult de 2-3 km drumul, dar e inselator, mai jos se strica rau, merge printr-un sleau adanc de vreo 1m si lat de aproape 2m. Nu stiu daca intra masina prin el. Si in acest megasleau mai sunt sleauri mai mici, de genul celor intalnite de voi la urcare.
Felicitari ptr reusita, nu credeam ca razbiti pe acolo cu Allroad-ul si Outback-ul! De LandCruiser eram sigur ca trece ;)

Edited by vlad_G, 07 September 2009 - 22:00.


#64
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
sa ne prezentam si noi excursia, asa cum se cuvine.

in primul rand tin sa multumesc domnilor pleampa, sorintudosie, watcher, cezarm si hai-hui pt. descrierile postate. mie mi-au fost de un real ajutor.

am plecat sambata dimineata spre munte, cu sufletul indoi din cauza prognozei meteo. am ajuns la Polovragi (vreme frumoasa) si am decis sa urmam traseul polovragi-petrimanu-ciunget. l-am parcurs fara probleme, cu ceva pauze pt. admirat peisajele.am ajuns la lacul petrimanu. era in jus de ora 13. deci timp berechet pt. strategica, vremea fiind in continuare frumoasa. am inceput sa urcam din valea macesului. are dreptate watcher, este de preferat sa urci. ma gandesc ca, asa cum am patit si eu, daca nu poti sa treci si trebuie sa aplici alta abordare, este mai usor sa dai un pic inapoi, te ajuta gravitatia. daca esti in coborare, si trebuie sa dai inapoi, este mult mai dificil, mai ales daca te blochezi intr-un fagas sau esti pe trei roti. nu recomand abordarea urcusului din valea macesului fara 4x4. mie mi-a fost de folos de 3 ori, prima data a intrat automat, (nu  eram cu 4WD lock) in celelalte doua randuri am ramas in trei roti, cea suspendata din spate se invartea in gol iar cea din fata patina intr-un fagas. am rezolvat ambele cazuri fara mari eforturi, cupland 4x4 si cu un pic de elan. nu pot spune ca am ajuns la vreo limita a masinii, insa fara integrala nu vad cum as fi trecut. (eu m-am mai intors odata de pe un drum din muntii buzaului, pt.ca  loganelul MCV nu a putut sa urce, cand dadea in gropi incepea sa patineze, drum pe care Santa Fe l-a urcat fara probleme). m-au ajutat foarte mult si cateva filmulete cu tractozaure (watcher stie) unde am vazut unele manevre si abordari de obstacole. vremea in continuare foarte frumoasa. senin, cald, fara pic de vant, doar un nor se vedea undeva departe spre vest. deci urma sa ploua, lucru care s-a si intamplat. primele picaturi au inceput sa cada fix cand am terminat cu urcusul abrupt, lucru care m-a incantat. apoi am urmat traseul descris de antevizitatori. cand am intrat in padure ploua de-a binelea. cam sinistru pe acolo, noua ne era si foame, fetele s-au speriat un pic. am mers mai repede pe serpentinele din padure, lucru care s-a soldat cu zgarierea ambelor laterale ale masinii, din cauza crengilor pline de apa care atarnau mai mult decat in stare uscata. pe la 14:30 am oprit langa o cabana parasita, la troita mosnenilor de la Plaiul Poienii, care este amenajata cu acoperis, masa si banca. am mancat ceva pe fuga, intre timp s-a mai potolit si ploaia, pana am impachetat si am pornit din nou s-a oprit de tot. prin zona aia a trebuit sa cobor de mai multe ori ca sa dau la o parte crengile din drum, lasata de taietori probabil, si care loveau masina pe dedesubt. am ajuns la adapostul montan Plaiul Poienii (este bine de mentionat ca acesta este numai un adapost, nu este cabana montana, nu se ofera decat cazare, nu si mancare, asa cum speram noi, ar fi mers o ciorba...)acolo am stat un pic de vorba cu ingrijitorul si cu un domn dintr-un grup numeros cazat acolo. acolo se desparte drumul in laba de gasca, unul la stanga (spre Ciunget), unul inainte (strategic) si unul la dreapta (spre stana). evident ca am luat-o intai la dreapta... am reluat drumul cel bun, am trecut si de bifurcatia pomenita de watcher si pe unde au gresit cezarm si hai-hui, apoi am ajuns la Fratosteanu. aici, alta capcana. varful era in ceata. am ajuns la o bifurcatie cu un drum care mergea la stanga. concentrat sa NU o iau la dreapta, am ignorat urmatoarele: 1. ca drumul pe care eram mergea inainte si 2. domnul de la plaiul poienii imi spusese ca bifurcatia spre Curmatura Vidrutei este usor de recunoscut, strategicul este cu iarba, spre curmatura este pietris. si am facut la stanga. am ajuns pe un platou la baza varfului, si am dat iar de o bifurcatie: la dreapta se vedeau niste urme de masini care urcau drept si abrupt pe varf, catre antena (se mai vedea din cand in cand). am mers inainte si am ajuns inapoi pe unde trecusem cu 15 minute mai inainte. ne-am continuat drumul si, dupa ce am ocolit varful, am trecut si de bifurcatia spre curmatura vidrutei, apoi am ajuns pe o sa de unde se vedea departe o splendoare de bifurcatie, despre care nu stiam nimic.
am mers incet si tot uitindu-ma, am vazut ce ramura din stanga ducea la o casa dintre copaci, iar mai departe nu se vedea nimic care sa semene a drum. am decis sa fac drepta (erau si niste panglici din plastic roz atarnate din loc in loc, ca semne, am crezut ca marcheaza unul dintre drumuri, dar cand am ajuns la bifurcatia propriu-zisa erau marcate ambele...) am inceput sa urcam ceva serpentine, si la un moment dat mai era un drum la dreapta, cu un falnic M461 parcat in mijloc. deci trebuie sa urmezi serpentinele...as fi avut o mare dilema, daca zimbrul carpatilor nu se afla in drum. de acolo mergi, pana aproape de ciupercari. acolo (nu ii vedeam inca) pe un platou, (pe dreapta se vedea o stana) iar o bifurcatie! mai sa fie...se vedea inaintea noastra un ARO, pe ramura din stanga. am dat repede dupa el, cand l-am ajuns el tocmai cotea la dreapta (alta bifurcatie). l-am intrebat si ne-a zis sa mergem inainte catre saua stefanului. am ajuns cu bine in transalpina (era ceata, muntinu si urdele nu se vedeau inca de pe strategic) iar mai departe stim cu totii.
am innoptat la cabana Mija, duminica am plecat spre casa prin defileul jiului (eu as fi vrut pe TA). am oprit la Tg.Jiu la ansamblul Brancusi si la Coloana Infinitului, si am fost si la Manastirea dintr-un Lemn. superba, merita vizitata. din pacate ploua zdravan.

cam asta a fost aventura noastra. incerc sa atasez ceva poze, nu ma prea pricep insa.
cam atat deocamdata si sper sa fie cuiva de folos relatarea mea, asa cum si mie mi-au folosit relatarile celorlalti.
cat despre frumusetea acestui traseu, cred ca o poti simti pe deplin la a doua parcurgere.

pt. aleksutzu: citeste cu atentie si ai sa vezi ca este vorba despre doua drumuri diferite, Transalpina (care se poate face cu 4x2) si Strategica (pt. care se recomanda 4x4 daca se urca din valea macesului, daca urci din ciunget la plaiul poienii merge si 4x2). daca e uscat, daca e noroi ramai impotmolit si in pipera.....

cred ca va trebuie sa ne hotaram, daca e masculin sau feminin (strategic sau strategica) si cred ca se impune un topic separat, au inceput deja confuziile.

o cascada cu muschi, pe un perete artificial, intre Petrimanu si Ciunget
Attached File  IMG_3997.JPG   1.55MB   294 downloads

urcusul abrupt din valea macesului

Attached File  IMG_4005.JPG   1.63MB   329 downloads

Attached File  IMG_4006.JPG   1.47MB   263 downloads

Attached File  IMG_4007.JPG   1.74MB   312 downloads

din pacate nu am reusit sa facem multe poze. data viitoare...

prima poza este de pe traseul polovragi-petrimanu, a doua aproape de curmatura oltetului, a treia lacul petrimanu.

Attached Files


Edited by giorgel, 07 September 2009 - 22:42.


#65
rexkroki

rexkroki

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,191
  • Înscris: 24.11.2006
Felicitari pentru tura si mai ales pentru faptul ca nu te-ai lasat speriat de prognoza meteo si ai plecat singur la drum. :OK:

#66
strugaru

strugaru

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 39
  • Înscris: 09.11.2008
Felicitari!
   As incerca si eu cu un prieten acelasi traseu doar ca eu voi veni dinspre Sibiu - Paltinis - Steflesti - Oasa - Obarsia Lotrului - Ranca. Nu am parcurs pana acum Strategica. Avem doua Suzuki ( Samurai si Vitara) . Crezi ca vom face fata chiar si cu ploaie si cat timp ti-a luat toata aventura? Eventual poti sa-mi spui traseul exact dinspre Obarsia Lotrului catre Strategica? Multumesc!

Edited by strugaru, 08 September 2009 - 09:51.


#67
MrHaihui

MrHaihui

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 142
  • Înscris: 25.08.2009
Giorgel,

Foarte frumoasa istorisirea, citind randurile tale mi-am dat seama ca noi am omis, in special pe ultima parte a traseului, cateva detalii referitoare la bifurcatii, care v-ar fi fost de folos. Important este ca te-ai descurcat, uneori e nevoie si de un pic de inspiratie. Cert este ca hartile disponibile sunt incomplete sau, uneori, incorecte. Daca mai facem drumurile astea de cateva ori cred ca vom fi in stare sa le si cartam (cu ajutorul GPS-ului)... asa cum trebuie.
Revenind la ideea cu topicul separat, ma gandesc ca, fara sa vrem (ne poarta inevitabil "istorisirile" de tot felul) ajungem sa discutam despre alte si alte drumuri provocatoare, gen Transalpina, Strategica, Campul lui Neag, Gatul Berbecului, Cabana Cozia, etc. etc. Poate facem un topic in care sa putem vorbi despre toate traseele de acest fel, stiute si inca nestiute, care pot fi parcurse cu masinile pe care le avem, nu neaparat cu "offroad-uri" din alea "rele".
Ce parere aveti?

#68
giorgel

giorgel

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 24.03.2009
rexkroki: immer vorwaerts! nu ma sperii chiar usor.
m-am uitat la Suzuki pe giurgiului la SX4, are un unghi de atac cam...hmm..ciudatel. Santa mea sta mai bine la acest capitol, nu am dat cu ratul in sleauri.

strugaru: de la obarsia lotrului urci toate serpentinele, si cand ai ajuns pe drept esti in saua stefanului, unde e o intersectie mare cat china - la stanga incepe strategica. cum s-ar zice, prima la stanga...
ca timp, valea macesului-saua stefanului cam 4 ore si jumatate, cu putine pauze, iar timp pierdut cu "luat pe langa" aprox. 30 min.

andriipopa: valea cernei este urmatoarea tinta.

hai-hui: noi am plecat la drum cu o harta in cap, postata de catal1n2001 parca, si cu descrierile amintite, tot in cap. am ramas un pic pe ganduri, cand am vazut intersectiile (zic, ma, da' oamenii aia nu au zis nimic de astea, sa fi luat-o eu TOTAL GRESIT??). apropo, ati gasit si voi zimbrul carpatilor parcat acolo, pe drumul care se desprinde din serpentine, dupa bifurcatia cu drumul care duce catre acea casa? restul e istorie. eu ma orientez destul de bine in teren. cu relatarea lui watcher, a voastra si cu completarea mea, daca ti le marchezi bine in cap, nu prea mai ai cum sa te ratacesti pe strategica.
cu topicele, eu as fi de parere sa fie separate, nu la gramada. e mai bine "fiecare cu aia a masii".... atunci ai si informatia despre "X" traseu concentrata si la indemana. si, as zice eu, nu numai sa vorbim despre trasee, ci poate sa le si parcurgem si admiram impreuna...

aysmen, pe oriunde ai lua-o ajungi la urdele. mai aproape cred ca e pe la novaci-ranca.

interesant ce spune vlad_g despre accesul din curmatura vidrutei.

aleksutzu, recunosc ca nu sunt la curent, dar stiam ca pe la mijlocul lui septembrie se inchide Transfagarasanul. s-a modificat ceva in acest sens (sa-l tina deschis mai mult)?

Edited by giorgel, 08 September 2009 - 17:12.


#69
yohny

yohny

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 29.03.2007

 giorgel, on 8th September 2009, 17:58, said:

andriipopa: valea cernei este urmatoarea tinta.


@giorgel,  felicitari pentru tura ,descriere, poze ! :coolspeak:

In privinta Vaii Cernei , cateva poze de anul trecut din toamna : http://forum.softped...t...t&p=5310645  
si continuarea http://forum.softped...t...t&p=5312878


@bogdancic26  ,  frumoasa vreme si poze deasemenea , felicitari ! :coolspeak:

Edited by yohny, 08 September 2009 - 18:19.


#70
4rings

4rings

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 250
  • Înscris: 07.04.2008
noi, adica echipajele din Deva ne-am continuat drumul pe Strategica iar cu 1km inainte de popasul Plaiul Poienii a inceput o ploaie marunta si s-a lasat ceata. am zabovit acolo vreo 20min si ne-am continuat apoi drumul pana la stana Fratosteanu unde am servit un un balmos cu branza de vaci (nu-l recomand).mai departe am trecut de releu pe care nu l-am vazut din cauza cetii ,apoi dintr-o data s-a ridicat ceata si am putut admira peisajele ;mai tarziu am mai apelat de doua ori la ajutorul lui giorgel ,o data la bifurcatia cu panglicile(mentionata in postul sau) si la bif Curmatura Vidrutei.in continuare am savurat peisajele pana la aproape 1km de intersectia cu TA dupa care s-a lasat din nou ceata si pana la Ranca doar pe alocuri se mai zareau muntii
In incheiere vreau sa le multumesc colegilor de pe forum pt info postate aici si in special lui giorgel pt indrumarile primite prin tel.

Edited by 4rings, 08 September 2009 - 18:49.


#71
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008
Bravo! Mai ales ca nu ati avut conditii meteo foarte bune. Pacat ca nu ati beneficiat la maxim de peisaje. Nici noi nu am avut 100% dar vreun 85-90 tot l-am atins. Cu hai-hui am facut 8 ore pe traseu dar nu datorita dificultatii traseului ci datorita multiplelor sesiuni foto, pauza de masa, pauza de contemplare a peisajelor, etc.
Ar trebui investigata posibilitatea acesului direct prin adapostul “Plaiul Poienilor”. Atasez si o poza cu celebra dacie papuc, de fapt era mai mult o sanda. Repet nu am vazut sa scrie pe ea 4x4 si nici capacul ala negru tipic dieselului (poza a). Ba mai mult cat eram pe acolo a plecat pe drumul ce duce spre Ciunget (presupun) si cand am plecat era sa o luat dupa ei. Noroc cu cei de la cabana.
Putin dupa adapost am vazut si noi ramificatia destul de abrupta parca spre stana. Poate ca am avut vizibilitate mai buna pentru ca din “intersectie se vedea stana si parca drumul era mult mai degradat. Deschide Google Earth, pune in motorul de cautare din bara de sus coordonatele 45,4144N, 23,8461E si vei avea confirmarea.
Si noi "am furat-o" la intersectia spre antena. Dupa ce ne-am fript cand am luat-o pe traseul gresit spre acest lac, am fost atentionati de watcher sa evitam la o intersectie, sa o luam la dreapta chiar daca drumul pare initial mai bun. Aceea trebuia sa fie calea spre Curmatura Vidrutei. Stiu ca eu eram in fata de data asta (asta a fost un alt avantaj al mersului in grup, cel din spate era avertizat mai bine despre ce urma, astfel potentialele pagube erau reduse la 50%). In viteza am luat-o la stanga si am inceput sa urcam destul de abrupt si drumul se degrada din ce in ce mai mult. Ne apropiam vertiginos de antena ba mai mult, ca perversiunea sa fie maxima, mai dadea o alta ramificatie si mai naspa, care mergea paralel cu strategica (sageata din poza B). Nu stiu unde ducea ca nu am incercat-o. In tot cazul cred ca am avut vizibilitate mai buna pentru ca dupa cca. 100m era evident ca nu era drumul bun si am revenit la traseu. Scuze ca nu v-am atentionat. Nu a fost nimic intentionat. L-am omis in descrierile noastre pentru simplul fapt ca mi s-a parut evident de la inceput si am considerat ca nu prea sunt sanse sa se rataceasca cineva pe acolo.
Vreau sa te intreb daca ai avut probleme de aderenta pe portiunile “mancate” de iarba. Cand eu si hai-hui am trecut pe acolo am avut senzatia ca “parca mergem pe o mocheta” – citat din sotia lui hai-hui. Cand ne-am oprit si am “studiat” terenul am vazut ca iarba avea dedesubt pietrisul de la drumul original, fapt simtit si la volan cand mergeam. Dar terenul era uscat. Cred ca in ciuda tuturor aparantelor portiunea nu este chiar asa lipsita de aderenta. Ma rog, cred ca ai putea avea o parere mai pertinenta. Cand am ratacit traseul pe la lac si ne-am pus problema sa intoarcem, a trebuit sa folosesc si decorul (Subaru Outback are 4,75m). In iarba cu putina panta in fata a trebuit putina “tehnica” pentru a iesi netractat.
Cand ma gandesc ca era anuntat cod galben... . Mare curaj. Inca odata felicitari si voua si celor din Ardeal!

Attached Files

  • Attached File  a.jpg   126.42K   244 downloads
  • Attached File  b.jpg   468.6K   458 downloads


#72
cezarm

cezarm

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 71
  • Înscris: 29.08.2008
Uitam un sentiment pe care l-am trait aproape 1 saptamana de la intoarcerea de pe strategica. Nu am putut sa-mi intru in ritm aproape deloc. Tot stateam si ma gandeam ce frumos a fost si nu-mi venea sa cred ce mi se intampla in realitate.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate